Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 21-08-2013 19:28

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

BSL Sæson 2: Ændringer og info

Turneringsoversigten:
http://bloodbowl.xn--brtspilsklub-7cb.d … es&trid=13

Stillingen (bemærk at den ikke regner efter den rigtige tiebreaker så vidt jeg ved):
http://bloodbowl.xn--brtspilsklub-7cb.d … pe=2&obj=2

Schedule (ca.):

1. Runde: 1/10 - 15/10
2. Runde: 15/10 - 29/10
3. Runde: 29/10 - 12/11
4. Runde: 12/11 - 26/11
5. Runde: 26/11 - 10/12
6. Runde: 10/12 - 24/12

Julepause

7. Runde: 7/1 - 21/1
8. Runde: 21/1 - 4/2
9. Runde: 4/2 - 18/2
10. Runde: 18/2 - 4/3
11. Runde: 4/3 - 18/3

Foreslår: Pro-Bowl og prisoverrækkelse i første eller anden weekend af April!

Datoerne er relative

------------------------------------------------------------





Hej alle, som i kan se af Panduros tråd, er det på tide at få sparket ligaens anden sæson igang snart!


Tiebreakers: Der har været lidt diskussion omkring tiebreakers, og jeg synes også godt man kan ændre lidt på det. Jeg foreslår følgende tiebreaker liste:
- Internt opgør, Total Diff (TD+Cas for - TD+Cas imod), Flest TD, Flest Cas.

Ideen er at rykke en lille smule mere fokus over på TDs, da 3-2-1 point systemet har vist sig favorabelt for 2-1 grinds da risikoen ved en uafgjort ikke er så stor. Jeg kan dog godt lide 3-2-1 systemet, da det holder en pointmæssig stor spænding i ligaen (ihvertfald ud fra oplevelsen i sæson 1 hvor mange stadig kæmpede om 1. pladsen i de sidste 2 runder).


Dato: Startskuddet for ligaen lyder midt i september (tirsdag d. 17 september) og man har som vanligt omkring 2 uger til at spille sin kamp for runden. Når jeg har alle folks hold der skal være med, laver jeg selvf. hurtigst muligt et program for sæsonen. Skulle det ske at vi bliver rigtig rigtig mange (16+), kan der blive tale om to divisioner.


Nye hold / gamle hold: Vedrørende dilemmaet mellem nye og gamle hold og den forholdsvis store forskel på styrken, har jeg pt. besluttet ikke at sætte nogle særregler / ekstra kampe ind, da jeg ikke har kunne finde en tilfredsstillende løsning. Så vi prøver og ser om ikke inducements kan gøre nok.


Narrow Tier: Der har været lidt snak om hvorvidt vi skulle bruge narrow tier reglerne for T3 holdene: Ogre, Halflings og Goblins. Har ikke taget en beslutning endnu, men synes godt folk lige må melde ind i debatten her.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#2 22-08-2013 08:51

Jesper
Experienced
Registered: 13-08-2011
Posts: 68

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Tie breaker/dato: Enig.

Hvad ændres i narrow tier? Kan i smide et link eller en forklaring?

Offline

#3 22-08-2013 10:27

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Narrow Tier regler: http://www.plasmoids.dk/NTBB2013.pdf
Narrow tier side. http://www.plasmoids.dk/bbowl/NTBB.htm

Tier 3 - the biggest boosts

The Goblin team Trolls are no longer Loners - after all, there are two of them. Furthermore, the 3 Secret Weapons start with Sneaky Git for +10K.
The Ogre team is punching way below it's weight. 10K off the ogres and 10K off the rerolls will give them a better starting team and a TV more true to their ability. Snotlings have also been buffed in 3 ways: MA+, AV+ and Titchy prevents opponents from using Tackle against them on the block dice.
The rotund little Halflings were the hardest to get right. The team has been split into linemen (5237) and catchers (5246) - as a nod to their unusually agile catchers in 2nd ed.

sneaky git ændring:

Sneaky Git (Agility): The player is a sneaky silver tongued git. Whenever you roll for K.O. recovery, you may also roll a d6 for each sneaky git who is currently sent off. On a 4+ the penalty is revoked, and he may return to play provided that he isn’t KO’d or injured. To track the status of a git who is both injured and sent off, simply place him prone in the proper box of the dug-out.

..........................................................

Hvis man skal bruge narrow tier regler for T3, skal man vurderer hvad man gør med sneaky git & Titchy skill


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#4 22-08-2013 11:07

Jesper
Experienced
Registered: 13-08-2011
Posts: 68

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Puha, det er godt nok mange boosts! BB er et spil hvor små ændringer ofte er nok i et gennemtestet spil.

Gobbiez:
- Ingen loner på trolden: Det er i stil med 'Flings Træmænd, ikke så slemt.
- De andre ændringer sjove men for stærke, bedre så at sænke RR ell. bribe cost med 10K (eller lade det være)

Ogreholdet bliver et helt andet:
- billigere RRs/ogres: Det betyder at de kan starte med: 5 Ogres, 3RRs og en APO...
-ALT for seje snotties, der er bedre end Gobboer og 'Flings til ½ pris! 6136 dodge, stunty, SS, Titchy, kan ikke tackles på blocks.

'Flings: AG4 + Stunty = Nej. Hvis vi skal ændre noget bør det være Star player cost eller RR cost. Eller give den M access på normal skill roll...

Offline

#5 22-08-2013 12:54

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Jeg støtter Narrow Tier T3 rosters. Hvis man virkelig gerne vil spille stunty - så værsgo.

Jeg mener dog ikke vi bør ændre skills, kun rosters. Så jeg foreslår disse ændringer til narror tier:
Secret Weapon gobbos koster 10k mere og får lov til at rolle sit 4+ roll ved ko's, men de får ikke Sneaky Git.
Titchy bliver ikke ændret, så man kan godt bruge tackle imod snotlings.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#6 22-08-2013 15:35

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Tiebreakers:
Jeg har jo været én af fortalerne for at skulle evaluere point-/ tiebreakerreglerne, men samtidig er jeg helt enig med mange af jer; det er fedt, at det har været så tæt i toppen. Så jeg støtter op om udspillet fra Los Co'mis.
Skulle vi overveje om man skal spille for 1 finaleplads fremfor 1 førsteplads? Således er der 2 pladser at spille om (dermed undgår man at én tabt kamp i sæsonen vælter det hele) og vi får en finale, værdig til at drikke øl til ved jule-/sommerafslutning cool

Dato:
Det lyder rigtig godt! Også med 2 divisioner. Møder man så hinanden 2 gange? Det kunne være sejt at have mulighed for revenge. Eller måske man kunne inspireres fra NFL og lade divisionerne møde hinanden "tilfældigt." Så ved 2x8 hold, spiller man 7 kampe i egen division og møder 4 hold fra den anden. Til sidst mødes de 2 nummer 1 i finalen?


Panduro wrote:

Jeg støtter Narrow Tier T3 rosters. Hvis man virkelig gerne vil spille stunty - så værsgo.

Jeg mener dog ikke vi bør ændre skills, kun rosters. Så jeg foreslår disse ændringer til narror tier:
Secret Weapon gobbos koster 10k mere og får lov til at rolle sit 4+ roll ved ko's, men de får ikke Sneaky Git.
Titchy bliver ikke ændret, så man kan godt bruge tackle imod snotlings.

+1

Offline

#7 23-08-2013 10:07

Andreas "Jakel"
Kasserer
Registered: 13-08-2011
Posts: 199

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

+1 til Panduros indlæg


“Stories of imagination tend to upset those without one.”
― Terry Pratchett

Offline

#8 23-08-2013 10:29

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Halløjs,

Jeg har spillet et år i en Narrow tier liga, via email.

Jeg synes Narrow Tier er rigtigt godt til 2 ting, nemlig at rette nogle små ting ud (såsom at fjerne loner på gobboernes trold og give humans catchers AV 8) og desuden gøre det som NT er bygget til, at 'samle' holdene lidt så de ikke er så spredt. Dette gøres med boosts til forskellige hold, og nerfs af andre (orkerne, undead og Woodelves mest).

Almindeligt Blood Bowl er jo ikke aldrigt synkront, ud over to helt nye ens ork hold der møder hinanden, det er altid vægtet på en eller anden måde holdmæssigt, og i realisering af det lavede man et tier system der gerne skulle kunne fortælle hvor holdene lå indbyrdes. Nederst lå gobliner, halvinger og ogres tæt fulgt af for eksempel kaos pagt etc. En af de ret fede ting ved dette var, imo, at forskellige hold giver forskellige udfordringer, så gobliner virkeligt er svære at spille! Samtidig med at du som Ogre spiller vidste at du ville ende uden Snotlinger i slutningen af kampen, men hvis du var heldig ville modstanderen ende uden hold!

Problemet som jeg ser det er at hvorfor så ikke også ændre de andre hold, såsom Underworld, Khemri og Vampire? Eller piller ved de hold der er klart bedre (Woodelf, Orks og Undead)?

Jeg synes det ville virke bedre hvis vi enten spiller NTBB helt, eller lader være med at pille ved de tre hold der er svære at spille.

Det vil også gøre sejren meget sødere for mig når jeg kommer hjem med Wonga Donga Carnage Crew!

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#9 23-08-2013 10:55

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Grunden til at pille ved netop de tre hold er, at for at spille dem nu, er man nødt til kunstigt at holde sin TV langt under modstanderne for at få de nødvendige inducements (f.eks. 3x Bribes), således er man også nødt til konsekvent at fyre spillere der har fået skills bortset fra nogle enkelte nøgle spillere (især for halflings). Grunden til ikke at ændre resten, er at det netop ikke skal være en Narrow Tier liga. Det skal være en helt almindelig liga, men hvor det faktisk (måske!) kunne være muligt at spille halflings, goblins og ogres.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#10 23-08-2013 11:03

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Fedt med lidt erfaring, Anders! Jeg er nu ikke helt enig, men synes ikke nødvendigvis vi skal have den helt store 'tier' diskussion her. Generelt troede jeg Narrow Tier kun handlede om stunty holdene og jeg mener 100% vi skal holde os til den. Det må(skal?) stadig være en valgt udfordring at spille flere af de hold du nævner, synes jeg. Det er da defor, man spiller den slags hold, ik'? smile

Offline

#11 23-08-2013 11:40

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Hvis problemet er at man 'bliver' nødt til at holde dem kunstigt nede hvorfor så ikke bare lade dem købe de ting de gerne vil have på deres roster? Gobboer får 0-3 bribes til 50K, Halvingerne kan få en chef til 150K.

Så er der problemerne med at induce Star Players etc. men hvis du først har et hold der har TV1500 som halvinger/gobboer/ogres så har du måske ikke brug for at hyre dem? Jeg mener det er selvfølgelig stadig sværere at spille disse hold med denne løsning, men det vil løse lidt af problemerne med at de skal holde TV nede.

Derudover er problemet lidt at NTBB ikke er et ’testet’ system. De er i gang med at teste det og ændringen med AG4 flings er en ændring der er kommet for nylig (indenfor det sidste år). Den er også ret radikal, og de virker ret gode. M.a.o. jeg synes vi så skal finde en anden løsning end bare følge NTBB, der er et system der er meget sammensat.

Mit forslag:
Gobbos kan roster 0-3 50K bribes. Deres trolde mister loner.
Halflings kan roster 0-1 150K Halfling Chef. Flings går 1 op i AV.
Ogres får 10K discount for Ogres og RR.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#12 23-08-2013 13:03

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Halløjs igen igen,

aermet69 wrote:

Tiebreakers: Der har været lidt diskussion omkring tiebreakers, og jeg synes også godt man kan ændre lidt på det. Jeg foreslår følgende tiebreaker liste:
- Internt opgør, Total Diff (TD+Cas for - TD+Cas imod), Flest TD, Flest Cas.

Kiggede lige lidt på statistik omkring TD vs. CAS og det ser ret lige ud med TD/CAS pr. kamp. Det kan jo være det ændrer sig med de gamle hold der er en del skillede nu, men lad os se.

Det er da den fedeste turnering ever, da det først i sidste runde blev afgjort en vinder og da der var så mange der kunne vinde.

aermet69 wrote:

Dato: Startskuddet for ligaen lyder midt i september (tirsdag d. 17 september) og man har som vanligt omkring 2 uger til at spille sin kamp for runden. Når jeg har alle folks hold der skal være med, laver jeg selvf. hurtigst muligt et program for sæsonen. Skulle det ske at vi bliver rigtig rigtig mange (16+), kan der blive tale om to divisioner.

Spændende, jeg er begyndt at reklamere for det inde på Blood Bowl DKs fjæsbogsside. Jeg synes det lyder spændende med 2 divisioner, men hvis det sker skal vi vil næsten have en finale kamp?

Two Divisions Meet In This Final Rumble of The Jungle. Who Will Stand Victorious? Division Elf Or Division Cool?

aermet69 wrote:

Nye hold / gamle hold: Vedrørende dilemmaet mellem nye og gamle hold og den forholdsvis store forskel på styrken, har jeg pt. besluttet ikke at sætte nogle særregler / ekstra kampe ind, da jeg ikke har kunne finde en tilfredsstillende løsning. Så vi prøver og ser om ikke inducements kan gøre nok.

Vi snakkede også om dette før sæsonen startede. Kan godt se man kan have problemer som nyt hold men er det så stort et problem? Så tager man lige en træningssæson!

Forslag til gengæld, da jeg måske snarere er lidt bange for at visse 'gamle' kæmper skal blive hængende, hvad med man kun kan stille samme hold 3 sæsoner i træk?

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#13 23-08-2013 14:24

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Jesper wrote:

Ogreholdet bliver et helt andet:
- billigere RRs/ogres: Det betyder at de kan starte med: 5 Ogres, 3RRs og en APO...
-ALT for seje snotties, der er bedre end Gobboer og 'Flings til ½ pris! 6136 dodge, stunty, SS, Titchy, kan ikke tackles på blocks.

Bare lige en sidste ting, Ogre holdet bliver med den øverste ændring et hold der kan have en MEGET bedre start, men det løser absolut ikke deres problemer senere (de mister ikke deres bonehead og de får aldrig general skill access). Jeg synes problemet med at spille dette hold er at deres start er så ringe, således at de kan starte:

4 Ogre
4 RR
8 Snots

De bliver (næsten) nødt til at få et apo ASAP så de ikke mister ogres (eller i alfald får lov til at slå en terning når deres ogres dør), og samtidig skal de bruge penge til konstant erstatning af snots, så de ikke stiller 1/3 hold i anden halvleg, nye ogres (2 plus dem der dør trods terning kastet) OG ReRolls der på dette tidspunkt koster det samme som Ogres!

Som Jesper skriver vil de kunne starte enten med 5 Ogres, 3 RR, Apo eller 4 Ogres, 5 RR og 9 Snots... Begge to meget bedre end deres nuværende start, der ligeledes kan give holdet noget bedre holdbarhed end det havde tidligere.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#14 23-08-2013 18:46

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Jeg synes vi skal prøve det. Så ka vi altid ændre det igen. Vi er jo ikke ude på at fikse holdene, blot gøre dem sjovere/mere konkurrencedygtige at spille smile

Offline

#15 25-08-2013 19:42

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Tiebreakers: Synes vi skal overveje om ikke der skal være playoff? Ellers støtter jeg 3-2-1.


House Rules:

Hvad for nogen spiller vi med?

Special Play Cards?
Permanente skader?
Stand Firm & Side Step?

Petty Cash:

Denne regel giver god mening i et åbent free-for-all challenge system, hvor hver kamp ikke tæller og man spiller om æren. Men i et system med en fast schedule og en liga som dybest set er en stor turnering, hvor hver kamp tæller, synes jeg at denne regel breaker (broken) inducement systemet. At man 'gratis' kan lægge 30.000gp fra sit petty cash oven i sit TV uden at det forhøjer den, også få den ekstra Babe, star player eller wizard virker virkeligt stærkt. Jeg synes man bør få de inducements som ens TV difference giver. Det giver hold med højest TV noget at forholde sig til også incitament at regulerer deres TV.
Ligesom med Permanente skader reglen, synes jeg, vi bør fjerne denne regel i BSL.

Stunty:
Hvis folk ikke er så fresh på narrow tier, synes jeg vi skal give Flings og gobbos lov til at chef-100k og bribes-50k på deres roster.


Ellers foreslår jeg en regel vi i praksis allerede spiller med:

"Der spilles ikke med illegal procedure i BBK.
Hjælp din modstander med at huske turmarkøren hvis det volder problemer."


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#16 25-08-2013 21:55

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Du kan vende dit petty cash argument om, og spørge hvorfor det er ok at det sejeste hold kan have 2 skills ekstra, uden at underdog får noget som helst overhovedet (dvs. ligge 40k over), selvom det i forvejen er sejt at være den øverste. Derudover er det på den lange bane stadig risikabelt at bruge af sit treasury på den måde, og har kun sjældent set folk ligge mere end 10k i. Jeg skal se væsentligt bedre argumenter for at fjerne den HR.

Ingen Special Play Cards.

Ingen reduktion for permanente skader (husk at dobbelt tjek dit roster inden i spiller, da systemet, OBBLM, efterhånden er lidt fucked, også på dette punkt).

SF & SS skal stadig bruges, det er dog ikke noget jeg er 100% attached til.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#17 26-08-2013 01:23

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Underdog får TV differencen i inducements. Det er sådan inducement systemet er indrettet og petty cash tæller med i egen TV.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#18 26-08-2013 09:10

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Ja, det er et tåbeligt system.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#19 26-08-2013 11:37

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

aermet69 wrote:

Ja, det er et tåbeligt system.

tongue


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#20 26-08-2013 11:53

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

4 Forslag:

Stunty Aid:
Gobbos kan roster 0-3 50K bribes. Deres trolde mister loner.
Halflings kan roster 0-1 150K Halfling Chef. Flings går 1 op i AV.
Ogres får 10K discount for Ogres og RR.

Man kan kun stille samme hold 3 sæsoner i træk.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#21 26-08-2013 12:22

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Lord Manhammer wrote:

4 Forslag:

Stunty Aid:
Gobbos kan roster 0-3 50K bribes. Deres trolde mister loner.
Halflings kan roster 0-1 150K Halfling Chef. Flings går 1 op i AV.
Ogres får 10K discount for Ogres og RR.

Man kan kun stille samme hold 3 sæsoner i træk.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil

Hvorfor ikke 100k chef som den normalt koster?
Hvad med snotlings?

Ellers synes jeg det er et godt stunty forslag.


Hvorfor skulle man ikke kunne stille med det hold man vil?
Alle anti-power-house holdene, spiller man jo fordi de bliver sjovere jo længere tid man spiller dem.
Efter sæson 4, må man så stille med sit gamle hold igen?


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#22 26-08-2013 13:20

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Panduro wrote:

Hvorfor ikke 100k chef som den normalt koster?

Fordi jeg ikke kan læse... 100K lyder godt.

Panduro wrote:

Hvad med snotlings?

Altså, det der er med narrow tier er at det er lavet for at gøre alle hold meget mere lige. Jeg tror ikke det er det vi prøver på, da vi ikke ønsker at spille Narrow Tier, hvilket jeg er fuldt enig i, men jeg kan godt se Caspers ide om at (ialfald) Gobbos og Halflings bygger på at kunne få inducements. Ogres derimod lider under det er et hold der økonomisk set ikke duer i en liga/turnering, noget jeg tror man kan fixe ved at sætte RR og Ogres 10K ned. Mere fixning og så tror jeg holdet bliver for 'godt'. Derfor ingen super snotlinger.

Panduro wrote:

Alle anti-power-house holdene, spiller man jo fordi de bliver sjovere jo længere tid man spiller dem.
Efter sæson 4, må man så stille med sit gamle hold igen?

Fordi hvis du ikke har vundet pokalen efter tre sæsoner, er det på tide et nyt hold får chancen.

Fordi hvis du har vundet pokalen er det på tide du rykker videre.

Fordi salget af billetter falder til enhver kamp hvor et nybegynder hold får tæsk af et kaosdværgehold der har spillet 8 sæsoner. Det er simpelthen bad business og på tide man rykker sit stjernespækkede ork hold videre til nye ligaer og turneringer. Derfor mener Wolf Sports og Games Wizards der bør være en cap.

3 sæsoner som cap er bare et tal der lyder godt, det kan efter min mening godt være 3, 4 eller 5. 2 tror jeg er for lidt.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil.


"Frankie, make him gone..."

Offline

#23 26-08-2013 13:44

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

eller... to up the ante... man må kun, og skal, retire sit hold når man har vundet! Så er det nemt at se hvilke hold er de mest fesne, når de stadig i sæson 8 er med big_smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#24 26-08-2013 15:03

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

aermet69 wrote:

eller... to up the ante... man må kun, og skal, retire sit hold når man har vundet! Så er det nemt at se hvilke hold er de mest fesne, når de stadig i sæson 8 er med big_smile

Choose wisely my young padiwan.

Jeg er så meget på!


"Frankie, make him gone..."

Offline

#25 27-08-2013 15:50

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: BSL Sæson 2: Ændringer og info

Lord Manhammer wrote:
aermet69 wrote:

eller... to up the ante... man må kun, og skal, retire sit hold når man har vundet! Så er det nemt at se hvilke hold er de mest fesne, når de stadig i sæson 8 er med big_smile

Choose wisely my young padiwan.

Jeg er så meget på!

Jeg kan generelt godt lide tanken om den historie der opbygges ved at de samme hold deltager i ligaen over flere sæsoner, så et loft på hvor længe et hold deltager er jeg ikke for. At retire hold efter de har vundet kunne være en mulighed, selvom jeg synes det er lidt for drastisk at pille dem ud efter en sejr - så mister vi andre også muligheden for revanche. Måske efter tre sejre, eller to i træk? Men så er vi lidt tilbage ved at de samme hold dominerer i lang tid.

En anden mulighed, historiemæssigt tiltalende men måske for bureaukratisk, kunne være at det er de enkelte spillere der risikerer at blive retireret efter et antal sæsoner. F.eks. efter hver sæson skal alle spillere der har spillet i mere end 2-3 sæsoner slå et slag (modificeret for antal spillede sæsoner), hvor de risikerer enten at trække sig tilbage eller måske få sig en skade grundet lang tids slid? Og når stjernespillere trækker sig risikerer holdet vel også at miste FF og/eller RR?

Nu vi er mellem sæsoner kunne det også være rart at få en klar skriftlig præcisering af Interne Opgør mellem mere end to hold. Som jeg forstår det vil vi i den situation se på samtlige kampe mellem de involverede hold, som var det en mini-turnering i turneringen, regne point sammen for dem, og placere holdene derefter. Såfremt nogle af holdene har fået lige mange point i disse indbyrdes kampe gås der videre i tiebreakerne for at afgøre disse holds placering i forhold til hinanden. Er det korrekt?

Offline

Board footer

Powered by FluxBB