Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 10-02-2012 00:16

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Referat af evalueringsmødet tirsdag d. 7. februar

Punkter
-Ligaen på Fumbbl
-Must Use skills
-Bounty Rules (Starplayers)
-Alternativ Apo
-Trophies og Hall of Fame
-Rookie Turnering
-Squig Ball
-Website
-Nye spillere
-Old Boyz League
-Inducements


Ligaen på Fumbbl:
Det blev besluttet at der ikke kommer noget cross-over mellem vores daglige liga og fumbbl, men Benni og Andreas har sat sig på at oprette en BBK Fumbbl League (på et eller andet tidspunkt), således at vi både har en fumbbl liga og en rigtig liga. Så kan man lige hurtigt få sig et spil mens man er i skole eller andet vigtigt. Det kan måske især hjælpe dem der ikke har så meget tid da det er nemt at sætte op, og går lyn stærkt.

Must Use skills:
Det blev besluttet at reducerer antallet af Must Use skills til kun Stand Firm og Side Step som en prøve frem til sommer. Der var delte meninger om dette forslag, nogle ville hellere have det som før (hvor der er flere skills på listen). Derfor er det på prøve indtil efter sommerens turnering.

Bounty Rules (og Starplayers):
Der var delte meninger om hvorvidt vi skal fortsætte med ideen om at hold der trækker sig tilbage skal kunne udnævne en af deres spillere til Stars (såfrem gældende regler opfyldes). Der er i forvejen mange mange starplayers at forholde sig til, og mange inducements i det hele taget. Der blev ikke taget nogen konkret beslutning, ud over at der var enighed om at kravene skal skærpes hvis det skal blive til noget. Næsten alle hold har en spiller nu, der om en skill vil opfylde de retningslinier der tidligere er blevet snakket om.
Der har været lidt forvirring om Bounty reglerne, om de var på plads eller ej eller hvordan - der er blandt andet blevet sat penge på Torkil, selvom der muligvis ikke er noget system endnu smile. Derfor er der nedsat en Bounty-gruppe: Andreas, Troels P, Siri og Kommisæren. Gruppen vil efter den 16. marts gå skarpt ind i udfoldelsen af et bounty system!

Alternativ Apothecary:
Kommisæren har tidligere mumlet om at ændre på Apo'en, det blev vidst mere eller mindre skudt ned dengang, men da det var på listen blev det hurtigt vendt endnu engang. Det korte af det lange er, at der ingen ændringer kommer!

Trophies og Hall of Fame:
Det er blevet besluttet at der skal dæmpes lidt på trofæernes powerlevel. Sommeren og vinterens turnering skal stadig have seje præmier, men mindre seje end hidtil. Andre mindre turneringer i løbet af året skal holde sig til mere jordnære bonusser, f.eks. en ekstra MVP, eller en Cheerleader til 0 TV til vinderen. Den størrelsesorden. Der var ikke stemning for, retrospektivt at nedjusterer de to præmier der allerede er blevet givet ud. Så frem med jeres Killers!
Kommisæren har gået med en ide om at lave en slags Hall of Fame, som nok i øvrigt kommer til at være årets spiller istedet eller noget lign. Ideen er, at man inden sommerens turnering, kan tilmelde spillere som man synes er værdige til en top 10 liste. Der kan være alle slags grunde. Derefter stemmes der i vildskab, og de 10 spillere med flest stemmer bliver rangeret på listen.

Rookie Turnering + Squig Ball:
Der er blevet givet grønt lys til at sætte dette i værks. Benni står for Rookie turneringen, og Troels for Squig Ball. Det er overvejende sandsynligt at begge turneringer kommer til at løbe over flere uger, så det ikke som de andre, er et endags/todags arrangement.

Website:
Der kigges nærmere på mulighederne for at udvide forummet med noget lign. Aros BB. Tjek det ud, det skulle være ret sejt!

Nye Spillere:
Der blev snakket lidt om hvordan vi skal tiltrække nye spillere til ligaen. Det er et ønske fra BBK bestyrelse, at klubben og derved også Blood Bowl ligaen stadig er opsøgende i forsøget på at tiltrække flere folk. Kommisæren har selv kontakt til nogle folk der bare skal losses hårdt i røven, men det ville være godt at reklamerer lidt på de rette steder, f.eks. Powerfist.dk (Dansk Warhammer og BB og andre figurspils site). Klubben vil også gøre sit yderste for at nasse folk med til DM og EM i BB som Troels netop har postet links om. Hvis klubben havde eller kunne skaffe noget guld, kunne vi måske lave spiller-t-shirts? (bare en ide jeg netop nu kom med!). Ellers må kommisæren dog understrege at han er imponeret over hvor mange folk der efterhånden er en del af ligaen.

Old Boyz League:
Det kommer der ikke noget af.

Inducements:
Det blev efter sidste sæsons evaluering besluttet at sænke den mængde af inducements som man selv kan lægge i (uden at hæve sin TV) til 30.000gp på forsøgsbasis. Forsøgsperioden er nu udløbet, og der var god tilfredshed med den marginale ændring. Det forlydner ihvertfald at det har gjort sin indvirkning. Således er det stadig 30.000gp!


Det var vidst det hele,
Kommisæren


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#2 10-02-2012 10:50

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Referat af evalueringsmødet tirsdag d. 7. februar

fyi. - deltagere: Kommissær Casper, Andreas, Siri, Troels P og Benni

Vedrørende turneringerne (rookie + squig) er der værd at bemærke at der generelt var opbakning til at flere, mindre turneringer er velkomne mellem de store vinter/sommerturneringer. Og det vil være praktisk hvis de foregår løbende, så flest mulige kan deltage, vil sætte gang i tirsdagsspillene og være sjove med uden direkte fokus på præmien.. Har man ideer, så snakker man med kommissæren om at afholde en sådan, så der er lidt styring smile

Offline

#3 10-02-2012 10:53

Jesper
Experienced
Registered: 13-08-2011
Posts: 68

Re: Referat af evalueringsmødet tirsdag d. 7. februar

Hej Drenge og Piger

Gode beslutninger. Det var lidt ærgeligt at mødet lå så sent at jeg ikke kunne deltage, men det har nok kun hævet niveauet. Overordnet er det fedt at se hvor organiseret vi er blevet.

Et par kommentarer:
- Bør man ikke være medlem af klubben for at spille i en turnering? jeg er vist aldrig blevet medlem selv, jeg mangler en anledning, en mailadresse eller en indmeldelsesblanket.
- Perfekt løsning med Fumbbl, Bounty, Trophy, inducements, squig, Rookie mv.
- Aros BB er et super site, kan kun støtte ideen
- Must use skills: Er ikke vild med Stand-Firm (her står jeg fast), men flertallet har vel talt. Giver det mening at side-step er must-use, da man ellers bare vælger et af de 'normale' 3 felter? eller har jeg overset noget?

Offline

#4 11-02-2012 22:44

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Referat af evalueringsmødet tirsdag d. 7. februar

Gode beslutninger der, jeg kun kan bakke op om (især de vilde trofæer). Godt at se at alle de vilde forslag bliver tænkt ordentligt igennem.

Angående turneringer: hvordan spiller en squig ball-turnering sammen med de almindelige liga-kampe? Må man godt spille almindelige kampe ind imellem sine squig fights? Kan en sådan turnering påvirke det almindelige ligaspil på skæv vis? Jo flere minturneringer, der er, jo flere præmier og trofæer, der kan skævvride reglerne og den almindelige (u)balance.

En tanke: Hvis en turnering skal sættes op, bør der være et minimumskrav til antallet af spillere (8-10 stk), så man ikke laver en cup/turnering med 4 mand, hvor et af holdene ender op med en ekstra MVP for at have vundet 2-3 kampe. Præmierne bør nok i det hele taget tones meget ned i 'ekstra-turneringerne'.

T-shirts, fysiske pokaler og den slags - yes!

Offline

#5 11-02-2012 23:28

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Referat af evalueringsmødet tirsdag d. 7. februar

@Jesper:

Jeg er ikke helt sikker på hvad du spørger om, men grundlaget for de to skills er, at det meget nemt kan trække spillet i langdrag hvis man skal tænke alle mulige scenarier igennem hvor disse to skills bliver brugt eller ikke brugt. At du skal overveje inden du laver dit blitz eller block, hvad der sker hvis modstanderen pludselig ikke vil bruge sin Side Step eller Stand Firm. Det er som sådan ikke fordi de to skills er for vilde (men de bliver klart bedre hvis man må slå dem fra). Overvej hvad der sker når du laver et vigtigt blitz på en mand der både har SS og SF. Der er nu pludselig tre vidt forskellige scenarier for hvad der kan ske hvis du f.eks. kun pusher ham. Og tro mig, hvis ikke vi har den regel, så skal jeg da klart have nogle spillere med begge skills - de ville jo være ligaen mest irriterende røvhuller!


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#6 12-02-2012 23:02

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Referat af evalueringsmødet tirsdag d. 7. februar

Simon wrote:

Gode beslutninger der, jeg kun kan bakke op om (især de vilde trofæer). Godt at se at alle de vilde forslag bliver tænkt ordentligt igennem.

Angående turneringer: hvordan spiller en squig ball-turnering sammen med de almindelige liga-kampe? Må man godt spille almindelige kampe ind imellem sine squig fights? Kan en sådan turnering påvirke det almindelige ligaspil på skæv vis? Jo flere minturneringer, der er, jo flere præmier og trofæer, der kan skævvride reglerne og den almindelige (u)balance.

En tanke: Hvis en turnering skal sættes op, bør der være et minimumskrav til antallet af spillere (8-10 stk), så man ikke laver en cup/turnering med 4 mand, hvor et af holdene ender op med en ekstra MVP for at have vundet 2-3 kampe. Præmierne bør nok i det hele taget tones meget ned i 'ekstra-turneringerne'.

T-shirts, fysiske pokaler og den slags - yes!



Simon, see punkt.E

http://forum.brætspilsklub.dk/viewtopic.php?id=111



Når først squid turneringen begynder vil dit hold være lukket for ikke-squid kampe, men schedulen i din division vil være åben, så du kan selv bestemme hvornår du spiller mod hvem i din division. Dette gøres for at så mange hold kan være med, nu når turneringen kommer til at æøre over en måneds tid..


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#7 13-02-2012 11:47

Jesper
Experienced
Registered: 13-08-2011
Posts: 68

Re: Referat af evalueringsmødet tirsdag d. 7. februar

@ aermet69: Lidt for detaljeret diskussion til et referat, men pyt. Jeg accepterede i min post sæføli at stand firm er must-use da det er besluttet på mødet (selvom jeg mener det er [EDITED BY MODERATOR]).  smile

Med det giver ikke mening at Síde step er must use. Hvis man vælger ikke at bruge den er det det samme som at bruge den til at gå til et af de tre felter bagud. Eneste forskel er hvem der vælger hvilket er ulogisk at tvinge defender dit for at spare tid. Derfor: Off the list! Accepter at der kun er 1 must-use skill som er SF (and be done with it) .

Offline

#8 13-02-2012 13:09

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Referat af evalueringsmødet tirsdag d. 7. februar

Du glemmer chain-pushes Jesper.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#9 13-02-2012 15:01

Jesper
Experienced
Registered: 13-08-2011
Posts: 68

Re: Referat af evalueringsmødet tirsdag d. 7. februar

Det vil sige at jeg skal huske at du ikke må afvise at bruge side step når jeg chain pusher dig? OK...   Jeg tror dette skal afgøres på BB banen eller i skolegården. Pick your team!! I'm callin you you out dirty old yellar!!!!  wink

Offline

Board footer

Powered by FluxBB