Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 28-11-2016 14:33

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

De nye BB regler

Fra Talk Fantasy Football:

Once you have brought together the Blood Bowl rulebook, Death Zone Season One, Teams of Legend PDF and Errata, you have the following:

From Blood Bowl
•    Only what you need to play humans vs orcs in a one-off game
•    4 minute turn limit and Illegal Procedure are moved into optional
•    Human Catchers are 60k
•    4 stars: Morg, Griff, Mighty Zug and Varag
•    Some skills are shortened due to restricted use in the basic game (then explained fully in DZ)
•    Two new Special Play card decks and teams get 1-3 cards (amended in DZ)
•    Pitch and range ruler is bigger but understood to be the exact same scale

From Death Zone Season One
•    7 additional rosters: Skaven, Dwarf, Nurgle, Dark Elf, Wood Elf, High Elf and Elf Union (Elf/Pro Elf)
•    6 additional stars: Hakflem, Grim, Roxanna, Jordell, Eldril and Prince Moranion (see errata)
•    New Star for Nurgle only – Guffle Pusmaw 5349, 210k (not 110k, see errata), Loner, FA, Monstrous Mouth (cannot be stripped and gets the catch skill), Nurgle’s Rot
•    Nurgle Warriors and Beast of Nurgle are now Bloaters and Rotspawn, respectively
•    Bloodweiser Babes are renamed Bloodweiser Kegs
•    MVP is randomly assigned to one of three selected players
•    On sending off (a Foul or Secret Weapon), the Head Coach can Argue the Call. On a 1, Head Coach also sent off & -1 to Brilliant Coaching thereafter. On a 6, player is only sent to Reserves. Turnover still applies (see Q&A)
•    Piling On moved to optional and needs Team Reroll to use
•    Piling On, Claw, Grab & Wood Elf Treemen have other changes (although see errata)
•    Gutter Runners have Weeping Dagger. If they cause a Badly Hurt during a block, player is MNG on 4+
•    Some skills/inducements missing but added in Teams of Legend. Fan Favourite and Stakes not in game
•    No wizards
•    Spiralling Expenses now optional
•    Amended rules about drawing & discarding special play cards. Extra cards cost 100k
•    Extra league rules on Expensive Mistakes (discouraging large sums of cash), the Off-Season and Re-Drafting for future seasons. Full rules on pages 25-27
•    It’s 2493-2494 season (aside from small temporal anomalies)

From Teams of Legend PDF
•    Remaining 12 CRP teams covered PLUS Underworld Denizens (Underworld) and Chaos Renegades (Chaos Pact). Document includes some name changes to positional and races
•    Animosity, Ball & Chain, Chainsaw, Bombardier, Bloodlust, Titchy, Raise the Dead, Goblin bribes and Halfling Chef all covered
•    Treemen on a Halfling roster have Timmm-ber skill and can receive assists to stand up. +1 for each assist from those not in a tackle zone. A 1 is still a failure

Errata
•    Piling On still needs a Team Reroll and is optional. Modifiers still apply, though. Claw and Grab skills returned to CRP versions.
•    Timmm-ber removed from Wood Elf treemen (only Halfling Treemen have it)
•    Confirms Weather roll before inducements and then coin toss (as per CRP)
•    Guffle’s cost, Hakflem’s stats and Roxanna’s leap confirmed. Roxanna confirmed as available for Amazons

So Overall Differences from CRP
•    23 teams and 10 CRP stars + Guffle. Human catchers now 60k, Halfling treemen have Timmm-ber, Gutter Runners have Weeping Dagger, Argue the Call, Piling On requires a TRR, No Wizards, Special Play cards
•    And in addition, for league play: MVP random from 3 players, Expensive Mistakes, Offseason & Redrafting


[Edit by Darkson]
Errata and Teams of Legends pdf can be downloaded from http://www.bloodbowl.com/


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#2 30-11-2016 13:47

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: De nye BB regler

Efter en snak med Troels igår, kan jeg forstå at det nye liga system fungerer således at man ved sæson start, får en pose penge baseret på forskellige faktorer og ud fra det, køber et "nyt" hold. Her kan man så f.eks. købe spillere fra den tidligere sæson til den pris de nu er værd og derved starte med nogle stjerner på holdet etc. På den måde holdes holdene lidt nede (istedet for spiralling expenses) og man kan gøre nogle valg om hvem man vil beholde. Har spillere så spillet flere sæsoner, kan de gå hen og blive trætte - men istedet for at de bare forsvinder pga. aging, så bliver de blot endnu dyrere og man kan jo så vælge om det er det værd.

Det lyder spændende.

Kunne være sjovt at lave en åben liga igen, hvor man så kører en sæson fra sommer til sommer eller lign.

Der er sikkert masser der er totalt broken i systemet, men det er da et forsøg værd hvis folk er interesseret.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#3 30-11-2016 17:35

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: De nye BB regler

Simon virker til at være ude af BB.

Men det kræver lidt at Anders, Benni, Andreas, Siri, Kalle, Daniel, Troels G, mig selv og hvem der ellers var med, er positiv klar.
Hasse siger at han gerne vil være med hos os f.eks.

Hvis det kun det er et mindre tal, så burde man vel hellere prøve at slå sig sammen med Rogue trader eller den nye league der kommer efter nytår inde i faraos cigar.

Jeg ved ikke helt hvad der kommer til at ske med CBBA, der virker det til at familie og job har taget et stort indhug og at de fleste er mere interesseret i Resurrection Turneringer.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#4 30-11-2016 22:14

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: De nye BB regler

Jeg er frisk - men jeg tvivler på at vi kan få spillet en helt åben liga. Ideer?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#5 30-11-2016 22:19

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: De nye BB regler

Forstår ikke spørgsmålet.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#6 02-12-2016 13:38

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: De nye BB regler

Med det nye re-drafting system, tænker jeg at det kan lade sig gøre at køre en datobaseret liga. Så ligaen starter f.eks. 1. august og kører indtil 1. juni. Hvert år (den kunne også kører fra 01-08 -> 30-07 hvis det skulle være). Tanken er sådan set ikke at der skulle være et end-play-off, men at man bare spillede en masse i første omgang.

Den mulighed jeg ser i re-drafting formatet er, at det ikke gør noget om jeg har spillet 10 kampe, når du har spillet 20. Vi skal lave nye hold, og du har sikkert sejere spillere du kan købe til dit nye hold, end jeg har, men de er også meget dyrere. Derfor er jeg slet ikke så langt bagud ved starten af næste sæson, som jeg plejer at være. Samtidig reder det hold der går helt i stykker, idet de kan købe den ene eller de to spillere der er noget værd, og så starte fra frisk med resten.

Er der hold som fungerer bedre i dette system end andre? Garanteret. Men som udgangspunkt ser jeg en masse muligheder for at spille i en fleksibel liga med mine venner. Der kommer nok en naturlig cap på holdene, som selv spiralling expenses ikke rigtig formåede. Idet du er nødt til at efterlade nogle af de gode spillere i vejkanten ved hver sæson start.

Hvis man skulle have play-offs, ville jeg mene at man så burde starte en sæson med det - der hvor folk er potentielt mest lige.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#7 02-12-2016 15:46

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: De nye BB regler

De ligger op til:

3points for win
1point for draw
0 for lose

Man får en 1.mil + 10k for hver kamp spillet, 5k for hver Cas, 5k for hver TD + ens treasurey cash til re-draft

Expensive Mistakes:
Hvis du har 100.000 til 190.000, så roller du 1d6, på en 1-2 så mister du d3x10k guld

Har du 190.000 til 290.000, så roller du 1d6, på en 1, så mister du halvdelen af dit guld - på en 2-3 så mister du d3x10k guld.

300.000+ Har du mulighed for a mistet alt guld -2d6 guldx10k.

Så man vil normalt ikke have meget over 230.000 i sit treasurey, så man ikke kan komme op på 300.000.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#8 12-12-2016 19:13

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: De nye BB regler

Faraos Cigar kører med de nye regler og har nu 29 tilmeldte med Anders og mig.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#9 17-12-2016 14:15

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: De nye BB regler

De her regler er postet på TFF - de er til for at hjælpe svagere hold. Kan rigtig godt lide dem.


After the finals there is a period of downtime before the next season begins. Coaches raise funds to play players wages for the next season and decide which players to rehire. Additionally there are always a few freebooters looking for permanent positions on teams. Each team can hire up to two Freebooters. It is assumed that teams with a better performance(i.e. made the playoffs) will not lower their standards to hire these players.

Freebooter Players
Experienced Player (1 Normal Skill) Player cost + 30,000
Veteran Player (2 Normal Skills) Player Cost + 60,000
These players have already played one season and do not want to retire.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

Board footer

Powered by FluxBB