Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#676 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 28-08-2013 17:02

Ja pt. skulle der ikke være noget til hindre for at man trækker sit hold ud af BSL og ind i den åbne liga, bare ikke den anden vej. Der kan muligvis være nogle computer tekniske problemer med det, men der har vi jo så mange problemer i forvejen så det løser vi nok. Jo mere jeg tænker over det, jo mere synes jeg også om ideen med et sæson cap, og synes 3 eller 4 lyder godt. 3 sæsoner er jo omkring 30 kampe, det samme som mange af de gamle store hold har spillet. Så hvis det skal være, så er 4 ihvertfald maks og måske 3 er godt.

#677 Re: Find spillere » Trænings BB på tirsdag d. 3 september » 28-08-2013 15:06

Kunne jeg godt være interesseret i, selvom jeg ikke nødvendigvis stiller op. Så er det jo bare træning til jer smile

#678 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 26-08-2013 13:44

eller... to up the ante... man må kun, og skal, retire sit hold når man har vundet! Så er det nemt at se hvilke hold er de mest fesne, når de stadig i sæson 8 er med big_smile

#680 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 25-08-2013 21:55

Du kan vende dit petty cash argument om, og spørge hvorfor det er ok at det sejeste hold kan have 2 skills ekstra, uden at underdog får noget som helst overhovedet (dvs. ligge 40k over), selvom det i forvejen er sejt at være den øverste. Derudover er det på den lange bane stadig risikabelt at bruge af sit treasury på den måde, og har kun sjældent set folk ligge mere end 10k i. Jeg skal se væsentligt bedre argumenter for at fjerne den HR.

Ingen Special Play Cards.

Ingen reduktion for permanente skader (husk at dobbelt tjek dit roster inden i spiller, da systemet, OBBLM, efterhånden er lidt fucked, også på dette punkt).

SF & SS skal stadig bruges, det er dog ikke noget jeg er 100% attached til.

#681 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 23-08-2013 10:55

Grunden til at pille ved netop de tre hold er, at for at spille dem nu, er man nødt til kunstigt at holde sin TV langt under modstanderne for at få de nødvendige inducements (f.eks. 3x Bribes), således er man også nødt til konsekvent at fyre spillere der har fået skills bortset fra nogle enkelte nøgle spillere (især for halflings). Grunden til ikke at ændre resten, er at det netop ikke skal være en Narrow Tier liga. Det skal være en helt almindelig liga, men hvor det faktisk (måske!) kunne være muligt at spille halflings, goblins og ogres.

#682 BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 21-08-2013 19:28

aermet69
Replies: 62

Turneringsoversigten:
http://bloodbowl.xn--brtspilsklub-7cb.d … es&trid=13

Stillingen (bemærk at den ikke regner efter den rigtige tiebreaker så vidt jeg ved):
http://bloodbowl.xn--brtspilsklub-7cb.d … pe=2&obj=2

Schedule (ca.):

1. Runde: 1/10 - 15/10
2. Runde: 15/10 - 29/10
3. Runde: 29/10 - 12/11
4. Runde: 12/11 - 26/11
5. Runde: 26/11 - 10/12
6. Runde: 10/12 - 24/12

Julepause

7. Runde: 7/1 - 21/1
8. Runde: 21/1 - 4/2
9. Runde: 4/2 - 18/2
10. Runde: 18/2 - 4/3
11. Runde: 4/3 - 18/3

Foreslår: Pro-Bowl og prisoverrækkelse i første eller anden weekend af April!

Datoerne er relative

------------------------------------------------------------





Hej alle, som i kan se af Panduros tråd, er det på tide at få sparket ligaens anden sæson igang snart!


Tiebreakers: Der har været lidt diskussion omkring tiebreakers, og jeg synes også godt man kan ændre lidt på det. Jeg foreslår følgende tiebreaker liste:
- Internt opgør, Total Diff (TD+Cas for - TD+Cas imod), Flest TD, Flest Cas.

Ideen er at rykke en lille smule mere fokus over på TDs, da 3-2-1 point systemet har vist sig favorabelt for 2-1 grinds da risikoen ved en uafgjort ikke er så stor. Jeg kan dog godt lide 3-2-1 systemet, da det holder en pointmæssig stor spænding i ligaen (ihvertfald ud fra oplevelsen i sæson 1 hvor mange stadig kæmpede om 1. pladsen i de sidste 2 runder).


Dato: Startskuddet for ligaen lyder midt i september (tirsdag d. 17 september) og man har som vanligt omkring 2 uger til at spille sin kamp for runden. Når jeg har alle folks hold der skal være med, laver jeg selvf. hurtigst muligt et program for sæsonen. Skulle det ske at vi bliver rigtig rigtig mange (16+), kan der blive tale om to divisioner.


Nye hold / gamle hold: Vedrørende dilemmaet mellem nye og gamle hold og den forholdsvis store forskel på styrken, har jeg pt. besluttet ikke at sætte nogle særregler / ekstra kampe ind, da jeg ikke har kunne finde en tilfredsstillende løsning. Så vi prøver og ser om ikke inducements kan gøre nok.


Narrow Tier: Der har været lidt snak om hvorvidt vi skulle bruge narrow tier reglerne for T3 holdene: Ogre, Halflings og Goblins. Har ikke taget en beslutning endnu, men synes godt folk lige må melde ind i debatten her.

#683 Re: Alt om bræt » Mansions of Madness + Diplomacy » 21-08-2013 17:12

Nej, det skal forstås sådan at jeg vil gerne sætte folk ind i hvordan spillet fungerer, hvis Michael og andre gerne vil prøve det på tirsdag. Jeg spiller ikke selv med.

#684 Re: BB Arkiv » Blågaardens Star League - Sæson 2: Round 4 Stilling » 19-08-2013 20:37

Kalle Fisker sagde at han har tænkt sig at stille op med sine nye High Elves, men jeg skal selvfølgelig ikke garanterer på hans vegne.

#685 Re: Alt om bræt » Mansions of Madness + Diplomacy » 18-08-2013 19:45

Klart. Lad os sige det. Jeg tager det med næste tirsdag, og sætter dem der gerne vil spille ind i reglerne smile Hvis der ikke er nogen i blandt der kan dem allerede. Kan være jeg tilmed læser op på dem smile

#687 Re: Alt om bræt » Mansions of Madness + Diplomacy » 17-08-2013 15:58

Tjek. Jeg skal prøve at huske at tage det med. Jeg kan godt i grove træk sætte dig/dem der skal spille, ind i reglerne bare ikke lige på tirsdag, da vi skal spille vores pro-bowl blood bowl kamp i klubben, men som sagt, tager det gerne med.

#688 Re: BB Arkiv » BSL - med Alfred O. Verspiser og Hark Spinesnapper » 15-08-2013 11:30

Nu er det jo blood bowl, så jeg vil råde dig til at tage 'dead'line seriøst!

#689 Re: Alt om bræt » Mansions of Madness + Diplomacy » 12-08-2013 23:06

Jeg har Mansion of Madness (+ et par scenarie udvidelser). Jeg gider bare ikke spille det, men jeg vil gerne sælge smile

#690 Re: Find spillere » Spilaften tirsdag-søndag, hvem er friske? » 06-08-2013 09:34

Jeg har barn, men måske er der andre der vil.

#691 Re: Find spillere » Spilaften tirsdag-søndag, hvem er friske? » 05-08-2013 19:49

Fedt! Velkommen til. Lige nu er der lidt sommer dvale, men klubben startet officielt igen tirsdag d. 13 august.

Casper

#692 Re: BB Arkiv » BSL - med Alfred O. Verspiser og Hark Spinesnapper » 04-08-2013 03:52

Ja, det er måske meget fint hvis folk bare skriver deres kampe ind (hvis de stadig kan huske dem) smile Vi glæder os jo stadig til Hark og Alfreds udlægninger, selvom overraskelses momentet går lidt af.

#694 Re: BB Arkiv » Orders hemmelige spillerliste til BSL Pro Ball » 11-07-2013 19:32

Vi mangler også lige at høre fra Cappendish.

#695 Re: BB Arkiv » Orders hemmelige spillerliste til BSL Pro Ball » 10-07-2013 12:06

Sotek's Brødre stiller gerne en række af deres stjerner til rådighed!

Blitzer: Mitzelanglox med Leap, Very Long Legs, Jump Up, Diving Tackle, Block og Dodge.
Han udemærker sig især ved at have overtaget kaptajnsrollen på holdet, efter Donatzelox som intet lavede og nu er afgået ved døden. Siden Mitzelanglox kom på holdet, er det gået fremad for frøerne.

Big Guy: Spartacuxl med sin Stand Firm og Guard, er en fornem road block, dog med svingende performance. Han er nok mest kendt for sin tendens til at kigge dybt på egen mållinie, mens modspillerne drøner forbi ham.

Catcher: Apocxl. Et passende navn for måske ligaens mest maltrakterede spiller, men med Kick-Off Return og Sure Hands gør han stadig en fortrinlig boldhenter. Bedst på bænken, som man siger!


Desuden er næsten alle linefrogs mvps, så der er godt med fyld!

Men især må nævnes (måske i mangel af andre), Tigrix der med Kick, i denne sæson har givet frøerne et strejf af sikkerhed i deres spil.

#696 Re: Find spillere » ♡♥♡ sort elvere tv 1120 søger trænings partner ♡♥♡ » 28-06-2013 15:48

One Million Monkeys wrote:
Troels G wrote:

LOL

Den gik hen over hovedet på mig. Men er du frisk på et raskt spil mod Les partisans de toit, nystartede øgler?

Det er titlen på en af Family Guys udgaver af starwars smile

#697 Re: Find spillere » ♡♥♡ sort elvere tv 1120 søger trænings partner ♡♥♡ » 27-06-2013 23:09

One Million Monkeys wrote:

Jeg er også frisk på en tur til mosen. I så fald vil det nok være med et nystartet hold af something something...

... dark side.

#698 Alt om bræt » Android: Netrunner » 27-06-2013 14:17

aermet69
Replies: 0

Et par gode Netrunner links:


CardgameDB
http://www.cardgamedb.com/index.php/net … ck-builder

Online deckbuilder, point-and-click. Virkelig nice hvis man er til den slags. Gode filtreringer.



A:NR Card Database
http://netrunnercards.info/

Online card database, med noter om de forskellige rulings/clarifications på kortene. Godt opslagsværk.

#699 Re: Alt om bræt » Cthulhu Wars Kickstarter » 25-06-2013 21:43

Det er en god ide, Anders. Det var slet ikke for at skyde det ned, og det er fedt at i er nogen der gider at gøre det. Det ser temmelig funky ud. smile

#700 Re: Alt om bræt » Cthulhu Wars Kickstarter » 24-06-2013 09:19

Ser meget fedt ud, men ligner måske Chaos lidt vel meget - dog uden jeg tror det er det, det ville ihvertfald være underlidt. Tror Harris er på den allerede, det snakkede han ihvertfald om forleden. Synes dog 3000 er lige lovlig stejlt.

Board footer

Powered by FluxBB