Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 29-03-2013 15:47

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Malmö BloodBowl Masters; May 4 to 5, Malmö

Resultatet kan ses her: http://pebble.bloodbowlleague.com/files … round6.htm




http://pebble.bloodbowlleague.com/defau … =cp&cpid=3


Selection to Team Sweden for the EuroBowl 2013
May 4 to 5, Malmö


A competition for places on the Swedish EuroBowl team. A NAF-sanctioned weekend tournament open to anyone interested. If you are among the best players, you may be offered a spot on Team Sweden. Even if you are not interested in playing in the EuroBowl for Team Sweden, you are welcome to come play at a great Blood Bowl tournament and socialize in Malmö.

Because it is a qualification for the national team, we urge you to bring your best team and optimize your setup as much as you can.

Location
Spångatan 31, Malmö

Registration
Mail your interest to participate ASAP and all other issues to malmomasters2013@outlook.com . For registration we need your name, mobile phonenumber, NAF name & number, team type & team name. The full roaster will not be needed until you are on site.

Cost
SEK 50 for NAF-affiliated coaches to participate in the tournament.
Non NAF-affiliated pay SEK 120, with SEK 70 going to the NAF as membership fee. As you join the NAF you get 3 block dices.
The entry fees will go to the prices for the tournament and the team shirts for Team Sweden.
Pay on the spot.


Schedule

Saturday
10:00 - Doors open and registration.
11:00 - Swiss tournament starts with the first match (3 games on Saturday with +3 skills)

Sunday
09:00 - Swiss tournament continues with Game 4 (3 matches on Sunday with +6 skills)
About 17:00 Sunday: closing, awards and more.
2 hours per match expected plus 20 minutes break between them. Pause for 60 minutes lunch each day.


Rules for the tournament

We intend to play by the same rules as in the Euro Bowl 2012.

Ruleset
Blood Bowl Competition Rules (LRB 6.0) including the three new teams. Four minute rule not enforced. Judges can and will implement this if they consider necessary for the flow of the tournament.

Team creation
All teams from LRB 6.0 and Chaos pact, Slann and Underworld may be used. You have 1100000 GP to buy a team. Goblins can buy 0-3 bribes for 50,000 GP and Halflings can purchase a chef for 100,000GP. No other inducements are allowed.
It is resurrection - i.e. the same roster for all matches. Then the coach distributes extra skills as below.

Starting Skills (handicap)
Distribute your starting skills on your team's roster (and select players) before the registration. Your teams tier determines the number of skills you get.
Tier one = No starting skill: All races not in tier two or three.
Tier two = One starting skill: Chaos, Chaos pact, Elf, High Elf, Human, Khemri, Nurgle, Slann.
Tier three = Two starting skills: Goblin, Halfling, Ogre, Underworld, Vampire.

Team improvement
Before game one on Saturday: the team gets 3 skills to distribute among the players
Before Game 4 Sunday: team gets 3 more skills, including 1 skill as if you had rolled "double".
Important! No player may be given more than one extra skill during the tournament.

Scoring
You get 1 point for win, 0.5 point for a draw and 0 points for a loss.
The coach with most points after six games win Malmö Blood Bowl Masters.

Tie-breakers in descending order: mutual game, sum of TD and CAS, TD-difference (made minus conceded), CAS- difference (made minus conceded).

To increase the smoothness of the Swiss draw mutual game only taken into account for the final position for all six matches. It will not be considered after each round for the Swiss-draw. For the Swiss-draw, we use the other tie-breaker criteria to rank the teams.
As CAS only those that come from a block counts (ie not from foul, throw a rock, the crowd, etc.).

Prizes
There will be prizes for the best placed coaches after the 6-game swiss. There is no final so the highest points after 6 games wins. Other prices for second, third place, most TD and CAS and so on are under consideration.

NOTE! Team diversty
Team Sweden will have 8 different coaches and all coaches will have to play different teams. Since three coaches have already been appointed on prior performance, some teams are not interesting for Team Sweden. As a participant you have a better chance to participate in Team Sweden if you play any other team. The three teams in question are: Chaos Dwarves, Dwarves and Orcs.

NOTE! Pairings
During round 1 you will, if possible, be paired against a coach from another city / town than you yourself are from.
The draw for the tournament will from round 2 be Swiss, that is that you will meet a coach who has the same score as youself for each round.
Have you already meet the current coach will be able to meet the coach who is closest. Pairings will be rearranged so that the minimum number of changes are made.

What to bring and other practical issues

Bring
Team roaster, at least 2 copies
Team, preferably painted (a painted team gives you +1 assistant coach and +1 cheerleader for free)
Dice - original Blood Bowl blocking dice or NAF
Pitch (we have access to a bunch of Pitches but if we are quite numerous, they may not be sufficient, so bring one just in case)

Other stuff
If you want help with sleeping in Malmö, please get in touch soon and we will see what we can do. First come first served policy. These things tends to work themselves out.

For Food during the tournament you can buy at nearby restaurants. No meals are included.

For Questions mail us at malmomasters2013@outlook.com

Last edited by Bakunin (08-05-2013 11:40)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#2 07-05-2013 13:06

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Malmö BloodBowl Masters; May 4 to 5, Malmö

Resultatet kan ses her: http://pebble.bloodbowlleague.com/files … round6.htm


Slutstillingen med en 4.plads og en delt 'flest TD's pris':

945327_10200296529710489_1871972799_n.jpg

Last edited by Bakunin (08-05-2013 11:40)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#3 07-05-2013 17:51

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Malmö BloodBowl Masters; May 4 to 5, Malmö

Wow! Nicely done.

Offline

#4 07-05-2013 20:40

Kalle Fisker
Experienced
Registered: 06-09-2011
Posts: 92

Re: Malmö BloodBowl Masters; May 4 to 5, Malmö

SÅDAN Panduro! skaven for the (næsten) win. godt gået

Offline

#5 07-05-2013 20:49

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Malmö BloodBowl Masters; May 4 to 5, Malmö

Godt gået Troels, kan vi få en turneringsrapport?

Hvordan var modstanden og fik du kötbullar?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#6 07-05-2013 23:19

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Malmö BloodBowl Masters; May 4 to 5, Malmö

Feedt! Rotter er broken!


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#7 08-05-2013 07:48

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Malmö BloodBowl Masters; May 4 to 5, Malmö

aermet69 wrote:

Feedt! Rotter er broken!


Ja det er sjovt hvordan de 4 mest broken hold også ligger øverst big_smile


"Frankie, make him gone..."

Offline

#8 08-05-2013 10:54

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Malmö BloodBowl Masters; May 4 to 5, Malmö

Resultatet kan ses her: http://pebble.bloodbowlleague.com/files … round6.htm


build:

4 linerats
1 rat ogre                  (Block på anden dagen)
1 thrower                  1 Leader
4 gutter runners        1 Block  (+1 wrestle på anden dag)
2 blitzers                  1 guard (+1 guard på anden dag)
1 apo
1 ff
2 rr
tv1100


1. kamp: mod Necro/Mattias (slutstilling 8. plads)

Får bolden fra ham i første halvlag hvor han modtager, men kan ikke samle den op i en tacklezone.
Han får scoret og derefter er kampen meget lige.

Resultat:
2-2 TD
2-2 cas

2. kamp: mod amazon/Roger (slutstilling 10. plads)

Jeg får smadret hans hold med 4 cas plus KO's, men da jeg laver et par 1 reroll 1 dodges giver det ham muligheder.
Han har en chance får at udligne i slutning af anden halvlag, men fejler

Resultat:
2-1 TD
4-1 Cas


3. kamp: mod Dark Elfs/Fredrik (Slutstilling 7. plads)

Dark Elf er nogen svin. Med lidt besvær får jeg scoret og det gør han også.
I den efterfølgende halvlag fejler han sit første 1 reroll 1 dodge med din blodge bold carrier.
Jeg tager bloden og vinder sikkert

Resultat:
2-1 TD
1-2 Cas

4. kamp: på anden dagen på mod Lac1983DK/Lasse fra taarstrup (slutstilling 5.plads)

Jeg vælger guard og block som skills da jeg ska møde chaos dwarfs.

Jeg modtager bolden og cas'ser en chaos dwarfs i første tur så den dør! (han har ingen apo!)
jeg grinder lidt og kommer op og score.
Han modtager bolden og en chaos dwarf får en sten i hovedet og dør!
Jeg får dræbt endnu en dwarf på drivet og næsten stoppet ham fra at score da jeg hopper ind i hans cage ned ved min TDfelt
og laver to pow's op ad bakke med min gutter runner. han får dog samlet bolden op i TDfeltet i turn 8.

Han modtager bolden med kun 3 dwarfs på banen. det gør at jeg får flere slag på ball carrier'en og bolden fri, men kan ikke få den væk og score.
Jeg får sacket hans ball carrier og stoppet ham fra at score i slutningen af halvlagen og har et long pass der mislykkes som skulle give mig sejren.

Resultat
1-1 TD
2-2 Cas

5. kamp: mod Norse/Jonas (slutstilling; vinder af Malmö BloodBowl Masters)

Sidder nu på fører bordet, som er et kæmpe hjemmelavet board. Jeg har ikke de store chancer i denne kamp.
Jonas spiller meget sikkert, så jeg hoppet et par gange ind i hans cage med min wrestle G runner uden at få gode block dice.
Ved ikke hvad jeg skulle gøre ved et norse cage. Så det eneste nederlag på dagen.

Resultat
1-2 Td
1-0 Cas


6. kamp: mod pro elfs/Henrik/Rockstar fra CBBA (slutstilling 2. plads)

Skal vinde denne kamp, så vil jeg blive nr. 2...
En meget lige kamp, selvom virkeligt smadre hans hold (gode armor rolls; dårlige injury rolls). Har lidt uheldige terninger tilsidst i 2. halvlag hvor jeg har 2 ture til at vide kampen.
Det ender med at jeg skal lave et long pass med min thrower, gribe den med en gutter runner og hand-off den til en blitzer og så ville jeg blive nr. 2
altså en 5+ med reroll, 2+ og en 3+.
Men bolden bliver intercepted og kampen ender.

Resultat
2-2 TD
2-2 cas


Slut resultat:

4. plads
W/T/L
2/3/1


Jeg får 4. pladsen da min strength of opponents er bedre end de andre der ender på 7 points. Jeg har kun mødt folk i top 10 og tre spillere i top 5.

10-9 (TD diff)

Har en plus TD Diff
Sammen med fire andre laver jeg flest TD (med 10) i Malmö BloodBowl Masters.

12-9 (cas diff)
Har en plus plus CAS diff med skaven.

945327_10200296529710489_1871972799_n.jpg

Last edited by Bakunin (08-05-2013 11:41)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#9 09-05-2013 12:11

Andreas "Jakel"
Kasserer
Registered: 13-08-2011
Posts: 199

Re: Malmö BloodBowl Masters; May 4 to 5, Malmö

Svedig gennemgang af dine kampe! Godt spillet!


“Stories of imagination tend to upset those without one.”
― Terry Pratchett

Offline

#10 09-05-2013 16:10

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Malmö BloodBowl Masters; May 4 to 5, Malmö

Apropos norse cage, nogle kloge hoveder sværger til 1 GR med wrestle og en med strip ball, samt evt. at bruge din duble på horns på en GR...

Kan sende dig en svedig playbook jeg har gravet frem af internettets dyb?

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#11 09-05-2013 17:23

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Malmö BloodBowl Masters; May 4 to 5, Malmö

Det må du meget gerne Anders. Troels.panduro@hotmail.com

Nu brugte jeg også min wrestle GR mod norse caged. Strip ball kunne være nice i teorien, men da der var sure hands på hans catcher (+ en sure hands goul hos Necro og en sure hands hobgoblin hos CD), så tror måske ikke lige det ville være et godt valg. Horns kunne være interessant, men block på min rat ogre var sweet.

Leader var nødvendig som mit build var.
block på min GR var nice.
Da jeg fik mit wrestle på min GR var det også nice.

De to guard blizter var et spild, så hellere en tackle blizter + en kick linerat eller noget helt andet som: en kick linerat og en wrestle linerat/GR

Block på min rat ogre var virkeligt rart, især når man spiller 4min ture, som jeg gjorde fleste af kampene.


Mit problem var at jeg ikke havde kick og at jeg ikke spillet mere aggressivt, det ville have givet flere chancer.
.....................................................................................

Nu skal jeg ikke klage, da jeg var et par terninger fra at blive nr. 2, men er ikke helt tilfreds med skaven.
Når modstanderen først får caged op, så er det svært at stoppe modstanderen. Man kan ikke base, så får man tæsk.
Og hvis man hopper ind i et cage, så skal man rolle block dice op ad bakke.

Jeg tror jeg vil kunne gøre det bedre med pro elfs til sådan en turnering. Man har ag 4 på alle, man får en block dice når man hopper ind i et cage og man har et offensive  som er virkeligt svært at stoppe.
Man får +1 skill (why?)
Man vil kunne køre 11 man + 3 RR + Apo, tv1100 (eller en ekstra lineelf istedet for apo'en)
2 blizters; med dogde på første dagen
3 catcher;  en med block/wrestle og en med dodge på første dagen. En med block/wrestle/strip ball på anden dagen.
5/6 lineelfs; en med kick på anden dagen
1 thrower; med accurate på anden dagen.

Last edited by Bakunin (09-05-2013 19:01)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

Board footer

Powered by FluxBB