Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#26 17-09-2013 10:49

Andreas "Jakel"
Kasserer
Registered: 13-08-2011
Posts: 199

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Catch er til at modtage hand-off, ikke til at modtage et hail marry


“Stories of imagination tend to upset those without one.”
― Terry Pratchett

Offline

#27 17-09-2013 15:31

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

aermet69 wrote:

Det svar som Anders har fået siger noget andet...

Hvad er svaret...? smile

Offline

#28 23-09-2013 17:55

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

HUSK DET ER IMORGEN INDEN MIDDAG DER ER SIDSTE TILMELDINGSFRIST TIL MERMAID BOWL 2013


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#29 25-09-2013 12:36

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Så ser det ud til at vi er 4 der har tilmeldt sig Mermaid:

Benni - DE
Anders - Humies
Panduro - DE
og Bugge - Underworld

Skal vi tage en træningsdag og arrangere noget transport/overnatning hygge?

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#30 25-09-2013 20:03

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Åh, troede os Andreas var frisk. Så man han joine cheerleaderholdet med Casper wink

Jeg er klart frisk på træning. Transport med tog? Overnatning tænkte jeg sker hjemme. Er desværre lidt tidspresset, så har ikke noget godt bud på træningstid hmm

Offline

#31 25-09-2013 20:31

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Andreas sagde han havde tilmeldt sig.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#32 25-09-2013 20:31

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

jeg er game på træning.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#33 26-09-2013 07:21

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Hurra, vi sover hos Benni!


"Frankie, make him gone..."

Offline

#34 26-09-2013 08:50

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Lord Manhammer wrote:

Hurra, vi sover hos Benni!

Skal lige cleare den med konen, men du er uden tvivl velkommen. Husk blot at vi har levende vækkeur... wink

Offline

#35 26-09-2013 09:59

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Faktisk kunne det være rigtigt lækkert de to nætter imellem, så du må gerne høre ad. Vækkeuret er jeg vant til, hernede er det dyrene der står op klokken 5 og synes de skal larme!

Alternativt er der overnatningsmuligheder på skolen i Taastrup?

Last edited by Lord Manhammer (26-09-2013 10:02)


"Frankie, make him gone..."

Offline

#36 26-09-2013 10:27

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Ellers må du som altid gerne sove hos mig Anders smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#37 26-09-2013 12:49

Andreas "Jakel"
Kasserer
Registered: 13-08-2011
Posts: 199

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Vi har også plads


“Stories of imagination tend to upset those without one.”
― Terry Pratchett

Offline

#38 26-09-2013 14:10

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Er det ikke kun lørdag-søndag turneringen løber?

Offline

#39 28-09-2013 14:58

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Anders hvornår er du i danmark?... Drenge hvis i  har tid i næste uge, kan i kigge forbi mine nye nørrebro lejlighed til træning. Gormsgade 23, 4. tv ....


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#40 07-10-2013 10:04

Kalle Fisker
Experienced
Registered: 06-09-2011
Posts: 92

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

hvordan gik det i weekenden?? Hark og Edgar har vist sovet lidt i timen, eller er det grundet tidsforskellen til WongaDonga Studios?
hvem kyssede med hvem, hvem bankede hvem og hvem fra BBK vandt turneringen?

Offline

#41 07-10-2013 10:27

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Efter lørdagen gik det vidst godt for Benni, har ikke hørt noget siden... måske er de blevet taget til fange!


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#42 07-10-2013 12:09

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Jeg må desværre meddele at Blågårdens Skarprettere ikke kunne holde dampen oppe fra lørdagen.

Efter 3 sejre af 3 mulige mødte jeg Kåre og hans Khemri lørdag aften. Efter han fik blitz og fyldte hele linien med ST5 og guard... forsøgte jeg desperat at kaste bolden frem for at score og håbe på uafgjort (da jeg forventede han ville score i 2. halvleg). Det lykkedes dog ikke at slå 3+/2+ på de rigtige tidspunkter, så jeg tabte 1-0. Søndag morgen mødte jeg Lars (Mr. Nuffle) Woodelfs, der bare var bedre i alle spillets faser. Havde håbet og forventet at jeg kunne tæve ham lidt med min højere AV og mere blodge, men jeg var konstant 4+ spillere nede og tabte 3-1 tror jeg. Tilsidst mødte jeg en Chaos Dværg, som jeg burde have vundet. Han scorede i tur 7 efter jeg fik turnover på skulls-RR-skulls, hvor jeg blot skulle bruge push for at kunne surf en dværg + boldholder... derefter fik vi riot, hvilket gjorde jeg ikke fik mulighed for at udligne til 1-1. I 2. halvleg scorer jeg på 2 ture i forventning om at stoppe ham rigtigt denne gang og vinde. Han får endelig en turnover på sin Mino og jeg er straks over bolden, men efter 5 ture at få turnovers på 2+/3+ slag ender det med at han samler bolden op på hans eneste chance i halvlegen og løber med den.

Jeg taber 2-1 og ender som nummer 10. Havde jeg vundet var jeg endt som nummer 4, så alt i alt er jeg godt tilfreds med min indsats smile

Hvad vi ellers lærte?
- at Panduro skal spille BB og ikke tage til fødselsdag tongue
- at Underworld+Bugge kun er gode med mutationer tongue
- at Lord ManHammer er "all talk mediedarling" tongue

Offline

#43 07-10-2013 12:24

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Surt. Men fed rapport. Havde godt hørt at Lord Manhammer havde pustet sig noget så grusomt op. Hvad kan man sige, jo større man er, jo nemmere er man at ramme big_smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#44 08-10-2013 13:43

One Million Monkeys
Kommunikation -og Feltmarskal
Registered: 29-08-2011
Posts: 123

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Benni wrote:

- at Underworld+Bugge kun er gode med mutationer tongue

Jeg synes nu, Les Ramoneurs klarede sig ok. Vandt 2-1 over High Elves og 2-0 over Chaos Dwarves og fik en sejr mod undead, der åbenbart ikke turde stille op. Havde selvfølgelig også 5 mutationer. Horns, extra arms, 2 * 2 heads, tentacler.
Tabte knebent til CD, Woodies og High Elves. Specielt ærgeligt mod CD, som ville have endt uafgjort, hvis en gobbo havde turde base mino'en. Den valgte den usle vej ud, ved at stunty badly hurt'e sig på et dodge, i stedet for at gøre sin pligt. Kan også pege fingrer af mine throwers, der ved to gobbo lobbo forsøg nægtede at aflevere bolden.


Everybody knows that the dice are loaded/Everybody rolls with their fingers crossed/Everybody knows that the war is over
Everybody knows the good guys lost/Everybody knows the fight was fixed/The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes/Everybody knows

Offline

#45 09-10-2013 10:41

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

hehe, det er nu også sagt med et glimt i øjet og mest fordi du selv sagde det i løbet af weekenden. Men skulle måske have sagt "for vilde" og ikke blot gode med mutationer wink

Offline

#46 10-10-2013 22:08

One Million Monkeys
Kommunikation -og Feltmarskal
Registered: 29-08-2011
Posts: 123

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Point taken Benni smile


Everybody knows that the dice are loaded/Everybody rolls with their fingers crossed/Everybody knows that the war is over
Everybody knows the good guys lost/Everybody knows the fight was fixed/The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes/Everybody knows

Offline

#47 14-10-2013 09:39

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Lord ManHammer så at der ikke var andre Human hold med til turneringen og besluttede sig derfor at droppe at vinde den, da det jo var for nemt. Istedet gik han efter den sværeste præmie, The Wooden Spoon og tog den hjem trods det sidste hold nægtede at vinde over ham og han spillede uafgjort 2-2 mod highelf (1-1 i longbombs, så den kalder vi også uafgjort).

Ialt formåede menneskene at kaste 3 longbombs i løbet af turneringen, uden accurate selvfølgelig.

Derudover kan der siges følgende om turneringen:

Super hyggeligt, havde 2 rigtig gode og hyggelige modstandere til at starte med (skaven og woodelves), havde 1 meget, meget mærkelig kamp mod norse (5 pickups med rr der fejlede og nej, det regnede ikke), havde en stenet kamp mod øglerne (ja selvfølgelig får han flyttet bolden med 2 skinks til TD 21 felter, inklusiv 4 GFI, et kast og et grib, uden rr lige efter mit handoff til TD (med RR) fejlede) en kamp mod kaos dværge der bare var et langt grind med 4 mand nede hele kampen efter tur 3 og afsluttende, turneringens sjoveste kamp Full Airplay - aftalte med højelveren at vi kun måtte score hvis der var blevet kastet med bolden. 2 - 2!

Så jeg hyggede mig. Ærligt talt så synes jeg ikke jeg var uheldig (undtagen norse kampen). Jeg var bare uheldig på de forkerte tidspunkter i øgle og højelver kampen. Skaven vandt på en fejl jeg lavede. Woodelf vandt på en 1 RR 1, og meget få cas'er fra min side. Så sådan er det.

En lille dementering. Inde på fjæsbog bliver jeg citeret for at mennesker er dårlige i en turnering. Det har jeg aldrig sagt, selvom jeg muligvis har tænkt det lige efter kampen mod skovelverne.

Andre ting:
Flot af Benni at spille så godt, synd du ikke tog den hele vejen.
Det samme vil jeg sige til Bugge!
Panduro, det er ufedt at smutte under turneringen.

Sportsmanship:
Grunden til at undead spilleren ikke mødte op søndag var fordi han var blevet svinet til lørdag af Brio. Det er jeg ked af og synes at vi bør huske på at holde vores sportsmanship højt. Jeg lagde mærke til en del (heldigvis ikke fra vores side) vi bør lade være med:

1. Jeg havde en modstander der ikke ville lade mig flytte en figur anderledes, da jeg havde givet slip på brikken og sagde, Hov, jeg tror jeg hellere vil have ham herned (ingen terninger rullet). Jeg sagde intet til de mange gange han flyttede sine brikker om. Det kostede mig en ogre og muligvis spillet. Jeg ved ikke helt, men jeg tror jeg næste gang bare flytter ham om alligevel eller beder dommeren om en ruling.

2. Jeg sad med en træner der var 2 mål foran og sad og blev ved med at sige: Nu fejler du dit dodge, Så er der dubbel skull etc. under min tur. Han brokkede sig også over mit held. Han var meget ny til spillet og jeg tror han kommer fra et miljø hvor de taler sådan til hinanden, men vi skal huske ikke at gøre det, det er simpelthen ikke god kotume.

3. Der blev kaldt tid på Panduro, noget han ikke ville være med til. Jeg er ikke sikker på hvordan situationen var, men det skabte en ufed stemning at der blev nægtet at følge dommerens afgørelse. Panduro kan du ikke fortælle hvad der skete?

Tid var en anden ting. Jeg var i 3 ud af 6 runder en af de mest langsomme kampe, så det er noget jeg gerne vil øve mig på. Jeg kunne klart mærke jeg ikke havde siddet overfor en rigtig modstander i lang tid og undervurderede meget de nye trænere jeg mødte.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister nu igen i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#48 14-10-2013 11:24

One Million Monkeys
Kommunikation -og Feltmarskal
Registered: 29-08-2011
Posts: 123

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

God post Kernel.
Jeg skulle have blevet og set din kamp mod High-Elves.

Dine observationer er lidt triste. Det gør mig endnu mere glad for at spille i BKK, hvor der er et miljø omkring BB som jeg nyder meget. Og jeg håber bare at vi fortsætter med at have den attitude som vi har. Vil ikke gå ind at bedømme andres miljø og hvordan deres jargon er. Hvis det er sådan, andre nyder at spille brætspil, så må de om det, men meget trist hvis det fremmedgør og frustrerer spillere så meget, at de får en dårlig og ubehagelig oplevelse ud af det. Jeg synes vi bare skal fortsætte med at sætte, hvad der i hvert fald i vores optik, er gode eksempler. Som dig Kernel der spiller med lige så stor entusiasme og glæde efter fem nederlag, som før første kamp, og jeg som konsekvent stiller med ikke kompetitive hold.

P.S. Min hovedregning var helt ved siden af. 5 fejlede pick-up med Sure-Hands er ikke som jeg påstod ca. 1/81000, men kun 1/59049, så stik piben ind og stop piveriet ;-)


Everybody knows that the dice are loaded/Everybody rolls with their fingers crossed/Everybody knows that the war is over
Everybody knows the good guys lost/Everybody knows the fight was fixed/The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes/Everybody knows

Offline

#49 14-10-2013 18:07

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

1. Jeg skal ikke spille elver mere. Jeg skal spille attrition og lade nuffle guide mine armor roll.
Så mere chaos dwarfs og for sjov; chaos og chaos pact. Hvis det er boldspil, skal det være skaven -dem kan jeg funde ud af og de har en Rat ogre.
Måske kunne man prøve undead.

2. Det var ikke planen at forlade turneringen. Der kom lige noget op som skulle håndteres.

3. I forhold til Sportsmanship, så er meget enig med Anders og Bugge.

4. I forhold til min sidste kamp og tid:
Lars havde kaldt tid på min kamp, med begrundelsen at mine tidligere kampe var gået i smule i overtid, og han ville gerne være færdig til tiden.
Okay - fair nok, jeg spiller ikke dark elfs super hurtigt.
Men midt i 1. halvlag stod min modstander (lizards) og mine spillere i en stor klump med bolden på jorden og danset om den. Så meget af turen gik med at scatter bolden. Det ender med at en af mine modstanders ture timer-out begrund af meget scatter, og han mangler at flytte en saurus og en skink, som han ville samle bolden op med. Jeg kører fair play og lader ham tage sin tur færdig. Vi stopper derefter med at bruge uret i kampen.
Sådan et ur fungerer på mange måder dårligt i BB - hvad gør man med mange scatter, bolden ud over sidelinen osv. Den tid bør jo ikke tages fra ens tur.

Når. I 2. halvlag med 4 ture tilbage hver, med en time og 5 mins spille tid tilbage, syntes Lasse han skulle blande sig i vores kamp. Uden at forholde sig til tid eller kamp mente han, at arrangøren havde kaldt tid på kampen og derfor skulle man følge det. Han blev så ved med at trykke på timeren. Jeg nægtet selvfølgelig dette, med argumentet om at vi havde taget en fair play beslutning (plus; autoritet skal retfærdiggøres). Det hele virket lidt douche. 
Resultatet var at vi spillet kampen videre uden ur og blev færdige på 20 minutter - 40 minutter før tid.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#50 14-10-2013 19:33

One Million Monkeys
Kommunikation -og Feltmarskal
Registered: 29-08-2011
Posts: 123

Re: Mermaid Blood Bowl Cup 2013

Thumb's up til dig Panduro, for at lade øglerne tage deres tur færdig på et essentielt tidspunkt.


Everybody knows that the dice are loaded/Everybody rolls with their fingers crossed/Everybody knows that the war is over
Everybody knows the good guys lost/Everybody knows the fight was fixed/The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes/Everybody knows

Offline

Board footer

Powered by FluxBB