Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 11-01-2017 00:31

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Faraos Cigarer Liga

Oi!

Smider lige lidt om kampene der spilles her...

Greased Lightning ligger fra med perfekt sæsonstart!

Greased Lightning vs Gils Lizards 5 - 2, 2 - 0

Gårsdagens vejr blev bedømt perfekt til at udfordre de koldblodige Lizards under hovedtræner Gil Surepi. Ifølge Greased Lightnings headcoach Anders Kernel, også kendt som Lord ManHammer, gjorde det gråkolde regnvejr at øglerne aldrig rigtig kom op i fart.

Rotterne derimod virkede fuldt oplagte til de 16 tures slagsmål - der startede med deres nye øvede Tur 0 Blitz! der hurtigt frarøvede øglerne bolden og gutterrunner 'Dancing' Donnie the Sting lagde sikkert griseblæren ind over øglernes målstreg til rotternes tur 1 TD.

Øglerne besluttede sig til at prøve en hurtig tilbagemelding og sendte bolden ned til scoring - da det viste sig at den ene Saurus skyldte en overordentlig stor sum penge til træner ManHammer - penge der nu blev betalt i slag på skinken med bolden. Trods tæv til boldholderen kunne rotterne ikke ligge kløer på bolden og øglerne udlignede til 1-1.

Som opfølgning valgte træner ManHammer at score hurtigt ved hjælp af et sideline cage og en del dodging igennem en mur af skinks - denne gang var det Lil 'Lightning' McCheese der dansede sig igennem minefeltet til et TD. 2 - 1 til GL.

Øglerne så sig presset til igen at prøve at udligne hurtigt men desværre mislykkedes et block fra de blockløse Sauri hviket gav Big Brother Grimm (den ene af Greased Lightnings duo af blitserbrødre) muligheden for at blitze hul på øglernes afdækning af bolden - og hul kom der, så meget at skinken døde. Endnu mere presset med en skinke der nu manglede til at kunne score besluttede øglerne at forsøge et hurtigt kast med bolden mellem skinker men uheldigvis havde både kaster og griber for korte arme til at den slags kunne lade sig gøre. Derimod kunne gutterrunner Ronnie 'Zippo' Zuko dodge igennem et par zoner, samle bolden op og kaste til 'Dancing' Donnie the Sting der trods mandsopdækning greb bolden og dodgede sig til halvlegens sidste TD. 3 - 1 til rotterne.

Rotterne modtog ved anden halvleg bolden og igen kaldte Coach ManHammer et hurtigt TD ved at sende et par rotter op ad sidelinien. Øglerne lavede dog hurtigt an blokade af sauri der stoppede rotternes løbespil og sendte en enkelt skink ned af banen for at ligge pres på boldholderen. Den blev dog hurtigt lagt ned og linerat 'Fatboy' Sonny besluttede at hoppe væk fra Kroxen der stod og holdt på ham for at træde på den nu horisontale skink. Grundet Sonnys vægt kommer der til at gå et par kampe før vi ser den uheldige skinke igen - og dommeren gad heller ikke se mere på det fede svin til Sonny, så han fik en velfortjent pause på bænken resten af kampen.

Med nu kun en skinke på banen var der efterhånden hul på øglernes forsvar så Lil 'Lightning' McCheese kunne danse op af banen med en enkelt wingrat til støtte og score sit andet TD til 4 - 1 til rotterne.

Øglerne modtog bolden og prøvede igen at sende en skinke op ad banen for at kunne modtage bolden. Greased Lightning prøvede en dobbeltopdækning og fik et slag på skinken med bolden der heroisk holdt sig stående. Trods 3 rotter på skinken med bolden og 2 rotter på modtageren længere nede af banen viste øglerne hvorfor man putter S i stunty og fik rykket bolden 14 felter, med et handoff til den opdækkede skinke, hen over rotternes målstreg! 4 - 2.

Kampen var ved at løbe i tid da rotterne modtog bolden til at prøve at få den over målstregen en sidste gang. Til en afveksling kaldte Coach ManHammer et cage på egen banehalvdel mens han sendte en gutterrunner ned for at kunne score. Desværre var rotterne uvante ved denne taktik og Hunk 'the Huge' - rotternes QB - stillede sig forkert hvilket gav øglerne en mulighed for at blitse boldholderen. Bolden blev slået løs og rotterne blev markeret så de ikke kunne samle den op igen så let. Sandy - rotternes Ratogre blev markeret af 2 skinks, hvilket desværre kostede den ene skink en ordentlig bid af skulderen. Coach Gil udtalte efter kampen at han da håbede skinken havde husket at investere i en ordentlig pansionsordning - da der ikke er plads til str 1 skinker på hans hold. Den fjernede skinke gjorde det også muligt for rotterne at få fat i bolden igen og i kampens sidste minutter scorede Ronnie 'Zippo' Zuko sit første TD til kampens endelige resultat 5-2 til Greased Lightning.

Tak til Gil for at være en god sportsmand og ligge ryg til en gang ufortjente prygl og til hans sauri for at slå så blødt, samt hans skinker for at være så bløde!

Ud over kampens endelige resultat fik Gil købt sig en skink (som han havde brug for efter den omgang - 3 skinker ude!) og fik dodge på en saurus og +styrke(!) på den sidste skinke der overlede.

Jeg fik guard på min Ratogre, wrestle på den ene gutter og strip ball på den anden, samt købt en ekstra lineman og et apo.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#2 11-01-2017 00:57

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Faraos Cigarer Liga

Og sådan laver man 27 SPP på en kamp O_o

En lille smule feedback på de nye regler.

1. De kort der trækkes ved spil start er noget værre lort og SINDSSYGT ubalanceret. Min modstander trak et kort han kunne spille i starten af sin tur hvis jeg havde lavet en cas på ham der gav alle hans spillere +1 styrke (godt), jeg trak et kort jeg spillede i starten af min tur der gav mig kontrol over 1 valgfri af hans spillere i den tur. Farvel cage og goddag 2 slag på boldholderen (BROKEN). Derudover så jeg et kort med en mine (læs fireball)... Det er helt tilfældigt om man får det super kort eller det kedelige.

2. Jeg må indrømme jeg ikke bryder mig om de nye MVP regler. Det virker til at man bare vælger de 3 der kunne få en skill ved MVP afgivningen og derved skiller sit hold hurtigere - men til gengæld er der formentligt spillere der aldrig vil få den, hvor der tidligere var spillere der fik en tilfældig MVP og så skulle de jo have et pass for at få en skill. I min bog sjovere med det gamle system og mindre 'kalkuleret'.

3. Der kommer nok til at mangle en wizard lidt. Mit hold er oppe på 1130 efter første kamp og jeg tror hurtigt jeg runder de 1300 med MVP skill og til dels også grundet at der er mange nye spillere i ligaen, så det bliver formentligt nemmere at lave mange SPP (også sjovt med rotterne at se hvor mange TD man kan lave på en kamp big_smile). Jeg kan godt forestille mig at min TV ikke giver nok i inducements muligheder til mine modstandere da der ikke er så meget de kan vælge imellem (star players, bribes, apo or RR og så nogle stenede kort). Men måske gør kortene en forskel?!? Ialfald rart at se dem blive brugt hvis det er tilfældet. Igen - jeg tror mine modstandere kommer til at mangle en wizard.

4. HAr endnu ikke brugt Weeping Blades - men synes også den skill er lidt stenet. Hvorfor skulle jeg, i en åben liga, give MNG på folk? Måske i playoff. Gutters havde ikke brug for den.

Ellers dejligt at spille rotter igen - det kommer langsomt til mig hvordan jeg spiller dem godt. Min modstander undrede sig en del over hvorfor jeg ikke rejste mine spillere op så han kunne slå på dem igen big_smile


"Frankie, make him gone..."

Offline

#3 11-01-2017 12:50

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Faraos Cigarer Liga

1. yes de er broken.

2. Random MVP har altid været noget lort, i de kampe hvor man ingen andre spp får. Hvis vi skal hive folk til BB i stedet for fx X-wing, så skal man hurtigt give noget sjov til nye spillere i et spil-system der tager omkring 3timer per spil. Det er bare for lang tid, hvis man får tæsk og ingen spp.

3. Wizard er broken. Slut.

4. Weeping Blades er mærkelig, for den tager ikke spilleren ud af kampen, men giver man MSG til næste kamp. Kan godt lide noget Clan Eshin fluff, men kunne selv finde på en bedre regel.
Yes, du giver folk MSG op til playoff eller i semi-finale.

................

Har en Block Mummy.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#4 11-01-2017 14:17

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Faraos Cigarer Liga

Omkring MVP så er det for det første jo gerne spillet der skulle være sjovti sig selv og ikke kun at skille sine folk. Dernæst er noget af det sjove ved at skille sine folk det tilfældige i hvem der fik MVP. For det andet så bliver det sådant noget semirandom noget som det er nu med vælg 3 og slå en terning. Hvis MVP var en måde at sikre folk der fik tæsk så de stadig fik lidt SPP så burde det ikke være random for dem - eller det burde KUN være taberen der fik MVP(!). Som det er nu er det en lunken løsning af noget der ikke var et problem.

Wizards er kun broken hvis man spiller dårligt - BUM! tongue Jeg er meget uenig i at wizards er broken - tværtimod mener jeg at hun er nødvendig for at gøre spillet mere lige når man møder ag3 bashy hold med 1500+ i TV. Det er et problem der er endnu større i åbne ligaer hvor man kan spille for at skille sit hold og Win/Loose åbenbart ikke betyder noget - der er en wizard nærmest ligegyldig.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#5 11-01-2017 14:18

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Faraos Cigarer Liga

Bakunin ved du for øvrigt om NAF bruger de nye regler eller CRP?

Og hvad med kort ved spilstart osv.?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#6 11-01-2017 15:24

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Faraos Cigarer Liga

http://www.thenaf.net/2016/12/naf-rules … st-feb-17/

MVP gav aldrig mening, især når den hedder " most valuable player". Og de der shit fluff årsager ændrer ikke noget. Det upræcist begrebsapparatur eller dårlig regel design. Og du ved jo hvad Lenin siger: "korrekt terminologi er et revolutionært imperativ".

Nu giver den mening, især for nye spillere (som måske kender til Football).


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#7 11-01-2017 17:56

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Faraos Cigarer Liga

Ja, det giver sku da meget god mening at Joe Average der lavede en completion til sin ven i feltet ved siden af får MVPen frem for ham der lige lavede to scoringer og derfor allerede får skill. Vi kan alle sammen finde dårlige eller gode fluff argumenter. Faktum er bare at den nye MVP regel er super kedelig. Nu er det jo heller ikke nødvendigvis en konkurrence mellem X-wing (eller andet) og Blood Bowl. Det kan jo så i øvrigt ikke rigtig sammenlignes at spille et spil hvor dine dukker udvikler sig, og et hvor de ikke gør. De har forskellige kvaliteter.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#8 12-01-2017 00:22

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Faraos Cigarer Liga

Men hvis folk skal vælge, som del jo gør, om hvad deres nørde tid skal gå til, så var den gamle MVP nederen.

Med minimum burde man spille med denne CRP optional rule:
"At the end of the match, one randomly selected player eligible
to play during this match that was not induced and has not
been removed from the team by death by the end of the
match is awarded a Most Valuable Player award"


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#9 12-01-2017 09:13

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Faraos Cigarer Liga

Uff jeg savner at spille bloodbowl! God match rapport mandehammer.


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#10 12-01-2017 16:54

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Faraos Cigarer Liga

Takker Troels - tænker der kommer flere af den slags - havde glemt hvor sjovt det er at lege Hark og Alfred.

@Bakunin - Jo, men det er jo egentligt nærmest det vi gjorde ift. at give folk et Reroll på deres MVP ved at spille med malet hold. Desuden - hvis du fravælger BB frem for X-wing grundet MVP reglen så ville du måske i virkeligheden heller lege med laserstråler. Det sagt så tror jeg ikke rigtigt at det er det du protesterer mod, men snarere at du synes det er åndssvagt at MVP er random. Der er jeg så uenig - BB er i forvejen så random og 'sjovt' et spil at det giver god mening den er random. Modsætningen er turneringer - men der spiller man normalt heller ikke med MVP og SPP og så videre. Der er helt legalt at tabe en liga selvom man er den bedste spiller fordi Nuffle havde lyst til at man kun skulle slå Double Skulls hele sæsonen, ens MVPer ramte de forkerte og man mistede sine alt for dyre Dark Elves. Det sker for de bedste og det er en del af Blood Bowl(!).


"Frankie, make him gone..."

Offline

#11 12-01-2017 17:39

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Faraos Cigarer Liga

Jojo og klart og alt det der.

Men det jeg 'protesterer' imod er, at blood bowl tager land tid (ca. 3timer) per spil, så selvom jeg synes det er det bedste spil-system der er, så sætter det nogen blokader op for sig selv.
Så hvis nye spillere i en league hurtigere kan få sjove 'ting' at lege med, jo bedre.

Jeg har fx spillet 100 NAF kampe som eksempel. Hvis hver ca. tager 2,5time, så har jeg brugt 10,4 fulde dage på at spille NAF kampe.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#12 31-01-2017 11:22

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Faraos Cigarer Liga

Greased Lightning Vs. Drakenhof Blood Bankers, 4-1, 2-0.


Så skete det igen! Greased Lightning lagde ud med deres tur 1 Blitz og fedtede Drakenhofs vampyr ind i Gutter Runners selvom han havde placeret sig strategisk under bolden. Dog viste Greven sit sande værd ved stadig at gribe bolden i 2 zoner - men da hans støtte vampyr fejlede sit bloodlust OG sit dodge for at hjælpe boldholderen måtte vampyrerne sande at det nok blev en af de kampe (IGEN).


Greased Lightning var ikke sene til at forspilde chancen og fik ikke lagt boldholderen ned da deres blitzer fejlede sit dodge ud. Vampyren fik revet sig fri og fik kastet bolden ned ad banen til en anden opdækket vampyr der desværre hurtigt blev overmandet af de hurtigere rotter. Et hurtigt slag på vampyren, Smilin’ Jack der bed pulsåren over på Blood Bankers journey-thrall (Drakenhof Blood Bankers takker for tjenesten til Blood Bag 0-) og et kast til Ronnie 'Zippo' Zuko gav rotterne et 1-0 føring.

Vampyrerne var ikke sene til at følge op! De fik hurtigt lagt linien ned og KO’et 2 og fik rotterne delt op. Med lidt hypnotiske øjne og et fejlet forsøg fra en Gutter på at slå bolden løs fik, Baronen strukket det lange ben foran ved intet mindre end 2 GFI lagt bolden ind over målstregen til 1-1. Med nu kun 8 mand på banen stillede vampyrerne op til Greased Lightnings ’bend over and pick up the soap’ 1 turn TD – men Sandy, rotternes rotteogre var for vild og besluttede i stedet for at slå øjet løs på endnu en thrall (MNG). Da rotterne nu ikke kunne få lagt bolden ind lagde de linien ned i stedet og rotternes nye linjerotte Greaseball Furington besluttede at vise sit værd ved at foule en sidste thrall ud af banen og til endnu et MNG. Dommeren besluttede at belønne Greaseball ved at give ham fri resten af dagen – trods coach ManHammers protester der endte med at træneren også blev sendt af banen.

Ved anden halvleg besluttede alle rotterne at stille op til kamp – hvorimod at vampyrerne kun stillede 6 mand med (1 død, 2 MNG og 2 KO). Coach ManHammer kaldte et hurtigt TD med et kast fra Dancing Donnie til Lil Lightning der stod i vampyrernes målzone. Vampyrerne prøvede at svare igen med et hurtigt to vampyrer frem – men havde glemt at det var en thrall de havde sat til at samle bolden op. Smilin’ Jack lagde bolden perfekt foran vampernes målzone og da bloddukken ikke fik samlet den op skød Ronnie ’Zippo’ og Lil ’Lightning’ dernedaf for at true boldspillet. Samtidig fik Sandy skubbet en vampyr af banen – men i et heroisk forsøg på at få vendt kampen lykkedes det thrallen at samle bolden op og kaste den til en fri vampyr der afleverede den videre for at Greven kunne blitze sig ned af banen. Desværre nåede Greven kun til midter linjen før rotterne tog bolden tilbage og med et kast til Lil ’Lightning’ lagde Gutterrunneren sit andet TD ind.

Med nu kun få minutter tilbage og stadig kun 2 vampyrer og 4 thralls på banen prøvede vampyrerne igen at få lavet noget der lignede et bur. Desværre blev de nødt til at bygge det op af en Blitzer der fjernede det ene hjørne så Sandy kunne få lov at slå bolden løs ud af den stakkels vampyrs hænder. Et hurtigt dodge ind og hente bolden og ud igen til et pass til Lil Lightning lykkedes og rotterne troede bolden var sikker. Vampyrerne besluttede endeligt at vise sig fra deres heroiske side ved at dodge igennem intet mindre end 1-2-1 tackle zoner og ud i det fri for derefter at slå bolden løs fra Lil Lightning – hvorefter vampyren fejlede at samle bolden op. Rotterne lagde ham ned men lykkedes heller ikke med bolden da Ronnie desværre var i gang med at spise en McGreeese med ekstra ost. Endnu et forsøg for at få kastet bolden væk mislykkedes for vampyrerne og det endte med at Ronnie alligevel tog sig sammen og lagde bolden ind til kampens endelige resultat 4-1.

Tak til Kristian for at have valgt at spille vampyrer (og at spille dem så dramatisk så de drikker massere af blod) og for et sjovt spil. Ronnie blev så begejstret over at score et TD at han voksede sig et ekstra hoved og Lil Lightning fik Strip Ball.


"Frankie, make him gone..."

Offline

Board footer

Powered by FluxBB