Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 28-08-2016 14:15

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Darkness fluff rules

Et par fine house rules i denne tråd https://boardgamegeek.com/thread/162810 … d-thematic
Kan godt lide disse to:


Breaking the Bonds: Every time the bearer of the Old Lantern Holds Back the Darkness during a fight, if there is more than one type of enemy fighting the Posse, the bearer may make a Spirit 6+ test. For every success, one enemy becomes confused. The bearer can nominate which enemies are confused. Each confused enemy will target and attack an enemy which does not share any keywords with it. The enemy is no longer confused at the end of its next activation.

Having tried this out, it’s not a game-changing rule. The basic CoA set pits stranglers and night terrors against void spiders, and the SoJ pits hellbats and Slashers against hungry dead. It is funny when a Night Terror smushes some surprised void spiders!

The Old Lantern is somehow tied up spiritually with the Darkness. The Lantern Bearer specifically "holds back the darkness" - using the lantern like a ward. If the Darkness is sentient, then it would hate the Lantern and the being that bore it.

Hatred of the Light: whenever an enemy has the option of choosing which Hero to attack, it will always target the bearer of the Old Lantern if it can successfully attack the lantern bearer this turn. Otherwise follow normal targeting rules.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#2 31-08-2016 08:49

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Darkness fluff rules

Jeg synes ikke rigtig om nogen af de to regler - men jeg har et forslag. Jeg synes heller ikke at det er super at Growing Dread kortene flytter Darkness frem - så hvad med at vi bare tager dem ud af bunken? Der kommer alligevel 20 nye growing dread kort snarest (når post nord gider at udlevere min pakke).


"Frankie, make him gone..."

Offline

#3 31-08-2016 14:05

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Darkness fluff rules

Det er i hvert fald en start - det er super kedeligt at tabe begrund af at Growing Dread kortene flytter Darkness frem. (kunne måske overveje at man kan få plus'er på darkness, hvis man misser et par gange i træk)
Men kan ellers godt lide idéen om at monstre fra forskellige racer, kan finde på engang imellem at angribe hinanden, eller bare har forskellige strategier: https://boardgamegeek.com/thread/126660 … r-behavior


Ellers så synes jeg vi skal fjerne vores house rules, som hedder at man altid tager sin tur i rundkreds - det fjerner det taktiske fra heltene side og gør 1 Helt til xp hugger igennem et helt scenarie. Fx hvis jeg sidder efter Pelle og præsten også er med, så vil hugge meget xp. Synes man bør skifte med taktisk inddragelse.

Synes selvfølgelig det er fint når der skal moves, så kører man bare rundkreds (Nogen vil få en lidt større chance for scavenge, men det er aligevel indianeren der er scavenge-dude med (I)5)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

Board footer

Powered by FluxBB