Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 22-06-2013 12:58

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Cthulhu Wars Kickstarter

Chaos in the old world-agtigt Cthulhu spil:

http://www.kickstarter.com/projects/181 … s?ref=card


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#2 23-06-2013 14:06

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Wow... Nogen der kunne være friske på at ligge sammen om at få spil + expansions?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#3 24-06-2013 09:16

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Jeg hyper lige det her igen. Der er 1 uge tilbage af kickstarteren. Spil med alle expansions bliver ca. 3000 kr. Er der nogen der kunne tænke sig at ligge sammen om at købe det? Ser vildt svedigt ud og tænker nogle af jer Cthulhu fanboys ville synes det var übersjovt at slås om at vælte verden...?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#4 24-06-2013 09:19

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Ser meget fedt ud, men ligner måske Chaos lidt vel meget - dog uden jeg tror det er det, det ville ihvertfald være underlidt. Tror Harris er på den allerede, det snakkede han ihvertfald om forleden. Synes dog 3000 er lige lovlig stejlt.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#5 24-06-2013 10:35

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Enig med 3 kilo er stejlt, men tror det som sådan er en ok pris for det hele... Laver en lille liste i eftermiddag over hvad de 3 kilo dækker. Og ligger Hark og Alfred rundegennemgange op i nat. Efter jeg har lavet sessionerne til i morgen parat... Arbejde ødelægger alting! wink


"Frankie, make him gone..."

Offline

#6 24-06-2013 12:59

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

240$ = spillet + 1 team exp + custom dice + kickstarter first player marker + 16 gate plastic miniatures
45$ = porto
120$ = 3 map exp
120$ = 3 team exp
525$ = 2.987,98kr.

Det er ret meget for et spil man ikke har prøvet at spille endnu eller er blevet udgivet.
Spørgsmålet er om man skal vente til det kommer i butikkerne også lade BBK købe det?


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#7 24-06-2013 23:41

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Vi nærmer os Fætter BR-stadiet med størrelsen på de figurer.

Offline

#8 25-06-2013 10:27

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Jeg synes det er alt for dyrt til at klubben skal købe det. Måske bare grund spillet det lyder vildt dyrt for udvidelser..
Hvis der er nogen der kan finde de penge til os så endelig det ser meget fedt ud


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#9 25-06-2013 12:49

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Enig med det er for dyrt for klubben, men regner ikke med det bliver billigere og måske bare dyrere at vente/købe det senere inkl. at købe udvidelser. Det er derfor jeg synes det ville være en ide at købe det gennem kickstarter, og deles om det nogle stykker.

Indtil videre ved jeg at Andreas er på og måske også Harris? Så er vi 3, jo flere der er med jo billigere bliver det så hvis der er nogen der gerne vil være med kunne det være cool. Alle behøver jo heller ikke give det samme beløb, så hvis nogen bare synes det er værd at smide 200kr efter det ville det jo også være cool.

Knuzzer,
Lord ManHammer forsinket propagandaminister


"Frankie, make him gone..."

Offline

#10 25-06-2013 21:43

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Det er en god ide, Anders. Det var slet ikke for at skyde det ned, og det er fedt at i er nogen der gider at gøre det. Det ser temmelig funky ud. smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#11 01-07-2013 14:05

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Halløjsa drenge og piger,

Så her er mit forslag. Jeg vil gerne have folk til at sige om de vil smide lidt penge efter det og I må meget gerne få Andreas og Harris til lige at melde ud hvad de tænker, da jeg er lidt langt væk til at kunne snakke med dem.

Da jeg er lidt af en samler og synes det er fedt med udvidelserne har jeg prøvet at lave en liste over hvad det kommer til at koste i alt med alle udvidelser, så kan man jo diskutere om man behøver dem alle. Here goes.

Grundpakke Cultes de Ghoules - 240 USD
Indeholder spillet og...
1 Expansion (Opener of the Way (spil som Yog Sothoth))
20 special terninger (istedet for alm. terninger)
22 Gates (istedet for gate tokens (plastik i stedet for pap, men meget godt hvis man kunne tænke sig at male dem big_smile)
1 first player marker specielt for kickstarter folk... (ikke noget jeg ville have investeret i men bah...)
9 Great Old Ones(GOO), otional rule der gør man kan alliere sig med nogle af de GOO  som ingen spiller. Inkl. karakterkort og figur.
Alle Free Stretch Goals (som i virkeligheden lige nu er en masse Collectors Edition Figures, ekstra terninger og opgraderet kvalitet af de forskellige komponenter)

Der er tre grunde til at vælge denne grundpakke udover gejl IMO, nemlig de 9 GOO man får MEGET under hvad de ellers koster, samt den ene expansion og så giver terninger OA god cthulhu stemning. Den virkelige grund til at vælge denne pakke er de penge man sparer hvis man vælger den sammen med nogle af udvidelserne.

Factions Expansion Bubble - 120 USD
Azathoth Faction (Azathoth yikes))
Windwalker Faction (Ithaqua)
Sleeper Faction (Tsathoggua)

Alle expansions er med nye figurer, faction cards, spellbooks osv. En masse gejl, men mest af alt betyder det vi får 7 spilbare racer i alt. Den ottende Azathoth er neutral(!).

High Priest Expansion Pack - 12 USD
7 High Priests, 1  til hver af de 7 spilbare GOOs der er i øjeblikket.

Hver af dem giver specifikke evner i forhold til deres GOO og dermed flere strategier. Flere strategier lig mere variation og taktik lig godt! big_smile

6 - 8 Player Map Expansion - Guess 40 USD?
1 Map

Denne expansion bliver lukket op ved 900.000 USD pledged, som kommer til at ske om et par dage er jeg ret sikker på. Flere spillere lig gode lange spil om hvem der bliver den største GOO!

De ovenstående er dem jeg tænker er de vigtigste. I alt bliver det 412 USD (hvis kortet kommer til at koste 40 USD) eller 2360 kr. Med transport, som de siger er 45 USD bliver det 2620 kr.

Ok, så er der de ting som nok ikke er nødvendigt men som man kunne investere I hvis folket synes det eller hvis man er mange nok. Hver enkelt af disse udvider spillet med nye regler figurer eller kort man kan spille om:

Dreamlands Underworld Expansion Pack - 20 USD
9 Monstre (4 Ghasts, 3 Leng Spiders, 2 Gug)
3 Homeland Markers

Monster udvidelserne giver neutrale monstre som hver GOO kan prøve at kontrollere. Monstrene har selvfølgelig unikke evner.

Dreamlands Surface Expansion Pack - 20 USD
9 Monstre (2 Shantaks, 3 Gnorri, 4 Moonbeasts)
3 Homeland Markers

Map Expansion Bundle - 120 USD
4 maps (Dreamlands (x2), Primeval Earth og Yoggoth)
Monstre og plastik dimser og nye regler til hver 'verden'.

Hvorfor tage et enkelt spil Cthulhu Wars når man kan tage en hel nat hvor man starter med at slås om Yoggoth, så Primeval Earth, så Dreamlands og til sidst Earth? Hehehe... Flere kort mere variation og flere monstre m.m.

I alt bliver det 572 USD, og med transport bliver det 617 USD, i danske penge bliver det 3530 kr.

Nogen kommentarer eller spørgsmål?

I må som sagt meget gerne snakke med Harris og Andreas om de lige gider kontakte mig eller poste her med ting. Der er i skrivende stund 6 dage tilbage af kickstarter tilbuddet og jeg tror ikke det bliver billigere derefter...

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister for the Great Old Ones

Last edited by Lord Manhammer (01-07-2013 14:08)


"Frankie, make him gone..."

Offline

#12 01-07-2013 14:23

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Og Nå Ja, hvis man (som mig) lige har lidt svært ved at overskue kickstarter siden og reglerne så kig på de her videoer. Det er et helt spil på ca. 45 min. mellem de 4 grundracer. Det giver et godt indblik i hvordan det spilles og er forskelligt fra Chaos, selvom der er nogle fællestræk. Måske en smule synd for ham der spiller blå, da han da godt nok er et par træk bagude hele spillet! sad

https://www.youtube.com/watch?v=9Qbfs3ijk-Q

Knuzzer,
Lord ManHammer
Harbinger of Propaganda


"Frankie, make him gone..."

Offline

#13 02-07-2013 14:11

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Halløjs,

Opdatering, der er nu 2 nye 'pledges' nemlig en pledge der gør man kan kombinere Cultes de Choules med 3 valgfrie udvidelser for 325 USD og en pledge der gør man får alting for 525 USD. Med alting mener de ALLE de ting jeg har nævnt ovenfor.

Derudover ser det ud til de har fået ordnet det således at de sender tingene indefra EU så man ville kunne spare en masse penge på skat.

Det betyder det kommer til at koste 525 + 45 USD i alt for det hele = 570 USD eller 3265 dkr i alt.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#14 04-07-2013 09:59

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Nå... Øh...

Jeg er nu åbenbart en arbejdende mand, så Casper der kommer en rimelig stor sending hjem til dig i december.

215 figurer, alle udvidelser og en masse gejl.

Noget skulle jeg jo bruge min løn til big_smile

Cthulhu fhtagn!
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#15 04-07-2013 15:22

Andreas "Jakel"
Kasserer
Registered: 13-08-2011
Posts: 199

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Wow


“Stories of imagination tend to upset those without one.”
― Terry Pratchett

Offline

#16 04-07-2013 16:54

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

...ja jeg fik noget mere i løn end jeg havde regnet med og samtidig fik jeg nogle fødselsdagsgave penge... Så big_smile

Tænker det er en gave der gavner mere end bare mig smile


"Frankie, make him gone..."

Offline

#17 04-07-2013 20:22

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Crazy africana mann tongue
Men det ser os ret fedt ud!

Offline

#18 05-07-2013 10:00

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Cthulhu Wars Kickstarter

Ja der var lidt forskellige grunde til jeg synes det her fortjente min opsparing. Dels fordi jeg lidt har ledt efter hvad jeg egentligt gerne ville investere i af brætspil som andre ikke havde i år, og der ikke rigtig er noget jeg synes der var på vej (andet end 'Rise of the Crimson Hand' til Fortune and Glory). Derfor tænkte jeg det ville være en god investering som 'det' brætspil jeg ville investere i, i år.

Det eneste jeg var en smule luren ved var at efter at have kigget på deres gennemspilning var at det så ud til der var en strategi i det sene spil der hed at man egentligt bare lidt sad på sine gates og ritualerede den derudaf indtil man ramte sine 20 point, men det ser ud til de laver en forandring i gameplayet nu så det ændres. Så alt vel.

Og så glæder jeg mig bare til at slås om jorden med jer andre, Cthulhu style!

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister Debil


"Frankie, make him gone..."

Offline

Board footer

Powered by FluxBB