Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#477 Re: Doomtown Reloaded LCG » Nyheder » 23-04-2015 08:51

Ja det ser fedt ud det jail der smile

#478 Re: Android: Netrunner » Netrunner Liga V2 » 14-04-2015 07:19

Man kunne godt bruge liga pointene som en slags tiebreaker for at parre folk op, således at hvis folk har vundet lige meget i turneringen, så er det dem med flest liga point der mødes. F.eks: Runde 1 (hvor alle har 0 VP) ville jeg spille mod enten Pelle eller Siri som det ser ud nu. Og den jeg ikke spiller mod, ville spille mod Harris. Daniel ville sidde over i runde 1 (med mindre der kom en sjette person til turneringen).


En af grundene til at jeg tænkte på +1/-1 var at med mindre det går helt galt d. 5. maj, så ville jeg ikke kunne andet end blive nr. 1 f.eks. Selvom jeg tabte alle spillene i turneringen. Det ville måske være sjovere, også for mig, hvis der var mere på spil i den sidste runde.

#480 Re: Android: Netrunner » FB gruppe » 11-04-2015 14:06

Jep, det er jeg godt med på, og det ville også være en fin ide. Det bliver bare ikke mig, da jeg ikke bruger FB. Men hvis andre vil, er det fint og en fin ide.

#482 Re: Android: Netrunner » FB gruppe » 09-04-2015 08:40

Tja. Jeg bruger ikke FB, så jeg har naturligvis ikke lavet en. Der er også en for Netrunner i Faraos/generelt. Hvis nogen gider at bruge tid der, er det da fint.

#483 Re: Android: Netrunner » Netrunner Liga V2 » 02-04-2015 10:21

Da vi endte med at spille mere end 4 kampe i tirsdagens draft, og det var et lidt vel kort varsel at inkludere den i ligaen, har jeg taget en hurtig Kommissær beslutning om at Draften gav 1 point for at være med, +1 point til Siri for at vinde den.

Desuden kan vi måske begynde at tænke i en afsluttende turnering. Min umiddelbare plan er, at holde den, den sidste af tirsdagene (altså d. 2. Juni) så vi kan gå til sommerferie med en afsluttet liga smile Jeg tænker her at man spiller som i en normal turnering: et af hver deck, samme deck hele aftenen. Man spiller begge veje mod hver modstander. Men istedet for kun at give 1 point for at vinde, tænker jeg at det også kunne give -1 for at tabe. På den måde er der lidt mere på spil smile

I såfald ville man have 1½ time til en hel match (begge sider) og 3 runder tænker jeg. Det giver 4½ times Netrunner smile Hvis vi starter måske lidt tidligere, kl 17 eller 17.30, så skulle tiden ikke være et problem. smile

#484 Re: Doomtown Reloaded LCG » Nyheder » 02-04-2015 00:42

Ja, weird. De er gode, især den der Action puller er sej, men wtf? Hexes er jo all but auto pulls, men blessings begrænser da godt nok ens values - og så skal man ofte også boot'e sin blessed oveni. Men lad os nu se, de ser da ganske gode ud stadig.

#486 Re: Doomtown Reloaded LCG » Nyheder » 01-04-2015 14:55

Ja, men nu er en 2 bullet uden hest, hvor inexperienced Lane var 1 uden hest. Synes ham her kan mere på egen hånd, og bare bliver bedre med hest, mens den anden er afhængig af sin hest, men så er han også sej!

#487 Re: Doomtown Reloaded LCG » Nyheder » 01-04-2015 11:22

Wow. Absolut en upgrade. Måske endda så meget en upgrade, at jeg har svært ved at se hvornår man vil spille den anden. Okay, han er 2 dyrere, det er jo noget, men kommer også med en permanent ekstra bullet og en god evne.

#489 Re: Doomtown Reloaded LCG » Nyheder » 28-03-2015 18:21

Lækkert at se så mange fine kort der passer ind i DMH strukturen, endelig!

#490 Re: Doomtown Reloaded LCG » Nyheder » 26-03-2015 11:34

Ja Mirror, Mirror virker som en god Hex der virkelig har mange uses. Og 2'ere passer jo meget godt ind i Sloane, men måske ikke i Sloane Hex!? Det har jeg ikke leget nok med det til at vide noget om.

#491 Re: Android: Netrunner » Netrunner Liga V2 » 25-03-2015 14:32

Ja ideen var at det skulle være en del af turneringen. Shake it up en smule smile Troede faktisk at det var den første tirsdag på tirsdag... hm, åbenbart ikke. smile

#492 Re: Doomtown Reloaded LCG » Nyheder » 25-03-2015 12:54

Jeg synes det ser alt for fedt ud! Det var jo nærmest lige det jeg ønskede, et Job baseret ID. Havde hellere set det virke med andre Jobs, men nuvel. Er helt vild med Bounty -> Control Points ideen. Er stærkt outfit for Milt Clemons or B&B. Desværre comboer det ikke ekstra med Bad Company, det kunne ellers have været fedt.

Men puha. Sloan er allerede en af dem jeg har haft sværest ved at lave starting posses til. -1 GR hjælper bestemt ikke på det!

#493 Re: Doomtown Reloaded LCG » Nyheder » 24-03-2015 16:55

Skal nok huske at sige det videre til David. Du må da gerne kigge på hestedecket, men indtil videre er det den eneste kamp der er gået godt, så tror jeg lige skal kigge noget mere på det. Forstår ikke rigtig hvorfor jeg med 6 heste og 3 horse wrangling alligevel ikke kan finde mine heste!

#494 Re: Doomtown Reloaded LCG » Nyheder » 24-03-2015 10:12

Wow. Først og fremmest, fedt at se Faction grifters. Den havde jeg ikke set komme. Lækkert. Derudover, hmm... En heftig upkeep for en dude der stadig bare er Draw, men 4 bullet kan da bruges til noget med Shotguns, Legendary etc.

Men 3 Upkeep! Av!

#495 Re: Doomtown Reloaded LCG » Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag! » 20-03-2015 10:11

Standard Swiss

Win 2, Loss 0, Timed ?*

Random pairings mellem spillere på samme antal point i det omfang at det kan lade sig gøre.

Maks 1 spil mod den samme spiller.

*Man kan bruge Timed=1 point enten til begge eller til vinderen eller man kan bare sige at vinderen stadig vinder og får 2 point. Så længe vi har god tid, er jeg fint med timed=1 - man skal dog være opmærksom på at det næsten er det samme som at tabe.

Det svære er at finde ud af tie-breakers i det her spil, eller jeg ved ihvertfald ikke hvad man skal måle på. Min erfaring fra swccg er at SOS er en svag tiebreaker når man ikke er mere end 5-6 spillere. Der er simpelthen for stor chance for at man har den samme SOS, fordi man har spillet mod de samme folk. Risikoen er lidt større i swccg da man har 2 decks, og derfor godt kan møde hinanden 2 gange.

#496 Re: Doomtown Reloaded LCG » Sidste Tirsdag i måneden er fast Doomtown dag! » 19-03-2015 10:16

Hvis det er et event der foregår over flere omgange, kan jeg ikke forestille mig at man skulle spille det samme deck andet end den dag man vælger at tage det med. I vores Netrunner liga spiller vi dog bare med de decks vi vil, for hygge, mere end turnering. Men jeg synes faktisk også der er noget sjovt i at skulle spille det samme deck f.eks. 4 gange på en aften, så får man virkelig prøvet det. Det er selvfølgelig ærgeligt at opdage at det er et lorte deck i første runde.

Mht. regler og des lige, så kunne jeg godt tænke mig at Over-Sheriffen var lidt klarere på hvordan struktur og point etc. gives. Det fungerer ikke at man laver det om undervejs, heller ikke selv om vi bare hygger os. Det bliver selvfølgelig altid lidt mudret når man ikke er ret mange, og det er også ok at beslutte systemet på dagen, når man ser hvor mange man er. Spiller vi f.eks. 4 runder, og er 5 spillere, kan man jo godt overveje en alle-mod-alle model (man skal så være opmærksom på at det kræver en ekstra 5. runde). Det smarte ved en helt almindelig swiss-draw (eller hvad det nu hedder) er at der er taget højde for alt på forhånd især hvis man spiller med strength-of-schedule. Det er så tilgengæld lidt mere besværtligt at regne på, og med meget få spillere har vi oplevet i starwars and man nemt kommer til at have den samme sos fordi alle næsten spiller mod alle. Jeg ved ikke om aeg selv har foreslået tie-breakers? Jeg kan ihvertfald ikke lige komme på nogle smarte nogen. Så skulle man tælle control points eller sådan noget i løbet af dagen.

#497 Re: Doomtown Reloaded LCG » Nyheder » 18-03-2015 16:40

Det Action kort der, er sejt!

Btw Anders, David spørger om du får gang i en fast Doomtown dag? Det kunne han godt tænke sig smile

#498 Re: Doomtown Reloaded LCG » Nyheder » 12-03-2015 12:28

Wow. Jeg kan godt lide det. Der gør måske et Indiana Jones deck viable, med ham til at hive dine mystical goods/gadgets op. Men mest af alt, wow. 4 Cost, Stud og influence for 0 upkeep! Crazy.

#499 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 3: Tilmelding, Regler og alt andet » 11-03-2015 14:16

Btw. Folk må gerne være bedre til at få skrevet deres kampe ind, og vælge deres skills med det samme da jeg løbende låser kampene når en runde er sluttet af.

#500 Re: BB Arkiv » BSL Sæson 3: Tilmelding, Regler og alt andet » 11-03-2015 14:11

Jeg har opdateret tidstabellen fra runde 6 og frem, pga. den megen vinterferie aktivitet. Everything proceeds as I have planned!

Board footer

Powered by FluxBB