Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 25-02-2016 19:51

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Gear og lir

Hej allesammen. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at lave noget mere lir til DT ligesom de lowball coins, som Bugge hjalp os med til Viking Con. Specielt tænker jeg vi skal have noget med til England og dele ud af, som vi oplevede det til BB i Italien. Noget der fx. viser Dannebrog og/eller BBK. Men ellers er der også god grund til at lave noget gear til deputy turneringen i april.

Så hvad skal vi lave? 😉
- En ny og bedre coin?
- tokens, der viser ændringer. Evt skåret i gennemsigtig acryl?
- vores egen gunslinger token?
- bullettokens?
- abilitytokens?
- andet?
Og nogle ønsker til materialer?

Offline

#2 26-02-2016 09:46

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Gear og lir

Super ide!

Jeg stemmer for:

1. Gunslinger Token - med vores egen bagside samt fed art forside. (Alt. en Ancestor Spirit Token - Viking???)
2. Ny coin i acryl big_smile


"Frankie, make him gone..."

Offline

#3 27-02-2016 21:33

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Gear og lir

Mht. coin tænker jeg det vil virke bedre at splitte den i en personlig snydermarkør ("Walking the Straight and Narrow/Cheatin' - it's a choice" eller noget i den stil)  og så en Lowball winner der sendes rundt.

Med hensyn bullettokens kunne det måske være godt at have dem med tal, evt det samme for influence og control points?

Og efter i tirsdags kræver jeg 5- og 10-bounty tongue

Offline

#4 05-03-2016 12:41

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Gear og lir

Jeg hælder selv mest til en +/- token i acryl, som en minipokerchip. Måske man evt kan lave den så den kan stables? Det vil måske være bedst hvis man differentierer mellem bullets og inf?
En version 2 af vores lowball coin er rimelig hurtig at lave og så synes jeg også den skal deles op, som Daniel skriver. Om det skal være en version af denne vi har med til england eller fx en gunslinger ved jeg ik li.

Offline

#5 05-03-2016 18:21

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Gear og lir

Benni wrote:

Jeg hælder selv mest til en +/- token i acryl, som en minipokerchip. Måske man evt kan lave den så den kan stables? Det vil måske være bedst hvis man differentierer mellem bullets og inf?


Med hensyn til at differentiere er jeg begyndt at hælde til at det måske er nemmest bare at have en universaltoken. Hvis der bliver både bullets og influence, hvad så med CP. Og vi er efterhånden der hvor man også kunne overveje at lave en til production. Så måske er det nemmest bare at have en token der lægges det relevante sted på kortet?

Offline

#6 05-03-2016 22:20

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Gear og lir

Jeg er meget enig, Daniel. Dog synes jeg det kan være svært at lægge dem rigtigt. Tror farverne er vigtige og egentlig fungerer papbrikkerne jo ok - men ik til bullets og skills. Eller specielle korteffekts. Tænker vi i første omgang går med en neutral farve, så vi altid ka supplere med rød og blå osv. Spørgsmålet er så om der blot skal stå +1 eller om der os skal være et billede, fx af en bullet.

Offline

#7 06-03-2016 22:46

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Gear og lir

Måske vi skulle tage nogle spil en dag hvor vi har nogle blanke brikker og en skriver ved hånden. Så kan vi eksperimentere med forskellige varianter. Jeg har vist nogle kartonstykker i en fornuftig størrelse liggende et sted.

Offline

#8 15-03-2016 14:04

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Gear og lir

Jeg kommer desværre ik i aften, men næste tirsdag d. 22?, er jeg frisk på at spille og afveje ideer.

Offline

#9 15-03-2016 18:05

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Gear og lir

Lyder fint. Jeg har nogle nye decks jeg vil have prøvet af inden Ghost Town kommer, hvor jeg så skal lave flere nye decks der skal prøves af smile

Offline

#10 03-05-2016 18:10

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Gear og lir

Så fik jeg startet på nogle ideer til en Token dude, som jeg tænker at have med til vores modstandere i England. Hvis linket virker, så må I meget gerne kommentere på hvilken I synes er fedest - både billede, baggrund og evt. tema/ farver, hvis I synes jeg er helt galt på den...

https://onedrive.live.com/redir?resid=2 … =folder%2c

Dernæst tænker jeg også at vi skal lege med navnet, så den ikke hedder Ancestor Spirit. Kandidaterne er:

Ancestor Viking

Viking Spirit

Ancesteral Viking Spirit

Dancestor Viking (eller Spirit)

Andet?...

Når vi er kommer tættere på valg af billeder forfiner jeg farver, overgange mv.

Offline

#11 04-05-2016 08:48

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Gear og lir

Tænker i øvrigt ikke at det er noget jeg skal/ kan bruge hele min arbejdstid på (ups..), så det er ikke fordi I behøver være vildt kreative med ideer og brainstorm. Jeg ser det mere som at vælge det fedeste (som så fx også kan være det fede billede I lige kender).
Det kommer muligvis også til at koste lidt, da jeg nok bliver nødt til at få trykt det i byen for at kunne ramme forside-bagside. Jeg finder lige en pris og skriver ud på Messenger om det.

Offline

#12 04-05-2016 09:47

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Gear og lir

Ok mine 2 cents...

1. Jeg synes navnet skal bibeholdes (mest for ikke at forvirre dem der kommer til at bruge den, samt jo mere vi laver om jo mere grund er der til ikke at bruge den i rigtige spil).
2. Jeg synes baggrund 2  og 4 er bedst, men 1 og 3 også god - 5 kedelig.
3. Hmm... God ide med skibene, men det er ikke særligt 'spirit-agtigt'. Kan vi finde et billede med mere åndet?

Jeg tjekker lige om jeg kan finde noget...


"Frankie, make him gone..."

Offline

#13 04-05-2016 18:53

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Gear og lir

Tror godt jeg kan finde noget der er mere åndet... men tror ikke lige det er det du mener.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#14 07-05-2016 21:11

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Gear og lir

Høhø Casper. Du kan jo prøve? 😉
Som jeg vist har nævnt for Anders, er jeg selv mest tilhænger af et skib (og ka bedst li 1 som det er nu). Kan godt lide ideen med skibet: "vikinger kommer!", men kan godt se det ikke er så spirit agtigt måske. Vil noget tæt tåge og solnedgang/ dunkel stemning gøre det åndet nok eller skal vi over i et spøgelsesskib?..
Jeg synes selv det er vigtigere at signalere viking end Ancestor. Vil folk spille mere eller mindre med kortet hvis det er tættere på originalens intention?

Offline

Board footer

Powered by FluxBB