Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 10-06-2016 10:52

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Multiplayer Juni

Hej gunslingers,
vi snakkede lidt om at gøre juni spildag til multiplayer. Er folk friske på dette for så vil jeg gå i tænkeboks over deck tongue

Hvis vi bliver 3-5, kører vi 1 bord. Hvis vi bliver 6 kunne vi køre 2 borde, så der ikke er så meget downtime.
Regner med at vi kører med point (# spillere - 1 = win). Man scorer 1 point hver gang man har flere controlpoint end 1 anden spiller, så man kan godt score flere point sundown og vinde i én tur.

Skal vi sætte en tid på for at køre flere spil eller hellere én lang showdown?
Skal vi spille om en måtte eller en af de secondary priser til vinderen?
Skal vi medbringe flere decks og køre flere spil - bedst af 3 med 1½ time til hvert spil? (tiebreaker bliver noget møg..)
Skal vi drafte en faction her på forum, så vi alle spiller forskellige factions? (Anders og jeg kan evt. tage et bonus deck hver med på dagen til folk der vil være med).

Offline

#2 10-06-2016 13:42

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Multiplayer Juni

Jeg ved ikke 100% om jeg kommer den tirsdag, men hvis jeg gør, er jeg sikkert frisk. På det hele.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#3 27-06-2016 00:10

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Multiplayer Juni

Jeg skal ud og hente Silas i lufthavnen kl. ca 19, han kommer hjem efter fire dage i Berlin sammen med min mor (jeg havde ellers husket det som var det mandag han skulle hentes).

Det vil sige at jeg nok først kan regne med at være på Støberiet cirka klokken 20, hvis jeg dukker op...

Havde ellers set frem til at spille en masse multiplayer, men jeg håber da på at kunne nå at være med til et enkelt spil.

Offline

#4 27-06-2016 20:46

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Multiplayer Juni

Jeg er frisk - men jeg kan se vi å ikke spiller til 6 pint eller lignende men bare til 2 (formentligt). Dropper vi ideen om et flere points spil?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#5 27-06-2016 20:52

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Multiplayer Juni

Hvis vi måske kun er 2 så bliver det lidt svært at spille multi 😉 Jeg tager decks med. Hvis vi er 3+ fra "start" så foreslår jeg vi spiller 2 spil, men ellers er jeg også klar på at skubbe spillet 2 uger til d. 12 juli.

Offline

#6 27-06-2016 22:30

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Multiplayer Juni

Capper kommer. Vi mobber Daniel så han også kommer!


"Frankie, make him gone..."

Offline

#7 29-06-2016 08:42

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Multiplayer Juni

Hej folkens, tak for nogle fede spil i går. Synd vi ikke kunne nå at spille sidste spil færdigt. Jeg fik hverken en Pieces eller Roses i spil gennem hele affæren.. her er i øvrigt det deck jeg spille, som jeg syntes var ret sjovt, men skød væsentlig ringere end forventet. Dette skyldes dog nok meget manglen af nævnte kort.

Jeg er klart frisk på mere multiplayer! Helst, hvis de er kaldt forinden, for det er meget sjovt at planlægge decks til denne type.

Offline

#8 29-06-2016 09:35

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Multiplayer Juni

Helt klart! Det virkede rigtig godt med VP. Tror dog 5-spiller er lige på kanten... ellers skal det ihvertfald være fem aggro decks. Når jeg får pakket ud igen, kunne jeg godt overveje at lave noget rigtig multiplayer deck. Jeg skal klart have flere/bedre deeds i! smile

Derudover tror jeg det ville virke fint hvis man spiller til det antal point der er spillere. Jo flere spillere, jo flere muligheder er der også for at lave point, men det betyder også at man ikke kan vinde på 1 tur (da man jo ikke kan lave point på sig selv) og det er måske meget godt!? Når folk bliver lave på influence, lider det lidt under "Tada!!! Jeg havde lige et 2CP deed nu hvor i er bootet ud!" smile Men grundlæggende de fedeste og mest spændende multiplayer spil jeg har været med til, selvom ingen af mine decks nåede rigtig igang. Næste tur tror jeg mit 4R havde rullet sig ud for alvor! smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#9 29-06-2016 18:50

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Multiplayer Juni

Offline

#10 30-06-2016 13:21

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Multiplayer Juni

Interessant.

1. Drop Hangin' det er ikke godt i multiplayer (jobs får dig booted ud).
2. Du har ALT for få deeds.
3. Jo flere Roses du sidder med på hånden jo dårligere er din structure.
4. Hvorfor framed? Du har allerede Constance?
5. Hvorfor the evidence?

tongue


"Frankie, make him gone..."

Offline

#11 30-06-2016 13:25

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Multiplayer Juni

Total cool multiplayer forøvrigt! Enig capper - bedre at spille til point = spillere så man ikke bare kan lave snigeren.

Og så noget interressant med så mange deeds på bordet så er movement altså konge!

Knuzzer,
Marshall ManHammer
Porpagandamedister


"Frankie, make him gone..."

Offline

#12 30-06-2016 13:35

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Multiplayer Juni

Ja. Jeg tænker også at jeg godt kunne tænke mig at lave et rigtig kung fu deck, med det gamle ID til multiplayer. Det kunne være interessant.


En sidenote: Putting The Pieces Together med gode gamle Mortimer Parsons. Så hvis du bliver tvunget ud i snyd, så går han hjem før det går helt galt smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#13 30-06-2016 21:21

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Multiplayer Juni

Lord Manhammer wrote:

Interessant.

1. Drop Hangin' det er ikke godt i multiplayer (jobs får dig booted ud).
2. Du har ALT for få deeds.
3. Jo flere Roses du sidder med på hånden jo dårligere er din structure.
4. Hvorfor framed? Du har allerede Constance?
5. Hvorfor the evidence?

tongue

Tænkte jeg skulle have et job at initiere med, men det viste sig ikke helt nødvendigt. Kommer nok an på ens faction.
Tror jeg var den der havde flest deeds i spil i begge spil - af alle spillere...
Jo, men sådan er det vel at spille med Roses?
Framed var nok ik nødvendig, men ville gerne prøve den.
The Evidence virkede fornuftig og var på value. Tænkte jeg skulle have en stærk value, men med Roses er jeg begyndt at tænke det modsatte... decket kan alligevel ik skyde uden 1-2 pieces og Roses.

Offline

#14 30-06-2016 21:43

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Multiplayer Juni

Du behøver jo ikke have Roses i din structure. Du kan køre 1-6 (eller 8-K) eller 2-7 (7-Q) (så roses er i enden, men ikke nødvendig) eller du kan lave SF i andet end klør.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#15 01-07-2016 10:59

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Multiplayer Juni

En anden mulighed der kunne være værd at prøve, hvis du gerne vil have straight flush i klør uden at have Coming Up Roses i en af enderne, må være at have syverne som din stærke value. Hvis du sidder med flere roser på hånden har du brug for syvere med andre farver, har du ingen ved du de ligger klar til fire ens.

Offline

#16 01-07-2016 13:58

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Multiplayer Juni

Det er klart en interessant ide at køre 7'ere som value. Dog er min umiddelbare konklusion at det ikke var smart at have en stærk value. Med Roses giver det bedre mening at sprede sig ud, så man oftest laver flush eller straight, men derved ofte kan udnyttet Roses' Resolution evne.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB