Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#51 08-05-2015 22:57

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nyheder


"Frankie, make him gone..."

Offline

#52 11-05-2015 17:49

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nyheder


"Frankie, make him gone..."

Offline

#53 15-05-2015 23:41

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nyheder


"Frankie, make him gone..."

Offline

#54 17-05-2015 14:07

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Nyheder

Synes på mange måder det er en lidt kedelig pakke? Jail er fedt. Jeg kan godt lide Wincesteren, men det er jo ikke noget der skriger til himlen. JW Byrne er meget sjov men ellers virker den lidt stenet. Meget lækkert med 4 ekstra Unprepared, men så alligevel. Hvis man har købt 2x Core etc. etc. hvad skal man så virkelig med 4x Unprepared mere?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#55 18-05-2015 09:34

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Nyheder

Jeg er ret enig, Casper. 2 Grifters og Jail er nyt for de 2 factions, men ellers er der ikke noget revolutionerende.

Unprepared kommer som en rettelse til kortet. Der er åbenbart mange der ikke kunne forstå den rigtig... go figure. Men meget rart med 4 ekstra. Det skulle gerne være kort ud over det normale antal i en saddlebag...?

Offline

#56 18-05-2015 10:37

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Nyheder

Hvis de er ud over det normale antal, så er det ret fint (og stort af dem). Ellers er det lidt fesent for mange mennesker. Personligt ser jeg dog frem til at have 4 ekstra Unprepared som stadig er den eneste gode Shootout counter til spells.

Last edited by aermet69 (18-05-2015 10:38)


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#57 18-05-2015 16:40

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nyheder

De er ud over det normale. Meget enig med jer. Sjovt med Grifters og nice med jail. Gadgets - bah den ene er til 4th R den anden er forkert value. Det er altid rart med flere miracles men... dette er for mig 'fyld' udvidelsen. Meget rar men intet revolutionerende...


"Frankie, make him gone..."

Offline

#58 19-05-2015 02:00

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nyheder

Ok efter nærmere gennemsening:

Gode kort:
Funtime Freddy - tror jeg - lad os se om det er for dyrt.
Benny McGill - tænker at et Sloane Hex deck bør bygge på ham.
Louis Pateur - godt nok dyr, men f*** en evne!
Gomorra Jail - Donuts og kaffe big_smile
Legal Instruments - virkeligt interessant og en 4 er aldrig dårlig...
Fancy New Hat - tror jeg klart er undervurderet. Den kommer til at være skelsættende.
Flight of the Lepus - vi har lige fået This'll Hurt og nu kommer måske et endnu mere skelsættende cheat kort. Wauw.

Hmm kort:
Shield of Faith - Hmmm... Ny type Power House decks? Jeg kan lide det.
Andrew og Howard - Sammenlignet med the Fixer og Funtime Freddy er disse bare andenrangs. Skuffende sad
Elmore - dyr men kan måske være en del af et LD deck der kører 5ere..?
Marion - er der for at fortælle os at der kommer et andet melee weapon snart... Og så kan han måske bruges???
Byrne - Eh... Skal jeg bygge et deck efter ham? Fordi det er godt hvordan? Me no understand.
S&G Security - Ja den ser sjov ud men virker kun på deeds ved siden af sig selv og på sig selv... Potentielt god og så er det et deed til 2 GR big_smile
Diable en Boite - Øh hjælp? Virker 'sjov' men vil du virkelig have et es med i dit deck for sjov???
Confession - Kan måske bruges til at bygge et Arsenal deck. Kan måske bruges til at counter Sloane. Meh...
Winchester - Du skal boote duden. Det er virkeligt et cost. Ok - så er den potentielt også sej, men du skal boote duden...
Incubation - Meget interessant kort at have med specielt til Value decks (4 R control) og kan sammen med Blood Curse og Rumors virkelig rive folk ned i indflydelse... Indtil de købte sig en hat. Situationelt virkeligt godt kort.
Rope and Ride - Hehehe. Men du skal kalde ud for den virker.

Dårlige kort:
The Flying Popescus - Du betaler 4, får en huckster 0 der samtidig SKAL have 2 hexes for at få +1 influence og et mystical goods for at blive stud 1 gang i runden... Wow du skal virkeligt ligge dig i selen for at få noget ud af dem. Kan ikke betale sig som starter og kun hvis du kører på 8ere...

Recursive Motion Machine - en personlig skuffelse. Den ligger op til at skulle fungere med QUATERMAN, men har samme værdi som HWG, det eneste gadgetvåben du kan køre med Q-man hvis du kører på 3ere, som er det eneste gadget deck der er en smule kompetitivt i øjeblikket. Hvis det havde været en 7er ville den have været fin. Suk! Hvis man skulle bruge den til noget kan man tjene penge på at opfinde den og den koster jo intet at lave så den er nem at få ud af sit deck...


"Frankie, make him gone..."

Offline

#59 19-05-2015 08:08

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Nyheder

Gode betragtninger.

Marion: Ja wtf! Skal jeg virkelig lave et Evanor + Prayer Sloane deck? Ej vel!

Byrne: Han er lidt fjollet, men nu har jeg jo hygget mig med et Hot Lead Flying deck, og jeg kan se ham og Zoe Halbrook og Abram Grothe (xp or not) som en del af et high value dudes deck. Han er en fin support dude.

Diablo El Boite: Ja øh... Hvad er det i det hele taget?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#60 19-05-2015 09:23

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Nyheder

Jeg kan faktisk rigtig godt lide Byrne, men det er nok fordi jeg manglede en billig Stud til mit Lillian MCC deck smile

"Jack in the Bock" er spændende. Den får mig lyst til at bygge et DMH 4R deck. Har der været en ruling på om man kan hive sine egne dudes hjem?... det er da interessant.

S&G Security er da ret fed til decks der kan supporte den.

Jeg er overrasket over at LD har fået en grifter. Troede Jail ville være deres svar på en grifter. Derfor synes jeg også det er ok at han ikke er så vild. Men han er Blessed!! det tæller altså op imo.

Offline

#61 19-05-2015 10:02

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nyheder

Ja men der var ikke den der wauw følelse ved de 2 grifters som der var ved FF og the Fixer.

Det er sådan en æske man åbner og bliver bange for 'tadaa' og så løber man hjem. Ja- jeg tror klart den er lavet til at man kan lave sig et DMH 4R deck og den er sjov -men brugbar??? Og selv. skal vi da prøve at lave et klovnedeck over den big_smile

S&G er fed - men virker kun på deeds ved siden af sig og sig selv. Heller ikke på ens hjem eller hovedgaden. Meget fair men lidt begrænsende. Sikkert god i et Morgan deck dog... Har virkeligt lyst til at køre et Lillian security deck big_smile


"Frankie, make him gone..."

Offline

#62 19-05-2015 18:31

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nyheder

Og så er det nye Gomorra Gazette site her, med undertegnede som moderator:

http://community.gomorragazette.com/


"Frankie, make him gone..."

Offline

#63 26-05-2015 14:20

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nyheder


"Frankie, make him gone..."

Offline

#64 26-05-2015 15:16

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Nyheder

Heh. De er faktisk meget fine. Der er også et cover af The Rains Of Castamere.

Men der er måske egentlig heller ikke så langt i stilen fra GOT til Western... på en eller anden måde.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#65 27-05-2015 07:51

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Nyheder

http://dtdb.co/en/decklist/998/silly-ju … rst-action-

Så er Silly Judge decket på Doomtown DB. Man er velkommen til at give det et par ord med på vejen.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#66 27-05-2015 13:29

Rassum
Handelsminister
Registered: 20-08-2013
Posts: 37

Re: Nyheder

http://www.fantasiapelit.com/index.php? … va=_161615

Pew pew 2 nye factions!

Har også lavet en Doomtown gruppe på facebook for danske spillere!

Skal nok give dit Silly judge deck nogle ord med på vejen, såom: %@#! Arrrghhh min huckster!!!


Pumpkin: [pulls out a gun] Everyone stay cool. This is a robbery!
Honey Bunny: [pulls out a gun] ANYONE OF YOU FUCKING PRICKS MOVE AND I'LL EXECUTE EVERY LAST FUCKING ONE OF YOU!

Offline

#67 27-05-2015 15:28

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nyheder

Wow wow wow!

Glæder mig super meget til at lege med dem!!!

Så kommer indianerne. Der er så stor forskel på factions allerede at jeg glæder mig til at se hvordan disse er anderledes...


"Frankie, make him gone..."

Offline

#68 27-05-2015 19:39

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Nyheder

Fedt. Spændende. Håber lidt at der ikke kommer en Harrowed faction. Synes det ville være en spændende, hvis Harrowed mere var et cross-faction deck. Måske med nogle kort (deeds eller andet) der gør upkeep på Harrowed mindre. Eller evt. et neutral outfit smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#69 27-05-2015 19:41

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Nyheder

Men når det er sagt, har jeg måske svært at se hvem det ellers skal være?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#70 27-05-2015 20:50

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nyheder

Ja... tror ikke det er Harrowed. Det virker 'plat'.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#71 28-05-2015 01:27

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nyheder

Hvorfor troede du det var Harrowed???


"Frankie, make him gone..."

Offline

#72 28-05-2015 08:46

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Nyheder

Fordi folk snakker om Agency. Var det ikke dem der var Harrowed i ODT? Det var det måske ikke. Men titlen kunne også godt tyde derhen.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#73 28-05-2015 09:21

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Nyheder

Jeg glæder mig til at se hvad Shamans er for noget. Det lader til at det nok bliver knyttet til en faction (Souix)? Nogen der ved hvordan det fungerede i Classic, Anders? smile
Jeg har en mavefornemmelse, der forventer shamans effekt kommer til at orientere sig til noget globalt i modsætning til Hex og Blessed, der påvirker én karakter af gangen. Hvad tror I?

og så skal vi jo ikke forhaste os for meget, da der vist er 2 (to!) saddelbags mere inden næste pinebox wink

Offline

#74 28-05-2015 09:40

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Nyheder

Tror også der var neutral Shamans i ODT, og tror bestemt der kommer nogen ala Roderick Byre, men ellers kunne man godt forestille sig at den bliver lige så tæt bundet til Sioux (eller hvad de nu kommer til at hedde) som Hexes er til Fourth Ring. Andre kan godt bruge dem, og sikkert også godt, men Sioux kommer til at have mest synergi med dem. Måske har den anden nye faction en side strategi ala Sloane Hexes. Synes også jeg læste et sted noget med nogle mere global effects. Det giver også god mening, ellers begynder det at blive svært at differenciere dem fra de to andre spells.
Hvilken farve fjer får Spirits, tror i? smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#75 28-05-2015 10:34

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nyheder

Brun... Eller grå.

Og lagde mærke til der ikke var et billede på Rasmus' link:

http://www.miniaturemarket.com/catalog/ … s/aeg5909/

Tænker også det bliver global effects eller lign. måske meget høje TN?

Anyways - I det gamle spil var problemet lidt at Spirits slog Hexes og Miracles med flere længder. Sådan lidt ala du kan shadowwalke jeg kan shadowwalke plus jeg bliver en stud og booter dig og du skal vælges som første cas... Avs. De kunne både bloodcurse og gøre sig selv bedre til at slås (+ Rain Dance der bare fordoblede deres outfits indkomst. Suk!).

Regner med det bliver mere balanceret denne gang. Men indkomst genererende måske...

Glæder mig til dem dog - det kan kun blive spændende. Og så er det da helt sikkert de spiller på 4ere med War Paint...

Måske de dog ikke behøver være the good guys?

Så mit gæt er:

Global Spirit effects som hovedtema - med billige studs uden inf. som side tema (lidt ala cruise missile strategien med Take Ya With Me).

Den anden faction... Hmm... Jeg ved intet. Kung Fu? En Faction der bygger på enkelte seje characters? Harrowed Hans og hans håndlangere? Det kunne jeg godt se noget sjovt i...

Uh... Apropos - global effect: Giv minus et til alle deeds control points denne runde. Og så en alternativ måde at skabe CP på...


"Frankie, make him gone..."

Offline

Board footer

Powered by FluxBB