Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 06-06-2016 12:00

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

European Marshalls 2016 resultater

Ohøj!

Så er holdet vendt tilbage med æren sådan nogenlunde i behold!

Resultatet var intet mindre end fremragende. Ud af 46 spillere endte vi således i Swiss draw lørdag (placering, total points (5 for win, 4 for timed win, 1 for timed loss), vundne-tabte, opponent Match Win %):

Rasmus (der ikke havde spillet i 6 mdr.): 38. plads, 10 points, 2-4, 38,7%.
Daniel: 28. plads, 15 points (alle sejre på tid), 3-3, 47,2%.
Jesper: 19. plads, 16 points, 3-3, 52,8%.
Benni: 6. plads, 21 points, 4-2, 58,3%.
Anders: 1. plads, 27 points, 6-0, 66,7% (højeste strength of schedule undtagen for dem der mødte mig, jeg slog både vinderen af eventet samt 2. pladsen).

Resultat efter søndag elimination round (top 8) var:
Anders 5. plads
Benni 7. plads

Vi røg begge ud i 1. runde - jeg grundet en låst åbningshånd som min modstander dygtigt udnyttede. Benni lavede et fejl move i 2. dag der kostede ham kampen sad

Er vi tilfredse?

Om vi er! Vi har virkelig sat os i respekt i den engelske skare af spillere og fået delt de fede Viking Spirit kort ud vi lavede OG vist dem hvordan man spiller Doomtown på højt plan.

Derudover var det fedt at møde så dygtige spillere og få en masse inspiration til hvordan spillet spilles i andre metaer og hvilke decks der er up and coming...

Tillykke til os alle og hvilke decks skal vi nu skrue sammen???

Knuzzer,
Marshall ManHammer


"Frankie, make him gone..."

Offline

#2 06-06-2016 13:51

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: European Marshalls 2016 resultater

Er vi tilfreds?

Nej! Efter dag 1 havde jeg klart forventet mere! Men det fik mig til at tænke over noget interessant. Vi har jo snakket med om åbningshånd og konsistensitet (?) og den holdning som jeg tænker vi har haft - og som jeg mener er rigtig nok - er at det bliver ikke bedre, end at du nok skal få et lorte spil i mindst en runde, men det er jo sådan set også OK. Anders kunne fint have klaret sig med 5-1 uden problemer, selv hvis resten ikke havde holdt sig nede ved 4-2 så vil alle 5-1 stadig gå med. Så langt så godt.

Jeg synes noget af det der har været imponerende ved dit gadget deck, er hvor super konsistent det har været (jeg er lidt ked af du ikke vandt det hele - ud over de sædvanlige årsager - fordi jeg måske synes at de er kommet til at overshoote lidt med gadgets, men da ingen rigtig tør røre ved dem bortset fra Anders og Whizzwang, er der ingen der har lagt mærke til det). Derfor overrasker det mig også, dels at du kunne får en låst hånd, og dels at du ikke kunne spille dig ud af den.

Det fik mig til at tænke på premissen. I Swiss-draw sker der ikke noget ved at dit deck kollapser i en enkelt runde, det vil det givetvis gøre. Men i elimination er det ligegyldigt om dit deck er konsistent 9 ud af 10 gange, hvis du sidder der, den 10. gang og skal vinde. Cue Travis Moone. Det er måske netop her, at han tjener sit værd. Normalt ville jeg ikke mene at han er nødvendig i et deck som Anders' der er så konsistent - men i elimination hvor det er alt eller intet er han måske netop det man har brug for. Er han så værd at have i decket til daglig, indtil man når elimination og så hive ham ind i starting posse? Godt spørgmål. Men det gav stof til eftertanke.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#3 06-06-2016 14:53

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: European Marshalls 2016 resultater

Nej jeg var fanme heller ikke tilfreds igår. Samlet set synes jeg vi har klaret os over forventning men for fanden det var en lortet måde at tabe på.

Det sagt - jo Gadgets er rigtig gode og folk ser det ikke (ialfald ser ikke de decks jeg ser, hvad siger I til 3-4-5 Gadget Fortress hvis man rigtig gider kede sig???). Har de gjort dem for gode? Mjaeh - i min optik er det deck jeg spillede (hvis den contestede Maggie Harris ruling ryger min vej) blandt top 5 bedste decks i DT:R lige nu.

Jo Travis ville nok være værd at meta'e ind i decket istedet for en Ornithopter til næste gang der er elimination. Som vi lige snakkede om var der også andre kort man kunne smide ind (flight of the lepus og db0 foreslog point blank).

Hmm...


"Frankie, make him gone..."

Offline

#4 06-06-2016 20:43

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: European Marshalls 2016 resultater

Lort - regel holdet har lige meldt tilbage at Maggie ikke virker på card draw.

Pik.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#5 06-06-2016 20:47

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: European Marshalls 2016 resultater

Æv. Dobbelt æv. Ikke noget Job deck der så... Hm hmm


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#6 07-06-2016 16:39

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: European Marshalls 2016 resultater

Sku ærgerligt med den ruling, specielt når de endda havde kontakt med US under turneringen.

Jeg ærgrer mig i øvrigt også ret meget over mit eget fejl move. Fame irriterende at blive slået af sin egen strategi af et deck som ikke er designet til det 😉 Når det så er sagt er jeg ovenud tilfreds med mit resultat som var alt jeg havde håbet og gået efter.

Offline

#7 07-06-2016 17:42

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: European Marshalls 2016 resultater


"Frankie, make him gone..."

Offline

#8 08-06-2016 08:29

Kalle Fisker
Experienced
Registered: 06-09-2011
Posts: 92

Re: European Marshalls 2016 resultater

Godt gået I langfarende vikinger!

Offline

#9 21-11-2016 17:34

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: European Marshalls 2016 resultater

Har lige set at UK Games Expo (som var der i var?) bliver host for FFG Europeans 2017. Hvis der også er en DT turnering til den tid, skal vi måske slå pjalterne sammen... smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#10 30-11-2016 22:42

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: European Marshalls 2016 resultater

Fedt Casper! Vi ved jo ikke så meget med DT, men det er mit indtryk at englænderne meget gerne vil sætte en turnering op igen i Birmingham.

Offline

#11 04-12-2016 22:31

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: European Marshalls 2016 resultater

Det sker ikke sad

Har snakket med Scott og siden der afholdes en anden event samtidig der gør at priserne er helt skruet i vejret har de valgt ikke at afholde en turnering der.

Ved ikke om der kommer til at ske noget andet.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#12 04-12-2016 22:43

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: European Marshalls 2016 resultater

Ja, jeg har også godt set det. Og det er ikke et hvilket som helst event... koncert med Take That 😳 Så hvis I vil derover, Casper, skal I nok booke snart.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB