Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 20-03-2013 21:09

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Diving Catch...

... og Touchback.

Er der nogen der har et kvalificeret svar på dette spørgsmål?

Situation: Jeg kicker til min modstander, og har placeret en mand på linien med Diving Catch. Fordi jeg er så sej til at kicke, landet bolden i et af de tre felter ved siden af min Diving Catch mand. Under almindelige omstændigheder, må jeg nu forsøge at gribe bolden med min spiller. Hvis det lykkedes, er bolden nu på den forkerte side af Line of Scrimmage, men! hvis man læser de lidt udtydelige regler omkring Touchbacks på side 6: "If the ball scatters or bounces off the pitch or into the kicking teams half, the receiving player is awarded a 'touchback'...". Der står altså ikke noget om hvad der sker hvis man griber den 'over på den anden side'.

Det er ikke for at ride på reglerne, det er bare ren spekulation og underholdning. Det kunne da være sjovt at lege med smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#2 20-03-2013 22:05

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Diving Catch...

Det må blive et.. nej. Kan ikke helt forklare det regelmæssigt, men det virker simpelthen forkert (selvom man kan argumentere for at det også sker - rent teknisk - med Blitz. Altså at man griber modstanderens bold). Samtidig kan man self sige at risikoen kan forsvares helt simpelt ved at sætte 1 spiller på hver af de 3 felter. Så sker det aldrig (på nær ved Perfect Defense og 110% held wink). Så måske jeg har argumenteret for at det måske er et ja... hmm... wink

Offline

#3 20-03-2013 22:47

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Diving Catch...

Det kunne være en sjov måde at presse modstanderen til at sætte op overfor din spiller. Selvom det jo nok er med spillerens liv som indsats smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#4 20-03-2013 22:55

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Diving Catch...

aermet69 wrote:

Det kunne være en sjov måde at presse modstanderen til at sætte op overfor din spiller. Selvom det jo nok er med spillerens liv som indsats smile

Yeah, tvivler på det vil blive til forsvarsspillerens fordel i sidste ende smile

Offline

#5 20-03-2013 23:04

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Diving Catch...

Nej: http://www.talkfantasyfootball.org/view … ving+Catch

Hvis du tager den først linje fra det afsnit du citerer har du svaret:
"A kick-off must land in the opponent's half of the pitch.

Hvis du vælger at bruge Diving Catch lander bolden ikke i din modstanders bane halvdel og derfor bliver det et touchback..

Last edited by Bakunin (20-03-2013 23:05)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#6 21-03-2013 01:02

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Diving Catch...

Too bad, froggy!

Offline

#7 21-03-2013 09:33

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Diving Catch...

Jeg holder med Casper den lander jo ikke den bli'r grebet!


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#8 21-03-2013 09:59

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Diving Catch...

Tænkte nok der var noget, som gjorde at det ikke kunne ske. Som nævnt, så virker det bare forkert, men ideen var sjov, så længe den varede, hehe.

Offline

#9 21-03-2013 13:15

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Diving Catch...

Men den diskussion der henvises til siger jo egentligt ikke at bolden skal 'lande' som at ramme jorden, ellers ville den ikke kunne gribes, og slet ikke gribes under et Blitz!

Derudover, skriver Tom Anders at det er hans fortolkning af reglerne, men giver ikke noget klart svar. For min skyld synes jeg at det ville være fint, specielt for at gøre DC bedre, og hvis det får folk til at stille deres catchers op ad linien, så er jeg glad big_smile

Knuzzer,
Lord Manhammer
Propagandaminister Without Cause


"Frankie, make him gone..."

Offline

#10 21-03-2013 13:26

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Diving Catch...

En Pro-Elf Catcher: Catch, Nerves of Steel, Dodge, Block, Side Step, Fend, Diving Catch!


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#11 21-03-2013 14:08

Mr.Nuffle
Journeyman
Registered: 03-08-2012
Posts: 10

Re: Diving Catch...

Sad lige og læste på jeres forum og faldt over denne her.
Den er ret sjov, men tilsyneladende løst.

Har lige en lille bemærkning.

Ved et Blitz sker alle handlinger FØR bolden lander.
DVS. man kan(måske) rykke en spiller op til det felt hvor bolden er nomineret til at lande, men den lander altså ikke før BLITZ er færdigt.

Offline

#12 21-03-2013 15:12

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Diving Catch...

1) Der står klart og tydeligt i reglerne at bolden skal lande (ikke nødvendigvis ramme jorden, men befinde sig) i modstanders bane halvdel efter et kick-off ellers er der touchback.
"A kick-off must land in the opponent's half of the pitch. Assuming the ball lands in the receiving team’s half of the pitch, then it will either land in an empty square or a square occupied by a player."

2) Tom Anders er måske vag i sin udtalelse, men han var en del af BBRC og har ren skrevet  lrb6 reglerne (doc).


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#13 21-03-2013 15:29

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Diving Catch...

Der er ingen tvivl om TAs autoritet på området...

Men da der står under Diving Catch at man griber bolden 'as if it landed in your own square' kan man ganske pendantisk læse det som at den lander i feltet ved siden af, og derfor ikke lander i catcherens felt.

Det er nok ikke en regel vi får igennem til DM, med mindre vi alle stiller med frøer... Hmm... Der var en ide...


"Frankie, make him gone..."

Offline

#14 28-07-2013 20:45

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Diving Catch...

Hey Casper, jeg har en sjov en til dig. Det er bliver foreslået i denne tråd er ikke muligt, men det må jo betyde at det modsatte er muligt!

Det må være klart fra reglerne (kick-off regler og FAQ) at "any event that causes the ball to go out of bounds or over the line of scrimmage during a kick-off results in a touchback" (FAQ).

Så man kan stille en Diving Catch spiller på LOS og med quick snap fremtvinge et Touchback, hvis man modtager bolden.


Hvis man stiller sin Diving Catch spiller på LOS, får quick snap, bevæger sin spiller over LOS også bolden er i spillerens tacklezone.
Så kan man med Diving Catch skillen prøve et catch også er bolden jo bevæget sig over LOS pr. Diving Catch skill. Derfor får man et Touchback.
Og med kick-off return og Diving Catch kan man også gøre det, hvis ikke man har stillet sin Diving Catch spiller på LOS.

Så ud og scor TDs med Mitzelangelox!
lol


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#15 29-07-2013 09:10

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Diving Catch...

big_smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

Board footer

Powered by FluxBB