Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 10-06-2015 20:11

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Hej folkens. Vi har snakket lidt om at indføre nogle achievements man kan spille efter i ligaen, for at ryste lidt op i det hele smile

Det vil foregå således at man som vanligt får 1 point for at vinde en kamp, men derudover kan man også få 1 point for hver achievement man klarer. Man kan kun klare hver enkelt achievement en gang i sæsonen, men man kan godt klare flere achievements i samme spil eller på samme aften.

Nedenfor er et udkast til en liste over achievements. Kom gerne med flere eller kritiser dem der er her. Så laver vi en endelig liste inden første gang.

Win a game as a non-Anarch faction with no imported ice breakers
Win a game with no influence spent.
Win a game with only stealth breakers.
Win a game with only ai breakers. (As your only icebreakers)
Win a game with aurora/inti, pipeline/creeper, and leviathan/force of nature as your only breakers 
Win a game without running on a remote server
Win a game only running on remote servers
Use unregistered s&w to trash 2 characters in a game
Resolve data mine 6 times in a game.
Win a game with a hand size of 0
Win a game with a hand size less than 0
Replace 2 currents in one game with your own.
Use power tap to gain 11 credits in a game.
Inflict 15 damage over the course of a game
Rez an 11 strength iq
Rez an 11 sub ashigaru
Use Kitsune and Hudson 1.0 in a combo successfully
Score a government takeover as your first agenda
Score 2 3 point agendas during the same turn.
Score a 3+ point agenda with plan b
Inflict 15 net damage with ronin over the course of a game
Make a server with three trolls protecting any trap
Deplete at least 36 credits with reversed accounts
"Protect" a trap with caprice nisei (trap must fire)
Win a game with no more than 1 piece of ice protecting a server at a time.
Prevent all multi access attempts by the runner (minimum of 1 attempt)
Spoon an ice with leviathan (minimum str 4)
Knife an ice with inti (minimum str 4)
Fork an ice with pipeline (minimum str 4)
Start your turn with 7 clicks (runner)
Have 10 clicks in one turn (runner)
Make 11 successful runs in one turn
Score all three research grants in one turn
Make a scoring server that costs 40 plus credits to break with Corroder, Gordian Blade, and/or Garrote
Use Tyr's Hand to force the runner to let a subroutine resolve on a bioroid
Use edge of world to inflict 6 brain damage in one run
Have more than one power counter on a data raven, snoop, mamba, or viktor 2.0 (a single piece of ice)
Have a docklands crackdown with ten power counters on it
Have an IT department with 20 or more counters
Have an overmind with over 20 counters on it.
Score three notoriety in one turn
Have a str 18 sage and win the game
Run a server with 5+ ice 3 times in a turn successfully
Use the twins to force the runner to encounter a piece of ice 2 additional times in a run
Use cell portal and whirlpool/labyrinthine servers successfully
Use space camp to bait the runner into a trap
Use space camp to score a naked agenda without advancing it next turn(no tennin or trick of light)
Use ruhr valley, enhanced login protocol and 2 strongbox to protect a server
Inflict damage with both ichi 1.0 and 2.0 subroutines in a single game
Use Inazuma to force a runner to encounter and suffer a bioroid other than Eli 1.0
Have an Eli 1.0 with more than 5 subroutines at anytime
Have 3 experimental data in a server with lag time as the active current in stronger together
Trash the runners entire set of programs with bad times
Use shattered remains to trash all of a runners hardware (minimum of 4 hardware must be installed)
Reduce the corps handsize to 0 with itinerant protests
Destroy the runners entire rig with Project Ares (minimum of ten cards trashed)
Use account siphon 3 times in a turn and use paper tripping to clear the tags next turn
Use bug to reveal 10 cards in a game
Use a Gorman Drip v1 to gain 10 credits
Use 3 domestic sleepers to score the last 3 points in a game
Use freelancer to trash 4 resources
Use cyberdex trial successfully
Use foxfire to trash a shard of any kind
Break 13 subroutines with blackat
Use copycat to bypass another piece of ice in the server
Play 3 successful demonstrations in one turn
Use Midori to trash a parasite
Score an agenda with Toshiyuki Sakai 
Trash a daemon with 3 hosted programs.


Jeg tænker vi starter d. 4. august. Det er godt nok ikke sikkert at Siri og jeg er hjemme der, men hvis andre vil starte og tage notater er det jo fint.

Der er bestilt liga kit og det er najs!


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#2 11-06-2015 11:00

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Super fed idé! Det ser sku sjovt ud!

Offline

#3 11-06-2015 14:45

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Join the dark side, Benni! smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#4 11-06-2015 14:51

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Nogen foreslag med nogle af de nyere kort.

Win a game by scoring all three Fragments (Hades, Utopia and Eden).
Win a game while having all currently released Genetics or Cybernetics on table.
Win a game while only having Psi ICE rezzed.
Win 10 Psi games in a single match.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#5 11-06-2015 22:27

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Det lyder sjovt nok. Jeg er dog lidt betænkelig ved den udformning der bliver beskrevet her. Da jeg er nogle cycles bagud er der en del af achievementsene jeg ikke rigtig kan spille efter. For mig vil modellen mest være interessant fordi det nok vil øge mine chancer for at vinde, hvis folk bygger deres decks efter sære mål.

Som det er beskrevet her virker det bare som om det at vinde bliver rimelig devalueret. Det giver mere at tabe et spil hvor du klarer to achievements end at vinde et uden. Umiddelbart vil jeg foreslå at det kun giver et halvt point at klare dem (eller tilsvarende 2 point at vinde). Alternativt eller som supplement hertil vil jeg foreslå at man maks kan score et achievement per spil?

Endelig tror jeg vi skal kigge kritisk på achievesene. Nogle af dem kræver en del bogholderi (15 damage f.eks.) - det tror jeg skal bruges i begrænsede mængder. Andre ser ud til at kunne trække spillet virkelig meget ud - 20 counters på IT-department - 20+ clicks corp trækker spillet ud i stedet for at vinde.

Alt i alt er min holdning at det kan nok være sjovt som et krydderi til ligaen, men som det bliver foreslået ligner det noget der meget let kan komme til at fylde det hele.

Offline

#6 12-06-2015 09:25

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Gode betragtninger. 2 point per sejr er fint med mig.

Jeg er enig i at mange af dem er lidt omstændige, og måske for meget.

Hvordan har folk det med at mange af dem kræver at man vinder sit spil? Jeg tænkte lidt at det også skulle være en mulighed for at skrabe point sammen selvom man ikke vinder - men mange af dem giver så bare ekstra point til vinderen, så at sige?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#7 15-06-2015 00:34

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Det ser helt smadret ud - I like it!
Fine tanker Daniel. Jeg synes egentlig ikke at favor to the winner er særlig smart i netrunner og i vores liga, men samtidig at det er en god ide at indføre som krav at man skal vinde for at udløse en achievement, ellers risikerer vi helt klart at det bliver for solitært og langt et spil. Og sandsynligvis også at der bliver scoret mere end 1 achievement pr. spil. Kunne man lave undtagelser hvor det gavner tempoet i spillet og understøtter spillerens egentlige formål; f.eks. at man kan opnå point hvis givne achievement handler om at score point, selvom man ikke vinder. Eller alle breakers nede i tur 2 eller sådan noget i den stil..

Måske et point til den der har flest achevements efter sidste spil-gang eller give speciel præmie til fedeste achievement nået (efter afstemning f.eks)?

Så skal der nok weedes lidt i dem.
f.eks. giver det ikke meget mening at man får et point for at have hand-size på 0 og 1 samtidig, det er jo automatisk 2 point hvis du er på 0.
Kombinationen inti, leviathan, pipeline som eneste breakers giver mulighed for 5 point hvis du bruger spooned, knived og forked - det er måske lige i overkanten..
"Use Inazuma to force a runner to encounter and suffer a bioroid other than Eli 1.0" Synes jeg måske virker lidt nem..
I det hele taget er der stor forskel på sværhedsgraden. Det er nok mest et problem hvis de nemme kræver specifikke kort som ikke alle har f.eks.,

Endelig kunne jeg godt tænke mig: "Stjæl en agenda hvor Wyrm har været afgørende program for successen af runnet.


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#8 15-06-2015 00:35

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Hmm der var sku ikke nogen klar logik i argumenterne der.. Men altså; points still standing..


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#9 15-06-2015 09:32

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Gode tanker alle. Jeg har kigget lidt nærmere på listen, og tror også med fordel en del af dem kan skæres fra, og nogle af dem gøres nemmere. F.eks. lav 11 succesful runs på en tur. Det er relativt nemt hvis du laver decket efter det, og bare sidder og trækker kort indtil du har komboen og løber en unprotected server. Men det er jo ikke sjovt. Så måske det bare skulle være 5. Så kan man lave et deck der bruger Doppelganger og et par andre kort som en del af sin strategi, men man skal ikke sidde og lave den helt store combo.

Der er klart nogle af dem der er nemmere end andre! Ideen er egentligt også at de skal give forskellige point tror jeg, det er bare meget omstændigt og jeg synes det er svært at vurdere hvad der skal give mange point. Så jeg tænkte at ja ja, så får de fleste måske alle dem der er nemme, men så er der jo de lidt sværere som skiller nørden fra hackeren wink

Jeg tænker også at fjerne en del af dem som er lidt nemme, men som også kræver kort i de senere packs (f.eks. spooned/knifed/forked sættet) og måske prøve at lave nogle mere generelle achievements.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#10 15-06-2015 21:15

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Jeg har tænkt lidt mere over achievements, særligt med udgangspunkt i hvad der udgør en god achievement. De kriterier jeg indtil videre er kommet på er:

1: De belønner decks der er tematiske/interessante men ikke optimerede

2: Udfordrer til at bygge decks på måder man ikke plejer

3: Bygger på ting jeg gør, ikke ting modstanderen gør

4: Kræver ikke for meget bogholderi

5: Må ikke afspore spillet

Lidt uddybning til nogle af punkterne:

1 og 2 flyder nok lidt sammen. Tanken er at belønne decks der er anderledes. Til rent deck-building baserede achievements synes jeg det er rimeligt at kræve at man vinder med det. Eksempler kunne være:
    Rent psi-is
    Rent AI-breakers (evt plus one-shots?)
    Højst en af hver agenda i decket – og højest en agenda af "en pr. deck" typen
    Spil en aften hvor du kun bruger kort fra en cycle + en boks, og vind med både runner og corp (nok bedst hvis vi kan nå op på at spille 4 spil pr aften så man har to chancer til hver)

3 kom af at jeg overvejede om ikke det var en større achievement at overleve 15 damage end at give det. Det tænker jeg egentlig det er, men det kræver at modstanderen har en bestemt type deck og bliver nemmer hvis jeg spiller dumt imod det. Eksempler her kunne være:
    Trash is med både Knifed, Forked og Spooned i en tur (måske med krav om at du også når igennem på et run og trasher eller stjæler et kort, så det rent faktisk betyder noget?). Den bliver en slags Notoriety på turneringsniveau. (Anarch Dinner)
    Brug Cell-portal i et run der ender med at runneren dør
    Ram runneren med Edge of World to gange i et spil (Fool me twice) Kunne også være noget med at gøre rigtig meget i skade med den, men jeg synes det er sejere at kunne få runneren i den to gange smile

4 er til sådan noget som 15 skade, der i princippet kræver at du tæller skade hvert spil hvis du ikke har den

5 er rettet mod de achievements der får folk til at spille på tåbelige måder for at få point (20 counters på IT Department f.eks.) – jeg synes det er okay hvis det får folk til at deckbuilde lidt fjollet, men ikke hvis det får dem til at spille fjollet.

Last edited by Daniel Lundsby (15-06-2015 21:16)

Offline

#11 18-06-2015 21:42

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Lidt flere forslag:

Multinational: 5 forskellige regions rezzed

Crack team: 5 sysops rezzed (evt på samme server)

VIPs: 5 executives rezzed

Vind med et deck med rent neutrale kort (udover ID)

Og så et par forslag der tager længere tid:

Udover ID og agendaer har runners 4 korttyper og corp 4. For den første type du bygger et (vindende) deck uden får du 1 point, for den næste 2 osv.

Hvis du i løbet af hele sæsonen ikke bruger noget kort i mere end et deck kunne det give nogle point.

Offline

#12 25-08-2015 14:28

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Hey folks.
Sæsonstart nærmer sig og jeg synes vi skal have de achievements op og køre. Jeg har kigget listen og kommentarerne igennem og fundet en masse jeg godt kan lide. Kig listen igennem og kom med kommentarer.

Jeg tænker at dem der er tilbage hvor man kan opnå achievement uden at vinde, hjælper spilleren så meget at det er fint med mig at man ikke behøver vinde. Måske med undtagelse af nr. 28-30.

2 point for en sejr og 1 point for en achievement. Maksimum 1 achievement pr. spil og kun den samme achievement 1 gang.

Synes det ville være fedt med en særlig præmie for flest achievements.

1.    Win a game as a non-Anarch faction with no imported ice breakers (including neutral breakers)
2.    Win a game with no influence spent (excluding The Professor).
3.    Win a game with only stealth breakers.
4.    Win a game with ai breakers as your only icebreakers
5.    Win a game only running on remote servers
6.    Win a game with a hand size of 0
7.    Win a game with no more than 1 piece of ice protecting a server at a time.
8.    Win a game with no rezzed barrier, code gate or sentry ice rezzed at any time.
9.    Have 3 experimental data in a server with lag time as the active current in HB - Stronger Together and win the game
10.    Win a game by scoring all three Fragments (Hades, Utopia and Eden).
11.    Win a game while having all currently released Genetics or Cybernetics on table.
12.    Win a game while only having Psi ICE rezzed.
13.    Score a 3+ point agenda with plan b
14.    Score all three research grants in one turn
15.    Use edge of world twice during a game to inflict brain damage to the runner
16.    Have more than one power counter on a data raven, snoop, mamba, or viktor 2.0 (a single piece of ice)
17.    Use the twins to kill the runner.
18.    Trash the runners entire set of programs with bad times
19.    Use shattered remains to trash all of a runners hardware (minimum of 3 hardware must be installed)
20.    Reduce the corps handsize to 0 with itinerant protests
21.    Destroy the runners entire rig with Project Ares (minimum of 8 cards trashed)
22.    Use a Gorman Drip v1 to gain 10 credits (a single card)
23.    Use 3 domestic sleepers to score the last 3 points in a game
24.    Break 13 subroutines with blackat
25.    Score an agenda with Toshiyuki Sakai
26.    In a single turn, charge chakana, crypsis, Darwin, data sucker, deep thought, gavedigger, hemorrhage, hivemind, medium, nerve agent and/or pheromones with 11 virus counters without using incubator.
27.    Anarch dinner: Make three successful runs with spooned, knifed and forked trashing a piece of ice with each of them
28.    Multinational: 5 forskellige regions rezzed i løbet af spillet
29.    Crack team: 5 sysops rezzed på samme tid
30.    VIPs: 5 forskellige executives rezzed i løbet af spillet
31.    Vind med et deck med rent neutrale kort (udover ID)
32.    For den første type kort du bygger et vindende deck uden, får du 1 point, for den næste 2 osv. (maksimum 4 point)

Hvad siger I?


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#13 25-08-2015 14:31

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Jeg tænker i øvrigt at poste på facebooks netrunner-sites at vi starter liga op på tirs. 01.09 og at alle er velkomne. håber jeg at folk er med på?


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#14 25-08-2015 17:16

S-Helt
Experienced
Registered: 31-08-2011
Posts: 81

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Fedt!
Udover at jeg er lidt i tvivl om de tre HB-eksklusive achievements (Stronger Together, Research Grant, Project Ares). Måske kunne man nøjes med et eller to? Og Casper har jo et Ares-deck i forvejen, så måske er der ikke den store pointe i at tilskynde deckbuilding i den retning. En anden løsning er at alle spiller mere HB (:

Offline

#15 25-08-2015 21:13

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

jeg synes ikke det så ud til cell portal kom med på listen? hvad er den af!!!!

ellers ser det godt ud meget mærkeligt men godt :-)


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#16 26-08-2015 11:21

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Jeg skal også lige høre hvad formatet egentlig er, skal jeg have to decks med eller må men skifte decks i løbet af aftenen? og hvor meget spiller vi?


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#17 26-08-2015 11:32

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Vi plejer at spille 4 spil (helst 2 runner og 2 corp). Så har vi god tid, og er sikre på at nå alle spil. Man må gerne spille flere forskellige Corp/Runners i løbet af aftenen.

Jeg synes det er en god ide med en lille premie til Flest Achievements.

Jeg vil gerne luge lidt ud i de meget kort specifikke achievements, da ikke alle har muligheden for at bygge et deck med fx. alle Cybernetics, hvis man ikke har købt alle kort. Nogle af de andre er lidt nemmere. F.eks. kun Stealth. Det er bedre hvis man har de rette Data Packs, men så snart du har Cloak & Dagger og Refractor kan du lave et deck med det. Selvom du ikke har Silencer og Black Kat etc. Det er bare lidt sværre.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#18 26-08-2015 11:40

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Pelle wrote:

Hey folks.
Sæsonstart nærmer sig og jeg synes vi skal have de achievements op og køre. Jeg har kigget listen og kommentarerne igennem og fundet en masse jeg godt kan lide. Kig listen igennem og kom med kommentarer.

Jeg tænker at dem der er tilbage hvor man kan opnå achievement uden at vinde, hjælper spilleren så meget at det er fint med mig at man ikke behøver vinde. Måske med undtagelse af nr. 28-30.

2 point for en sejr og 1 point for en achievement. Maksimum 1 achievement pr. spil og kun den samme achievement 1 gang.

Synes det ville være fedt med en særlig præmie for flest achievements.

1.    Win a game as a non-Anarch faction with no imported ice breakers (including neutral breakers)
2.    Win a game with no influence spent (excluding The Professor).
3.    Win a game with only stealth breakers.
4.    Win a game with ai breakers as your only icebreakers
5.    Win a game only running on remote servers
6.    Win a game with a hand size of 0
7.    Win a game with no more than 1 piece of ice protecting a server at a time.
8.    Win a game with no rezzed barrier, code gate or sentry ice rezzed at any time.
9.    Have 3 experimental data in a server with lag time as the active current in HB - Stronger Together and win the game
10.    Win a game by scoring all three Fragments (Hades, Utopia and Eden).
11. Win a game while having all currently released Genetics or Cybernetics on table.
12.    Win a game while only having Psi ICE rezzed.
13.    Score a 3+ point agenda with plan b
14.    Score all three research grants in one turn
15.    Use edge of world twice during a game to inflict brain damage to the runner
16.    Have more than one power counter on a data raven, snoop, mamba, or viktor 2.0 (a single piece of ice)
17.    Use the twins to kill the runner.
18.    Trash the runners entire set of programs with bad times
19.    Use shattered remains to trash all of a runners hardware (minimum of 3 hardware must be installed)
20.    Reduce the corps handsize to 0 with itinerant protests
21.    Destroy the runners entire rig with Project Ares (minimum of 8 cards trashed)
22.    Use a Gorman Drip v1 to gain 10 credits (a single card)
23.    Use 3 domestic sleepers to score the last 3 points in a game
24.    Break 13 subroutines with blackat
25.    Score an agenda with Toshiyuki Sakai
26.    In a single turn, charge chakana, crypsis, Darwin, data sucker, deep thought, gavedigger, hemorrhage, hivemind, medium, nerve agent and/or pheromones with 11 virus counters without using incubator.
27.    Anarch dinner: Make three successful runs with spooned, knifed and forked trashing a piece of ice with each of them
28.    Multinational: 5 forskellige regions rezzed i løbet af spillet
29.    Crack team: 5 sysops rezzed på samme tid
30.    VIPs: 5 forskellige executives rezzed i løbet af spillet
31.    Vind med et deck med rent neutrale kort (udover ID)
32.    For den første type kort du bygger et vindende deck uden, får du 1 point, for den næste 2 osv. (maksimum 4 point)

Hvad siger I?

Dem med Fed er dem som jeg synes er problematiske af den ene eller anden grund. Nogle fordi de kræver at man har en masse kort der er fra de seneste expansions, nogen fordi de giver for meget incitament til bare og sidde og bygge for sig selv. Ud over at være sjove, skal de jo ikke tage essensen af Netrunner, interaktionen, væk. Tænker også at de gerne må hjælpe en til at blive en bedre Netrunner spiller (det synes jeg f.eks. mange af 'kun-den-her-type-breaker' gør, da man lær at runne uden en fuld rig).


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#19 26-08-2015 11:47

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

33. Score a government takeover
34. Prevent all multi access attempts by the runner (minimum of 1 attempt)
35. Inflict damage with both ichi 1.0 and 2.0 subroutines in a single game
36. Win a game with a Highlander deck (max 1 of each card).*

Lige et par stykker ekstra jeg synes var gode fra listen.


*Den er måske lidt fjollet, men synes der er ved at være kort nok til at man godt kunne lave et OK deck.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#20 26-08-2015 12:52

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Fint med udstregningerne Casper, lad os bare slette dem. Dog synes jeg nr. 26 kan blive. Mest fordi jeg synes at den er sjov. Men der er ikke partout noget galt i at sidde og bygge for sig selv, det ser man ofte 'ian', 'kate' og 'chaos theory' gøre med stor succes. 4 af kortene med i grundsættet og jeg tænker at runneren den understøtter runnerens formål om at vinde ret godt..

Jeg er græsk/katolsk ift. Ares. Kan godt se din pointe Siri, men den er bare også ret fed big_smile

Mht. dine 33-36 er ikke så meget på 34, da jeg tænker at det mere er en begrænsning for runneren der skal være meget påpasselig, end det er en achievement corp'en kan gøre noget meget aktivt for at nå.

Endelig er jeg stadig lidt betænkelig ved nr. 22. Jeg lægger en drip og venter.. er den ikke lidt kedelig?


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#21 26-08-2015 12:56

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Og jeg har inviteret til ligaen på 'danske netrunners' og 'noob runners' på facebook.


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#22 26-08-2015 13:09

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Helt enig med Gorman. Den er der ikke noget spændende i. Man kunne bygge et deck der forsøgte at tvinge Corp til at draw/gain cred på den gamle måde, men ellers ikke. Kan godt se pointen med nr. 34. Tænkte dog at den måske kunne være en spændende udfordring for Corp, men den er måske også lidt svær at holde styr på. Det var også problemet med 'break X subs'.

Der er ikke noget galt med at bygge som sådan, men det skulle jo helst ikke være således at man fokusere på at bygge frem for at vinde/spille, bare for at opnå sin achievement. At ligge 11 counters på en Virus på en tur, uden at bruge Incubator virker som noget der kræver en kæmpe combo - eller har jeg misforstået opgaven her?

Jeg beholdte Ares (selvom jeg har skilt mit Ares deck ad) fordi den ikke låser dig til et bestemt build/combo, men sagtens kan være en del af et normalt deck.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#23 26-08-2015 14:43

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Jeg tror det du har misforstået er at det ikke skal være én virus.. der står og/eller så jeg tænker at det kan være 4 runs på HQ med en kombo af 2 datasuckers og pheromones eller to runs på R&D med datasucker, medium, deep thought, gavedigger, hemorrhage og chakana. Det er ikke hjerteblod, synes bare den var tematisk meget sjov - som en anarch epidemic big_smile


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#24 26-08-2015 15:09

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Ah. Ok. Så er det fint med mig. Troede det skulle være på én af de følgende virusser, så et eller andet underligt med Surgex3 etc. combo-ish.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#25 26-08-2015 19:21

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Netrunner Liga, V3 - Nu med Achievements!

Ifølge min liste er der nu:

5 Runner Achievements
17 Corp Achievements
5 Dual Achievements

Det er måske en lidt skæv fordeling.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

Board footer

Powered by FluxBB