Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 24-08-2011 11:47

Andreas "Jakel"
Kasserer
Registered: 13-08-2011
Posts: 199

Dusør

Her kommer et udkast til dusører i BBL. Det har været diskutteret længe, men tænkte det ville hjælpe at få skrevet noget ned. Grundlaget for tankerne har været den store lyst til at få fjernet specifike spillere fra Ligaen(vi kigger på dig Torkil "tæsk") Samt at få noget mere historie mellem de forskellige hold.

Bounty Rules:
Der kan sættes dusør på en spiller, fra et hold man har spillet 3 eller flere gange mod. (dette gøres for at der ikke bare kan startes nye hold, hvis eneste funktion er at smide dusører på andre spillere)

Det koster dobbelt så meget guld som man ønsker dusøren skal være på at sætte den.(så hvis jeg vil sætte en dusør på 40.000gp skal jeg smide 80.000gp fra mit treasurie)

Dusører kan opbygges over længere tid, også over flere sæsoner. Der er dog et loft på 200.000gp som max dusør(for at nye hold ikke for et for stort løft ved at inkassere bountys)

Dusøren inkaseres af det hold der kan dræbe spilleren med dusøren på, samt sørge for at spilleren forbliver død.

Samtidig vil der til hvert halvårstunering blive udnævnt en spiller der får den prestige fyldte tittel af bounty hunter. Det vil være spilleren der har stået for at inkassere flest gp til sit hold, gennem opfyldningen af dusører. Med titlen følger der skillen "fan favourite". Titlen og skillen bliver halvårligt givet videre til spilleren med flest inkasserede bountys.


“Stories of imagination tend to upset those without one.”
― Terry Pratchett

Offline

#2 22-09-2011 13:26

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Dusør

Jeg vil da lige blande mig 'officielt' i diskussionen om dusører smile Jeg synes ideen er super sjov. Alt hvad der kan bringe mere fluff og historie til ligaen des bedre! Dog ser jeg gerne at dette netop handler mere om historien og prestige end kolde cash. Jeg kan dog godt se at pengene nok har en vigtig funktion.

Mit forslag er, at der skal følge en specifik grund til at udstede en dusør. Fx kunne Undergrundens Røde Øje finde på at udstøde en dusør på Elector Counten fra Altdorf Shampling Mounds for at dræbe "Lucky" Joe 2 gange... i så fald er det ikke vigtigt hvor mange gange holdene har spillet mod hinanden, som grunden dertil. Måske de 3 kampe skal være et udgangspunkt, hvorefter grunden til dusøren vægter højere. Fx synes jeg det er kedeligt bare at smide en dusør på Thorkild, fordi han har seje skills. Der må da være en bedre grund! (eller mere plat grund som giver noget historie og sjov!!! til ligaen smile)

Hvad gør skillen "Fan Favourite"? +1-2 til gate roll måske?
Måske man skal bytte om på Bounty hunter og Fan favourite. Således at ét hold får titlen af Bounty Hunter, mens den spiller på holdet, der har bidraget mest, bliver Fan favourite. På denne måde favoritiserer vi mindre spillere som fx Thorkild og Ralph, der har gode 'skade skills', i forhold til et samlet holds indsats.

Hvordan sætter man en bounty på en anden spiller? Skriver man en "WANTED" poster her på forummet og/eller sender man den til kommissæren?

Offline

#3 22-09-2011 14:18

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Dusør

Jeg syntes dine ideer er gode Benni, men det er en svær balance. Nogle folk vil gerne have mere håndgribelige regler (som f.eks. en liste over skills der altid er aktive som jeg mangler at lave) og andre kan bedre med mere bløde linier. Jeg syntes også det vil virke bedste med små beløb, så det ikke går ud af hånde. F.eks. 10.000 på Elector Counten for hans brutalitet mod Lucky Joe. Så kan andre der har en beef med Electoren også smide 10.000 etc. og på den måde kan det løbe op, men det er måske ikke godt spillet hvis man smider 50.000 på en eller anden, bare fordi han er sej.

Jeg syntes en 'wanted' poster ville være det bedste, der kan man jo passende beskrive hvad den pågældende har gjort. Er f.eks. ikke sikker på at Thorkil ville indløse en dusør på Elector Counten bare fordi han har dræbt nogle tilfældige rotter wink. Så kan man slutte tråden af med at skrive når dusøren er indløst og til hvem etc. Det giver også mindre arbejde til mig, hvilket er godt!

Fan Favorite er en extraordinary skill (helt officielt) som giver dig +1 til alle kick-off rolls som involverer FAME.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#4 01-12-2011 11:19

Jesper
Experienced
Registered: 13-08-2011
Posts: 68

Re: Dusør

God idé med Bounties. Jeg har netop fået lyst til at spille mine Undeads (der har været i kisten længe) idet jeg hører at Elector Counten er udfordret. Fluff med fluff på!

Enig med Casper I at det skal være små beløb - det er tanken der tæller, ellers er Thorkil bare offer for 2-3 rookie hobgoblins der fouler for at få pengene, men ligeglad med at vinde kampen. Også enig med Benni i at der skal være en grund, så der er histoie bag. En enkelt regel kunne være: Skriv din Wanted poster på en Wanted-topic. Det skal godkendes af en fra lige-kommisionen (bare et "OK" reply). Så kan andre kommenterer eller spytte i. Så er næste skridt en "Hall of fame"...

Offline

#5 01-12-2011 14:24

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Dusør

Top ide Jesper.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#6 01-12-2011 15:34

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Dusør

Jesper wrote:

ellers er Thorkil bare offer for 2-3 rookie hobgoblins der fouler for at få pengene

Ohh Yeah cool


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

Board footer

Powered by FluxBB