Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 21-09-2012 00:32

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Cas-fordeling på eksisterende teams

Jeg prøver at lave en model for, hvordan vi skal notere casualties for vores gamle hold, når vi uploader dem.

Nu kan vi jo føre statistik på, om der er tale om BH, SI eller KI.

I det XML sheet I skal indføre jeres teams i, noterer man fordelingen for hver spiller. Uanset, hvordan vi gør det, så kommer det til at fucke med statistikken for alle de nye hold vi opretter, så vi først får 'rene' data, når alle vores gamle hold en dag er retired. Men det kan vi vel leve med.

Casper foreslog en gennemsnitlig fordeling, noget i retning af 3-2-1 henholdsvis. Men hvis vi kun noterer det faktiske udfald - efter evt apoth/regen er brugt - så holder den fordeling nok ikke. Måske er den nærmere 7-4-1, måske 9-4-1 (altså 9 ud af 14 cas er BH, 4 er SI, 1 er KI).

Og hvordan noterer man så sine cas for den enkelte spiller, fx en blitzer med 8 cas (efter 9-4-1-fordelingen)?

Any suggestions?

Offline

#2 21-09-2012 09:38

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Cas-fordeling på eksisterende teams

Ja, jeg tænkte godt på at 3-2-1 ville blive rimelig misvisende, men ikke så meget tror jeg. Jeg prøvede sådan lidt at starte et XML sheet op, bare for lige at lære hvordan opsætningen er, og brugte Thorkil som udgangspunkt. Efter 3-2-1 ville han så have: 22 BHs, 14 SIs og 7 Kills. Det er nok ikke helt ved siden af. Men nu har han jo også fordel af de store tals lov. Men måske er 7-4-1 mere realistisk generelt.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#3 21-09-2012 09:40

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Cas-fordeling på eksisterende teams

Hov, glemte lige: Man skal jo også huske på at SIs der blot giver MNG meget sjældent bliver apo'et. Så det er kun den sidste 1/3 del af Casualty tabellen der bliver brugt apo på, og en del af dem ender jo alligevel med det samme resultat.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#4 21-09-2012 11:19

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Cas-fordeling på eksisterende teams

Jeg troede faktisk kun SI dækkede over 51-58 på injury-tabellen.

Problemet er også, hvis man laver fordelingen for hver spiller. Hvis ingen spillere har fået over 5 cas på holdet, så vil der ikke være nogen kills.

Offline

#5 21-09-2012 12:03

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Cas-fordeling på eksisterende teams

Jep, det er jeg klar over. Det kunne nemt skævvride det hele en hel del. Der er nok ikke nogen nem måde at gøre det på smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#6 21-09-2012 13:32

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Cas-fordeling på eksisterende teams

Jeg tror heller ik der er nogen nem måde. Der ska nok blot tages en beslutning som virker fornuftig. Det er vel os kun vigtigt for følelsen af rigtigheden af den samlede statistik smile

Ps. Ralph har mindst lavet 90% kills... Hehe.

Offline

#7 22-09-2012 10:25

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Cas-fordeling på eksisterende teams

Jeg siger at vi siger det hele er Kills. Det er jo seje hold vi har med at gøre... Ellers lad os bare sige 3-2-1 og så holde regnskab med det derefter?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#8 22-09-2012 10:40

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Cas-fordeling på eksisterende teams

aermet69 wrote:

Ja, jeg tænkte godt på at 3-2-1 ville blive rimelig misvisende, men ikke så meget tror jeg. Jeg prøvede sådan lidt at starte et XML sheet op, bare for lige at lære hvordan opsætningen er, og brugte Thorkil som udgangspunkt. Efter 3-2-1 ville han så have: 22 BHs, 14 SIs og 7 Kills. Det er nok ikke helt ved siden af. Men nu har han jo også fordel af de store tals lov. Men måske er 7-4-1 mere realistisk generelt.

Med dine terninger er det vel mere 22 Kills, 14 SIs og 7 BHs tongue

Men helt seriøst, vi kan jo ikke genskabe statistikken alligevel, så kan vi ikke sige at vi udregner det efter en model der hedder 3:2:1 og så sige at man udregner det ved at opfylde kvotienter fra det mest sandsynlige til det mindst? Det gør at der er en del der ikke 'har' nogle kills (alle under 6 cas) selv om vi ved det er løgn er der ingen måde at få den rigtige statistik.

Denne måde medfører to resultater, nemlig at der er nye hold (eller gamle der spilles meget) der hurtigt kommer opad i statistikken forbi de rammer et killing streak, men også at de stadigvæk får svært ved at komme op på siden af spillere som Tenacious Thorkill der har så mange cas at de gennemsnitsligt alligevel ikke så nemt bliver pillet ned.

Desuden ender Thorkill alligevel i toppen, og elver holdene i bunden og så er alle glade...

Ps. tjekkede lige mit roster for ESN og undrede mig over at jeg havde så få cas indtil jeg kom i tanke om at 'nogen med horn' slog Lord Ashbreath (min stjerne cas maker) ihjel i forrige kamp... Damn.

Last edited by Lord Manhammer (22-09-2012 10:42)


"Frankie, make him gone..."

Offline

#9 22-09-2012 18:37

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Cas-fordeling på eksisterende teams

Man skal passe på de der folk med horn. De er nogle Satans djævle smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

Board footer

Powered by FluxBB