Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 25-11-2015 13:36

Andreas "Jakel"
Kasserer
Registered: 13-08-2011
Posts: 199

Imperial assault Skirmish

Hvis din Nørdfactor er faldende -så er den her, damage calculater for IA: http://mattyellen.github.io/imperial-as … alculator/


“Stories of imagination tend to upset those without one.”
― Terry Pratchett

Offline

#2 25-11-2015 20:48

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Puha, jeg vidste det ikke selv men det blev tydeligt at min nørd-faktor var faldet lidt, så måtte lige bruge en times tid på den smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#3 26-11-2015 11:47

Andreas "Jakel"
Kasserer
Registered: 13-08-2011
Posts: 199

Re: Imperial assault Skirmish

Har du et link til en god Squat-builder?


“Stories of imagination tend to upset those without one.”
― Terry Pratchett

Offline

#4 26-11-2015 16:23

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

http://jediwars.com/game/SquadBuilder

Den er lækker med billeder etc. men mangler stadig lidt funktionalitet her og der. Man kan dog gemme sine squads.



http://ia-armies.com/

Den her er ikke så flash, men man kan søge på traits i Command Cards, hvilket gør det meget nemmere. Man kan dog ikke 'rigtig' gemme sine squads.

Edit: Tilgengæld kan man, efter at have gemt den, bruge linket der kommet til at vise den i ren text og copy/paste ind i et text dokument så man har listen der.

Last edited by aermet69 (01-12-2015 11:07)


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#5 06-03-2016 18:07

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Der er store championship i Fanatic (Østerbro) d. 20. marts. Tænker jeg kunne være sjovt nok at dukke op til.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#6 14-09-2016 19:43

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Bump. Hvis man efter gårsdagens onslaught, kunne tænke sig at kigge lidt mere på mulighederne er de ovenstående links ganske gode. IA-armies er stadig den mest fremme squad-builder, og nu kan man også på de fleste command cards se hvilken udvidelse de kommer fra. Det er rart. De har dog ikke helt fået kategoriseret de nyeste udvidelser i søge funktionen. Savner stadig en rigtig god squad builder.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#7 15-09-2016 17:36

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Imperial assault Skirmish

Super fedt, Casper. Jegkunneheltsikkert være interesseret i at investere i et squad selvom det generer man helst ska ha grund sættet for kort. Dog er jeg helt i skoven med hvilket squad det skal være...

Offline

#8 15-09-2016 19:15

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Ja det er jo det svære, da man hele tiden får lyst til at lave nye spændende squads.

Skal man sige noget generelt (som spillet ser ud lige nu), kan man sige at:

Imperial: Kører meget på Troopers (med eller uden Spies) og derved "mange" figurer. De har meget support til Troopers og mange forskellige slags. Jeg tror også godt man kan lave noget fedt med Vader, men det kræver man shopper de rigtige kort rundt omkring og forsøger at lave en point-denial liste. Et undertema for Imperial, som ikke er udvidet så meget endnu er Vehicles. Der er en del fede kort til dem, og AT-ST er sej (med eller uden General Weiss) og der er nogle Tanks fra Hoth (som dog ikke virker helt så seje, men billigere). I Jabba's Realm udvidelsen der kommer om nogle måneder, er der også Jet Pack troopers som er både Trooper og Vehicle - meget spændende. Selvom Vader er en ting, og Grand Inquisitor helt sikkert også er en ting, så tror jeg ikke man skal regne med at Imperial udvikler sig til den store unique-character faction.

Scum: Scum har en hel del units der kører på Strain (altså extra skade eller miste toppen af sit Command deck) på forskellig vis. Det er stadig ikke så stærkt et tema som man kunne ønske, men jeg tror ikke der er langt igen. Så er Scum den store Creature faction med Bantha, Wampa og Nexu og ikke mindst Rancor i Jabba's Realm. Scum er en faction der kunne kører et sjovt undertema, med at lave point på andre måder end kills/objectives. Via Command Cards og deres Skirmish Upgrade: First Strike har de mulighed for at lave point på anden vis end den traditionelle. Igen ikke noget der helt virker, men meget sjovt at prøve. Så har de selvfølgelig alle de gode gamle bounty hunters vi kender. Desværre er IG-88 temmelig skidt, og Boba Fett et par point for dyr i forhold til hvad han kan. De har mange Hunters, og de skal nok få support med Jabba's Realm, ingen tvivl om det. De har ingen Leaders og ingen Force Users.

Rebels: Hvis man godt kan lide seje enkelt figurer, er Rebels din ting. Det flyder med uniques i alle point-skalaer. De har rigtig rigtig gode support dudes i C-3PO, R2-D2 og Gideon. Luke og Leia er rigtig stærke. Lando er en fin alrounder som vi så, og Obi-Wan er vidst også ret god. Man kan sagtens lave et Force User tema, hvis man vil med Luke, Obi, Diala og Davith (ham vi ikke så så meget til forleden) og Leia's kort gør hende til Force User for en runde. Disse lister klarer sig ret godt for tiden, selvom de ikke har så mange figurer i sig. Bl.a. også fordi at hver unique figur har et eller andet temmelig sejt Command Card.
Ellers er Smugglers, Spies og til dels Troopers også nogle fine temaer hos Rebels. De har også lidt et healing undertema med medicin robotten og en del figurer med Recovery evnen på deres attacks.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#9 15-09-2016 19:15

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Jeg har jo masser af Rebels og Imperials liggende, hvis man vil prøve lidt af inden man beslutter sig. smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#10 15-09-2016 19:17

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Sidste ting: For både Rebels og Imperial vil jeg sige, at Core sættet er et rigtig rigtig godt køb. Man får temmelig mange gode figurer.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#11 16-09-2016 17:18

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Imperial assault Skirmish

Har fået kigget lidt på den ene side og lige nu hælder jeg mest til noget med troopers og "flere" angreb. Specielt Grand Inquisitor og Leia virker ret fede (uden jeg kender deres command card). Kunne også ret godt li de robotter, som Anders havde sidst. Finders ikke noget med en masse små critters? I stedet for de store dyr?

Offline

#12 16-09-2016 18:17

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Tror det tætteste man kommer på mange critters, er troopers. Man kan jo købe rTroopers... selvom de dør meget nemt. Grand Inquisitor virker helt klart sej og hård, (dog blød - tror ikke man skal spille ham som du spillede sidst smile). Empire er klart dem der har flest brikker på brættet og har nemmest ved lige at få en brik mere for de sidste par point med rOfficer til 2 point og rProbe Droid til 3 point.

Denne side er i øvrigt også fin til at finde ud af hvad der er i hvilke packs: http://imperial-assault.wikia.com/wiki/ … ault_Wikia Her kan man f.eks. se at man i stormtrooper pack'en får 2x reinforcements, stealth tactics (fedt kort!) og set for stun (også fedt). Man får dog ikke Grenade som er i Rebel Trooper packen. Det er så det der er lidt træls nogen gange. F.eks. har jeg ikke købt Stormtrooper pack fordi det virker dumt når man har Core set og ikke spiller Empire, selvom Stealth og Set For Stun begge er kort jeg gerne ville have adgang til.

Leia er uden tvivl rigtig fed og tror ikke der er mange Rebel squads uden hende for tiden. Det er også ret sjovt med hendes Command Card evne. Med R2-D2 og Rebel High Command kan du ret hurtigt komme igennem dit deck, og så blande gode kort ind som du gerne vil spille igen.

Last edited by aermet69 (16-09-2016 18:18)


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#13 17-09-2016 16:46

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Imperial assault Skirmish

Helt billigt er det ikke kan jeg se.. man kan måske håbe på lidt tilbud på Viking Con? 😉

Offline

#14 18-09-2016 22:05

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Imperial assault Skirmish

Jeg tænker umiddelbart At-At og nogle nærkaamps sataner til at holde pøbeleen på afstand...


"Frankie, make him gone..."

Offline

#15 21-09-2016 19:14

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Et par fine artikler skrevet af Team Covenants Zach Bunn om de forskellige factions. God intro til dem.

Imperial: https://www.fantasyflightgames.com/en/n … of-vision/

Rebel: https://www.fantasyflightgames.com/en/n … you-see-1/

Scum:


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#16 06-05-2017 07:32

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Til dig Bugge!

swi48-emperor-palpatine.png


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#17 26-07-2017 16:38

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Imperial assault Skirmish

Så har jeg kastet lidt gryn efter nogle dukker og ikke mindst nørdet lidt blogs mv.

Har fundet følgende squad builder, som jeg synes er ret fin (specielt på telefon):
http://tabletopadmiral.com/imperialassault/

Og læst næsten alt på denne blog:
https://www.twintroopers.com

Ved stadig ikke helt hvilken faction jeg er mest til, men det må tiden vise.

Last edited by Benni (26-07-2017 17:16)

Offline

#18 29-07-2017 09:25

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Fedt! Twintroopers kan jeg også rigtig godt lide. Synes ikke han er så tilbøjelig til 'group-think'.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#19 28-08-2017 19:53

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Imperial assault Skirmish

Så kom der mere om næste udvidelse. Blandt andet upgrades til Han Solo og Chewie! https://www.fantasyflightgames.com/en/n … d-precise/

Tror det bliver en udvidelse jeg må købe. Uanset om jeg ender med at favorisere Empire eller rebels 😉

Offline

#20 29-08-2017 07:45

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Ja den ser lækker ud... rygtet vil sige at de er gået ned fra 4 til 2 Clawdite Shapeshifters (som er eneste Scum unit) det er selvfølgelig surt for mig, men jeg har vidst også fået i Jabba boxen hvad der tilkommer en god crimelord. En del support for Heavy Weapons også... det ser lækkert ud. Måske det er ved at være tid til at få den dyre AT-ST på bordet smile

rRiot Troopers ser også fine ud som cheap activations og objective løbere. Bedre end Hired Guns ihvertfald smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#21 02-11-2017 10:15

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Bare en ide til en rebel trooper liste Benni:

Deployment:
[12] Alliance Ranger [Elite]
[1] Balance of the Force
[2] C-3P0
[3] Gideon Argus
[4] Hera Syndulla
[7] Ko-Tun Feralo
[2] Rebel High Command
[9] Rebel Trooper [Elite]

Command:
[2] Call the Vanguard
[1] Concentrated Fire
[0] Element of Surprise
[1] Field Supply
[1] Focus
[3] Grenadier
[2] Inspiring Speech
[1] Negation
[0] Officers Training
[2] Prepared for Battle
[1] Primary Target
[0] Ready Weapons
[2] Reinforcements
[0] Take Initiative
[2] Tools for the Job


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#22 03-11-2017 22:39

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Imperial assault Skirmish

Fedt. Er ret tæt på det jeg sidder med af idé. Har slet ikke styr på command Cards, men Tools for the Job har jeg ikke 😉

Offline

#23 04-11-2017 13:18

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Den primære downside jeg kan se, er at man ikke har en heavy hitter... men man skulle gerne kunne sætte sig op til en grim grim turn 2 med focus på de 3 troops og x antal rangers + tokens og Hera. Kommer fjenden tæt på, er det nok slut smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#24 04-11-2017 13:26

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Imperial assault Skirmish

Du kan bruge Heightened Reflexes istedet for Tools. Jeg valgte Tools fordi den også kunne bruges af Hera - så lidt bredere funktion.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#25 12-04-2019 19:36

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Imperial assault Skirmish

Så har jeg kastet mig ud i at skrabe noget IA sammen. Hvordan var det, I er mest på Scum og Imperial ikke? Jeg tænker også i den retning, men mest fordi jeg også vil campaine lidt med app'en. Der tænker jeg ikke man får så meget ud af rebel-fokuseret udvidelser.. Enig? Jeg tror jeg køber en bigbox eller to med det samme og så må vi se hvor det bærer hen smile


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB