Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 29-01-2012 17:17

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

TWILIGHT IMPERIUM

Hej folkens, jeg starter nu en tråd til Twilight Imperium. Vi er efterhånden en del der nyder dette fantastiske spil, og som bekendt har der efterhånden sneget sig en hel del house rules ind i vores spil. Grunden til dette, er at vi gerne vil have et så fair og sjovt spil som muligt. Indtil nu, har det primært været mig der har stået for de fleste house rules (som den nok mest gennemgående spiller) med grundig feedback fra Anders. Formålet med denne tråd er primært at diskuterer nye house rules (og gamle for den sags skyld), blandt de folk der ofte deltager i spillet (dermed ikke sagt at andre ikke må deltage i debatten, men der bliver givet mest vægt til dem der ofte deltager!).

Her er en liste over nogle af de ting jeg selv har i kikkerten.

Watch List
∙Mentak Race Tech: Mirror Computing - Som den er nu, giver den alt alt alt for mange ressourcer. Helst så jeg den helt væk eller helt anderledes, men så er det bare trist at være Mentak, derfor står den lige nu på at de får en ekstra TG hver gang de får TGs, istedet for at deres TGs tæller dobbelt.

∙Duranium Armor - Vi har set nogle ubehagligheder med Dreadnoughts og Duranium Armor + Nanotech. Men er usikker på om det er noget der skal gøres noget ved.

∙Nekro Virus - Jeg kunne godt tænke mig at de var immun til Cultural Crisis og Multiculturalism ligesom Claan of Saar er det. Det giver nogle groteske situationer med deres evner og de to kort.

∙L1Z1X Race Tech: ?? - Vi har endnu ikke set L1Z1X efter den nye udvidelse, så det er ikke til at sige om den er OP, men den er ihvertfald i kikkerten!



Discuss!!


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#2 06-06-2013 11:39

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: TWILIGHT IMPERIUM

aermet69 wrote:

Watch List
∙Mentak Race Tech: Mirror Computing - Som den er nu, giver den alt alt alt for mange ressourcer. Helst så jeg den helt væk eller helt anderledes, men så er det bare trist at være Mentak, derfor står den lige nu på at de får en ekstra TG hver gang de får TGs, istedet for at deres TGs tæller dobbelt.

Vi har ændret denne så Mentak Race Tech gør man får en TG istedet for at skulle betale en for hver mercenary man har, når Trade bliver flippet. Er folk tilfredse? den er langt fra lige så god, meget tematisk og giver et incitament til at mentak skal lege meget med trade/mercenaries. Mentak har i mine øjne også fået et lille boost ved vi har nerfet PDSerne da deres et par cruisers ud og leg taktik er blevet bedre, så...

aermet69 wrote:

∙Duranium Armor - Vi har set nogle ubehagligheder med Dreadnoughts og Duranium Armor + Nanotech. Men er usikker på om det er noget der skal gøres noget ved.

Er stadig i tvivl om denne her. Jeg synes mest det er irriterende når 2 Dreads møder hinanden og de ikke kan nakke hinanden fordi de begge har Dur. Armor. Men ved ikke om den er OP. Jeg synes den giver et boost til nogen af racerne som Baronen og andre der har production og gider spytte Dreads ud. Det synes jeg er ret fint, da dreads ellers var ret dyre til prisen (siger statistik nørderne).

aermet69 wrote:

∙Nekro Virus - Jeg kunne godt tænke mig at de var immun til Cultural Crisis og Multiculturalism ligesom Claan of Saar er det. Det giver nogle groteske situationer med deres evner og de to kort.

Enig + at de ikke kan sende repræsentanter til senatet, men det har vi vist allerede besluttet eller hur?

aermet69 wrote:

∙L1Z1X Race Tech: ?? - Vi har endnu ikke set L1Z1X efter den nye udvidelse, så det er ikke til at sige om den er OP, men den er ihvertfald i kikkerten!

Så... Altså jeg har spillet dem en gang, hvor jeg gik direkte efter den tech i tur 1 og så boostede mine dreads for vildt. Jeg var nogle uheldige terninger fra at vinde i tur 5 (8 points + 2 Artifacts taget af mine dreads), og jeg mener helt ærligt at det kun var grundet mine ufatteligt ringe evner til at slå 4+ på en 10sidet at mine dreads med duranium armor ikke kunne stoppe en flåde af cruisers på same størrelse fra at tage det ene artifact. Min opfattelse af det spil var at hvis L1Z1X får en god første tur (jeg samlede nogle ekstra TG op, samt tog nogle gode planeter) kan de med den tech rykke for sindssygt... Det samt jeg fik lov til at tage 8eren de to sidste runder i træk. Problemet er at jeg ikke ved om techen i andre spil er ligeså god?

Lige en lille ting: Man får altid 1 stemme i senatet selvom man har 0 inf. på ens planeter... Whud? Eller er jeg den eneste der ikke vidste det?


"Frankie, make him gone..."

Offline

Board footer

Powered by FluxBB