Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 15-02-2012 22:57

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

[Regler] Diving Catch

Givet at det er muligt at 'pass' til et tomt felt, vil et 'accurate pass' i et felt ved siden af en Diving Catch figur stadigvæk give +1 til et catch roll?


Som jeg læser passing reglerne og Diving Catch skillen, vil det give den normale +1, men ikke den extra +1 som Diving Catch giver når man 'passer accurate' til en Diving Catchs figurs felt...


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#2 16-02-2012 13:09

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: [Regler] Diving Catch

ehh.. du får +1 hvis kastet er accurate.. hvis du har brug for at dive, så er kastet ikke accurate til din diving catch spiller. Så du får ikke +1 for Diving Catch. I teorien får du vel +1 til at gribe et accurate pass... men aldrig +2. Så I en situation hvor det gir mening at kaste bolden til feltet ved siden af (for fx at undgå interception) kan det self være en idé. Men noget af en regelknepning tongue

Offline

#3 16-02-2012 14:45

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: [Regler] Diving Catch

Jeg tjekkede indgående i reglerne i går aftes da jeg skulle sove big_smile

Så vidt jeg kan se er der ikke noget i vejen for at få +1 for Accurate hvis du har valgt feltet ved siden af som target. Det er klart at man ikke får det yderligere +1 som du også selv skriver. En sidste lille detalje, er at læser man RAW som vi nu er i fuld gang med, så får du ikke SPP for et Accurate Pass til et felt ved siden af en DC spiller som griber den. Så man må sige at det er nogle meget specifikke situationer hvor det er godt.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#4 16-02-2012 23:04

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: [Regler] Diving Catch

aermet69 wrote:

Jeg tjekkede indgående i reglerne i går aftes da jeg skulle sove big_smile

Så vidt jeg kan se er der ikke noget i vejen for at få +1 for Accurate hvis du har valgt feltet ved siden af som target. Det er klart at man ikke får det yderligere +1 som du også selv skriver. En sidste lille detalje, er at læser man RAW som vi nu er i fuld gang med, så får du ikke SPP for et Accurate Pass til et felt ved siden af en DC spiller som griber den. Så man må sige at det er nogle meget specifikke situationer hvor det er godt.

Yes, jeg læser reglerne ligeledes...

Lige et spørgsmål mere, man får vel spp for dump-off?


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#5 17-02-2012 10:12

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: [Regler] Diving Catch

Ja.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

Board footer

Powered by FluxBB