Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#26 26-08-2015 19:33

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Both    Win    Win a game with no influence spent.                       

Both    Win    Win a game with a hand size of 0                       

Both    Win    Win using only neutral cards in your deck                       

Both    Win    Win using a deck with at least 2 card types absent

Both    Win    Win a game with a Highlander deck (max 1 of each card).   

Both - Vind et spil, hvor du har forfeit'et agendaer til en samlet værdi af mindst 5 agenda points.

Both - Vind et spil med mindst 5 bad publicity/vind et spil hvor corp har mindst 5 bad publicity.

Corp    Score    Score a Government Takeover as your first agenda                       

Corp    Trash    Trash the runners entire set of programs with Bad Times                       

Corp    Damage    Use Edge Of World twice during a game to inflict brain damage to the runner                       

Corp    Counter    Have 2+ Power Counters on a Snoop, Mamba, or Viktor 2.0 (a single piece of ICE)    -Cut Data Raven                   

Corp    Damage    Inflict damage with both Ichi 1.0 and Ichi 2.0 subroutines in a single game                       

Corp    Trash    Use Shattered Remains to trash all of a runners hardware (minimum of 3 hardware must be installed)                       

Corp    Trash    Destroy the runners entire rig with Project Ares (minimum of eight cards trashed)                       

Corp    Score    Score an agenda with Toshiyuki Sakai                        

Corp    Win    Win a game with no more than 1 piece of ICE protecting a server at a time.                       

Corp    Win    Win a game with no rezzed Barrier, Code Gate or Sentry ICE rezzed at any time.                       

Corp    Win    Win a game by scoring all three Fragments (Hades, Utopia and Eden).                       

Corp    Win    Win a game while only having Psi ICE rezzed.                       

Corp    Score    Score a 5+ advancement Agenda with Plan B                       

Corp    Win    Use 3 Domestic Sleepers to score the last 3 points in a game

Corp    Rez    Rez 5 different Regions during a game                       

Corp    Rez    Have 5 Sysops rezzed at the same time                       

Corp    Rez    Rez 5 different Executives during a game                       

Runner    Win    Win a game as a non-Anarch faction with only in-faction ICE breakers                       

Runner    Win    Win a game with only Stealth breakers.                       

Runner    Win    Win a game with only AI breakers. (As your only icebreakers)                       

Runner    Run    Make three successful runs with Spooned, Knifed and Forked trashing a piece of ICE with each of them (during the game)                       

Runner    Virus    In a single turn, charge Chakana, Crypsis, Darwin, Data Sucker, Deep Thought, Gavedigger, Hemorrhage, Hivemind, Medium, Nerve Agent and/or Pheromones with 11 total virus counters (without using Incubator)

Runner - Vind et spil, hvor du kun bruger engangs-breakers (dog ok at click'e bioroids, betale Negotiator, bruge E3 Feedback Implants, Grapling Hook, andre?).

Last edited by aermet69 (28-08-2015 09:09)


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#27 26-08-2015 20:51

S-Helt
Experienced
Registered: 31-08-2011
Posts: 81

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Jeg er ikke helt med på, hvorfor den med de to Ichi'er (35) er fed, når "de meget kortspecifikke achievements" skal begrænses.

Nr. 16 (power counters på ice) synes jeg er lidt stenet, i alt fald ville jeg tage Data Raven ud af teksten, for den bliver alligevel spillet en del, og også får lov at få counters.

Den med virus havde jeg læst som, at der skulle 11 virus counters på alle de nævnte kort, og at og/eller gav mulighed for at vælge mellem Nerve Agent og Pheromones. Hvad med at tilføje, at det er en eller flere af de nævnte viruser? Og skal man ramme 11?

Nye ideer:
Vind et spil, hvor kun har rez'et illicit ice. (Analog til den med psi-ice.)
Vind et spil, hvor du har forfeit'et agendaer til en samlet værdi af mindst 5 agenda points.
Vind et spil med mindst 5 bad publicity/vind et spil hvor corp har mindst 5 bad publicity.
Vind et spil, hvor du kun bruger engangs-breakers (dog ok at click'e bioroids, betale Negotiator, bruge E3 Feedback Implants, Grapling Hook, andre?).
Virtuel: Vind et spil, hvor du kun har programmer og virtual resources installeret.
Trash mindst 5(?) installerede non-ice kort uden at access'e dem.
Tving corp til at trække mindst 3(?) kort.

Mere uspecifikt:
Noget med at sende kort tilbage på corps hånd.
Noget med at installere alting på én tur (runner).
Noget med at installere ting uden for egen tur (runner).

Offline

#28 27-08-2015 08:25

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Vind et spil, hvor du har forfeit'et agendaer til en samlet værdi af mindst 5 agenda points.
Vind et spil med mindst 5 bad publicity/vind et spil hvor corp har mindst 5 bad publicity.
Vind et spil, hvor du kun bruger engangs-breakers (dog ok at click'e bioroids, betale Negotiator, bruge E3 Feedback Implants, Grapling Hook, andre?).

Kan rigtig godt lide disse. Nr 1 & 2 kan også klares af begge spillere. Fedt.

Ichi var nok mest fordi jeg synes den var sjov, og forsøger at bruge dem til andet end destroyer delen. Noget man dog sjældent ser. Det er også mest de specifikke kort fra senere sæt der skal begrænses en smule. Der er jo stadig Bestik og Fragments, og det er fint, men før var der også cybernetics og genetics og en masse andet med det nyeste af det nyeste.

For kontinuiteten synes jeg det er fint at beholde data raven i gruppen.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#29 27-08-2015 23:02

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

"In a single turn, charge any number of Chakana, Crypsis, Darwin, Data Sucker, Deep Thought, Gavedigger, Hemorrhage, Hivemind, Medium, Nerve Agent and/or Pheromones with at least 11 total virus counters (without using Incubator)" bedre?

Jeg kan også rigtig godt lide de tre du fremhæver. Og sådan set også den med programmer og virtual ressources. Et deck der vinder denne, vil dog nok også vinde den hvor man bygger uden én korttype: hardware.. lidt irriterende med overlap måske.

Til den med engangs-breakers skal quetzal måske nævnes. Tænker hun er fin at bruge. hvad med d4v1d? Det er ikke en ice breaker, men den strider vel mod ideen.

Netrunnerdb har et deck of the week produceret til at møde achievement: Win a game without installing icebreakers. Herunder d4v1d må det formodes. I like it!

Ville være fedt med et par flere runner-achivements, men jeg tænker også at vi skal have en færdig liste snart..?


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#30 28-08-2015 09:05

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Jeg tror vi har en meget fin start liste med et par enkelte justeringer.

Bl.a. skal den uden kort typer justeres. Kan snildt lave et professor deck kun med programmer og vinde - du har alt hvad du skal bruge af penge og plads i Magnum og Leprechaun og Djinn. Det er måske en lidt nem måde at får 5-6 point for en sejr. Snakkede med Siri igår, og nåede frem til at den nok måske bare skal hedde: Vind med et deck der har udeladt 2 korttyper. Så kommer alle achievements også til at give de samme point.

En anden vigtig ting vi skal blive helt enige om: På en aften får man 2 point pr. sejr. 1 point pr. achievement. Men hvor mange achievements skal man kunne klare?

Vi snakkede igår om at man måske kun skulle kunne lave 1 (enten pr. aften eller pr. Corp/Runner). Det er en balance mellem at have nogle lidt sjove elementer at bygge efter, men at det heller ikke totalt skal diktere hvordan man bygger sine decks og spiller sine spil. Der skulle gerne være plads til både at kunne spille achievement decks og "almindelige" decks.

Jeg synes selv 1 pr. side, pr. aften, virker meget fint. Så kan man få mellem 0-10 point på en aften, det er alligevel noget af et sving smile


--

Man kunne også godt sige at en sejr kun giver 1 point, ligesom før, så fylder achievements lidt mere.


Ang David: Der hvor der kun må bruges specifikke breakers, må den nok tælle som en breaker - måske. Måske er det heller ikke så galt endda. Det er jo ikke alt den kan tage, og du skal så bruge din recursion på den, og ikke de andre agtigt.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#31 28-08-2015 09:11

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Har opdateret listen ovenover:

Fed er dem jeg tænker at fjerne.

Kursiv er dem der er nye/ændrede i.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#32 29-08-2015 17:47

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Enig i at tage de to ud.

Jeg synes ikke at achievements skal fylde for meget. Der skal også være plads til at lege med andre temaer man ikke får ekstra point for. Så jeg stemmer for at beholde 2 point for et win. og tror jeg stemmer for én og kun én achivement pr. aften. kan dog godt gå med til en pr. side hvis der er stor stemning for det.

Synes ikke David er en engangsbreaker. Den minder så meget om hundene der jo ikke er engangs-breakers. Det er jo heller ikke alt de kan klare.. Synes den skal hedde: Vind et spil, hvor dine eneste breakers er engangs-breakers (David tæller som breaker i denne sammenhæng).

Du tog ikke "Win a game without installing icebreakers (including d4v1d)" med. Synes den er vildt fed! Den skal da med


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#33 29-08-2015 20:37

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Ja, min pointe var jo så netop at David ikke var en breaker og derfor var den fin, og hundene ikke. Men for min skyld kan vi godt tælle David som en breaker, men skal Grappling Hook så også tælle for en breaker og hvad med Quetzel? Der er en del niche områder her.

Vi tager den da bare med. smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#34 29-08-2015 22:44

S-Helt
Experienced
Registered: 31-08-2011
Posts: 81

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Fin virusfomulering, Pelle (:
Jeg er også mest nede med ét point for achievements i løbet af en eften, selv om et point pr. side pr. aften også er ok.

Quetzel er Quetzel. Jeg synes også D4v1d er at sidestille med Grapling Hook, jeg havde bare glemt den (det er jo et Anarch-kort...).
En icebreaker er vel stadig et kort med subtypen "icebreaker". Det, jeg prøvede på at formulere, var et krav til alle kort, som bruges til at interagere med ice, og som har subtypen "icebreaker", om enten at trashe sig selv for at breake (Crowbar, Shiv, Spike, Deus X, Sharpshooter) eller blive trashet efter encounter med ice (Faerie, Crypsis uden counters (medmindre det bliver for besværgeligt at holde styr på)).

Ingen breakers er også fin med mig, men med samme skelnen mellem "icebreakers" og "andre ting og sager" som nævnt ovenfor.

Offline

#35 30-08-2015 07:47

S-Helt
Experienced
Registered: 31-08-2011
Posts: 81

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

  • Win a game with no rezzed Barrier, Code Gate or Sentry ICE rezzed at any time.

Det er lige gået op for mig, hvor sårbar den plan er over for Tinkering og Paintbrush. Chimera duer vel heller ikke.

Offline

#36 30-08-2015 08:27

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

?

Det er nok de færreste achievements der ikke har en hard counter af en eller anden art. Det er vel ikke meningen at man nødvendigvis skal kunne klare sin achievement hver gang man spiller med det pågældende deck. Hvis man er så uheldig at møde et Tinkering / Paintbrush deck så er det jo bare sådan. Ellers må man jo lave et ICE-less deck og bare vinde med det. wink

Men man kunne jo godt omformulere den til kun rezzed Traps og Mythic ICE. Ideen var vel sådan et deck.


Fik også ideen: Vind et spil, hvor alle dine programmer har subtype: Caissa. Ved godt det ikke er alle der har adgang til dem endnu, men prøvede at finde på noget der ikke kun handler om breakers, hvilket de fleste af Runner achievementsne gør lige nu.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#37 31-08-2015 20:03

S-Helt
Experienced
Registered: 31-08-2011
Posts: 81

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

aermet69 wrote:

Det er nok de færreste achievements der ikke har en hard counter af en eller anden art. Det er vel ikke meningen at man nødvendigvis skal kunne klare sin achievement hver gang man spiller med det pågældende deck.

Det var heller ikke en klage, bare en observation (;

Offline

#38 31-08-2015 20:48

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Win a game with no influence spent.
Win a game with a hand size of 0
Win using only neutral cards in your deck
Win a game, using a deck missing at least 2 card types (Hardware, Assets etc.)
Win a game with a Highlander deck (max 1 of each card).
Win a game where you've forfeited at least 5 Agenda points.
Win a game where the Corp has at least 5 Bad Publicity

Score a Government Takeover as your first agenda
Trash the runners entire set of programs with Bad Times
Use Edge Of World twice during a game to inflict brain damage to the runner
Have 2+ Power Counters on a Snoop, Mamba, or Viktor 2.0 (a single piece of ICE)
Use Shattered Remains to trash all of a runners hardware (minimum of 3 hardware must be installed)
Destroy the runners entire rig with Project Ares (minimum of eight cards trashed)
Score an agenda with Toshiyuki Sakai 
Win a game with no more than 1 piece of ICE protecting a server at a time.
Win a game using only Mythic and Trap ICE.
Win a game by scoring all three Fragments (Hades, Utopia and Eden).
Win a game while only having Psi ICE rezzed.
Score a 5+ advancement Agenda with Plan B
Rez 5 different Regions during a game
Have 5 Sysops rezzed at the same time
Rez 5 different Executives during a game

Win a game as a non-Anarch faction with only in-faction ICE breakers
Win a game with only Stealth breakers.
Win a game with only AI breakers. (As your only icebreakers)
Make three successful runs with each of Spooned, Knifed and Forked trashing a piece of ICE with each of them (during the game)
In a single turn, charge any number of: Chakana, Crypsis, Darwin, Data Sucker, Deep Thought, Gavedigger, Hemorrhage, Hivemind, Medium, Nerve Agent and/or Pheromones with 11 Virus counters (in total, combined) without using Incubator
Win a game using only one-shoot breakers (such as Deus X, Sharpshooter etc.). You can use non-breakers to break ICE.
Win a game without ever installing an ICE breaker
Win a game, where all your programs are subtype: Caïssa.

Har ændret lidt i nogle af dem, ud fra de sidste diskussioner.

Reglerne bliver som de plejer, med følgende ændringer:

Sejr = 2 point
Achievement = 1 point

Max 1 achievement som Runner per aften.
Max 1 achievement som Corp per aften.

(på et tidspunkt laver jeg nok en tjekliste, men det bliver nok ikke til imorgen)


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#39 01-09-2015 07:19

S-Helt
Experienced
Registered: 31-08-2011
Posts: 81

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

In a single turn, charge any number of: Chakana, Crypsis, Darwin, Data Sucker, Deep Thought, Gavedigger, Hemorrhage, Hivemind, Medium, Nerve Agent and/or Pheromones with 11 Virus counters (in total, combined) without using Incubator

Nu forsvandt Pelles "at least". Er det mindst 11 counters eller præcis 11 counters?

Offline

#40 01-09-2015 07:21

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Mindst.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#41 01-09-2015 07:23

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Bemærk også at ting some David og Grappling Hook er fine at spille i alle 'breaker' achievements. Også selvom der er en af dem der specifikt siger at det er tilladt. Det er en gammel rest smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#42 02-09-2015 11:22

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Det er mindst. Det er mindst. Tænker ikke at der er nogen grund til at gøre den sværere end den allerede er..


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB