Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#451 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 03-09-2013 10:06

Wow.

Dette er en diskussion der forvirrer Hark og Alfred omtrent lige så meget som selve reglerne for tiebreaker gjorde det, samt de omtalte situationer der ledte til ovennævnte diskussion, der videre har ført til at kommentatorerne mere end en gang har placeret holdene ud fra en tolkning af førnævnte regler, hvilket desuden vises i op til flere af de pointtavler der ved tidligere tider er blevet lagt op.

Derfor stemmer Alfred og Hark for mere klarhed - fordi selv elvere ikke spiller rent.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil.

#452 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 31-08-2013 15:56

Hvorfor er der ikke en dislike funktion på dette forum?

#453 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 30-08-2013 16:21

Panduro wrote:

Jeg forstår ikke fetichismen af nye blood bowl hold. Det virker meget stenet.
Er pointen ved at spille i en blood bowl league, ikke at man kan udvikle sit hold i lang tid og få mere end bare basic skills, opnå grudge matches, have en historie osv.

Jo, men en liga skal også være tilgængelig for nye spillere og hold, der gerne skal kunne have en chance for at vinde. Det er derfor vi har en brætspilsklub der faktisk skal kunne være tilbyde noget for nye spillere. Det handler om at finde en balance. Hvis det er 3 sæsoner vi snakker om er det 30 kampe og ca. 1½ år!

Derudover, jeg synes personligt der allerede er opbygget grudges og hadehold efter en sæson, så efter næste går det da helt amok!

Panduro wrote:

Jeg synes at argumentet om at vi skal specielt faciliterer til nogen 'nye' spillere, falder sammen om sig selv. Det har vi prøvet. Der blev afholdt en rookie turneringen hvor den eneste nye spiller var Totter og han har ikke spillet siden i BBBL. Vi bør i stedet skabe en league som er sjov at spille i, og hvor det giver mening at spille andre end power-house holdene som fx Chaos, Nurgle, Khemri, Chaos Pact, Slann, Vampire & Stunty. Disse hold tager tid at bygge op, så de er sjove og man har muligheder for at vinde med dem.
Med det der bliver lagt op her, så kan vi alle lige så godt spille Wood Elfs og Undead.

Æh, har du set hvordan woodies klarede sig denne sæson? For at være ærlig, så er 'powerhouse' hold og andre hold ikke så forskellige undtagen på et meget teoretisk plan (undtagen stunty der er meget sværere at spille). Desuden, så vampyrerne ud til at have udviklet sig fint i første sæson og var parat til at virkelig slå igennem i anden sæson. Det ville dog ikke være tilfældet hvis de mødte rigtig rigtig seje hold.

Jeg snakker pt. med spillere der ikke kender til BSL og som leder efter en liga i KBH at spille i. Der vil forhåbentligt altid komme nye spillere. Derudover handler det også om at der kommer nye hold, ikke kun spillere.

Panduro wrote:

Men ellers, skal Capendish tvinges til at trække sit human hold tilbage nu? (også måske re-starte et nyt human hold?).
Hvis man synes at det er for fedt, at fx spille Ogres og det er det man kan lide. Skal man så tvinges til at re-starte det efter 3 sæsoner?

Nej til Cappendish, ja til ogres. Ligesom man skal tvinges til at møde et undead hold der har 20 kampe mere på bagen end en selv når man kommer ind med et nyt hold. Det kan være surt at betale skat, men til gengæld har vi alle sammen et bibliotek. Der overvåger os. Mao. Det kan godt være at det er ærgerligt at skulle forlade ligaen med sit powerhouse hold efter 3 sæsoner, men det er for at vi alle sammen kan have det sjovt i ligaen, ikke kun når man har opbygget et TV 2500 hold over 5 sæsoner.

Panduro wrote:

I forhold til underdogs. Der er et inducement og spiralling expenses system. De fungerer rigtigt godt. Ellers lad folk tage Special Play Cards som inducements, roster star players eller justerer på spiralling expenses.

Ja inducements fungerer godt indenfor en hvis spændvidde. Vores vinterturnering var et pragt eksempel på det. Jeg stillede med et dugfrisk human hold og endte i finalen. Hvor jeg fik rimeligt mange klø. Tag det ikke personligt, jeg synes du spillede fint i finalen og du slog mig fair and square, men de inducements jeg fik kunne på ingen måde gøre det op for de 1400 TV der var i forskel på vores hold. For det første kan jeg kun induce 2 starplayers, for det andet skal jeg være heldig som fanden hvis jeg benytter et special playcard og for det tredje viste vores første kamp før turneringsdagen at jeg skulle være super heldig bare for at spille uafgjort!

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i dild

#454 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 28-08-2013 16:34

Daniel Lundsby wrote:

Jeg kan generelt godt lide tanken om den historie der opbygges ved at de samme hold deltager i ligaen over flere sæsoner, så et loft på hvor længe et hold deltager er jeg ikke for. At retire hold efter de har vundet kunne være en mulighed, selvom jeg synes det er lidt for drastisk at pille dem ud efter en sejr - så mister vi andre også muligheden for revanche. Måske efter tre sejre, eller to i træk? Men så er vi lidt tilbage ved at de samme hold dominerer i lang tid.

Ja, mine første følelser for hold retirement var præcist det samme, 'Jamen hvad så med legenderne?'. Jeg må indrømme jeg siden har ændret mening. For at legenderne virkelig kan virke tror jeg faktisk det er vigtigt at holdene trækker sig på et tidspunkt. Os der har spillet meget i den åbne liga glemmer vel ikke foreløbig Thorkill 'Tæsk' Svensson eller Kyllingen, men de 'trak' sig også på toppen. Revancher hold imellem er også vigtige, men det tror jeg sagtens vi kan få over 3-5 sæsoners kampe.

På den anden side mener jeg det er nødvendigt at 'de gamle giganter' trækker sig efter et stykke tid for at nye kan komme til. Jeg har snakket med et par fyre fra andre ligaer der meget melder at deres ligaer/turneringer bliver domineret af de gamle hold, der vinder igen og igen. Fælles for deres ligaer var at det var mellem 6 og 8 venner der spillede sammen. Hvis vi gerne vil have at BSL skal holde sig frisk og åben for nye hold og trænere, så tror jeg der skal være et sæson cap. Som sagt så er jeg ikke sat fast på 3 sæsoner, 4 eller 5 er ok for mig... 5 lyder af lidt meget synes jeg men det er bedre end intet cap IMO.

Daniel Lundsby wrote:

En anden mulighed, historiemæssigt tiltalende men måske for bureaukratisk, kunne være at det er de enkelte spillere der risikerer at blive retireret efter et antal sæsoner. F.eks. efter hver sæson skal alle spillere der har spillet i mere end 2-3 sæsoner slå et slag (modificeret for antal spillede sæsoner), hvor de risikerer enten at trække sig tilbage eller måske få sig en skade grundet lang tids slid? Og når stjernespillere trækker sig risikerer holdet vel også at miste FF og/eller RR?

Det er noget lignende man gjorde i 3./4. version tror jeg nok, hvor hver spiller slog et 'aging' slag når de steg level...

#455 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 26-08-2013 15:03

aermet69 wrote:

eller... to up the ante... man må kun, og skal, retire sit hold når man har vundet! Så er det nemt at se hvilke hold er de mest fesne, når de stadig i sæson 8 er med big_smile

Choose wisely my young padiwan.

Jeg er så meget på!

#456 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 26-08-2013 13:20

Panduro wrote:

Hvorfor ikke 100k chef som den normalt koster?

Fordi jeg ikke kan læse... 100K lyder godt.

Panduro wrote:

Hvad med snotlings?

Altså, det der er med narrow tier er at det er lavet for at gøre alle hold meget mere lige. Jeg tror ikke det er det vi prøver på, da vi ikke ønsker at spille Narrow Tier, hvilket jeg er fuldt enig i, men jeg kan godt se Caspers ide om at (ialfald) Gobbos og Halflings bygger på at kunne få inducements. Ogres derimod lider under det er et hold der økonomisk set ikke duer i en liga/turnering, noget jeg tror man kan fixe ved at sætte RR og Ogres 10K ned. Mere fixning og så tror jeg holdet bliver for 'godt'. Derfor ingen super snotlinger.

Panduro wrote:

Alle anti-power-house holdene, spiller man jo fordi de bliver sjovere jo længere tid man spiller dem.
Efter sæson 4, må man så stille med sit gamle hold igen?

Fordi hvis du ikke har vundet pokalen efter tre sæsoner, er det på tide et nyt hold får chancen.

Fordi hvis du har vundet pokalen er det på tide du rykker videre.

Fordi salget af billetter falder til enhver kamp hvor et nybegynder hold får tæsk af et kaosdværgehold der har spillet 8 sæsoner. Det er simpelthen bad business og på tide man rykker sit stjernespækkede ork hold videre til nye ligaer og turneringer. Derfor mener Wolf Sports og Games Wizards der bør være en cap.

3 sæsoner som cap er bare et tal der lyder godt, det kan efter min mening godt være 3, 4 eller 5. 2 tror jeg er for lidt.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil.

#457 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 26-08-2013 11:53

4 Forslag:

Stunty Aid:
Gobbos kan roster 0-3 50K bribes. Deres trolde mister loner.
Halflings kan roster 0-1 150K Halfling Chef. Flings går 1 op i AV.
Ogres får 10K discount for Ogres og RR.

Man kan kun stille samme hold 3 sæsoner i træk.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil

#458 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 23-08-2013 14:24

Jesper wrote:

Ogreholdet bliver et helt andet:
- billigere RRs/ogres: Det betyder at de kan starte med: 5 Ogres, 3RRs og en APO...
-ALT for seje snotties, der er bedre end Gobboer og 'Flings til ½ pris! 6136 dodge, stunty, SS, Titchy, kan ikke tackles på blocks.

Bare lige en sidste ting, Ogre holdet bliver med den øverste ændring et hold der kan have en MEGET bedre start, men det løser absolut ikke deres problemer senere (de mister ikke deres bonehead og de får aldrig general skill access). Jeg synes problemet med at spille dette hold er at deres start er så ringe, således at de kan starte:

4 Ogre
4 RR
8 Snots

De bliver (næsten) nødt til at få et apo ASAP så de ikke mister ogres (eller i alfald får lov til at slå en terning når deres ogres dør), og samtidig skal de bruge penge til konstant erstatning af snots, så de ikke stiller 1/3 hold i anden halvleg, nye ogres (2 plus dem der dør trods terning kastet) OG ReRolls der på dette tidspunkt koster det samme som Ogres!

Som Jesper skriver vil de kunne starte enten med 5 Ogres, 3 RR, Apo eller 4 Ogres, 5 RR og 9 Snots... Begge to meget bedre end deres nuværende start, der ligeledes kan give holdet noget bedre holdbarhed end det havde tidligere.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil

#459 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 23-08-2013 13:03

Halløjs igen igen,

aermet69 wrote:

Tiebreakers: Der har været lidt diskussion omkring tiebreakers, og jeg synes også godt man kan ændre lidt på det. Jeg foreslår følgende tiebreaker liste:
- Internt opgør, Total Diff (TD+Cas for - TD+Cas imod), Flest TD, Flest Cas.

Kiggede lige lidt på statistik omkring TD vs. CAS og det ser ret lige ud med TD/CAS pr. kamp. Det kan jo være det ændrer sig med de gamle hold der er en del skillede nu, men lad os se.

Det er da den fedeste turnering ever, da det først i sidste runde blev afgjort en vinder og da der var så mange der kunne vinde.

aermet69 wrote:

Dato: Startskuddet for ligaen lyder midt i september (tirsdag d. 17 september) og man har som vanligt omkring 2 uger til at spille sin kamp for runden. Når jeg har alle folks hold der skal være med, laver jeg selvf. hurtigst muligt et program for sæsonen. Skulle det ske at vi bliver rigtig rigtig mange (16+), kan der blive tale om to divisioner.

Spændende, jeg er begyndt at reklamere for det inde på Blood Bowl DKs fjæsbogsside. Jeg synes det lyder spændende med 2 divisioner, men hvis det sker skal vi vil næsten have en finale kamp?

Two Divisions Meet In This Final Rumble of The Jungle. Who Will Stand Victorious? Division Elf Or Division Cool?

aermet69 wrote:

Nye hold / gamle hold: Vedrørende dilemmaet mellem nye og gamle hold og den forholdsvis store forskel på styrken, har jeg pt. besluttet ikke at sætte nogle særregler / ekstra kampe ind, da jeg ikke har kunne finde en tilfredsstillende løsning. Så vi prøver og ser om ikke inducements kan gøre nok.

Vi snakkede også om dette før sæsonen startede. Kan godt se man kan have problemer som nyt hold men er det så stort et problem? Så tager man lige en træningssæson!

Forslag til gengæld, da jeg måske snarere er lidt bange for at visse 'gamle' kæmper skal blive hængende, hvad med man kun kan stille samme hold 3 sæsoner i træk?

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil

#460 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 23-08-2013 11:40

Hvis problemet er at man 'bliver' nødt til at holde dem kunstigt nede hvorfor så ikke bare lade dem købe de ting de gerne vil have på deres roster? Gobboer får 0-3 bribes til 50K, Halvingerne kan få en chef til 150K.

Så er der problemerne med at induce Star Players etc. men hvis du først har et hold der har TV1500 som halvinger/gobboer/ogres så har du måske ikke brug for at hyre dem? Jeg mener det er selvfølgelig stadig sværere at spille disse hold med denne løsning, men det vil løse lidt af problemerne med at de skal holde TV nede.

Derudover er problemet lidt at NTBB ikke er et ’testet’ system. De er i gang med at teste det og ændringen med AG4 flings er en ændring der er kommet for nylig (indenfor det sidste år). Den er også ret radikal, og de virker ret gode. M.a.o. jeg synes vi så skal finde en anden løsning end bare følge NTBB, der er et system der er meget sammensat.

Mit forslag:
Gobbos kan roster 0-3 50K bribes. Deres trolde mister loner.
Halflings kan roster 0-1 150K Halfling Chef. Flings går 1 op i AV.
Ogres får 10K discount for Ogres og RR.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil

#461 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 2: Ændringer og info » 23-08-2013 10:29

Halløjs,

Jeg har spillet et år i en Narrow tier liga, via email.

Jeg synes Narrow Tier er rigtigt godt til 2 ting, nemlig at rette nogle små ting ud (såsom at fjerne loner på gobboernes trold og give humans catchers AV 8) og desuden gøre det som NT er bygget til, at 'samle' holdene lidt så de ikke er så spredt. Dette gøres med boosts til forskellige hold, og nerfs af andre (orkerne, undead og Woodelves mest).

Almindeligt Blood Bowl er jo ikke aldrigt synkront, ud over to helt nye ens ork hold der møder hinanden, det er altid vægtet på en eller anden måde holdmæssigt, og i realisering af det lavede man et tier system der gerne skulle kunne fortælle hvor holdene lå indbyrdes. Nederst lå gobliner, halvinger og ogres tæt fulgt af for eksempel kaos pagt etc. En af de ret fede ting ved dette var, imo, at forskellige hold giver forskellige udfordringer, så gobliner virkeligt er svære at spille! Samtidig med at du som Ogre spiller vidste at du ville ende uden Snotlinger i slutningen af kampen, men hvis du var heldig ville modstanderen ende uden hold!

Problemet som jeg ser det er at hvorfor så ikke også ændre de andre hold, såsom Underworld, Khemri og Vampire? Eller piller ved de hold der er klart bedre (Woodelf, Orks og Undead)?

Jeg synes det ville virke bedre hvis vi enten spiller NTBB helt, eller lader være med at pille ved de tre hold der er svære at spille.

Det vil også gøre sejren meget sødere for mig når jeg kommer hjem med Wonga Donga Carnage Crew!

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i eksil

#462 Re: BB Arkiv » Blågaardens Star League - Sæson 2: Round 4 Stilling » 22-08-2013 10:15

Harris kan låne et hold af mig hvis han ønsker. Hold der haves er:

Humans (men skal selv bruge disse til turneringer).
Dark Elves (der vist er på ferie i Odense)
Orks (Der lige skal males færdig, men nok er færdige til jul)
Necros (Fordi Claws er sjov)

Evt. kan jeg foreslå at låne disse hold til Thorkill også, hvis det hjælper ham til at komme med i ligaen.

Knuzzer,
Anders

#463 Re: BB Arkiv » BSL Pro Ball End Season Match. » 15-08-2013 09:00

Jeg kan godt lide sammensætningen Order vs. Destruction... ?

#464 Re: BB Arkiv » BSL - med Alfred O. Verspiser og Hark Spinesnapper » 15-08-2013 08:52

Hahaha, det er godt med en deadline!

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil

#465 Re: Alt om Blood Bowl » Mermaid Blood Bowl Cup 2013 » 12-08-2013 16:21

Les Paladins de Quenelles, med Lord ManHammer i spidsen kommer til at ManHammere sig til førstepladsen.

Selvom 3 point for en longbomb lyder godt, så giver et win 60 points...

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil

#467 Re: BB Arkiv » BSL - med Alfred O. Verspiser og Hark Spinesnapper » 05-08-2013 14:44

Hov jeg ventede på at I fik aftalt en dato til Chaos mod Order bold, og ville så lægge det op der, men jeg kan godt bare lægge det op?

#468 Re: BB Arkiv » BSL - med Alfred O. Verspiser og Hark Spinesnapper » 08-07-2013 11:03

Den er kommet frem, nu arbejdes der på højtryk... big_smile

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Bil

#469 Re: BB Arkiv » Destructions hemmelige spillerliste til BSL Pro Ball » 05-07-2013 11:46

Der er ingen tvivl om at baronessen er The Prime Evil

#470 Re: Alt om bræt » Cthulhu Wars Kickstarter » 05-07-2013 10:00

Ja der var lidt forskellige grunde til jeg synes det her fortjente min opsparing. Dels fordi jeg lidt har ledt efter hvad jeg egentligt gerne ville investere i af brætspil som andre ikke havde i år, og der ikke rigtig er noget jeg synes der var på vej (andet end 'Rise of the Crimson Hand' til Fortune and Glory). Derfor tænkte jeg det ville være en god investering som 'det' brætspil jeg ville investere i, i år.

Det eneste jeg var en smule luren ved var at efter at have kigget på deres gennemspilning var at det så ud til der var en strategi i det sene spil der hed at man egentligt bare lidt sad på sine gates og ritualerede den derudaf indtil man ramte sine 20 point, men det ser ud til de laver en forandring i gameplayet nu så det ændres. Så alt vel.

Og så glæder jeg mig bare til at slås om jorden med jer andre, Cthulhu style!

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister Debil

#471 Re: Alt om bræt » Cthulhu Wars Kickstarter » 04-07-2013 16:54

...ja jeg fik noget mere i løn end jeg havde regnet med og samtidig fik jeg nogle fødselsdagsgave penge... Så big_smile

Tænker det er en gave der gavner mere end bare mig smile

#472 Re: Alt om bræt » Cthulhu Wars Kickstarter » 04-07-2013 09:59

Nå... Øh...

Jeg er nu åbenbart en arbejdende mand, så Casper der kommer en rimelig stor sending hjem til dig i december.

215 figurer, alle udvidelser og en masse gejl.

Noget skulle jeg jo bruge min løn til big_smile

Cthulhu fhtagn!
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil

#473 Re: BB Arkiv » BSL - med Alfred O. Verspiser og Hark Spinesnapper » 02-07-2013 19:37

Runden der gik: The Chaos Theory!

Så er det endnu engang tid til snavsede synopser, skallede svindelnumre, sindssyge sagn og specielle spillestile, blod, boldt og Blood Bowl her med den niende og tiende, tredje og anden sidste runde af den første og eneste sæson af Blågårdens Star League. Her i Wonga Donga Studios er i dag til stede min uovertrufne medvært, der lige har sagt nej til at overtage Les Chiens Andalous gratis, kommende stjerne Sortork, Hark Spinesnapper (HS) og jeg selv, stolt halvinge overlever Alfred O. Verspiser (AOV) sponsoreret som altid af Wolf Sports® og Games Wizards©. Så velkommen tilbage til den eneste liga der har intet mindre end 3 hold på 2. pladsen!

HS: I øjeblikket arbejder liga kommissæren over hver aften for at udvide podiet så alle de hold kan stå deroppe når turneringen slutter af!

AOV: Ja for det ser ud til vi kan få et alvorligt forklaringsproblem her mod slutningen af ligaen! Hvis der ikke er nogen der strammer ballerne eller lader det hele hænge, vil vi ende med alle holdene på samme placering!

HS: Hvorefter vi bliver nødt til at afgøre det hele med en kampøkse, 22 snotlinger og en bold lavet af kønshårene fra en dværg.

AOV: Øh… Okay. Jeg tror jeg ikke har lyst til at spørge ind til den der, men du mener vel kønshårene fra flere dværge?

HS: Nix.

AOV: Brrr…. I denne, den sidste ’Runden Der Gik’ før sidste runde vil vi gennemgå de spil der har foregået de forgangne runder, se på status efter runde 9 og derefter runde 10 og så vil vi gennemgå hvem der skal vinde hvad, for at det kommer til at ende i de forskellige holds favør!

HS: Og så har vi fået brev fra vores udsendte Gihmli Golddigger der har givet lyd fra The Court of Kesteven!

AOV: Nådada… Det var uheldigt… Sig mig Hark, hvorfor har vi egentligt ikke fået lavet en Runden der Gik før nu?

HS: Det er udlændingenes skyld.

AOV: Det er klart. Vil du uddybe det lidt?

HS: Jeps. Der var en der spurgte mig om jeg ville have noget ’work’ og da der jo er Ork i Work sagde jeg ja! Det skulle jeg aldrig have gjort! Det tager jo hele ens tid.

AOV: Det var da en særdeles tyndbenet undskyldning, men den eneste vi har, så derfor den meget sene udgave af den næstsidste Runden der Gik med Hark og Alfred i denne sæson. Selvfølgelig kommer der også en Sæsonen der Gik efterfølgende med interviews af alle trænere og deres planer for næste sæson, men lad os nu kigge på stillingen efter runde 9:

Runde9_zps9bc9796b.jpg

HS: Wauw! Efter runde 9 havde vi hele 4 hold på tredje pladsen!

AOV: Og ikke bare det Hark! I forhold til intern tie-breaker er det helt umuligt at få dem rangeret da Il Tempo Gigante slog MAD, der slog Psycadelic 49 Orcs, der ikke har slået nogen. Til gengæld slog Les Ramoneurs de la Mort både MAD og Il Tempo Gigante, men har ikke spillet mod Orkerne.

HS: Øh…

AOV: Ikke nok med det, den der har den højeste skades tiebreaker er nemlig orkerne, der ikke har slået nogle af de andre hold! Les Ramoneurs der har lavet færrest skader er dem der har slået begge hold! Helt umuligt at finde ud af placeringen her!

HS: Ok.

AOV: Men nok om det, på anden pladsen ligger nemlig nu Young Guns!

HS: Jeps, efter de besluttede at spille uafgjort som 1 ud af de ikke mindre end 3 hold i denne runde(!) må vi sige at det er fuldt fortjent de røg ned på en anden plads.

AOV: Samtidig er Raider Nation med 20 point og en sejr over Sotek’s Brødre nu en klar førsteplads!

HS: Vi vil ikke gennemgå hver enkelt kamp i runde 9, men denne her skal vi lige bide mærke i! Ikke mindre end 7(!) skader lavede Raider Nation på frøerne, herunder 2 drab, begge frøernes gribere og 2 seriøse skader. Derudover foulede de frøerne i tur 15 bare lige for at sikre sig der ikke blev mere vrøvl med dem i den kamp! Uhyggeligt!

AOV: Jeps, man kan sku ikke stole på kaos.

HS: Det ligner næsten en omstart for de grønne. Ikke for at være for hård ved træner Aermet, der jo har en plan, men hold kommer og går, legender består.

AOV: Undtagen hvis du er en frø-legende!

HS: Høhøhø! Skal vi ikke se på runde 10 nu?

AOV: Jo lad os det!

Runde10_zpsf940e49b.jpg

HS: Spændende! Sotek’s brødre ligger stadig på sidstepladsen!

AOV: Ja jeg er bange for de ikke kommer til at rykke sig meget derfra i den sidste runde. Til gengæld ligger der ikke mindre end fire hold på næstsidste pladsen med 15 point! Det betyder at der virkeligt er noget at spille for, for de hold i næste runde! Ingen af dem har vel lyst til at ende som nummer næstsidst!

HS: Så har vi ellers midterplaceringerne Les Ramoneurs de la Mort og MAD, på henholdsvis 20 og 21 point. Det betyder desværre for Les Ramoneurs de la Mort at de ikke kan nå at vinde denne sæson! Spændende udvikling!

AOV: Ja og MAD kommer heller ikke til det, da de sidder over i sidste omgang. Hvilket giver os et vinderfelt af følgende hold. Med 22 point efter runde 10 har vi nemlig Psycadelic 49 Orcs, Raider Nation, Il Tempo Gigante og med 23 point Young Guns!

HS: Wauw! Men Alfred, skal vi ikke vente med vinder prognosen? Tænker vi hellere må tale lidt om andre ting først! Jeg synes vi skal tage et kig på rundernes skader og TD!

TDogSkaderRunde10_zpsb47e54d4.jpg

AOV: Allerførst må man sige at 16 TD er meget gennemsnitsligt, lige over 3 per kamp.

HS: Til gengæld så vi virkeligt trænerne gå til den i runde 9! 25 skader! Det er rekord! Til gengæld var der hverken stigning i drab eller seriøse skader, noget der ellers kunne have betydning for runde 10.

AOV: Hvordan har du det med runde 10, Hark?

HS: Runde 10 viser os at der er nogle trænere i denne turnering der kun er her for pengenes skyld. Antallet af seriøse skader gik fra 8 til 3 mens antallet af totale skader gik fra rekorden på 25 til usle 18. Til gengæld var der lidt flere drab, men stadig mindre end et drab per kamp. Suk!

AOV: Nu tror jeg vi skal tænke på noget andet og afsløre rundens Scoretrold! Efter runde 9 og 10 har vi på tredjepladsen Rudolf ’16 Cylinder Turbo’ Blodstrupmose med ikke mindre end 8 TD! Det sidste dedikerede han til sin gamle ven og holdkammerat ’Dr.TD’! Ikke desto mindre er han slået af anden pladsen… David ’The Kid’ Lightman der nu har scoret sit tiende TD! Flot gået af The Kid, der har fået forhandlet sin lønstigning på plads!

HS: Men hvis The Kid ikke er nummer et, hvem er så?

AOV: Med intet mindre end 11 TD på 9 kampe efter runde 10 har vi 1st Viscount William Whitelaw fra the Court of Kesteven! Med undvige, blokering og professionalisme er han de blodsugendes mest stabile blodsuger! Hans høje styrke kombineret med lige netop de evner gør ham utrolig svær at ligge ned og hans evne til at professionelt lade være med at suge sine trælle giver…

HS:…mindre blod på banen! Suk! Der er kun en ting at gøre, takling og mægtigt slag. Og eventuelt hoppe på ham når han ligger ned. Men flot klaret af vampyrerne! Når vi nu snakker blod, så må vi hellere se om hvem der nu ligger øverst i bunken af forvredne kroppe, hvem der er banens Voldspsykopat!

AOV: Spændende! Kan Emanuel virkelig holde sin titel?

HS: Hov hov Alfred, ikke læse over skulderen! Med 8 skader har vi på tredje pladsen ikke mindre end 2 kandidater der hver har gjort sig bemærket på banen, nemlig Janos ’Catastrophe’ von Neumann OG Emanuel ’Elfpopper’ Desperados!

AOV: Nej! Begge to der ellers har kæmpet om titlen er blevet overhalet indenom! Det er frækt!

HS: Nemlig! På anden pladsen har vi ingen ringere end Paz ’The Piledriver’ fra Les Chiens Andalous med 9 skader, 3 seriøse og 2 drab!

AOV: Wow! Hvem kan slå den?

HS: Ingen ringere end Karawan ’6’ The Killer med 9 skader, 3 seriøse og 3 drab! Her er en dræber der ikke nøjes med en let forstuvning eller et brækket ribben! Han slår helst hovedet af folk eller får kloen i deres indvolde! Med den slags tiebreaker skal han bare ligge lige med den der fører så går det ham godt!

AOV: Jeg får helt ondt i maven af at tænke på det! Tillykke til Karawan, håber du kan beholde titlen efter næste runde! Så er det vist på tide vi kaster et blik på næste runde og ser på hvem der kan vinde!

Runde 11

Les Chiens Andalous vs. Loriens Muser

The Court of Kesteven vs. Sotek's Brødre

Young Guns vs. Les Ramoneurs de la Mort

Psycadelic 49 Orcs vs. Undergrundens Il Tempo Gigante

Raider Nation vs. Elfsgemeente Academici

Oversidder: MAD

AOV: Hvis vi kigger på stillingen nu så ser det således ud at der er 4 hold der kan vinde turneringen, Young Guns, Il Tempo Gigante, Raider Nation og 49 Psycadelic Orcs.

HS: Det hele kommer dog an på om Young Guns vinder deres kamp over Les Ramoneurs de la Mort. Hvis det sker har Young Guns vundet det hele!

AOV: Så for at andre skal have en mulighed må det betyde at YG enten skal spille uafgjort eller tabe til Les Ramoneurs. Hvis de spiller uafgjort kan følgende hold vinde turneringen, hvis de vinder deres kamp!

Raider Nation – på flere skader end Young Guns OG Psycadelic 49 Orcs

Psycadelic 49 Orcs – på flere skader end Young Guns, hvis Raider Nation ikke vinder deres kamp

Il Tempo Gigante – taber på at have tabt til Young Guns

HS: Men hvis Young Guns taber deres kamp ser det lige pludseligt bedre ud for deres modstandere! Så kan de andre hold vinde således:

Il Tempo Gigante – Ved at vinde deres kamp og ved at Raider Nation ikke vinder deres kamp!

Psycadelic 49 Orcs – Ved at vinde deres kamp og ved at Raider Nation ikke vinder deres kamp, eller at de får flere skader end Raider Nation.

Raider Nation – Ved at vinde deres kamp, eller ved at spille uafgjort og Psycadelic 49 Orcs og Il Tempo også spiller uafgjort, så de vinder på skader!

AOV: Spændende! Men ud over rundens førerfelt er der nogle placeringer for resten af turneringen der også er vigtige! Nemlig hele gruppen af 15 points! Uden at sige for meget skal de naturligvis vinde for at komme op ad rangstigen!

HS: Nemlig, men hvis vi skal pege på en kamp der er vigtig, så er det Loriens Muser mod Les Chiens Andalous! Vinderen af denne kamp sikrer sig ikke bare 3 point, men også at modstanderen ikke får placeret sig bedre!

AOV: Nemlig. Nå Hark! Vi vil ikke gennemgå kampene, da vi er så tæt på finalen, men nogen bud på vinderen?

HS: Jeg holder fast på dem jeg altid holder på, nemlig Orkerne. Young Guns kommer ikke til at tage den hjem og heller ikke Raider Nation og så vinder orkerne… Igen!

AOV: Tja, jeg må sige at jeg er blevet mere og mere imponeret over hvad menneskeholdene har gjort igennem turneringen, men jeg må nu nok holde fast på Il Tempo Gigante. Synd at Les Ramoneurs ikke kan tage den hjem længere!

HS: Jeps. *Snif* *Snif* Hvad er det der brænder?

AOV: Hovsa, det ser ud til jeg kom til at sætte ild til brevet fra Gihmli Golddigger! Nej hvor ærgerligt!

HS: Neeej! Så er det godt jeg har en kopi derhjemme! Tænk hvis vi ikke kunne få historien færdig!

AOV: Ja tænk hvis… Suk. Nå Hark, vil du præsentere hvad der skal ske næste gang?

HS: Jeps. Jeg har ikke mere work denne uge, så det der kommer til at ske er at de tre vigtige finale kampe, Il Tempo Gigante mod 49 Orcs, Les Ramoneurs mod Young Guns og EA Games mod Raider Nation bliver dækket Live fra Wonga Donga Studios!

AOV: Jeps! Det vil sige at den næste udgave af Runden der Gik, kommer til at afsløre vinderen af BSL Sæson 1! Samtidig kommer vi til at afsløre hvilke hold der stiller op i næste sæson, samt en analyse af holdenes performance!

HS: Ikke nok med det! Vi skal også have kigget på Turneringens Store Drenge, uddelt præmier i forskellige kategorier og have afsluttet denne sæsons 16 Rounds!

AOV: Så trænere, glæd jer til næste gang og husk: Må det mest scorende hold vinde!

HS: Sludder!

Lord ManHammer: Halløjs! De fleste er vel på Roskilde pt. Så jeg mangler bare en enkelt kamprapport sendt til min email for at kunne lave den endelige Runden Der gik, nemlig EA mod Raider Nation! Flot spillet af alle, og dejligt at se at det er så relativt lige både i ’bunden’ og i toppen. I må meget gerne sende mig en mail eller skrive her om I fortsætter med jeres hold eller starter et nyt til næste sæson, samt hvilket.

Knuzzer,
Lord ManHammer

Propagandaministeren der er mere til mennesker end de fleste.

#474 Re: Alt om bræt » Cthulhu Wars Kickstarter » 02-07-2013 14:11

Halløjs,

Opdatering, der er nu 2 nye 'pledges' nemlig en pledge der gør man kan kombinere Cultes de Choules med 3 valgfrie udvidelser for 325 USD og en pledge der gør man får alting for 525 USD. Med alting mener de ALLE de ting jeg har nævnt ovenfor.

Derudover ser det ud til de har fået ordnet det således at de sender tingene indefra EU så man ville kunne spare en masse penge på skat.

Det betyder det kommer til at koste 525 + 45 USD i alt for det hele = 570 USD eller 3265 dkr i alt.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil

#475 Re: Alt om bræt » Cthulhu Wars Kickstarter » 01-07-2013 14:23

Og Nå Ja, hvis man (som mig) lige har lidt svært ved at overskue kickstarter siden og reglerne så kig på de her videoer. Det er et helt spil på ca. 45 min. mellem de 4 grundracer. Det giver et godt indblik i hvordan det spilles og er forskelligt fra Chaos, selvom der er nogle fællestræk. Måske en smule synd for ham der spiller blå, da han da godt nok er et par træk bagude hele spillet! sad

https://www.youtube.com/watch?v=9Qbfs3ijk-Q

Knuzzer,
Lord ManHammer
Harbinger of Propaganda

Board footer

Powered by FluxBB