Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 07-12-2015 15:21

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

BSL Sæson 4

Oi!

Det er på tide med lidt selvransagelse omkring BSL og næste sæson.

Nogle af os har snakket lidt om vi kan ændre formatet omkring ligaen - således at det bliver en 'resurrection' liga - med hold der får skills lig en turnering.

Et format kunne være dette:

http://cbba.dk/upload/Danish_Open_2015.pdf

Således at vi spillede en halv liga med dag 1 skills og en halv liga med dag 2 skills ell. lignende.

Derudover, det ser ud til at liga komissæren tror han kan trække sig fra sit livslange hverv. Det ser vi jo ikke på med venlige øjne men da det nu ser ud til at være hvad der sker (ligegyldigt hvad repressalierne er) betyder det at vi skal have en ny liga komissær, og at vi så i samme ombæring diskuterer struktur for at afholde kampe.

For at vi kan få afgjort alle disse ting foreslår jeg i al ydmyghed at vi tager en BB snak tirsdag d. 5. Januar.

Hil de der dør på banen, må Nuffle velsigne deres evige legender.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister


"Frankie, make him gone..."

Offline

#2 07-12-2015 15:44

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: BSL Sæson 4

God ide med en evaluering + fremtidsmøde. Nu vil jeg helst ikke åbne en dør, jeg havde lukket, men den primære årsag til at jeg ikke gider køre en liga mere, er at folk ganske enkelt er for sløve, og når det kommer til stykket, gider jeg ikke være politimand. Det går typisk fint den første halvdel af ligaen, men så efter noget tid, får folk sku ikke rigtig taget sig sammen til at spille - det kan der være mange årsager til, og fred være med det, men det gør at man som kommisær mister lysten til at arrangere.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#3 13-12-2015 19:51

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: BSL Sæson 4

Som jeg har sagt før vil jeg gerne være commish...

Jeg kan ikke huske hvorfor vi valgte at kører en lukket league - andet end at prøve noget andet, men resultatet er/var at der spillet meget mindre Bloodbowl i BBK. Og at vi ikke har kunne få den 'lukket' del til at fungerer.

Jeg foreslår at vi går tilbage til open challenge league med en af disse strukturer:

1.) Enten som vi plejede at spille med en sommer/vinter turnering  - med det plus at den første måned efter opstart er preseason (double MVP og kun badly hurt cas). For at få folk igang igen.

2.) En Open challenge league hvor man kan spille lige så meget man vil. Man får 3-2-1 points for win/tie/lost og når vi når  sommer/vinter turnering så bliver folk seatet efter hvor mange points de har i en knock-out playoff.

3.) Vi spiller noget mere Squigbowl eller dungeonbowl.

...

Hvorfor en ''resurrection' liga' - har folk tænkt sig at møde mere op til NAF turneringer og mangler øvelse?
Synes det ville være ærgerligt, da en resurrection liga ville tage liga ud af liga'en. Resurrection er i forvejen en rimeligt meget bastard udgave af blood bowl, som prøver at gøre blood bowl til noget det ikke er.
Plus, hvis man absolut skal gøre det, så synes jeg det ville være død-kedeligt at spille med tv1100 regler. Jeg synes at de næsten standard europæiske tv1100-6skills- regler er noget fjollet og meget power-gamey (wood elfs og undead er bare bedre). Det er ikke super sjovt at spille power-game regler alla tv1100 ingen skill stacking...

Ud over det, så synes jeg selvfølgelig at vi bør spille med NTBB og CRP+. det gør nogen rosters sjovere og bedre. - Kunne være fedt at se Andreas give den gas med 'gode' halfings, og lige så fedt at blive udspillet af det roster.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#4 03-01-2016 21:52

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: BSL Sæson 4

Kommer folk på tirsdag og 'taler' blood bowl?


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#5 03-01-2016 22:01

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: BSL Sæson 4

Ja gerne, hvornår skal det være? Vi skal Runne kl 18-ish, så det skal være før klub. Hvad med 16?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#6 04-01-2016 16:36

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: BSL Sæson 4

aermet69 wrote:

Ja gerne, hvornår skal det være? Vi skal Runne kl 18-ish, så det skal være før klub. Hvad med 16?

Det kan vi godt for min skyld.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#7 05-01-2016 15:33

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: BSL Sæson 4

Jeg kan være der 17ish...


"Frankie, make him gone..."

Offline

Board footer

Powered by FluxBB