Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 30-05-2016 09:59

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Blågårdens Team Tournament

Nu har vi snakket om det nogle gange og jeg synes tiden er inde til at gøre noget alvorligt ved det!

Jeg forslår at vi afholder en Netrunner hold turnering på støberiet.

Det det vi skal finde ud af er:

  1. Hvilke regler skal vi spille efter?

  2. Hvilket format vi spiller?

  3. Hvor mange hold kan vi skaffe?

  4. Hvad skal præmierne være?

  5. Hvornår skal det være?

Som inspiration kunne man kigge på King Of Servers eller The NTC og se hvad de gjorde.


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#2 30-05-2016 12:08

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Blågårdens Team Tournament

Vi mangler også nogle der blærer sig med weekendens resultat og skriver nogle match reporter...


"Frankie, make him gone..."

Offline

#3 30-05-2016 12:54

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Blågårdens Team Tournament

Den får Casper lov til selv at stå for 'hint hint'

men nu du kigger med mandehammer jeg tænkte faktisk på om i doomtown folk ikke skulle lave en turnering samme dag på støberiet, vi er jo ikke flere end at vi godt kan finde plads til os alle sammen. det kunne være hyggeligt. ved ikke om der er et posse format hvor man spiller på hold i doomtown?


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#4 31-05-2016 08:28

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Blågårdens Team Tournament

Hej Troels, det er ikke nogen dum idé. Vi har længe villet spille noget mere multi-DT, men ikke fået det gjort. Problemet kan self være at skaffe spillere, men mon ikke det vil gå. Alternativt stiller jeg bare op i Netrunner og kører et 'beginners-luck-deck' tongue

Offline

#5 31-05-2016 11:27

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Blågårdens Team Tournament

ok første omgang tanker til de punkter jeg skrev op

  1. Skal vi have nogle restrictions på ifht. hvilke ID'er man må spille ud over at en faction ikke må repræsenteres flere gange pr hold? eller noget funky med bonus for "fringe" ID

  2. Jeg tænker ifht. format at The NTC lyder sjovere, der er noget fedt ved at man vælger sine modstandere, hvis nu en eller anden medbringer IG fra helvede vil man i hvert fald nogle gange kunne stille sin supertech runner op mod det og ikke tabe stort. måske kunne det hold med mest prestige vælge først? Ellers er det vel Swiss i x antal runder alt efter hvor mange vi er? Som normalt spiller man begge veje på den tid man har og en sejer giver 2 point og en timed win giver 1 point. Jeg tænker det godt kan tage længere end normalt hvad er en passende runde længde?

  3. holdende bliver nok nød til at være på 3 personer hvis vi skal have chance for at have et par hold.

  4. Vi har snakket om at spørge Bugge om han kunne snitte nogle seje tokens eller lign., det ville være fedt men hvad kunne vi finde på?

  5. Jeg tænker sådan i efteråret men før worlds, der ligger start nov.?


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#6 31-05-2016 11:29

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Blågårdens Team Tournament

og benni det ville være hyggeligt om du var med på et hold til netrunner, der må gerne snakkes imellem holdet imens man spiller så du kan bare spørge din side runner til råds


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#7 31-05-2016 13:27

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Blågårdens Team Tournament

Selvom det er fedt det med at sende folk ud mod specifikke decks, så tænker jeg at det måske ikke giver så meget mening på tre-mands hold. På den anden side, giver det måske mere holdfølelse.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#8 31-05-2016 14:20

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Blågårdens Team Tournament

Jeg tænker der er noget sjovt i at sende ud, man kunne også sende en ud fra hvert hold blindt af gangen og vælge modstandere på den måde


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#9 31-05-2016 20:04

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Blågårdens Team Tournament

God ide med en tråd til turneringsplanlægning smile

2: Jeg synes at NTC-formatet lyder rigtig fint langt hen af vejen. Nu må vi se hvem der dukker op, men kan dog godt være at 60 min til to spil er for lidt. 75 virker passende på vikingcon synes jeg. Når nu det er et alternativt format, synes jeg det kunne være sjovt at det blev nogle lidt janky spil. Tænker egentlig godt man kan trække lidt på achievement-systemet og det ville være fedt hvis der var nogle flavour over teamsene. Jeg kunne godt lide tanken om 1 kopi af hver executive osv. Man kunne også vende NTC-reglen om forskellige fraktioner til at det skulle være samme fraktioner, men forskellige identiteter så det bliver nogle bander der møder hinanden smile

3: Vi er nok nødt til at tænke på at det ikke er alle der lige har to venner de kan stille op med. Ved sgu ikke helt hvordan man facilitere at folk får snakket sammen og koordineret decks, særligt hvis de ikke kender hinanden..

4: Træbrikker for the win. Tænker femme/ Cyber-Cypher/ security testing/ Patron/ Diwan -tokens. Det er der ikke nogen der har i forvejen smile


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#10 01-06-2016 09:41

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Blågårdens Team Tournament

2: jeg synes godt vi kunne udforske et format der var lidt fjollet og som gav mulighed for at spille ikke helt standart decks. jeg ser for mig et anarch hold i fuld drukpunker uniform smile Ifht. tid er jeg mest på at runderne bliver lange, det er ærgeligt når folk går på tid og lukker også for nogle langsomme decks der ikke virker i turnering

3: Ja det er noget med at vi skal have fat i de shops folk spiller i, eller at folk kan ordne det over FB netrunner grupper, ellers skulle vi finde et eller andet skummelt IRC chatroom smile Jeg håber at hvis vi ligger op til en anden slags turnering en folk er vandt til at der er en del af dem der normalt ikke orker standart har lyst til at komme.

4: Gerne nogle brikker der faktisk bliver brugt, det var nogle lidt tamme brikker vi fik til regionals, nu kan min credit pool kun gå op i 5 eller 2.... lidt fjollet. Sectest ville være en sej brik den er også bredt brugt og forsvinder ikke i rotation. Har vi noget loot liggende casper?


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#11 01-06-2016 13:46

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Blågårdens Team Tournament

Vi har lidt forskellige promos liggende, og hvis vi ikke bruger dem selv - så har vi 17 Ice Wall liggende. Så nok til fem hold af 3 eller seks hold af tre hvis man giver den sidste en eller anden, anden promo.

Okay, en helt fucked up ide: Hvert hold skal lave 3 decks til hver side, med forskellige factions til hvert deck. Derudover må holdet kun bruge 3 kopier af hver kort sammenlagt i deres runner decks og i deres corp decks. Så hvis du laver et Pre-paid Kate med 3x Sure Gamble, så kan ingen af de to andre runner decks have Sure Gamble.

På den måde kunne en ven også lige undervise et par kammerater og så lave decks af sin ene samling til hele holdet.

Der er sikkert nogle deck-comboes der er meget stærke, men det er der nok alligevel. Her tænker jeg at f.eks. PPvP-Kate og Noise ville komplimentere hinanden godt.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#12 01-06-2016 14:52

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Blågårdens Team Tournament

du har ret det er helt fucked, BUT I LIKE IT!
er det nødvendigt at sige der skal være forskellige factions inden for den regl? giver det ikke sig selv eller er der nogle åbenlyse muligheder jeg misser


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

Board footer

Powered by FluxBB