Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 21-01-2016 00:45

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Historiefokuseret Event

En ide der måske kunne danne grundlag for en event, f.eks. rammen for et intro-arrangement.

Flytte herfra fordi det ikke passede ind i ligaformatet.



Inspireret af listen med achievements fik jeg en ide, som jeg også diskuterede lidt med Benny og Anders i tirsdags. Det kunne måske kaldes noget i stil med High-Stakes Doomtown?

Tanken er at der spilles en liga, sandsynligvis med en ret åben struktur, hvor der i hvert spil spilles om en pulje af point. Fra starten er der i puljen et antal point baseret på antal af spillere. Desuden opereres der med en liste af achievements – nok især historiebaserede. Hver gang en spiller opfylder en achievement giver det et antal point til puljen. Når spillet så er slut, fordeles pointene mellem spillerne, således at vinderen får mest, men alle får en andel der vokser med puljens størrelse.

For eksempel kunne man sige at fra start er der to point i puljen per spiller, og hver achievement giver et point – måske to eller tre for de virkelig fede. Når spillet slutter får hver spiller point svarende til pointene i puljen, på nær vinderen der får det dobbelte.

Dette vil give en liga hvor det belønnes mere at tabe en spektakulær kamp end at vinde en ordinær en. Det vil nok også give en liga der fokuserer mere på fluff og stemning end på kompetitive decks. Tricket vil være at kunne ramme en balance i sit deck mellem at kunne opnå achievements for at give point i puljen, og at kunne vinde for at tage potten hjem.

Jeg synes dette kunne være en god måde at fordele pointene på, hvis man spiller med en del historiebaserede achievements. Men som vi også diskuterede, er det nok ikke det folk er mest interesserede i lige for øjeblikket hvor de fleste ikke får spillet særlig meget.

Men jeg kan godt lide tanken om at prøve at spille sådan på et tidspunkt, så nu er ideen lagt ud wink

Et par ekstra løse tanker:
*Kæde-achievements: Der var vist også nogen på listen i denne stil. F.eks 1 point hvis Sloane acer Montreal, plus et point hvis dette udløser en A Hero's Passing
*"Aftalt spil": På forhånd aftales "roller" til hver spiller i genskabelsen af forskellige begivenheder i Gomorras historie. For eksempel kan der spilles Election Day, eller et spil mellem Eagle Wardens og 108 Righteous Bandits hvor der gives et point hver gang den ene spiller får den anden til at discarde eller ace en dude med Idol of Tlazolteotl

Last edited by Daniel Lundsby (21-01-2016 00:45)

Offline

Board footer

Powered by FluxBB