Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 09-12-2012 02:28

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Vinter Evaluering

Oi folkens, jeg tænker det er ved at være på tide at evaluere på vores house rules igen, især inden vi starter op med den låste liga. Pt. har vi stadig følgende HR i effekt:

a) Et fuldt malet hold må reroll sin MVP.

b) En spiller med en eller flere skader, mister 20.000gp i værdi.

c) Side Step og Stand Firm skal bruges, altid.

d) Den som starter kampen som Underdog, må smide op til 30.000gp i petty cash, uden det tæller til din TV, til at købe Inducements for.



Vi kan måske bare tage evalueringen her i tråden, der er jo mange der træner på udebane for tiden. smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#2 09-12-2012 11:26

Kalle Fisker
Experienced
Registered: 06-09-2011
Posts: 92

Re: Vinter Evaluering

det ser sgu stadig meget godt ud!
der var en gammel snak om at apo'en skulle forbedres, er det noget som kunne/bør benyttes? og det bliver ikke nævnt for at tage en gammel, stadig øm diskussion op igen, faldt bare lige over tråden kortvarigt...

Offline

#3 09-12-2012 15:08

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Vinter Evaluering

Halløjsa!

A) Synes jeg er en sikker keeper, det er bare fedt at spille mod malede hold, og det er en god gulerod.
B) og C) ved jeg ikke rigtigt, synes måske vi skal afskaffe dem? At skulle bruge SS og SF giver ikke så meget mening i forhold til andre skills synes jeg, måske kan vi prøve en sæson uden HR på dem og så se om det gør den store spilmæssige forskel? 20.000 gp nedsat pris synes jeg ikke har haft den store effekt, men jeg er heller ikke fortaler for at afskaffe regelen.
D) Ingen mening om denne regel.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#4 09-12-2012 19:17

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Vinter Evaluering

Synes A) B) & D) er helt fine og fungerer.

C) - Afskaf denne. Det er nederen at vores skill regler ikke er streamet. Plus jeg vil gerne have SS/SF manden at se cool



- Fra den Caribiske Kyst, Colombia


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#5 11-12-2012 09:32

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Vinter Evaluering

Desuden har jeg fundet de her husregler andre steder, som jeg synes kan overvejes til vores kommende faste liga (ikke FFA ligaen):

Up to one additional MVP may be purchased as an inducement with a cost of 400,000

An extra 1d6 of winnings may be purchased as an inducement with a cost of 400,000 (This roll may not be rerolled if you won the match).

Priserne for det overstående kan måske ændres, men jeg synes det er en god ide at kunne få ekstra MVP/winnings i det format.

Og, at wizard'en hæves til 200.000 GP?

Knuzzer,
Lord Manhammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#6 11-12-2012 10:14

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Vinter Evaluering

aermet69 wrote:

a) Et fuldt malet hold må reroll sin MVP.

Elsker denne regel. Jeg så gerne at vi kunne promovere flere holdinsatser som denne eller som konkurrencen der var omkring fluff. FÅ SÅ MALET DE HOLD! det ser bare så lækkert ud på banen big_smile

aermet69 wrote:

b) En spiller med en eller flere skader, mister 20.000gp i værdi.

Jeg ser gerne at vi dropper denne regel. Den har langt fra haft den virkning på fluff og grudgematches, som håbet.

aermet69 wrote:

c) Side Step og Stand Firm skal bruges, altid.

Jeg er stadig tilhænger af denne regel.

aermet69 wrote:

d) Den som starter kampen som Underdog, må smide op til 30.000gp i petty cash, uden det tæller til din TV, til at købe Inducements for.

Tjaa... jeg synes stadig de "nye" inducement regler er lidt mærkelige, men denne regel hjælper dog lidt med at få brugt nogle penge smile jeg stemmer blankt.

..der var en gammel snak om at apo'en [red. induced apo] skulle forbedres,..

+1

Ps. Jeg kan godt støtte ideerne om ekstra MVP og winnings fra Anders. Dog ikke wizard. Vi ser han alligevel så sjældent.

Offline

#7 09-01-2013 15:01

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Vinter Evaluering

Efter lidt snak i krogene virker det som om der er stemning for, og gode grunde til, at droppe Injury reglen (b). Lidt spredt fægtning omkring Skill reglen (c). Resten virker det som om der er god enighed om at beholde, med mindre der skal drejes på Inducement reglen? (d). Kunne godt se at sænke den til 20.000gp, ikke at jeg har set nogen smide 30.000 for nyeligt, men bare fordi det måske er bedst, så man ikke som marginal underdog kan få en kæmpe bonus.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#8 09-01-2013 17:49

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Vinter Evaluering

aermet69 wrote:

Efter lidt snak i krogene virker det som om der er stemning for, og gode grunde til, at droppe Injury reglen (b). Lidt spredt fægtning omkring Skill reglen (c). Resten virker det som om der er god enighed om at beholde, med mindre der skal drejes på Inducement reglen? (d). Kunne godt se at sænke den til 20.000gp, ikke at jeg har set nogen smide 30.000 for nyeligt, men bare fordi det måske er bedst, så man ikke som marginal underdog kan få en kæmpe bonus.

Jeg smider tit 30.000g... Synes vi ska tale om det d. 26, så vi kan høre hvad alle har at sige.
Vil prøve at overtale folk til at c) skal smides på porten.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#9 10-01-2013 13:28

One Million Monkeys
Kommunikation -og Feltmarskal
Registered: 29-08-2011
Posts: 123

Re: Vinter Evaluering

A) Dette er den bedste houserule uden sammenligning.

B) Er splittet. Kan godt lide at holdene har nogle krøblinge, men f.eks har jeg en Rotter med -AG. Det gør ham ikke synderligt dårligere, men nu har jeg en Skrimmagespiller til 20k.

C) Jeg synes disse forbehold skal slettes. Det får ikke den store ramifikation, men til gengæld er jeg sikker på, at der vil kunne komme nogle fantastiske situationer, hvor modstanderen lige pludselig bliver fanget på det forkerte ben.

D) Jeg hælder til at beholde den.

En måde hvorpå ape'en kunne forbedres, var ved at lade brugen af apo altid sikre at spilleren aldrig var mere skadet end en klassisk BH.
F.eks injury er kill. Du bruger apo'en, men slår en Niggling. Dette bliver så konverteret til en BH. Dog vil spilleren ikke ryge i reservesboksen, men være BH'ed resten af kampen.

Last edited by One Million Monkeys (10-01-2013 13:35)


Everybody knows that the dice are loaded/Everybody rolls with their fingers crossed/Everybody knows that the war is over
Everybody knows the good guys lost/Everybody knows the fight was fixed/The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes/Everybody knows

Offline

#10 14-01-2013 16:06

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Vinter Evaluering

One Million Monkeys wrote:

En måde hvorpå ape'en kunne forbedres, var ved at lade brugen af apo altid sikre at spilleren aldrig var mere skadet end en klassisk BH.
F.eks injury er kill. Du bruger apo'en, men slår en Niggling. Dette bliver så konverteret til en BH. Dog vil spilleren ikke ryge i reservesboksen, men være BH'ed resten af kampen.

Hmm...

Ellers kan det være vi skal kunne købe personal apothecarys?


"Frankie, make him gone..."

Offline

Board footer

Powered by FluxBB