Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 19-05-2016 11:57

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Meta kort til regionals

Noget skal man jo lave i sin frokost pause, så tænkte man kunne starte en lille diskussion om hvilke kort der er gode meta calls.

vs
Industrial Genomics (Museum of History decks)
Archieve Interface er et must have tror jeg (eller Salsatte Slums når den kommer).
Imp/Scrubber/Paricia som hjælper med at trashe.
Netshield/Feedback Filter/Deus X som hjælper mod den skade man kommer til at tage, indtil man har knækket det.
Eater for at vende Archives face-up uden risiko.

NEH (og andre Fast Advance decks)
Clot hjælper meget, men skal understøttes af Sacrificial Contruct/Clone Chip/Populist Rally eller anden recursion/instant-install.
The Source som et dedikeret deck.
Employee Strike tænker jeg som en soft counter. Både NEH og EtF har brug for deres evner til at fungere på top speed.

Glacier


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#2 21-05-2016 10:25

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Meta kort til regionals

jeg er meget bekymret for at tage AI med i  tilfælde af at møde IG.. Det er et rimeligt dødt kort ofte og så dyrt i inf.
Ud over det kan jeg godt se hvad du tænker med metacalls fra en shaper spiller smile Jeg tror multi access på rnd også er en mulighed, og Account siphon for at have råd til at fjerne ting og holde dem fattige.


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#3 21-05-2016 10:27

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Meta kort til regionals

Eater er også god imod IG da den vender deres archives face up uden at access nogle kort, hvis man spiller noget anarch kunne det være værd at have sådan en med..


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#4 21-05-2016 11:25

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Meta kort til regionals

Eater er en god ide, det er rigtigt.

Også enig med multi-access og siphon, men dem anser jeg ikke som meta kort smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#5 22-05-2016 09:10

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Meta kort til regionals

God pointe, ifht kort til regionale er der lige blevet sagt at det er de pakker faraos har på hylderne der er legal, så hvis de ikke får democracy and dogma eller salsette island inden mandag er de ikke legal, update på facebook gruppen.

Hvis slummen ikke når at komme bliver jeg lidt bekymret for IG.. Må jeg indrømme..


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#6 22-05-2016 09:25

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Meta kort til regionals

Hvis democracy ikke er kommet, er det vel ikke noget problem?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#7 22-05-2016 09:25

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Meta kort til regionals

Men jeg har lige hentet Salsatte i fantask... så mon ikke de har den i faraos?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#8 22-05-2016 10:42

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Meta kort til regionals

Det gik også lige op for mig! Fuck jeg håber den ikke når at komme, men hvis den er i faraos (si) betyder det bare de springer dad over ifht legalitet hvilket er lidt mærkeligt men meget fedt der skal være bred adgang til kort før de er legal


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#9 22-05-2016 10:45

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Meta kort til regionals

Hvis der ikke kommer nogle IG kill så ændre det fuldstændig hvad jeg har gået og tænkt. Jeg tager afsted i aften og kommer hjem fredag sent så der er ikke så meget byggerum for mig eller tid til at købe pakker kunne man lokke jer til at købe ting der kommer ud i løbet af ugen? Og måske skrive hvilke pakker der er legal  mandag?


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#10 22-05-2016 10:51

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Meta kort til regionals

Ja, jeg tænker lige at smide Asger en besked mandag aften eller tirsdag og hører præcis hvad der er legal.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#11 24-05-2016 10:39

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Meta kort til regionals

Ager siger at Democracy ikke er legal, men Salsatte er! smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#12 24-05-2016 16:03

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Meta kort til regionals

Det er helt fucked. spændende at der ikke er councilman og political operative med så


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#13 25-05-2016 00:07

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Meta kort til regionals

skrev lige til troels. han mente at IG er off line uden Bio-Ethics Association. Hvad tænker du Casper? Jeg har hverken spillet med eller mod det.. Kunne være vildt rart at hive archived interface ud af decket..


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#14 25-05-2016 10:03

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Meta kort til regionals

Jeg tror bestemt det er off. Du kan godt løbe ind i 2x Ronin versionen, den har jo været der lidt tid, men den tror jeg fint man kan vinde over på konventionel vis. Jeg snakkede med Asger igår da vi spillede, og Salsatte Slums er stadig noget man kan overveje. Faktisk spillede vi et spil, hvor jeg havde mit AInterface i starten, så jeg besluttede mig for at se om det var noget værd. Det var sjovt nok, men ikke helt godt nok. Men Salsatte Slums er jo også en måde at komme omkring grimme kort man ikke gider se på - News Team etc. - måske. Nu bliver jeg faktisk lidt i tvivl om den kan fjerne News Team, da man jo ikke når at betale dens trash cost.
Man kan jo stadig løbe ind i et eller andet skørt Museum deck, men det er nok ikke helt så dødsnødvendigt at have en counter til.

Btw, en sjov ting jeg fandt ud af i går også, da vi snakkede. Wasteland (tror jeg, det Apex kort der gør at man kan ignore en When encountered) gør Komainu blank. Det er frækt!


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#15 25-05-2016 21:41

S-Helt
Experienced
Registered: 31-08-2011
Posts: 81

Re: Meta kort til regionals

Hunting Grounds, ikke Wasteland (;

Offline

#16 25-05-2016 21:45

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Meta kort til regionals

det lyder godt smile
Så starter spekulationerne om hvad man så møder smile Jeg tænker at der stadig er plads til en masse ash og caprice når councilman og political operative er ude. Gode gamle HB Foodcoats er stadig online. jeg kan til gengæld ikke helt finde ud af hvor skamskudt Fastadvance er blevet. Synes ikke jeg ser det så meget på NetrunnerDB og hører også mere om kill, tag-punishment og serverspam synes jeg. Ved dog ikke hvor meget man skal regne med de to sidste i turnerings-regi..

På runnersiden snakkede de om i Malmø at anarch, wildside og Faust var altdominerende i metaen. Tænker dog at folk er begyndt at teche en del mod det, så hvor stort mon det er nu? noget tydede på at Whizzard var stor i Stockholm og Asger og ham den anden snakkede om at de begge var nervøse for serverspam og derfor spillede whizzard..


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#17 25-05-2016 22:14

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Meta kort til regionals

Jeg tror stadig Whizzard er stor (og Anarchs generelt). ICE destruction er også stærkt. Dog kan man ikke helt underkende f.eks. Shapers tryllerier. Nu har Asger og jeg spillet med hver vores Hayley deck de sidste par gange vi har testet, og det er frygteligt så meget det kan trylle. Det er dog ikke det hurtigste deck på nettet wink

Jeg er lidt mere i tvivl om hvor Criminal står. På den ene side tror jeg Leela kunne være et godt svar, som counter-counter. Hvis folk går væk fra tykke asset decks pga. whizzard, så er de i Leela farligt territorie, men synes hun har det lidt stramt med Glacier, da hendes evne trigger så sjældent.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

Board footer

Powered by FluxBB