Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 01-04-2019 13:29

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Keyforge

Oi!

Så dette review af Keyforge som faktisk giver den den behandling som jeg synes det skulle have - men er rimeligt interessant.

https://www.youtube.com/watch?v=rRYst-Roqsg&t=974s

Jeg tænker jeg godt gad prøve spillet på et tidspunkt.

Tjek det lige ud.

KNuzzer,
PropagandaJoe


"Frankie, make him gone..."

Offline

#2 02-04-2019 08:16

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Keyforge

Har set et par opslag på brugt være markedet. Det kunne være vejen frem. Jeg har svært ved at vurdere om der er meget spilletid i det?

Offline

#3 02-04-2019 13:15

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Keyforge

Har sku ærlig talt ikke det store behov for at prøve. Hvis nogen har et par decks liggende, så kan det da godt være at jeg ville gide prøve det.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#4 04-04-2019 10:47

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Keyforge

Jeg er sådan set enig Capper - men prøv at se reviewet det giver lidt et indblik i hvad det er for et spil og hvordan det fungerer anderledes end LCG/CCG og det er faktisk ret interessant (ud fra et kortspil nørde objektiv).

Jeg tror egentligt spillet er sjovt - men det er ikke et kortspil sådan som vi tænker kortspil.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#5 04-04-2019 10:47

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Keyforge

>Jeg kunne godt forestille mig at tage en aften med det ala magic draft.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#6 05-04-2019 23:39

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Keyforge

Halløj. Købte lidt spontant et grundsæt og et ekstra deck for at spille det med min nevø på 9. Han var imidlertid (desværre) ikke moden til det endnu. Efter at have pløjet reglerne ser det ud til at være på linje med Hearthstone kompleksitetsmæssigt. Aktiveringsmekanikken er meget sjov, men temaet er helt generisk og kedeligt. Jeg tager det gerne med og prøver et par runder en tirsdag, nu jeg har købt det.

EDIT: Jeg kan måske også låne et ekstra grundsæt og nogle decks, så der ville være nok til en flok.

EDITEDIT: Nåede et enkelt spil med min ældste nevø (16). Det var med de to lærings-decks, der er i grundsættet. Det er meget light, meget Hearthstone/Smash-up-agtigt. Mekanikken med a man kun kan spille/aktivere ét af sine tre huse (se reglerne: http://kop-cdn.keyforgegame.com/filer_p … _good.pdf) giver nogle interessante beslutninger, men giver også mulighed for at spille 5-6 cretaures/actions på en runde, som fuldstændig ændrer spillet. Vi havde det meget sjovt, og der var kamp til stregen. Måske er det sjovere med rigtige decks. Hvis I er interesseret, kan jeg skaffe/låne 2 grundsæt (4 lærings-decks) og i hvert fald 5 rigtige decks.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB