Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 28-10-2012 18:39

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Et kontroversielt forslag

Hej folkens,

Efter at have siddet og tastet flere af mine hold ind over weekenden (havde brug for overspringshandlinger) og efterfølgende kigget lidt i det statistiske materiale, kan jeg se at det ikke helt fungerer optimalt. F.eks. er jeg den coach med flest casualties hvilket jo er meget rart, men jeg har pt. en gennemsnitlig casualty rate på 32 pr. kamp! Hvorfor nu det? Fordi, at systemet ikke registrerer de kampe mine indtastede hold har spillet andre steder end i holdets egen w/d/l ratio. Så ikke bare er det lidt kunstigt med casualty fordelingen, men i det hele taget er en stor del af det statistiske materiale - og det er jo for mig at se, det sjove ved at have systemet - ganske enkelt voldsomt fordrejet.

Det kontroversielle forslag er ganske enkelt at ALLE hold der ikke er startet i systemet trækkes tilbage og alle må således starte et nyt hold hvis man fortsat vil spille holdet.

+er
-Alle hold kommer til at blive fuld integreret i det fantatiske ligasystem, således at vi kan svælge i dejlig statistik.
-De nye spillere der har sneget sig ind i ligaen, har nu mange mange flere hold og coaches at spille reelle kampe mod.
-Det er altid sjovt at starte et hold op!

-er
-Det er hårdt at skulle tage afsked med de hold man har spillet så længe og været så glade for. Personligt vil jeg have det svært ved at sige farvel til mine tre hold.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#2 28-10-2012 19:30

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Et kontroversielt forslag

Det skærer i mit hjerte.. men jeg forstår tanken. Tror der skal en stor begivenhed til før jeg synes det er rigtig sjovt. Noget med bajere, én seremoni af en slags og måske en opstartsturnering. Vi kommer jo også til at sige farvel til alle grudges og specielle ting, der er sket i ligaen, som Torkil, Kyllingen osv osv. Et stort minus... Er det det værd for statistik? smile

Offline

#3 28-10-2012 19:41

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Et kontroversielt forslag

Det synes jeg ikke det er, for statestik.. men jeg tror også godt jeg er med på tanken måske kunne man gøre det til vinter turneringen som et afskeds projekt?
Det sagt er jeg ikke sikker på jeg synes vi skal gøre det.. det der statestik siger mig ikke en pind men der er også bare så sygt mange hold i vores liga til ret få coaches det kunne ryde lidt op i det..
men så skal der sgu også lige afgøres del grudges inden, Thorkill og king Chicken kunne mødes i singel combat TO THE DEATH!


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#4 28-10-2012 20:12

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Et kontroversielt forslag

1. Nye coachs har vel allerede startet nye hold op uden for obblm, så de hold skal også genstartes.

2. gamle hold har allerede spillet mod nye hold inde på obblm, så det fucker stats'ne op?

3. Synes ikke det, er det vær for statistik


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#5 29-10-2012 03:36

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Et kontroversielt forslag

Det er lidt noget crap med den fordrejede statistik. Men jeg synes dog siden er god til andet end det.

Det er rigtig fedt at have holdene samlet ét, lettilgængeligt sted, hvor vi også kan poste match reports, dusører etc.

Lige nu fucker de gamle hold med statistikken, men man kan også 'retire' dem i OBBLM. Det vil løse op for de forvredne tal, efterhånden som holdene bliver trukket tilbage. Der vil selvfølgelig gå et års tid, inden det sker.

Så ånd og fluff over tal herfra også. Desuden tager sindsvagt lang tid at skille et dværgehold!

Offline

#6 29-10-2012 11:55

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Et kontroversielt forslag

Jeg synes det er en rigtig god ide med en ny start. Fluff -mæssigt er der jo ikke nogen der glemmer Thorkill 'Tæsk' Svensson, Kyllingen eller Krueger Longclaw, men det er heller ikke fordi de bliver brugt super meget længere. Coachene har startet nye hold og bruger mere tid på deres Amazoner, Underworld og Humans i dag end dengang. En tilbagetrækning af alle hold vil få gjort hovedrent og måske give folk mulighed for at tænke sig om hvad de gerne vil spille, frem for hvad de kan spille.

Det giver god mening for mig at trække ESN tilbage, lege lidt med et human hold mens jeg repainter det gamle Necro hold og når jeg er tilfreds så lave et ESN comeback når jeg kommer hjem. Det giver mulighed for at få ændret sine skill fejl hvis man har nogen, og helt ærligt: Legender som Thorkill og de andre er altså kun sjove hvis de bliver brugt på banen og i turneringer, og ikke så sjove hvis de trækker støv i vores FFA format. Tværtimod giver tilbagetrækningen mulighed for at skabe nye legender (jeg tænker allerede på hvor sej min Blackorc Hark Spinesnapper bliver) i vores turneringer, og så kan vi jo allesammen have lidt bragging right (ja, du tror nok dit Chaos Dwarf hold er sejt, men jeg havde en Ag 5 Hobgoblin (som jeg aldrig brugte)...).

Jeg synes folk skal overveje om vinterturneringen ikke er det rigtige tidspunkt for at gøre det, og se mulighederne frem for at holde fast i gamle drømme om hold der ikke ser særlig meget spiltid.

Så tag og støv jeres legender af og se om Thorkill er blevet svag i armen af al den tid på hylden, sæt King Chicken på diæt så han kan tabe noget af al den flæsk han har fået på sig, tag en snak med dig selv og psykologen om hvorfor du ikke tør bruge din bedste spiller på banen...

Se døden i øjnene og spyt ham i fjæset, for Vinterturneringen 2013 bliver den sidste for den gamle generation. I morgen er vi døde, så lad os leve max i dag!

Knuzzer,
Lord Manhammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#7 29-10-2012 14:19

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Et kontroversielt forslag

For en gang skyld kan jeg ikke sige andet end at jeg er enig med Propagandaministeren.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#8 29-10-2012 23:13

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Et kontroversielt forslag

Der er jf. min tidligere post ingen grund til ikke at lægge de gamle hold op på sitet. Man kan vælge at se de tilbagetrukne hold under teams-menupunktet. Så det er en god måde at bevare vores BB-kulturhistorie på. Og jeg tror som sagt ikke, de tæller med i statistikken, når de er gået på pension.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB