Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 18-03-2015 17:18

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Så er det sagt...

Hvis vi får næste turneringssæt her i slut Marts vil vi køre turnering over et par måneder... Jeg vender tilbage med opdatering når jeg ved noget.

Knuzzer,
Marshall ManHammer


"Frankie, make him gone..."

Offline

#2 18-03-2015 21:05

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

hvis vi skal afholde DT turnering over længere tid, kunne jeg godt tænke mig at snakke regler smile

Offline

#3 18-03-2015 21:28

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Cool - hvad tænker du?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#4 18-03-2015 21:29

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Her er lige lidt at tænke over...:

http://www.alderac.com/doomtown/doomtown-rules-faq/


"Frankie, make him gone..."

Offline

#5 18-03-2015 21:30

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Jeg overvejer Six-shooter formatet hvor man skal have 6 decks (det kan så være en double-barrelled istedet med 2) eller lignende. Casper foreslog multiplayer turnering...


"Frankie, make him gone..."

Offline

#6 19-03-2015 08:12

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Uden at have læst det hele, så lyder det som fine ideer. Som udgangspunkt synes jeg blot det er vigtig at man ikke skal spille det samme deck, som ved normal turnering. Det vil give nogle uheldige virkninger.
Alt efter hvor mange vi er kunne man også spille 4 decks - et fra hver faction. Måske i en forudbestemt, men hemmelig, rækkefølge.

Offline

#7 19-03-2015 10:16

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Hvis det er et event der foregår over flere omgange, kan jeg ikke forestille mig at man skulle spille det samme deck andet end den dag man vælger at tage det med. I vores Netrunner liga spiller vi dog bare med de decks vi vil, for hygge, mere end turnering. Men jeg synes faktisk også der er noget sjovt i at skulle spille det samme deck f.eks. 4 gange på en aften, så får man virkelig prøvet det. Det er selvfølgelig ærgeligt at opdage at det er et lorte deck i første runde.

Mht. regler og des lige, så kunne jeg godt tænke mig at Over-Sheriffen var lidt klarere på hvordan struktur og point etc. gives. Det fungerer ikke at man laver det om undervejs, heller ikke selv om vi bare hygger os. Det bliver selvfølgelig altid lidt mudret når man ikke er ret mange, og det er også ok at beslutte systemet på dagen, når man ser hvor mange man er. Spiller vi f.eks. 4 runder, og er 5 spillere, kan man jo godt overveje en alle-mod-alle model (man skal så være opmærksom på at det kræver en ekstra 5. runde). Det smarte ved en helt almindelig swiss-draw (eller hvad det nu hedder) er at der er taget højde for alt på forhånd især hvis man spiller med strength-of-schedule. Det er så tilgengæld lidt mere besværtligt at regne på, og med meget få spillere har vi oplevet i starwars and man nemt kommer til at have den samme sos fordi alle næsten spiller mod alle. Jeg ved ikke om aeg selv har foreslået tie-breakers? Jeg kan ihvertfald ikke lige komme på nogle smarte nogen. Så skulle man tælle control points eller sådan noget i løbet af dagen.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#8 20-03-2015 00:31

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Jeps - enig og tager den på sheriff hatten. Jeg kunne godt bruge at vi blev enige om 1/2 systemer og regelsæt her på forummet og så kan vi vælge et af dem på dagen eller blive enig om at køre en lang turnering over et par måneder. Hvad siger folket til det?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#9 20-03-2015 10:11

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Standard Swiss

Win 2, Loss 0, Timed ?*

Random pairings mellem spillere på samme antal point i det omfang at det kan lade sig gøre.

Maks 1 spil mod den samme spiller.

*Man kan bruge Timed=1 point enten til begge eller til vinderen eller man kan bare sige at vinderen stadig vinder og får 2 point. Så længe vi har god tid, er jeg fint med timed=1 - man skal dog være opmærksom på at det næsten er det samme som at tabe.

Det svære er at finde ud af tie-breakers i det her spil, eller jeg ved ihvertfald ikke hvad man skal måle på. Min erfaring fra swccg er at SOS er en svag tiebreaker når man ikke er mere end 5-6 spillere. Der er simpelthen for stor chance for at man har den samme SOS, fordi man har spillet mod de samme folk. Risikoen er lidt større i swccg da man har 2 decks, og derfor godt kan møde hinanden 2 gange.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#10 16-10-2015 10:13

ledbehrend
Rookie
Registered: 02-09-2015
Posts: 18

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Efter en super introdktion til DT med en utrolig kompetent TO på Viking-Con (med en cheating win) ;-) har jeg virkelig lyst til at kaste mig ud i Doomtown universet. MEEN der går rygter om, at DT-tirsdagen rykkes til samme tirsdag som netrunner.
Er det sandt?

Da jeg er milevidt nede i kaninhullet med Netrunner kommer jeg ikke til at vælge det fra og det ville være super ærgeligt ikke at have muligheden for at komme i gang med DT.

Offline

#11 18-10-2015 21:34

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Hvis nogen prøver at lægge Doomtown-dagen oven i Netrunner-dagen er det et job jeg godt vil oppose!

Der er lidt for meget overlap mellem dem der aktivt spiller de respektive spil til at det er en god ide.

Offline

#12 19-10-2015 11:54

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Hej alle,

Det er hørt. Under overvejelserne var det kun Casper der blev nævnt som overlappende, hvilket gjorde det nemmere - men da der nu er så mange der spiller begge giver det ikke mening at ligge dem oven i hinanden.

Ekstra fedte point til Mads! Jeg kan mærke du er en født vinder Doomtown Mads wink

Knuzzer,
Marshall ManHammer


"Frankie, make him gone..."

Offline

#13 19-10-2015 18:48

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Tjeck Tjeck. Jeg ændrer lige fb profilen tilbage. Ses forhåbentlig sidst på måneden

Offline

#14 20-10-2015 14:17

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Jeg er tilbøjelig til at være enig, nu hvor der er flere overlap. Men det er jo også vigtigt her, ikke kun at tænke på dem der spiller henholdsvis ANR og/eller DTR. Det er tydeligt at mærke, at der er færre andre i klubben de to dage, idet det kan være sværre at finde nogen at spille med, fordi mange er optaget af ligaer (ligesom da vi spillede rigtig meget BB). Det er jo skidt hvis det at have ANR og DTR ligaer på to forskellige dage i klubben, betyder at halvdelen af klubaftenerne gider folk ikke komme, hvis ikke de har en fast aftale med nogen. Men det er da ikke nogen nem beslutning.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#15 21-11-2015 10:57

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag!

Holy cr... det er allerede på tirsdag, det er sidste tirsdag!! Må hellere se at få samlet et deck 😉

PS. Jeg er frisk på at flytte DTR til en anden dag end tirsdag, hvis det er. Dog kan jeg godt frygte at det kan blive svært at bli enig om en ugedag...

Offline

Board footer

Powered by FluxBB