Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 05-02-2013 18:13

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

DM 2013 18-19 maj Århus

facebook: https://www.facebook.com/events/1566356 … 9/?fref=ts


Sted & dato
Turneringen foregår som altid i pinsen lørdag d.18 & søndag d.19/5 . Kampstart kl. 10.00.

Mad, overnatning o.lign.
Aftensmad lørdag og frokost søndag er inkluderet. Overnatning kan arrangeres ved at kontakte Troels (Knaegten) på 27290553 eller Thorbjørn (Topper) på 30821883. Vi kan have en 10 stykker imellem os.
Drikkevarer kan købes på stedet.

Pris
175 kr. der dækker deltagelse, aftensmad lørdag og frokost søndag samt præmier.

Pengene for indmeldelse skal indbetales senest d. 10/5 på:
REG NR. 3632
KONTO NR. 3632137435 - og husk NAF nick.

Grundregler
Vi spiller efter Competition Rules Pack (CRP - http://www.games-workshop.com/
MEDIA_CustomProductCatalog/m780049a_Blood_Bowl_Competition_Rules.pdf)

samt med disse 3 nye holdhttp://www.thenaf.net/files/NewTeams_LRB6.pdf.

Undtagelser:
4 minutter reglen håndhæves kun i det tilfælde at begge spillerne vil have dette håndhævet, eller at turnerings hoveddommer vil have dette håndhævet. I ovenstående tilfælde udleveres 1 stk. smartphone med dertilhørende tids-app. Der spilles ikke med reglen om Illegal Procedure medmindre dette aftales.

Oprettelse af hold
Man får 1.100.000 gp til at starte et hold. Kun de officielle racer fra CRP samt
Chaos Pact, Slann og Underworld kan benyttes. Gobliner kan købe 0-3 Bribes til
50K og Halfling kan købe en Master Chef til 100K.
Andre inducements er ikke tilladt til grundholdet.

Alle hold rosters inkl. skill valg & coach nick skal indsendes til Toppervt6@hotmail.com senest d.15/5 ellers til deles man et hold af os... Husk det nu
Hent gerne roster herfra: http://arosbb.dk/default.asp?p=dl.

Holdene er delt ind efter hvor stærke de anses for at være.

Tier 0
Undead
Wood Elves

Tier 1
Amazons
Lizardmen

Tier 2
Chaos Dwarves
Dark Elves
Dwarves
Necromantic
Norse
Orc
Skaven

Tier 3
Chaos
Chaos Pact
Elves
High Elves
Humans
Khemri
Nurgle's Rotters
Slann
Underworld
Vampires

Tier 4
Halflings
Goblins
Ogres

Holdene inddeles i tiers efter hvor stærke de vurderes til at være.

Tier 0 hold får 2x3 skills - ingen dobbel skills
Tier 1 hold får 2x3 skills - fra anden dagens pulje må én være en dobbelt.
Tier 2 hold får 1 bonus skill & 2x3 skills efter samme princip som Tier 1.
Tier 3 hold får 2 bonus skills & 2x3 skills efter samme princip som Tier 1.
Tier 4 hold får 3 bonus skills & 2x3 skills efter samme princip som Tier 1.

Skills skal være givet forud for turneringen og tildeles i to grupper af 3 hvilket tydeligt skal markeres med et 1 ell. 2 tal sat i en [ ] efter skill. (Evt. bonusskills følger samme princip men med et 0 i [ ]
Eks: Dirty Player [0].

Holdudvikling

Vi spiller uden post-match procedures og derved uden winnings og spillerindkøb osv. Alle skader på dit hold annulleres efter hver kamp. Man starter således hver kamp med de samme spillere på rosteren.
Team Value stiger ikke ved skill-tildeling. Sæt en lille mærkat på spillerens base, så man kan se, hvem der har fået skill. Gerne et klistermærke, hvorpå skills står skrevet på (fx. block).

Turneringsform
Turneringen består af 6 runder, delt op i tre runder hver dag. I første runde trækkes en tilfældig modstander, og derefter køres efter swiss-draw-princippet. Man får 2 points for en sejr, 1 for uafgjort og 0 for et nederlag (-1 hvis man udebliver fra en kamp, som man iøvrigt så vil tabe 0-2 i både TD og cas). Ved pointlighed sorteres efter Score og derefter efter bedste (TD+cas) netto-score. Herefter TDs for og tilsidst Cas for.

Maling og figurer
Det er ikke et krav, at der spilles med malede figurer (men vi opfordrer til det). De hold, som af dommerstaben vurderes som malet (dvs. at alle figurer og baser er malet i en tilstrækkelig standard), vil få +2 FF.
Bruger du proxy figurer (fx. Human som Woodelf) kan du aldrig få denne
malebonus).
Det er dog ikke et krav, at figurerne skal være originale Games Workshop Blood Bowl figurer. Dog skal figurernes positioner være let genkendelige fra hinanden.
Dommerstaben vurderer her om du har et fedt tema, eller om dit hold skal tælle som proxyfigurer. Er du i tvivl kontakt os.
Vi opfordrer til at bruge farvekodede baser. Dvs. grå/sort/ingen farve til linemen, rød til blitzers, grøn til blockers, hvid til throwers og gul til catchers. Hvis din modstander ikke kan genkende de forskellige spillere fra hindanden, SKAL du lade ham makere dem på en måde, så han kan (dog uden at figuren bliver beskadiget). Der findes små
farvede klistermærker man kan bruge.

Tilmelding foregår ved betaling og en liste vil løbende opdateres på DBBA.dk

Last edited by Bakunin (06-05-2013 16:58)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#2 06-05-2013 16:58

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

bumb


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#3 07-05-2013 11:49

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Fedt du arbejder for det Troels, jeg tror lidt begejstret personlig kontakt til de der kunne være interesseret ville være en god måde at få folk til at sige om de lyster eller ej. Jeg ville meget gerne have været med, men kommer først hjem forbi i Sept.

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i dild


"Frankie, make him gone..."

Offline

#4 15-05-2013 01:14

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Jeg tager til Århus her i weekenden og spiller DM.
Man er lidt usikker på hvad for et hold jag skal stille med

Overvejer pro elfs som får 2 bouns skills:

2 Blitzers   2x dodge bounes skills
3 catchers  1x dodge og 1x block/wrestle på første dagen og 1x block/wrestle på  anden dagen
5 lineelfs     1x kick på første dagen og 1 x wrestle/guard på anden dagen
1 thrower    1x accurate på anden dagen
3 RR
1 Apo
1 FF
tv 1100 - 11 man, 8 skills: 5 skills 1.dag/ 3 skills 2.dag 

Eller kører skaven igen med dette build som får en bouns skill

2 blitzer      1 x tackle bouns skill
3 GR          1 x block og 1 x strip ball på første dagen og 1x wrestle på anden dagen
6 linerats    1 x kick på første dagen og 1 x wrestle på anden dagen
1 Rat Ogre  1 x Block på anden dagen
3 RR
1 apo
tv1100 - 12 man, 7 skills: 4 skills 1.dag/ 3 skills 2.dag
....................................

Nogen som har nogle gode foreslag eller skill valg?
Jeg har til slutingen af Onsdag (idag) til at vælge.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#5 15-05-2013 08:19

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Du kunne overveje Dump-Off på en af catcherne, det gør det stort set umuligt at tage bolden fra dig.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#6 15-05-2013 11:24

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Måske kører sådan her:

2 Blitzers   2x dodge bounes skills
3 catchers  1x dodge og 1x block på første dagen og 1 x dump-off på anden dagen
5 lineelfs     1x kick på første dagen og 1 x wrestle på anden dagen  [måske tag wrestle på på første dagen og kick på anden dagen]
1 thrower    1x accurate på anden dagen
3 RR
1 Apo
1 FF
tv 1100 - 11 man, 8 skills: 5 skills 1.dag/ 3 skills 2.dag


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#7 15-05-2013 13:52

S-Helt
Experienced
Registered: 31-08-2011
Posts: 81

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Er der en grund til 5 lineelves/1 thrower /1 FF frem for 4 lineelves/ 2 throwers? Throweren er jo en linjebasse med pass for 10k.

Offline

#8 15-05-2013 14:55

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

S-Helt wrote:

Er der en grund til 5 lineelves/1 thrower /1 FF frem for 4 lineelves/ 2 throwers? Throweren er jo en linjebasse med pass for 10k.

God pointe  :-)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#9 15-05-2013 15:36

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Jeg tror wrestle/strip ball er essentielt på en af dine catchers. Problemet med Pro-elves er at de har svært ved at tage bolden fra modstanderen med mindre de er bygget til det (wrestle og strip ball). Ellers kommer de til at være gode til at score i eget drive (det synes jeg også Siri er) men har svært ved at stoppe modstanderen. Blodge+Sidestep hjælper, men så skal du være parat til at ofre dine blitzere... Du spurgte hvorfor rotterne anses som bedre turneringsmæssigt end pro-elves og mit svar ville (blandt andet) være at GR har dodge fra starten. Det vil sige at du kan lave blodgers og wrodgers med en skill, noget pro-elves ikke kan. Hvis du forsøger at hoppe ind i buret bruger du dit reroll på det lykkes og så skal du sætte din lid til du slår det rigtige med den ene terning, ellers er det 'slå-til-elveren'.

Du kan overveje leap, evt. på den ene blitzer eller på en catcher. Det har 2/3 chance for at komme ind i et bur (bedre chance for at gemme RR til blocket).

Derudover tror jeg ikke accurate er det værd. Du skulle gerne komme i en position hvor du kan quick passe til en elver der kan løbe den ned til et hand-off til din catcher, der så kan score. Et godt alternativ ville være sure hands eller safe throw hvis du absolut vil give bolden til modstanderen ved at kaste med den. Det er kun idioter som mig og Casper der spiller kastespil til turneringer, Casper med High Elves og jeg selv med humans, og det er mest for at fucke med modstanderen, eller hvis jeg er presset (eller jeg tænker at 3-0 ser bedre ud end 2-0).

Nå men, hils dem alle jeg ville gerne have været med.

Cheerio,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#10 15-05-2013 18:19

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Pro-Elves og alle elves kan da lave blodgers, men det er rigtigt at du ikke kan få en wrodger. Men man kunne jo have 2x blodge (blitzer), 2x wrestle (catcher) og 1x dump-off (catcher), så har du stadig to mand der kan angribe cage og samtidig dump-off til at sikre mål. Med dump-off gør det heller ikke så meget at de to andre har wrestle, da modstanderen jo alligevel ikke kan slå på alle 3 i sin tur.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#11 15-05-2013 18:23

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Hah! Mens jeg lige lavede en kop kaffe, fik jeg en endnu bedre ide!

Turnerings-udfordringen

Bugge har jo vist vejen for crazy builds, og jeg udfordre dig hermed til at stille et pro-elf hold efter holdets sande natur. Ergo, et pro-elf hold med kun forskellige AG skills!


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#12 15-05-2013 19:03

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

aermet69 wrote:

Pro-Elves og alle elves kan da lave blodgers, men det er rigtigt at du ikke kan få en wrodger. Men man kunne jo have 2x blodge (blitzer), 2x wrestle (catcher) og 1x dump-off (catcher), så har du stadig to mand der kan angribe cage og samtidig dump-off til at sikre mål. Med dump-off gør det heller ikke så meget at de to andre har wrestle, da modstanderen jo alligevel ikke kan slå på alle 3 i sin tur.

Nånå skal vi nu til at forholde os til sandheden. Ja, nu snakker jeg mest om proelfs, men min pointe var at catcherne ikke har dodge fra starten, hvilket gør det svært at hoppe ind i caget eller lave blodge-wrodge men nemt at lave fudge med dem. Men jeg havde da glemt blitzerne! Er jeg den eneste der synes en leap/strip ball på en elverbasse ville være nice? Anyways, synes det er god ide med kick på en lino/thrower og tag det på førstedagen det giver sindssygt god mening at have den skill asap.

Jeg er med på Caspers' ide, MEN med Stand Firm på en blitzer på anden dagen. Det vil for det første drive dine modstandere til vandvid at du kan vælge at blive stående eller sidesteppe og dem der ikke bliver drevet til vanvid af det bliver det af den tid det tager dig at bestemme om de skal bruge den ene eller anden skill i deres tur big_smile


"Frankie, make him gone..."

Offline

#13 15-05-2013 19:06

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

aermet69 wrote:

Pro-Elves og alle elves kan da lave blodgers, men det er rigtigt at du ikke kan få en wrodger. Men man kunne jo have 2x blodge (blitzer), 2x wrestle (catcher) og 1x dump-off (catcher), så har du stadig to mand der kan angribe cage og samtidig dump-off til at sikre mål. Med dump-off gør det heller ikke så meget at de to andre har wrestle, da modstanderen jo alligevel ikke kan slå på alle 3 i sin tur.

Husk jeg kan først tage dump-off på dag 2.

Idéen var med ikke at tage en wrestle på catcher, var at jeg ikke vil ligge ham ned. Så hellere wrestle på en lineman. Det var det rockstar/Henrik som blev nr.2 i malmö gjorde. Henrik tog også accurate på en thrower, det fungeret virkeligt godt når han var presset.


@Lord Manhammer; Men når GR hopper ind i cage'ed så tager de 2 terninger imod også skal de base  cage'ed for at få de 2 terninger, så det ikke er 3 imod.
Strip Ball ville være super, hvis det ikke var for at der kommer til at være for mange sure hands spillere (på gouls/hobgoblins/Orc blitzers etc)

men måske :

2 Blitzers   2x dodge bounes skills
3 catchers  1x dodge og 1x wrestle på første dagen og 1 x dump-off på anden dagen
4 lineelfs     1x kick på første dagen og 1 x wrestle på anden dagen
2 thrower    1x accurate på anden dagen
3 RR
1 Apo
tv 1100 - 11 man, 8 skills: 5 skills 1.dag/ 3 skills 2.dag


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#14 15-05-2013 19:24

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Jeg tror du ku være overraskende farlig med Pro elfs (med mindre cass guderne er imod dig). Stemmer klart på dem smile
Har du figurer eller ska du låne? Har dog kun DE, hvor der mangler catchere.

Offline

#15 15-05-2013 19:42

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Har lånt Andreas woodie figs


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#16 15-05-2013 21:17

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

aermet69 wrote:

Hah! Mens jeg lige lavede en kop kaffe, fik jeg en endnu bedre ide!

Turnerings-udfordringen

Bugge har jo vist vejen for crazy builds, og jeg udfordre dig hermed til at stille et pro-elf hold efter holdets sande natur. Ergo, et pro-elf hold med kun forskellige AG skills!

Du er det ikke taastrup jeg skal møde, men en naf Turnering jeg skal deltage i.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#17 15-05-2013 21:33

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Uping the ante


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#18 16-05-2013 08:41

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Panduro wrote:
aermet69 wrote:

Hah! Mens jeg lige lavede en kop kaffe, fik jeg en endnu bedre ide!

Turnerings-udfordringen

Bugge har jo vist vejen for crazy builds, og jeg udfordre dig hermed til at stille et pro-elf hold efter holdets sande natur. Ergo, et pro-elf hold med kun forskellige AG skills!

Du er det ikke taastrup jeg skal møde, men en naf Turnering jeg skal deltage i.

Same same tøsedreng tongue


"Frankie, make him gone..."

Offline

#19 16-05-2013 09:00

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

fuck jeg synes det er en god ide! eller kun pro, tænk på det gratis reroll til alle dine mænd hver tur! så kan du spare dine reroll til flere spillere og foule mere!! måske kan du enda gå dirty player på en! det lige noget for dig


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#20 20-05-2013 09:36

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

I alt? Og tog du kun ag skills, samt SF?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#21 20-05-2013 10:52

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Resultater:

dm2013_zpsabe878f3.jpg

Flot klaret Troels! Har du lyst til at lave en turnerings rapport til os?


"Frankie, make him gone..."

Offline

#22 20-05-2013 11:35

Kalle Fisker
Experienced
Registered: 06-09-2011
Posts: 92

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

rigtig flot klaret troels! dejligt at du repræsentere klubben land og rige rundt!!
læg lige mærke til vinderen toppers TD diff med chaos Dwarfs, 10-2!!! så er det svært at lege med dværgene når de har flest TD's (hvis tiebreaker er TD diff som jeg går ud fra!)
dejligt at se at du også kører med Pro elfs som med så mange andre hold.

Rock on!

Offline

#23 22-05-2013 13:50

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Hej igen!

Troels smider du ikke lige et par linier om hvad der skete og om du lærte noget af det? Samt hvilke hold er mega-OP!

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#24 23-05-2013 13:19

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Year of tha Bash!

build:

2 Blitzers   2x dodge bounes skills
4 catchers  1x dodge og 1x wrestle på første dagen og 1x wrestle og 1x dump-off på anden dagen
3 lineelfs     
2 thrower    1x leader på første dagen og 1x kick anden dagen
2 RR
1 Apo
1 FF
tv 1100 - 11 man, 8 skills: 5 skills 1.dag/ 3 skills 2.dag 





1 match: Morias hammer/chaos dwarfs (slutstilling 18 plads.)

Morias hammer har ikke spillet i flere år, så tager en sejrer uden de store problemer

resultat: 2-1

2 match: Slightly Norse/Norse (slutstilling 13. plads)

Styrer denne kamp og får bash'et ham af banen med mine pro elfs. Flere cas end ham og KO's -->> Pro elfs er ikke min stil!!
Mangler tilsidst et 2 + pick up (som jeg fejler) og et 3+ handoff med reroll for at vinde kampen)

resultat: 1-1

3. match: Brio/Orc (slutstilling 10. plads)

Får bolden til at starte med og score på 2 ture. Derefter var det orc cage resten af kampen.
Gab, det er super kedeligt måde at spille BB på!
Tager det 5+ dodge ind i cage'd mange gange, og i slutning af kampen får jeg boldcarrieren ned, men bolden hopper på en lineorc og det var kampen

resultat: 1-2

match 4: Mr. Nuffle/Lars/Orc (slutstilling 17. plads)

Vi valgte at tage denne kamp lørdag aften istedet for søndag morgen.
Det betød at jeg var blevet stiv og godt kørerne da kampen startet (Lars skulle køre bil, så han var ædru).
Så husker ikke så meget.

Men han fejlet sit første pick-up, så jeg kunne nå om bag ham og få bolden fra ham, før han fik cage'd op.
(Enelig lykkes planen - Det eneste tidspunkt i denne DM.)
Jeg hopper ind i hans cage virkeligt mange gange i denne kamp, til stor frustration for Lars.
Vinder sikkert 2-1

Resultat: 2-1

5: Rockstar/Pro elfs (slutstilling 9. plads)

Pro vs Pro. Vi kan ikke stoppe hinanden.
Har en chance til at komme foran i slutningen af 1.halvlag, men det lykkes ikke.
Dump-off virker godt, som afværgnings taktik. Ellers rimeligt standard.

Resultat: 3-3

6 match: Knaegten/Nerco (slutstilling 7. plads)

Han modtager bolden og på min første tur, første action roller jeg double skulls.
Han får omringet hele mit hold og smadret det - får dog bolden fri, men han i turn 8..
Jeg score hurtigt i 2.halvlag med 2 damer nede.
Han cager op igen og det lykkes ikke at få gode block terninger når jeg hopper ind i caged.

resultat: 1-2

Slut resultat:

12. plads
W/T/L
2/2/2

10-10 TD diff (en fra at får flest TD's)



.............................................

Elfs (og andre lang øre) er meget bedre end skaven, de har så mange flere muligheder
og de kan med lidt held hoppe ind i et cage og tage en block terning
Klaret det 5+ dodge mindst 10 gange i denne turneringen.

Problemet med elfs og andre elver er at de liver og dør på den ene dodge terning istedet for de to block terninger
som bash hold for det meste bruger.
og hvis enes modstander spiller bare lidt sikkert, er det nemt at får cage'd op, også er det ikke meget at gøre
når man spiller ag4/av7 hold.


Men generelt er jeg bare best til at spille 'attrition' - maksimerer mine blocks og minimerer min modstanders blocks
og vide hvornår jeg skal følge op.
Så Chaos Dwarfs er det hold jeg burde spille, også måske Dark Elfs hvis jeg skal spille bold-spil, da de har meget mere block og kan få meget dodge.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#25 23-05-2013 15:22

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: DM 2013 18-19 maj Århus

Hej Troels, tak for rapport og flot spillet! Jeg tror sku ikke jeg kunne have gjort det bedre med det hold.

Tjek. Det var også lidt det jeg tænkte ud fra din sidste kamprapport som Skaven (dine mange cas'er). Tænker på om du (som jeg og mange andre) egentligt bedst spiller hold der kan begge ting, herunder i varierende grader: Skaven, Lizardmen, Humans og Necro? De spiller meget forskelligt disse hold, men de har det til fælles at de alle kan noget af det hele med mere og mindre bash. Grunden til jeg synes menneskeholdet er helt oppe at ringe lige nu er (mange ting, men) at jeg plejer at være god til at læse min modstander og prøve at tilpasse mig hans spil og udnytte hans fejl. Da vi spillede mod Taastrup var der ingen af dem der dækkede af for et kastespil og så kaster jeg. Hvis nogen giver mig gode bash muligheder så basker jeg. Men det vigtige for mig er at holdet kan nogle forskellige ting, så jeg kan skifte taktik, hvis jeg synes det ene ikke virker.

5+ slaget er jo et ømtåleligt emne, men vigtigt hvis man gerne vil spille elvere/rotter. Det lykkes 1/3 gange, med mindre man har et reroll, så lykkes det 5/9 gange, det vil sige mere end halvdelen. Det er (i min bog) ikke gode odds, men det er til gengæld mere end halvdelen af gangene. Det der er med rotterne sammenlignet med elverne er 2 ting. For det første at de har dodge på deres GR, så RR er gratis, og så kan de tage SB eller Wrestle som skill for at få klovnen med bolden ned. De eneste der er bedre til at få bolden fra folk på den måde er skovelverne (men så har du solgt din sjæl til djævlen wink) og witchelves.

Jamen Anders, de har jo 2 terninger imod! Jeps, det vil sige at mod en SH spiller skal du bruge din wrestler og så er der (med RR) 56,25 % chance for du får den fra ham og kun 8,6 % chance for at han ligger dig ned (skull). Hvis han ikke har SH skal du bruge din SB spiller, så er der (igen med RR) 69% chance for du tager bolden fra ham men til gengæld 30% chance for han ligger dig ned. Til sammenligning har vi pro-elvere der har 1 terning når de er kommet ind i buret (hvis ikke der er en guard et sted...) som med SB mod Block har 2/3 chance for at tage bolden fra tossen, men går ned 1/3 af gangene og med Wrestle mod SH tager bolden 1/2 ad gangene, og går ned 1/6 af gangene.

Det skal siges at det overordnede er statistik og derfor intet med virkeligheden har at gøre, men til gengæld viser noget om hvordan man kan lade sig narre til at tro at pro-elves er bedre til at tage bolden end rotten. Så kan man diskutere om man kun skal bruge RR til Pro-Elves' block slag og så lade dem fejle deres dodges hvis de fejler dem... Tja... Jeg tror man ender med en masse døde elvere så.

Det sagt synes jeg skaven er et meget anderledes hold end elverholdene, og meget farligt at sammenligne de hold, men hvis du spiller skaven som du ville spille et pro-elf hold så er det klart elverne er bedre. Det er dog ikke mit billede af dig at du ville gøre det, mere at du ville spille på bash siden, så måske skal du have et mere bash hold end Skaven?

Prøv DE af og se om det er noget, men ellers tag og prøv humans, norse eller Amazons. De skal ikke lave et hop ind i buret spil, men de kan så meget andet. En human catcher med wrestle er stadig et virkeligt farligt piece...

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

Board footer

Powered by FluxBB