Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 29-08-2012 09:13

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Elmstreet Blood Bowl League..

Jeps, det er faktisk ligaens titel ifølge Dropbox. En Dropbox, som løbende bliver brugt mindre og blot én af de ting vi nok vil ændre, når det nye system går i luften. Jeg har givet det arbejdstitlen; Blågården Blood Bowl League v. 2.0!

Rygtet har længe sagt at det nye system til at registrere vores lille liga skulle være nærmest klart. Og ideen skulle også være at det skal bruges til/ efter sommerturneringen(?). Med indførelsen af systemet vil det være et oplagt tidspunkt at evaluere ligaen mv. Jeg har samlet nogle punkter, som jeg tænker skal overvejes af den ene eller anden grund og måske er der flere.


- Nedsættelse af Player Value ved permanente skader. Kan det nye system håndtere denne regel eller skal reglen eventuelt aflives? Hvis systemet sagtens kan håndtere den, skal den så ændres til ikke at omfatte 0-16 (core) spilllere, som der før har været snakket om?

- Bounty Systemet. Jeg har ladet mig fortælle at man kan bruge systemet til dette. Skal vi ikke prøve at definere det igen, så det eventuelt bliver brugt smile

- House Rules. SS/SF mv., er vi stadig glade?

- Kommissæren - skal Casper fyres eller hædres tongue

- Eksisterende hold. Hvordan får vi overført alle holdene. Skal holdene ligge i en stor gruppe, som de plejer? Kan vi få overført/ oprettet tidligere resultater fra turneringer i systemet? Skal vi ved denne lejlighed helt nedlægge Dropbox?

- BBBL Invitational. Er der stemning for at afholde turneringer for/ med folk udefra? Der har bla. været snak om en face-off med Mobo's drenge eller blot en turnering, hvor vi bestemmer Tier inddelingen, hehe. (jeg tænker Gløgg Bowl...)


/Coach B

Offline

#2 30-08-2012 11:30

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Elmstreet Blood Bowl League..

Det er umiddelbart ikke et enme, som særlig mange har lyst til at ytre sig om? smile Men det må jo blot betyde at det hele kører på skinner!

I så fald kan vi jo snakke om, hvornår vi kan tage det nye system i brug? Skal vi lave en hygge dag/aften ud af det? eller er det mere noget for 1-2 personer alene?

Offline

#3 30-08-2012 14:19

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Elmstreet Blood Bowl League..

Benni wrote:

Jeps, det er faktisk ligaens titel ifølge Dropbox. En Dropbox, som løbende bliver brugt mindre og blot én af de ting vi nok vil ændre, når det nye system går i luften. Jeg har givet det arbejdstitlen; Blågården Blood Bowl League v. 2.0!

Rygtet har længe sagt at det nye system til at registrere vores lille liga skulle være nærmest klart. Og ideen skulle også være at det skal bruges til/ efter sommerturneringen(?). Med indførelsen af systemet vil det være et oplagt tidspunkt at evaluere ligaen mv. Jeg har samlet nogle punkter, som jeg tænker skal overvejes af den ene eller anden grund og måske er der flere.

Det er ikke bare et rygte. Prøver at få det op at køre i weekenden!

- Nedsættelse af Player Value ved permanente skader. Kan det nye system håndtere denne regel eller skal reglen eventuelt aflives? Hvis systemet sagtens kan håndtere den, skal den så ændres til ikke at omfatte 0-16 (core) spilllere, som der før har været snakket om?

Systemet kan godt håndtere nedsættelse af player value. Nedsættelsen for hver type skade skrives ind af admin. Det kan ikke umiddelbart håndtere vores husregel (-20 kilo for 1 eller flere skader). Men Vidir kan formentlig lave koden, så det kan. Hvis ikke, så kan vi evt selv trække skaderne fra og lægge værdien til inducements. Men det er lidt bøvlet.

- Bounty Systemet. Jeg har ladet mig fortælle at man kan bruge systemet til dette. Skal vi ikke prøve at definere det igen, så det eventuelt bliver brugt smile

Det kan man! Morten og hans drenge har et godt system, hvor der ikke bruges penge fra stash. I stedet udlover man øl, kager, kys m.m. i den virkelige verden. Det synes jeg er et fedt system.

- House Rules. SS/SF mv., er vi stadig glade?

?

- Kommissæren - skal Casper fyres eller hædres tongue

Han skal bare nosse sig lidt sammen :-)

- Eksisterende hold. Hvordan får vi overført alle holdene. Skal holdene ligge i en stor gruppe, som de plejer? Kan vi få overført/ oprettet tidligere resultater fra turneringer i systemet? Skal vi ved denne lejlighed helt nedlægge Dropbox?

For eksisterende hold skal I udfylde et XML sheet som jeg sender til jer. Det uploades så bagefter. Nye hold oprettes direkte i systemet - piece of cake! Desværre går noget af statistikken fra de eksisterende hold tabt: win-loss ratio, td ratio etc bevares, men man kan ikke se mod hvem og hvornår etc.

Spørgsmålet er, om vi kun skal oprette nye hold i det nye system? Det vil være lidt synd, synes jeg.

- BBBL Invitational. Er der stemning for at afholde turneringer for/ med folk udefra? Der har bla. været snak om en face-off med Mobo's drenge eller blot en turnering, hvor vi bestemmer Tier inddelingen, hehe. (jeg tænker Gløgg Bowl...)

Det er på tale. Tror det var i oktober, vi snakkede om.

Offline

#4 30-08-2012 14:46

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Elmstreet Blood Bowl League..

- Bounty Systemet skal op og stå!

- House Rules. SS/SF mv. Vores Ligas regler skal streamlines; enten skal alle skilles bruges eller så skal vi bruge standard regler.

- Vi skal have et udfordrer system op og kører igen, da folk er for sløve når de bliver udfordret!


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#5 30-08-2012 15:32

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Elmstreet Blood Bowl League..

Godt initiativ Benni!

Benni wrote:

Blågården Blood Bowl League v. 2.0!

Skulle det så ikke hedde Elmstreet Blood Bowl League v. 2.0, eller Blågården Blood Bowl League v. 1.0?

Benni wrote:

- Nedsættelse af Player Value ved permanente skader. Kan det nye system håndtere denne regel eller skal reglen eventuelt aflives? Hvis systemet sagtens kan håndtere den, skal den så ændres til ikke at omfatte 0-16 (core) spilllere, som der før har været snakket om?

Er det et problem? Jeg har endnu ikke set et undead hold med 16 Zeds virkelig skamride denne regel til de vinder trofæet. Det sagt, synes jeg heller ikke der er så meget 'flavour' i vores liga til at man nødvendigvis beholder "oldies but broken" spillere bare fordi man får 20.000 rabat. Måske er ligaen for stor til den regel?

Benni wrote:

- Bounty Systemet. Jeg har ladet mig fortælle at man kan bruge systemet til dette. Skal vi ikke prøve at definere det igen, så det eventuelt bliver brugt smile

Enig. Jeg synes vi skal nedsætte en Master of Assassins til at køre dette, under et velovervejet regelsæt fra Ligakomitteen.

Benni wrote:

- House Rules. SS/SF mv., er vi stadig glade?

? Og så synes jeg vi skal tage stilling til spillekort inducement. Jeg synes vi skal prøve en sæson hvor spillekort er tilladt i alle kampe.

Benni wrote:

- Kommissæren - skal Casper fyres eller hædres tongue

Man kan ikke vælte en kommissær. Det er kommissæren der vælter dig. All hail the Commissar.

Benni wrote:

- Eksisterende hold. Hvordan får vi overført alle holdene. Skal holdene ligge i en stor gruppe, som de plejer? Kan vi få overført/ oprettet tidligere resultater fra turneringer i systemet? Skal vi ved denne lejlighed helt nedlægge Dropbox?

Jeg tror det bliver svært at nedlægge dropbox. Det kræver nogle velplacerede sprængladninger og en del rekogneseringsarbejde for at finde deres reserve servere, eventuelt nogle billeder med de nuværende ejere i sodomist stillinger. Jeg kan formentligt skaffe en del af det vi har brug for hernede, men I må selv betale billetten herned for at hente tingene.

Det sagt stemmer jeg for at ligaen bliver delt op i to, nemlig en liga for under en vis TR, og over den samme TR. Hold bliver sat i den ene eller den anden liga ved sæson start, og kan derfor ikke ryge op eller ned i løbet af sæsonen. Dernæst synes jeg vi skal have et system hvor tabte og vundne kampe betyder noget mere i forhold til seating i turneringerne.

Eller at vi har flere sæsoner på et år således at der ikke er 'træningskampe' men kun spilles liga kampe?

Benni wrote:

- BBBL Invitational. Er der stemning for at afholde turneringer for/ med folk udefra? Der har bla. været snak om en face-off med Mobo's drenge eller blot en turnering, hvor vi bestemmer Tier inddelingen, hehe. (jeg tænker Gløgg Bowl...)

Med alle de brød i ovnen og nybagte småunger ville et bedre navn vel være Daddy Bowl. Tænk så kan I snart have jeres små pusselanker med og dikke-dikke dem mens de sutter på jeres nymalede thrower? wink

Helt sikkert inviter de andre drenge herover og leg med dem. De må også godt få et lag tæsk med hjem og tænke over.

Knuzzer,
Lord Manhammer
Propagandaminister i eksil.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#6 30-08-2012 18:51

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Elmstreet Blood Bowl League..

Gode ideer Manhammer. Tankerne om opdeling i flere ligaer kræver dog nok, at vi bliver nogle flere spillere. Ellers er det ikke rigtig besværet værd.

Ligaen hedder i øvrigt BBKBBL: Blågårdens BrætspilsKlubs BB Liga.

Offline

#7 30-08-2012 21:39

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Elmstreet Blood Bowl League..

Længere liga navne 4 the win! big_smile

Gode kommentarer all around!

Offline

#8 08-09-2012 12:50

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Elmstreet Blood Bowl League..

Simon wrote:

Gode ideer Manhammer. Tankerne om opdeling i flere ligaer kræver dog nok, at vi bliver nogle flere spillere. Ellers er det ikke rigtig besværet værd.

Hvorfor?

Hvis vi laver en >1800 er der 8 forskellige coaches, og 10 forskellige hold.
<1800 er der 12 forskellige coaches og 24 forskellige hold.

Så hvis vi har 2 forskellige turneringer, en sommer og en vinter, er der 2 forskellige sæsonstart (efter turneringerne) og ved hver sæson start ser man hvor ens hold ligger over eller under 1800. På den måde kan man stadig skifte hold som andre skifter underbukser hvis man vil det, eller man kan føle at man er i en voksen liga, hvis man har tålmodigheden og evnerne til at få sit hold derop.

Jeg er dog ikke sikker på at der skal holdes mere end en turnering, men mere at hold ikke kan udfordre hinanden på tværs af ligaer. Dette vil give endnu mere mening hvis vi får et system hvor kampe betyder andet end de spp man får ud af kampen (ok i know der er andet, men det kunne være rart). Der ligger en del gode ranking systemer på nettet som man kunne bruge, og så kunne man seede i turneringerne i forhold til disse systemer.

Det eneste problem jeg ser er at man når turneringen skal til at starte, så kan tilmelde det hold man har bedst ranking med, men det er vel ikke så anderledes end real life, hvor en coach ikke tilmelder sit hold til en turnering hvis det er for dårligt? Og hvis alle gør det er det vil ikke et problem...

Ps. Benni, tjek dit team roster du har givet en saurus enten en skill for meget eller for få SPP.

Cheerio,
LordManhammer
Propagandaminister i eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#9 08-09-2012 23:42

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Elmstreet Blood Bowl League..

Mit øgleroster er kun halvt opdateret. I know smile

Offline

Board footer

Powered by FluxBB