Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 27-07-2015 11:48

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Regler og spørgsmål...

Hej alle,

En tråd til regler m.v.

Denneher har jeg ikke spillet efter/fejlspillet i et år nu:

http://alderac.com/forum/viewtopic.php?f=375&t=112123

Basically siger den at du ALTID kan flygte fra et shootout - selv om du lige har udryddet modstanderens posse. Hmm... Mao. du kan altid flytte dine dudes (eller nogle af dem) hjem efter en slåskamp.

Wauw.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#2 27-07-2015 14:03

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Regler og spørgsmål...

Hm. Spændende. Med mindre du altså fjerner den før tid. Så hvis du sender modstanderens Posse hjem med Flying Lepus, så hænger du på den wink

Hm. Nu var der lige et andet spørgsmål der poppede op i mit hoved mens jeg læste det, og nu har jeg så allerede glemt det! Fedt.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#3 04-10-2015 08:56

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Regler og spørgsmål...

Øhh... så jeg sad lige og læste lidt på regler, da der jo kommer en del nye kort, som gør en masse ting. Ud over at jeg selv li skal have mere styr på det der med reveal hands, traits som Barton og modifiers, så støtte jeg på denne sætning i regelbogen: [frit oversat] "når man regner Grit ud, så regnes 0 altid som 1"... Det har vi da aldrig spillet med? Dvs en dude med value 5, 0 bullet og 0 inf er stadig Grit 7!? S. 26 i regelbogen.

Offline

#4 04-10-2015 12:04

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Regler og spørgsmål...

Det gælder kun for Value som der jo står. Du har vidst fået morgenkaffen lidt galt i halsen. Det betyder desværre også at man aldrig kan have en value over K, og dermed aldrig kan blive immun/svær at ramme med Paralysis Mark.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#5 05-10-2015 07:30

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Regler og spørgsmål...

ok. Det er self rigtig. Det er blot ret forvirrende når man så læser i de "nye" composite rules:
"When calculating a dude’s grit, apply these same limits to each of the dude’s value, influence and bullets when summing them to get the total (so a value 5 dude with -1 bullets and -1 influence would have a grit of 5, not 3)."

Skal jeg stadig have mere kaffe? Eksempler på deres regel forum fortæller dog at vi har spillet det rigtigt. Så jeg hælder også til at eksemplet ovenfor blot er virkelig dårligt 😉

Last edited by Benni (05-10-2015 07:47)

Offline

#6 05-10-2015 12:02

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Regler og spørgsmål...

Ok. Ja det kan jeg godt se. Men i den almindelige regelbog er det ret tydeligt at det kun handler om Value. Desværre vil jeg sige, kan man ikke have en Value højere end K. Hvilket er lidt mærkeligt, fordi Zorro med sin hest og sin kårde potentielt har en Value på 15. Det er selvfølgelig fint hvis han får reduceret sin Value, men stadigvæk.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#7 06-10-2015 14:57

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Regler og spørgsmål...

Benni wrote:

ok. Det er self rigtig. Det er blot ret forvirrende når man så læser i de "nye" composite rules:
"When calculating a dude’s grit, apply these same limits to each of the dude’s value, influence and bullets when summing them to get the total (so a value 5 dude with -1 bullets and -1 influence would have a grit of 5, not 3)."

Jeg tror det de hentyder til i eksemplet (eller de begrænsninger der rent faktisk anvendes i eksemplet) er bullets og og influence, der ikke kan gå under nul - det passer i hvert fald med beregningen. De får det til 5, ikke til 7.

"these same limits" henviser til de to foregående afsnit der angiver grænseværdierne for forskellige værdier i spillet.

Offline

#8 05-05-2016 19:37

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Regler og spørgsmål...

Kan man rede sin dude som man acer med No Turning Back via Lay On Hands, eller er det at betragte som en cost, og derved får man ikke effekten?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#9 05-05-2016 20:24

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Regler og spørgsmål...

Jeps efter den sidste regel forklaring er det et cost og derfor ikke til at redde.


"Frankie, make him gone..."

Offline

Board footer

Powered by FluxBB