Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 13-05-2014 11:07

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Blågårdens Baskebold

Halløjs!

Troels P. har foreslået at vi afholder en åben turnering med tilmelding ala. Mermaid Bowl eller lignende i efteråret hvor der ikke ligger særlig mange andre turneringer (evt. Orctober?). Jeg vil rigtig gerne ligge tid og kræfter i en sådan turnering når jeg kommer tilbage (d. 20 juni!) da jeg synes det kunne være fedt for klubben og mægtigt sjovt.

Denne tråd er til for 2 ting, at diskutere reglerne til en sådan turnering samt at folk kan melde til hvis de gider give en hjælpende hånd.

Troels har lavet følgende forslag til et regel udkast:

Blue Bowl Stunty Challenge:

Cost: The entry fee is DKR 100. This is a NAF sanctioned tournament and you must be member of NAF to participate.
Contact:
What do you need to bring?
Blood Bowl Pitch
Dice, blockdice, D6 & D8.
Your team ... Pen & Paper and Super glue
Your roster must have your Real name, NAF NICK or NAF number, Race, skill choice and Team name.

Schedule:
Saturday ?/?/?
08:30 - 09:30 Registration
09:30 - 12:00 Round 1
12:00 - 12:30 Lunch
12:30 - 15:00 Round 2
15:00 - 17:30 Round 3
17:30 - 19:00 Dinner
19:00 - 22:00 Round 4

Rules:
Core:
• We play according to the Competitions Rules Pack (CRP) including, Slann, Underworld and Chaos Pact.
• All games are played without post-match procedures and thus without winnings, player purchases etc. All injuries and earned star player points are waived after each game. So each game starts with the same players on the roster.
• Apothecaries work as described in the rulebook
• Illegal Procedure will not be used
• First round is random draw. Subsequent rounds will be swiss-draw. The best placed coaches will be seated on the tables with low numbers.
Gametime is 2½ hour. The Tournament Orcanizer will make an announcement at half-time.

Rosters:
• You are given 1.100.000 gold pieces to build your team. All rosters must have team value 1.100.000. All allowed inducements must be on the roster. You may purchase players, rerolls, fan factor, coaches, and cheerleaders as normal with this money
• Goblins may start with 0-3 bribes on their roster - Value 50.000 each. Halflings may start with a masterchef on their roster - Value 100.000.
• Wizards, Journeymen, Special Play cards, and Mercenaries are NOT ALLOWED
• You may purchase any other inducements for your team, including Star Players
• Note: If you are including a Star Player, you must have 11 players on your team BEFORE hiring him. Having 10 players plus a Star is not allowed. Remember: You cannot have the same Star Player as your opponent, if both of you attempt to field the same player, then both of those players sit out for this game. Also, you cannot use Igors or Apothecaries on Star Players.

Skills and Tier:
The teams are divided according to how strong they are considered to be in Blue Bowl:
Tier 0:
Wood Elves
Dark Elves
Elves
High Elves
Amazon

Tier 1: 
Skaven
Lizardmen
Norse
Orcs
Undead
Dwarves

Tier 2:
Vampire
Slann
Necromantic
Chaos Dwarves
Chaos Pact
Humans
Khemri

Tier 3:
Underworld
Nurgle
Chaos

Tier 4:
Goblins
Halflings
Ogres

• After team is built, you are given +130.000 gold pieces to buy Normal and/or Doubles skills
Skills Normally available to that player type cost 20,000 each
Skills that would require a doubles Roll cost 30,000 each
You MAY NOT purchase any stat upgrades
    A Star player MAY NOT purchase any skill
• Tier 1 gain +20.000 to buy skills
• Tier 2 gain +40.000 to buy skills
• Tier 3 gain +70.000 to buy skills
• Tier 4 gain +100.000 to buy skills
• You may give each player up to 2 additional skills (ie Human Blitzer can be given Mighty Blow & Dodge in addition to already having Block)
• Your team may only take up to 4 of each skill total (ie 4 Dwarf Blockers can be given Guard, but you cannot give Guard to anyone else)

Stunty Round:
Round 4 is the Stunty Round. Every player on all teams gains the stunty skill (including star players, if rostered) this round.   
This means:
All players may ignore any enemy tackle zones on the square he is moving to when he makes a Dodge roll (i.e. they always end up with a +1 Dodge roll modifier)
All Players must subtract 1 from the roll when he passes.
All Players treats a roll of 7 and 9 on the Injury table after any modifiers have been applied as a KO’d and Badly Hurt result respectively, rather than the normal results.
Players that are armed with a Secret Weapon are not allowed to ignore enemy tackle zones, but still suffer the other penalties.
Scoring: 
30 Points awarded for a victory
20 Point for a Draw
10 Points for a Loss
0 Point for a Conceed
Tier 4 teams start the tournament with 5 points

Tie breaker
In the case of equal point score in the table of standings the following tie-breaker is used:

• Strength of Schedule
• Total Diff (TD+Cas for - TD+Cas against)
• TD+Cas Net score.
• Net TD.
• Net Cas.

Paint and miniatures: Painted miniatures are not mandatory (though we urge you to do so). The miniatures do not have to be from a specific manufacturer.
If your opponent can't easily recognize the different player types on your team, you must let him mark them somehow (without damaging the miniatures, of course).

Awards:
Champion
2nd
3nd
Wooden Spoon
Most Brutal – Team that inflicted the most Casualties from Blocking
Stunty Cup – Highest ranked of the following teams:
Halfling, Goblin, Ogre, Lizardmen with no Saurus, Underworld with no Skaven
Only star players allowed for the above mentioned Lizardmen, is Hemlock and Morg ‘n’ Thorg.
Only star players allowed for the above mentioned Underworld, is Bomber Dribblesnot, Nobbla Blackwart and Morg ‘n’ Thorg

Jeg har personligt en del forslag:
Top Table Weather - Ved hver runde start slår førerbordet vejret for den runde. Slaget '7' på kick-off tabellen erstattes med noget fedt som vi finder på (personligt synes jeg det skal være noget sjovt med stemning fra Blågården, men ikke fuldstændigt regelændrende for kampen. Læs gerne de forskellige kort man kan købe for inspiration til hvad de skal være).

TV 1250 istedet for de sædvanlige 1100, og du kan inkludere en stjerne på dit roster.

Tiers synes jeg er en diskussion for sig selv, men jeg er ikke enig i din opdeling Troels wink

Awards:
Winner
Cas
Most TD
Best Defence
Dirty Deeds - fleste fouls
Good Deeds - fleste fouls mod elvere
Stunty
Wooden Spoon

Derudover synes jeg det ville være fedt at hver runde havde et tema der gav enten en præmie eller en lille bonus (første Longbomb i runde 1, første death i runde 2 etc.).

Sidste input - hvis man vil kunne man prøve noget sjovt som at alle de der taber i runde 1 får en ekstra skill?

Anyways, hate, love discuss!

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister in Absentia

Last edited by Lord Manhammer (13-05-2014 11:08)


"Frankie, make him gone..."

Offline

#2 13-05-2014 12:43

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Blågårdens Baskebold

Er det meningen at det skal være en seriøs turnering hvor man prøver at vinde, eller skal det bare være en fjolle rundt turnering hvor vi drikker os fulde (eller ej) og hygger os?

Hvis det skal være seriøst, og man er fast besluttet på denne stunty runde i runde 4, så skal man nok kræftigt overveje hvad det gør for de forskellige hold og hvad det gør for deres tier. Et helt hold der dodger på 2+ i zoner er dog temmelig sejt.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#3 13-05-2014 14:46

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Blågårdens Baskebold

Det meningen at det skal være en seriøst turnering, men at den skal være anderledes (og sjov) end de andre der bliver afholdt i danmark. fx Chaos dwarf bulls/beastmen/necro wolfs skal kunne få sine 2 skills  Det er nemlig begrund af 2+ dodge at alle elver er i tier 0.
Tier system i Blue bowl er ikke færdigt og der skal måske laves en Tier -1 med dark elves og Wood elves, som får en del mindre skill money. Udgangspunktet da jeg skrev reglerne var nok at elverne skulle staffes mere, end jeg lige har gjort i dette udkast.

Good Deeds award skal selvfølgelig med cool


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#4 13-05-2014 16:20

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Blågårdens Baskebold

Eh... Jeg er ikke helt med på den der stunty round, mest fordi jeg sådan lidt er på et forsigtigthedsprincip med de her slags ting. M.a.o. hellere starte med nogle få sjove ændringer og så putte mere på næste år hvis det kan bære det, end starte med for meget og så skulle skære fra til næste gang.

Troels oplæg er også bare et oplæg ikke noget der er en etableret hegemonisk diskurs... Input komissær Aermet?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#5 13-05-2014 19:33

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Blågårdens Baskebold

Man må jo lave den turnering man vil, men personligt tror jeg man skal sige enten: seriøs turnering med små sjove elementer, eller: useriøs turnering med hele armen. Selv er jeg måske mest til det sidste smile Jeg vil i hvert fald sige, at hvis det skal være en seriøs turnering med heftige ændringer, så skal de nok være meget velovervejet... eller alternativt, have sjove indslag hver runde således at det udlignes. Der er jo mange af holdene som enten bliver super gode, eller ikke af sådan en stunty runde, men bliver de så gode at de skal straffes de 3 andre runder?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#6 13-05-2014 23:11

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Blågårdens Baskebold

Ja man skal nok finde ud af om man vil lave en cheese turnering eller en der skiller sig lidt ud. Jeg har nok prøvet at finde en middelgrund.

alternativ forslag:
Synes at tv1100/TV1250 med skill money og mulighed for at tage 2 skills på hver spillere - er et godt udgangspunkt. 
Bruge Anders Top Table Weather regler, hvor at hvis man slår '7' på kick-off table, så får man Eclipse (alle spillere på banen bliver til rookie goblins hele drivet).


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#7 14-05-2014 10:24

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Blågårdens Baskebold

Halløjsa!

Jeg synes det er ret vigtigt at det bliver 'vores' turnering - altså BBKs turnering og ikke kun Troels eller min turnering. Det er trods alt vores allesammens brætspilsklub.

Det mine tanker bag en sådan turnering er at jeg synes det kunne være fedt med en turnering hvor vi kan invitere folk udefra og spille med/mod dem for at vise hvad vi kan som BBK - her tænker jeg ikke kun på vores overlegne brætspilsevner, men hvordan vi er som klub og hvordan vi prøver at integrere folk og åbne op for dem frem for at udelukke eller afskære folk.

Dernæst kunne det være über fedt at have en tilbagevendende årlig turnering der kører 1 dag og er en afpasning af ren hygge, sjov og konkurrence. Derfor tænker jeg det ikke skal være for anderledes regler end de gængse (det skal gerne appellere til folk udefra) men at det heller ikke skal være 'opvarmning til NAF championship' som alle andre turneringer ser ud til at være (bare for at generalisere for vildest).

En god afpasning ville for mig være:
1. Anderledes TV (f.eks. 1250)
2. Tillade Star Players (fordi det ikke er tilladt i andre turneringer i DK, OG det giver mulighed for virkeligt flot malearbejde)
3. Husregler - for at gøre det unikt og en smule sjovt.

I forhold til det sidste har jeg følgende overvejelser til diskussion:
Hvis man slår 7 og der er Eclipse hele drivet kommer det virkeligt til at skade det hold der reciever. Specielt hvis næste halvleg starter uden eclipse. Tænk ork mod elver. Orkerne modtager og der bliver slået 7 - de driver hele vejen igennem uden at score og kun laver 1 cas. Næste drive, elverne scorer uden problemer og er nu så mange at de sagtens kan holde orkerne fra at udligne... Den anden vej er ligeså grim.

Men, det sagt synes jeg Eclipse er sjovt - man skal måske bare holde den til 1 tur for hvert hold?

Der må også være andre gode forslag?

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister Viril


"Frankie, make him gone..."

Offline

#8 14-05-2014 10:33

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Blågårdens Baskebold

Og så kan det for øvrigt være Eclipse skal omdøbes til Punk Drunk Players...


"Frankie, make him gone..."

Offline

#9 14-05-2014 12:16

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Blågårdens Baskebold

Generelt er jeg bare positiv big_smile

Umiddelbart er jeg mest til at det bliver en sjov turnering i god BBK karma - lidt som Bugges turnering var for noget tid siden. Dertil tænker jeg at de forskellige regelforslag passer rigtig godt ind. Primært er jeg stor tilhænger af følge forslag:
- højere TV end normalt.
- dobbelt skill mulighed.
- flere anderledes 'awards' (til turneringen i Tåstrup var der én speciel præmiere/mål til hver runde. Det var sjovt. En slags turnering i turneringen).

Star Players er jeg lidt mere luren overfor, men det kunne godt være sjovt. Eventuelt kan vi sætte en 'prize limit', så de helt vilde ikke kan hyres?
Eclipse ideen synes jeg ikke om. Så er jeg klart mere for andre sjove (vejr-)situationer, som fx Bugge introducerede. Eller temaer som refererer til Blågårdens ry og rygte.

En anden (ny) idé er at introducere et simplificeret Special Card System. Hvert hold kan før kampen på baggrund af sin modstander vælge en bonus ud fra fx 3 muligheder. Disse bonusser kan være i stil med +1 skill, en fuld (dårlig) apo, 1 reroll på vejrtabellen eller lignende. Eller hver spiller kan vælge en 'Kenny' - Dvs enten én halfling med Leader, én Goblin med Sneaky Git eller én Snotling med Stab, der spiller for sit hold. Man kan ikke vælge den samme spiller 2 kampe i træk - en fling bliver jo træt...

Offline

#10 14-05-2014 17:40

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Blågårdens Baskebold

@Anders
eclipse skal nok være en tur for hver spiller.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#11 14-05-2014 19:10

S-Helt
Experienced
Registered: 31-08-2011
Posts: 81

Re: Blågårdens Baskebold

Vejr-7 kunne også være noget med bolden, som venter med at komme i spil, fordi nogle står og fedter med at smide den ind, eller der er kulturfestival, eller byvagten midlertidigt inddrager bolden. Første tur i drivet for hvert hold spilles uden bolden: Bolden bliver herefter placeret på brolægningen i et felt, som det modtagende hold vælger, og som hverken ikke er længere fremme på banen end ét felt bag holdets forreste spiller og ét felt foran holdets bagerste spiller. (Det lyder federe, synes jeg, hvis bolden bliver kastet/sparket ind på banen, men det er måske for godt for ag-hold/hold med catch.)
Aner ikke om det er sjovt.

Offline

#12 14-05-2014 20:54

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Blågårdens Baskebold

Eller måske ændre '7' sig for hver runde...


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#13 29-05-2014 10:27

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Blågårdens Baskebold

Synes vi skal have en dato klar til dm


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#14 21-07-2014 10:35

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Blågårdens Baskebold

Oi tænkte lige på noget radikalt. Hvad med om man kun må stille med malede hold? Det er jo trods alt hyggeligere at spille malede hold mod malede hold... smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#15 22-07-2014 10:48

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Blågårdens Baskebold

Det kan jeg godt lide... Men, måske kan man så stille nogle hold til rådighed hvis folk ikke selv har et malet hold? Jeg tænker på Eivind Junior på 14 der kommer til sin første turnering... Måske er det bare inde i mit hovede at der er nogen der dukker op med det problem.

Nummer to ting:
Hvordan sikrer vi os at folk har 'ordentligt' malede hold med - og her mener jeg at jeg sidste turnering spillede mod et hold lavet af spartacus legetøj som jeg ikke kunne se forskel på men som fra fabrikkens side havde farve.

Og f*** jeg har lige malet den flotteste orc blitzer. Billede følger i morgen.

Her er så lidt at lave om aftenen at jeg skulle have taget flere figurer til maling med.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#16 25-07-2014 15:03

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Blågårdens Baskebold

billed?


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#17 26-07-2014 17:49

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Blågårdens Baskebold

Findes henne under BB Hobby - GAF big_smile


"Frankie, make him gone..."

Offline

#18 30-07-2014 10:46

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Blågårdens Baskebold

Jeg foreslår at vi prøver at få en af disse dage på støberiet: d. 15, d.16, d. 29 eller d. 30 nov ..

Der er stockbowl d. 22 og d. 23.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#19 08-08-2014 12:35

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Blågårdens Baskebold

Ohøj!

Jeg har sendt en mail til Troels med feedback på et regelforslag - og jeg tror snart vi ligger et forslag op til afstemning her. Men ville lige høre med datoer - November er åbenbart blood bowl måned - der er europamesterskab, der er Stock Bowl og der er vores turnering. Ville det være en ide at gøre det en anden måned?

Knuzzer,
Lord ManHammer


"Frankie, make him gone..."

Offline

#20 08-08-2014 13:29

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Blågårdens Baskebold

Og... Nu vi er ved det skal vi have nogle navne på banen... Blue Bowl giver mening i forhold til BB men når nu der er navne som Splatterday Wight Fever, Carnage Cup og Cromwell Rumble så tror jeg vi kan finde på noget sjovere?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#21 08-08-2014 18:08

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Blågårdens Baskebold

Lord Manhammer wrote:

Og... Nu vi er ved det skal vi have nogle navne på banen... Blue Bowl giver mening i forhold til BB men når nu der er navne som Splatterday Wight Fever, Carnage Cup og Cromwell Rumble så tror jeg vi kan finde på noget sjovere?

Troede eurobowl var i okt.....

Navn: Blueskull Challenge Cup, Far Albion Cup,


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#22 22-10-2014 13:31

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Blågårdens Baskebold

Hva så? hvornår skal vi holde bluebowl?


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

Board footer

Powered by FluxBB