Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 23-07-2014 10:56

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

GAF

A long time ago, in another sportschannel far away...

...'Ja, Sir Dinkerbell, rygterne går at såkaldte 'kommende stjerne' sort ork Hark Spinesnapper har investeret sin formue tjent ved at være sports-kommentator for lokal kanalen Wonga Donga Studios i at opstarte et ny hold, Grüne Armee Fraktion eller GAF til samme liga som kanalen dækker, nemlig Blågårdens Star League! Høhøhø, Gunøf, Gunøf, Gunøf!'

'Jamen, Lord Draughtpimper, hvordan kan det være muligt? Der må da være nogen der kan se at det gør hans kommentering fuldstændigt subjektiv! Lad os lige få nogle billeder på krystalkuglen af holdet.'

DSC03544_zps7bca4853.jpg

'Som vi kan se her er holdets sortorker og deres kaster samlet. Fra venstre til højre er der tale om at Hark Spinesnapper, som vi jo efterhånden kender en del til, der ikke bare har købt holdet, men også har udråbt sig selv til holdkaptajn! Da han blev anklaget for subjektiv kommentering og potentielt fusk med resultaterne i ligaen udtalte han: HVAD? Jeg har altid holdt med orkerne!'

'Utroligt Lord Draughtpimper!'

'Og ved siden af ham står Ghorghon Hoghurler - lokal legende og vinder af Blågårdens mesterskab i grisekast 4211 - 4214, selvom han står anklaget for at have brugt barberede dværge de sidste to år i stedet for grise, men der er stadig ikke fundet en læge der med sikkerhed kan verificere der er en forskel på en barberet dværg og en gris. Til højre for ham er der Elvish Eadbutt der stadig ikke er blevet stillet til ansvar for at, og jeg gentager byvagtens anklager her '...gentagne gange vinde armlægninger ved at separere arm, tentakel eller andet lignende funktionelt legems-del fra resten af korpus - også selv om modparten ikke er gået med på at lægge arm.'

'Sikke en bande banditter. Lad os lige få lige få et nærbillede af deres kaster!'

DSC03546_zpsdfcf350a.jpg

'Sikke et billede Sir Dinkerbell! Det viser virkeligt Merlyn Spitballs dårlige sider, både den klæbrige masse bolden er indhyldet i, orkens eget spyt, og hans latterlige såkaldte 3D briller han altid har på. Merlyn blev udtaget til holdet for at have fejlet flest kast under udtagelsesprøven - Hark mente at det var lige netop hvad et orkhold skulle kunne.'

'Men der er lige kommet en ny spiller på holdet hører jeg - Hark Spinesnapper har ansat holdets første blitzer!'

'Ja ud over fjerde sortork Forgulps Scabeater som vi ikke ved meget om er der lige ansat holdets første blitzer Scragger, som vi ser her:'

DSC03578_zpsa7fadbd1.jpg

DSC03587_zps298b2481.jpg

DSC03581_zpscd21f951.jpg

'Han ser inkompetent ud, Lord Draughtpimper! Det ser ikke ud som om han kan samle mange bolde op!'

'Nej, det siges at han blev valgt af Hark da resten af ansøgerne om positionen var blevet slået ihjel mens de ventede i opvarmningsteltet. Kun Scragger overlevede massakren, og da han blev udspurgt om hvem der havde slået alle hans konkurrenter ihjel tæskede han forhørslederen til døde. Han blev dog frisat da GAFs advokater fremsatte at der var kulturelle grunde til orkens reaktion. Dommeren i sagen er sjovt nok gået på pension kort tid efter.'

'Sikke en redelighed! Det siges at GAF stiller op til tredje sæson af BSL - hvis ligaen ikke er blevet lukket af Games Wizards inden da. Godt vi ikke har den slags hold i vores liga. Og det var så aftenens humørhjørne af vores sports program D&D fra True Sports Review (TSR) kanalen, hvor vi ønsker al held og lykke til alle vores hold i ligaen. Husk, det er TD der vinder spillet, ikke skader!'

'Nemlig!'

Last edited by Lord Manhammer (23-07-2014 11:01)


"Frankie, make him gone..."

Offline

#2 18-11-2014 02:19

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: GAF

Hear! Hear!

Billeder er kommet ud af GAFs træningslejr hvor de har spillet en 'venskabskamp' mod et amazonholdet Lustrias Engle:

Med vanlig organisering går drengene på banen:

PB173916_zps9ef91170.jpg

Englene modtager og skubber og maser orkerne lidt efter Merlyn Spitball med vanlig snilde har sparket bolden ud over kanten.

PB173917_zpsc1f678c4.jpg

PB173918_zps6dec74d2.jpg

Der prøves først at brydes igennem i den ene side og dernæst flyttes bolden til midten:

PB173919_zpscbe9ec8a.jpg

Det stoppes dog af orkerne der slår hårdt ned og stunner et par amazon blitzere, så zonerne beslutter sig at løbe:

PB173921_zps9d5adb78.jpg

Harks drenge er dog hurtige på fode og i jagt på amazonerne der søger at løbe fri... Det kommer til håndgemæng ude på sidelinien...

PB173922_zps9c7b3bd2.jpg

...Der til sidst ender i orkernes favør:

PB173924_zpsb0bfda57.jpg

Bolden bliver slået fri og efter lidt ork-kast og amazon-dodgen slutter første halvleg 0-0, med en ork i skadesboksen og 3 amazoner i KO. Begge hold beslutter det er tæsk nok for en dag og sværger at myrde hinanden næste gang de ses.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#3 18-11-2014 02:59

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: GAF

Sweet!

Damn nogle lækre hold.

Offline

#4 18-11-2014 10:11

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: GAF

Fedt. Damn. Næste gang lader jeg mig ikke lokke ud i det sideline ræs. Kostede mig en scoring... men jeg sendte en ork på hospitalet... hmm... måske var det ikke så dumt alligevel. smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#5 18-11-2014 11:07

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: GAF

Tricket er at gøre en sejr ud af sine fejltagelser. Således behøver man aldrig lære noget! tongue

Ja at løbe ned langs siden var risky (der blev lavet handoff og GFIs), men det var også det hul du havde. Det kunne have været sværere hvis jeg havde haft en tur mere til at lukke hullet.

Jeg har fundet ud af hvor jeg lavede min fejl. Billederne er alle taget i starten af ork turen. Hvis I kigger på billede 4 valgte jeg at stille de 3 BO op, blitze den ene amazon blitzer i midten og skubbe til boldholderen så jeg kunne markere hende - hvilket kostede mig venstre flanke. Jeg skulle have flyttet trolden hen og holde i den ene blitzer, blitzer med guard til højre hen i midten og supporte de 2 andre blitzere, rejst 2 blackorcs op, slået på den blitzer der stod op af mig og så have blitzet med Hark på trækvinden og fulgt med hvis hun gik ned. Så havde jeg beholdt min position så Casper ikke kunne løbe i ring om mig - det var kun med nød og næppe (læs dodges og GFI) vi fik stoppet scoringen...

Note til selv - bevar muren frem for at lave tricks. Så hurtige er orkerne ikke...

Last edited by Lord Manhammer (18-11-2014 11:17)


"Frankie, make him gone..."

Offline

#6 18-11-2014 12:25

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: GAF

Tror bestemt at løbe der, var det rigtige når nu du havde givet plads. Men at engagere sig i at skubbe orker ud over kanten, var nok ikke så givtigt som jeg først tænkte. Et play for en scoring der, havde noget været bedre. Den tur jeg har mellem billede 5 og 6, kunne have været spillet bedre mener jeg.
Det blev selvfølgelig også værre af at ingen af mine KOs ville ud. Havde jeg haft 11 på banen efter halveg, havde jeg måske syntes bedre om mit play. smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

Board footer

Powered by FluxBB