Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 01-05-2016 21:13

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Major regel errata pr. 1 juni

Så kom den alligevel. En officiel errata på Hot Lead Flyin' men også en hård en til Paralysis Mark...

http://www.alderac.com/forum/viewtopic. … 5&t=116357

Forhåbentlig er der mange der bliver glade for disse ændringer. De ændrer i hvert fald en hel del meta decks!

Offline

#2 01-05-2016 22:21

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Major regel errata pr. 1 juni

O_o

Wow.

Men som de selv siger på diverse fora så har alle disse ændringer været på vej længe (undtagen mugging men den tog de med da intentionen var op til 2 kort, ikke 2 kort). PM får godt nok hug - men jeg tror decket bliver mere interessant at køre nu og Phantasm er super meget bedre nu.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#3 02-05-2016 07:14

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Major regel errata pr. 1 juni

Ja det var da en ordentlig omgang, men rart at PM nu ikke kan tæve folk i deres Home synes jeg alligevel. Nu kan man da bedre spille low-value dudes igen. Hot Lead er måske blevet det, den skulle være, men virker samtidig også lidt tam. Måske et monster Lay On Hands deck, der bare sender dem alle hjem og så HLF... eller HARROWED! smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#4 02-05-2016 08:18

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Major regel errata pr. 1 juni

Som jeg læser den nye HLF, især kombineret med opsplitningen af reacts, vil der blive givet casualties baseret på hvor mange dudes der rent faktisk er blevet acet/discarded. Så det bliver svært at lave shenanigans med den.

Offline

#5 02-05-2016 12:02

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Major regel errata pr. 1 juni

Hm. Så kan jeg lære at læse ordentligt. Så skal det være noget Abom noget, hvor de kommer tilbage med Soul Cage. Eller bare som backup, så hvis man taber en skud duel, kan man tage nogen med sig. Så bliver spørgsmålet dog, hvorfor man så ikke bruger Take Ya With Me istedet - men måske man kan combo de to? Eller bare kaste en masse snollede dudes ind i en skud kamp: Henry-jeg-koster-1-GR, Ebenezer, Jaqeline, Old Man McDroste vs the World!


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#6 02-05-2016 20:36

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Major regel errata pr. 1 juni

Jeg er meget enig med jer alle. I bund og grund er det nogle gode ændringer for spillet, vil jeg mene. HLF er dog næste ubrugelig. Eller spørgsmålet er om det er værd at tage den over mange andre gode actions. Takin ya with me er SÅ meget bedre nu, da den er langt nemmere at bruge, synes jeg. Men dejligt at det ligesom åbner op for andre shooter decks uden at man skal være bange for at tabe på 1 tur til et HLF deck.

Offline

#7 03-05-2016 11:23

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Major regel errata pr. 1 juni

Jeg synes PM ændringen er absolut til det bedre - hvis det var gået over på Grit havde der stadig været decks der ville blive tværet af den - nu er det svært at bruge den, den er nerfet enormt i forhold til hvad den var, men 4R control er slet ikke dødt!

HLF er et helt nyt kort. Eneste beef jeg har med det er at det ikke står på kortet så jeg kan forestille mig en del der måske ikke lige følger med i meta diskussionerne der kan dukke op med kortet og blive rimeligt skuffede. Håber de ASAP udgiver et replacement kort. Derudover - det er stadig et ok kort, det er blevet nerfet enormt (som pm) men absolut ikke ubrugeligt.

Jeg tror det nye shooter trick er attrition (flere dudes eller sidekicks eller cas reduction) - så Benni, dit deck er lige blevet bedre. Du skal bare have nogle CP med i det wink


"Frankie, make him gone..."

Offline

#8 03-05-2016 13:56

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Major regel errata pr. 1 juni

Jeg er meget enig i delen omkring attrition - hvilket også var vejen frem før HLF nerf, som jeg 'læste meta'. Mit Eagles deck er bestemt ikke blevet dårligere, men der hvor jeg syntes det var specielt godt, var mod HLF, hehe. Det har stadig de samme udfordringer mod andre decks. PM nerf hjælper dog wink

Jeg læste i øvrigt at det tager op mod 6 måneder at få trykt nye kort sad, men ja, det vil være ret ærgerligt for nye spillere at erfare dette på den hårde måde. Måske vi skal huske at linke disse regler ved fremtidige turneringer..

Offline

#9 03-05-2016 14:13

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Major regel errata pr. 1 juni

Man kan jo håbe på at beslutningen har været taget for noget tid siden, så de allerede er i trykken. Eller sagt på en anden måde, jeg håber sku ikke det er ændringer de bare har hevet op af hatten smile De har nok været testet i nogen tid. Der for kan der jo godt ende med at gå nogle måneder inden de kommer med ud.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#10 09-05-2016 10:23

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Major regel errata pr. 1 juni

Her er en interessant og god tråd der diskuterer Doomtown/Netrunner ift. card errata.

http://community.gomorragazette.com/t/c … led/1021/2


"Frankie, make him gone..."

Offline

#11 09-05-2016 13:52

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Major regel errata pr. 1 juni

Jeg er nok tilbøjelig til at være en anelse uenig. Synes faktisk ikke man kan sige at der er en forskel på den måde man håndtere det. Synes de glemmer i deres ros af AEG og deres had til FFG, at det er kort der har været ude siden Core (eller lige efter) og det har været forsøgt, især med PM at designe sig ud af det længe (uden held) og nu har man så valgt den hårde linie over for de to kort - og det er fint. Tværtimod synes jeg faktisk AEG har haft, ihvertfald tidligere, nogle uheldige situationer med at rule ud fra teksten på kortene, fremfor hvad der måske var intentionen (f.eks. Auto-Revolver).


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

Board footer

Powered by FluxBB