Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 11-05-2012 23:45

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Rollespil

Nu hvor jeg er blevet arbejdsfri er rollespil en af de ting jeg helst vil finde mere tid til. Desværre er de fleste af de folk jeg tidligere har spillet med flyttet fra byen eller har travlt med småbørn. Så er der nogen her der har lyst til at være med?

Jeg forestiller mig at vi spiller hos mig på Østerbro, helst hver uge men vi må se hvad der kan fungere. Jeg er indstillet på at være GM, eller deles om det hvis der er flere der vil køre noget.

Med hensyn til systemer har jeg en masse D&D 3.x/Pathfinder ting og lidt af en masse andet - sandsynligvis kan vi finde noget.

Hvis der er yderlige spørgsmål, så har jeg ingen svar endnu - jeg vil bare i gang med noget rollespil, øvrige detaljer må vi diskutere os frem til efter behov smile

Offline

#2 12-05-2012 18:06

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Rollespil

Jeg kunne godt være klar. Har længe gerne ville prøve at spille rollespil igen.

Hvad med Call eller andre systemer? Lidt godt gammeldags hack'n'slash lyder nu også ok.

Offline

#3 13-05-2012 22:29

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Rollespil

Call kender jeg ikke godt nok til at være Keeper, men vil gerne spille med hvis andre kører noget (Jeg ved godt det er super simpelt, men skal jeg være GM vil jeg vælge at køre noget af alt det jeg har liggende fremfor at gå ud og erhverve noget helt nyt wink )

Af andre ting jeg har liggende kan nævnes:

Storyteller - Vampire,Werewolf, Mage, Wraith og Changeling i de gamle udgaver + 20 års udgaven af Vampire

d20 variationer - Modern, Mutants and Masterminds, Arcana Unearthed, Iron Heroes, WoW-RPG, Etherscope. Derudover div. verdener til D&D.

Sci-fi - Rogue Trader, Serenity

Andet fantasy - Ars Magica, WFRP (den nyeste udgave)

Eksperimenterende - Pantheon, Theatrix

Derudover har jeg en masse forskelligt liggende på pdf + nogle ting på loftet, som jeg ikke helt har overblik over.

En mulighed som opstart er også at spille nogle one-shots, med skiftende system/verden/GM, og så se hvor vi ender. For mig handler det lige nu mest om at komme igang med at spille noget rollespil igen (med voksne mennesker). De ovennævnte systemer er kun til hvis jeg skal være GM - skal jeg være spiller er jeg med på stort set hvad som helst.

Offline

#4 07-06-2012 17:23

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Rollespil

Da ferien nærmer sig vil jeg vente til august med at starte noget fast rollespil op - så ved jeg hvad ungerne går til til den tid. Til gengæld regner jeg med at invitere til en gang Junta snarest, skal bare lige have fundet en dato smile

Offline

Board footer

Powered by FluxBB