Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 08-02-2012 16:11

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

DM i Bloodbowl 2012

Tid og Sted

Danmarksmesterskaberne i Blood Bowl foregår i pinsen d. 26. og 27. Maj 2012.

Denne gang foregår det på Nørrebro i København.

Adressen er:
Avalon
Rådmandsgade 45
2200 København N

Forløbig tidsplan med ca.-tider:
Lørdag
09:00 Tjek ind (indtil 9:45)
10:00 1. runde
13:00 2. runde
16:00 3. runde
19:00 4. runde
22:00 5. runde

Søndag
10:00 6. runde og kvartfinaler
13:00 7. runde og semifinaler
16:00 Finale og 3.-plads-kamp
19:00 Præmier og klapsalve

http://www.dbba.dk/forum/viewforum.php? … fbf282e8df


....Tilmelding er vist ikke begyndt endnu


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#2 08-02-2012 16:12

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: DM i Bloodbowl 2012

Regler til DM


*Bemærk dette er et udkast*

Regler
Dommerens ord er lov.

Grundregler
Vi spiller efter Competition Rules Pack (CRP - http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus … Rules.pdf) samt med disse 3 nye hold (Priserne på starplayersne tages fra listen i CRP). Som udgangspunkt håndhæves 4-min-reglen ikke. Dommerne kan dog vælge at indføre den, hvis de finder det nødvendigt. Fx. hvis første halveg tager over 75 min.

Oprettelse af hold
Man får 1.100.000 gp til at starte et hold. Kun de officielle racer fra CRP samt Chaos Pact, Slann og Underworld kan benyttes. Det er tilladt ikke at bruge alle pengene og dermed starte med lavere TV end 1100k, således at man højst sandsynligt vil få inducements. Man kan ikke overføre gemte penge til Petty Cash - de penge er tabt. Med hensyn til inducements spilles der helt uden special play cards. Husk også, at man i følge CRP ikke kan hyre mercenaries eller stars efter de indledende runder (fra kvart-/semi-finaler).

Start-skills
Følgene racer må starte med en normal skill til en valgt spiller på rosteren (skriv den på):
Amazon, Chaos, Chaos Pact, Elf, High Elf, Human, Khemri, Nurgle, Slann, Vampire
Følgene racer må give en start-skill til to spillere:
Goblin, Halfling, Ogre, Underworld
Spillere med startskill må ikke senere få tildelt en skill.
Start-skills tæller ikke med i Team Value. Sæt en lille mærkat på spillerens base, så man kan se, hvem der har fået skill.

Holdudvikling
Vi spiller uden post-match procedures og altså uden winnings og spillerindkøb osv. Alle skader på dit hold annulleres efter hver kamp. Man starter altså hver kamp med de samme spillere på rosteren.
Inden den første kamp skal man tildele 3 spillere på rosteren en skill, som spilleren ville kunne tage ved et normalt skill-rul. Inden runde 4 skal man tildele yderlige 3 skills. Den ene af disse skills, tæller som om man har rullet en dobbelt-skill.
Man tildeler skill lige inden kampstart - man kender altså sin modstanders roster. Begge coaches skriver skills på ved spillerne, og afslører så derefter skill-valget for hinanden.
Ingen spiller må få tildelt mere end en skill. Team Value stiger ikke ved skill-tildeling. Sæt en lille mærkat på spillerens base, så man kan se, hvem der har fået skill. Gerne et klistermærke, hvorpå skills står skrevet på (fx. block).

Turneringsform
Turneringen består af 8 runder. Den 6. runde er kvartfinalerne, den 7. er semi-finalerne og den 8. runde er finalen og 3.-plads-kampen. Man er sikret 7 kampe, idet der spilles placeringskampe (tæller også med i holdturneringen), mens der spilles kvartfinaler og semifinaler.
I første runde trækkes en tilfældig modstander, og derefter køres efter swiss-draw-princippet (indtil vi når til kvart-finaler, som jo er knald eller fald). Man får 2 points for en sejr, 1 for uafgjort og 0 for et nederlag (-1 hvis man udebliver fra en kamp, som man iøvrigt så vil tabe 0-2 i både TD og cas). Ved pointlighed sorteres efter bedste (TD+cas)-score (først netto-score, så højest score), derefter tæller indbyrdes kamp. De 8 bedste coaches går videre til kvartfinalerne. I kvartfinalerne kan de 4 med flest point vælge sin modstander blandt de 4 med færrest point. Højst placeret vælger først osv. Semifinale-modstander findes ved lodtrækning.
Placeringerne 5-8 skal fordeles blandt taberne af kvartfinalerne. De to med størst nederlag spiller om 7. og 8. pladsen, de to andre om 5. og 6. pladsen. Er to nederlag lige store (efter samme system som ved indledende kampe), ses på de to indbyrdes kamp fra indledende runder, og den kamp helt lige, ses på slutstilling fra indledende runder.

Overtime
Kun finaler, semi-finaler og kvart-finaler kan gå i overtid. Overtid består af to små halvlege á 4 ture, således at begge hold får mulighed for at kicke (rul en terning om retten til at bestemme, hvem som starter med at kicke). Der bruges ikke ”sudden death” – hele overtiden skal spilles. Er det stadig uafgjort efter overtiden, bruges alm. shoot-out som beskrevet i CRP (husk at hvert ubrugt RR giver +1 til rullet).

Maling og figurer
Det er ikke et krav, at der spilles med malede figurer (men vi opfordrer til det). De hold, som af dommerstaben vurderes som malet (dvs. at alle figurer og baser er malet i en tilstrækkelig standard), vil få +1 Cheerleader og +1 Assistant Coach. Disse vil ikke tælle med i Team Value.
Bruger du proxy figurer (fx. bruger Human som Woodelf) kan du aldrig få denne malebonus).
Det er heller ikke et krav, at figurerne skal være originale Games Workshop Blood Bowl figurer. Dog skal figurerne være let genkendelige fra hinanden. Dommerstaben vurderer også her om du har et fedt tema, eller om dit hold skal tælle som proxyfigurer.
Vi opfordrer til at bruge farvekodede baser. Dvs. grå/sort/ingen farve til linemen, rød til blitzers, grøn til blockers, hvid til throwers og gul til catchers. Hvis din modstander ikke kan genkende de forskellige spillere fra hindanden, SKAL du lade ham makere dem på en måde, så han kan (uden dog at figuren bliver beskadigt). Der findes små farvede klistermærker man kan bruge.

Unikt hold
Hvis du er den eneste der stiller med en race får du også yderligere +1 Cheerleader. Denne vil ikke tælle med i Team Value.

Holdkonkurrence
Sideløbende med det individuelle danmarksmesterskab kører der også en holdkonkurrence. Et hold består af 4 coaches. Find sammen 4 og 4 og oplys holdnavn, når I tjekker ind. Efter runde 7 tælles point og score sammen - et holds score udgøres af den samlede score for hver af de 4 coaches på holdet. Der er naturligvis også præmier til holdkonkurrencen.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#3 10-02-2012 10:57

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: DM i Bloodbowl 2012

Jeg synes det lyder super fedt og regner kraftigt med at deltage, hvis vi er et par stykker. Jeg behøver heller ikke være en del af "BBK holdet", hvis vi er flere end 4 der tager med.

Omkring hold, så tænker jeg at deltage med det flotteste/ sjoveste hold. Om det så bliver lizards, piraterne eller Dark elfs... det må tiden vise smile Eventuelt, så er folk velkomne til at spørge om de må låne et af mine hold, som fx pirat-orkerne. Jeg har 4-5 malet hold... Det er trods alt sjovere at spille turnering med malet hold wink

Offline

#4 15-02-2012 17:32

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: DM i Bloodbowl 2012

Hvor ser I hvilke hold osv der er tilmeldt? Jeg kan ikke en gang finde hvor jeg selv tilmelder mig smile

Offline

#5 15-02-2012 19:13

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: DM i Bloodbowl 2012

Benni wrote:

Hvor ser I hvilke hold osv der er tilmeldt? Jeg kan ikke en gang finde hvor jeg selv tilmelder mig smile

jeg tror ikke man kan tilmelde sig endnu.. Men her er den liste jeg refereret til igår, over hvilke hold og coachs som stillet op sidste år, og deres position:

http://www.dbba.dk/forum/viewtopic.php?f=58&t=183

1 Nicolai Overgaard - Tripleskull - Wood Elf
2 Brian Larsen - Tank - Orc*
3 Søren Kynde - Kynde - Skaven
4 Truls Mosegaard - MissSweden - Vampire*
5 Lars Smail - Mr. Nuffle - Wood Elf
6 Steen Nielsen - - Necromantic*
7 Morten Bonnin Willum - mobo - Lizardmen
8 Clement Lessél - - Lizardmen
9 Kåre Foged - Kfoged - Dark Elf
10 John Jensen - JMSJ - Undead
11 Ulrik Svendsen - Ulrik - Lizardmen
12 Brio Larsen - Netsmurf - Undead
13 Peter Rasmussen - Human
14 Troels Nielsen - Knægten - Human
15 Mads Madsen - Mgmads - Skaven
16 Peter Niebling - Niebling - Chaos*
17 Per Dinesen - - Norse*
18 Lars Nissen - - Dark Elf
19 Henrik Rasmussen - - Skaven
20 Jens Hansen - - Elf*
21 Alex Nielsen - - Lizardmen


Holdkonkurrencen blev vundet af team Latino:
Nicolai
Brian
Truls
Clement



Der var hold:

4 Lizardmen
3 Skaven
2 Wood elf
2 Dark elf
2 Undead
2 Human
1 Elf
1 Orc
1 Norse
1 Necromantic
1 Chaos
1 Vampire

Last edited by Bakunin (15-02-2012 19:18)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#6 15-02-2012 22:26

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: DM i Bloodbowl 2012

Ah, okay. Jeg troede I snakkede om hvilke hold der kom i år.

Offline

#7 01-03-2012 12:28

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM i Bloodbowl 2012

Ok, jeg er på BB DM. Jeg kommer til at stille op med et Necro hold (efter lange overvejelser og tak Benni(!)), og overvejer 2 forskellige grundliggende opstillinger:

A:
4 Zeds
2 Ghouls
2 Wights
2 Flesh Golems
1 Werewolf
4 RR
= 1.100.000

B:
4 Zeds
1 Ghoul
2 Wights
2 Flesh Golems
2 Werewolves
3 RR
= 1.080.000

Den store forskel ligger i 2 Ghouls eller 2 Vuffere, samt hvad dette kommer til at koste. Der er små varianter mulige i det ovenstående, f.eks. at tage version A, smide et reroll til gengæld for en ekstra Zed, og så gå 30.000 ned i TV.

Af de to forslag hælder jeg mest til forslag B, hvilket giver mest muligt regen, slagkraft og move på holdet, men jeg mister A. 1 reroll (leader på en Zed næste runde eller surehands på mit ghoul fra start af), samt dodge skill på Ghoulen...

Nogen tanker?
A


"Frankie, make him gone..."

Offline

#8 01-03-2012 12:31

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: DM i Bloodbowl 2012

Lord Manhammer wrote:

Ok, jeg er på BB DM. Jeg kommer til at stille op med et Necro hold (efter lange overvejelser og tak Benni(!)), og overvejer 2 forskellige grundliggende opstillinger:

A:
4 Zeds
2 Ghouls
2 Wights
2 Flesh Golems
1 Werewolf
4 RR
= 1.100.000

B:
4 Zeds
1 Ghoul
2 Wights
2 Flesh Golems
2 Werewolves
3 RR
= 1.080.000

Den store forskel ligger i 2 Ghouls eller 2 Vuffere, samt hvad dette kommer til at koste. Der er små varianter mulige i det ovenstående, f.eks. at tage version A, smide et reroll til gengæld for en ekstra Zed, og så gå 30.000 ned i TV.

Af de to forslag hælder jeg mest til forslag B, hvilket giver mest muligt regen, slagkraft og move på holdet, men jeg mister A. 1 reroll (leader på en Zed næste runde eller surehands på mit ghoul fra start af), samt dodge skill på Ghoulen...

Nogen tanker?
A


Skills?


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#9 01-03-2012 13:47

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM i Bloodbowl 2012

A:
Skill start:
Block på vuffer
Tackle på wight
Guard på wight/golle

Skill secondary:
Kick på Zed
Wrestle på Ghoul
Block på Ghoul(?) eller guard/block/dodge på anden golle smile

B:
Skill start:
Sure hands på Ghoul
Block på Vuffer
Kick på Zed

Skill senere:
Tackle/Mighty Blow på vuffer
Guard/Tackle på Wight
Guard/sidestep på Golle

Det er 2 vidt forskellige plays sådan som jeg ser det, men jeg hælder stadig mest til B... Sådan som jeg ser det bytter jeg et rr for at få mere regen, move, armor og med Kick, muligheden for at ligge bolden hvor jeg vil (+/-), så jeg kan udnytte min anden vuffer til at lege fetch the stick, og forhåbentligt få min modstander til at enten ignorere ham eller overcommitte til min ulv i hans baghave.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#10 01-03-2012 13:54

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM i Bloodbowl 2012

Det første spil er mere normalt for Necro team, men ikke nødvendigvis det de er bedst til(!). Problemet er at de mod bashy teams vil være dårligere til at bashe end dem, og mod et ag team skulle regne med armor breaks og injury slag for at få dem ud, noget de heller ikke nødvendigvis vil være gode til. Hmm... Nu jeg tænker mig om ville mit secondary skill valg til B være:

Golle: Leader
Vuffer: Tackle
Wight: Guard.

Give me your brains!


"Frankie, make him gone..."

Offline

#11 01-03-2012 21:26

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: DM i Bloodbowl 2012

Synes du virkelig at det er nødvendigt med Kick fra starten af? Er holdet stærkt nok allerede der, til at udnytte det ordentligt?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#12 01-03-2012 22:35

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: DM i Bloodbowl 2012

Så kan man tilmelde sig:

http://www.dbba.dk/forum/viewtopic.php?f=73&t=286


Hov, vi har vist fået et link op på DBBA hjemmesiden cool

Last edited by Bakunin (01-03-2012 23:38)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#13 02-03-2012 01:47

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM i Bloodbowl 2012

@ærmet:
Både og... Det kommer an på hvordan de stiller op, men, hvis de ikke har bolden i cage i 1. tur bliver de nødt til at tage sig af vufferen i deres bagland, eller completely ignorere den og håbe på det bedste. Det giver i al fald mig en fordel når de reciever, og som vi ved kommer de til at recieve en 3-4 gange, og jeg kun 1 wink

For det andet giver kick en mulighed for at ligge bolden tæt ved linien mod ag hold, eller hold der ikke har stillet op ved linien på siderne, hvilket giver et helt andet play, hvor de måske skal ud og hente bolden på en side de ikke har defence i.

Min pointe er lidt at med kick giver det mig en lidt anderledes mere uforudsigelig fordel, som jeg synes jeg har trænet i at bruge, og som modstanderen ikke nødvendigvis helt ved hvad han skal gøre ved.

/A


"Frankie, make him gone..."

Offline

#14 08-03-2012 20:41

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: DM i Bloodbowl 2012

Så har jeg sgu fundet ud af jeg når at komme hjem i fin tid til DM!!

Så jeg vil sgu gerne være med på et BBBBK hold eller Benni Young Boys kunne også fungere for mig

Jeg havde tænkt at tage mine underworld eller mit Chaos hold med.. jeg hælder mest mod at ta underworld med , da det er sjovest.
og så er det da en hver goblins drøm at vågne op efter kampen uden en skramme!


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#15 08-03-2012 22:08

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: DM i Bloodbowl 2012

Troels G wrote:

Så har jeg sgu fundet ud af jeg når at komme hjem i fin tid til DM!!

Så jeg vil sgu gerne være med på et BBBBK hold eller Benni Young Boys kunne også fungere for mig

Jeg havde tænkt at tage mine underworld eller mit Chaos hold med.. jeg hælder mest mod at ta underworld med , da det er sjovest.
og så er det da en hver goblins drøm at vågne op efter kampen uden en skramme!

Så kan du også begynde at tænke over hvad dine 5!!! skills skal være big_smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#16 08-03-2012 22:53

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: DM i Bloodbowl 2012

Panduro wrote:

Hov, vi har vist fået et link op på DBBA hjemmesiden cool

Fedt. Det virker dog ikke. Er der nogen der har kontakt til DBBA-drengene og kan give dem et link til vores hjemmeside?

Dejligt at se vores liga ved siden af de andre!

Tænker DM er en god mulighed for også at sprede det glade budskab om BBK/BBBBK og hyre nogle friske rekrutter til ligaen.

Offline

#17 09-03-2012 10:19

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: DM i Bloodbowl 2012

Helt sikkert Simon! har vi en hjemmeside?? smile

Jeg er oprettet som bruger på DBBA, men tror sagtens du bare kan sende dem en mail.

Offline

#18 09-03-2012 13:46

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM i Bloodbowl 2012

Jeg prøver at blive bruger på DBBA, men har ikke fået lov endnu smile Så jeg har sendt en mail til tilmeldingsmanden, som jeg ikke har fået svar på. De er hurtige derovre wink

Og... husk på holdreglerne at hvis vi stiller med hold skal det være fra forskellige tiers. Jeg regner ikke med at der skal holdnavn på tshirtsene, men bare BBKBBL-logoet, ens eget holdnavn med foto, citat og... Ja se post andet steds.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#19 09-03-2012 16:59

Andreas "Jakel"
Kasserer
Registered: 13-08-2011
Posts: 199

Re: DM i Bloodbowl 2012

Jeg har snakket med DBBA og linket skulle virke nu


“Stories of imagination tend to upset those without one.”
― Terry Pratchett

Offline

#20 25-04-2012 18:57

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: DM i Bloodbowl 2012

Så er der sendt mail rundt til de tilmeldte omkring hold osv. De skal være indsendt senest d. 15 maj.
Så det er ved at være sidste chance for dem som ikke har fået sig tilmeldt endnu! Dvs Siri? Bugge? .. andre?

Offline

Board footer

Powered by FluxBB