Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#26 12-05-2013 16:06

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nye spil

Hurtigt indspark:

Sudden Death udvidelse til Bloodbowl Team Manager.

Og så for øvrigt, flere gange har vi været i kontakt til Fantask der har tilbudt klubben boder og kaffe til deres Spilfestival, spiltest og spilfremvisning nede i forretningen, samt kvalificerede råd omkring bræt- og rolle-spil. Men det jeg synes der er forskellen er at vi ved at involvere os inkl. at købe spil igennem Fantask er med til at styrke nørdemiljøet i DK frem for kun på Blågården. Selvfølgelig har de også en agenda i at få flere kunder ved at styrke nørd miljøet, men sådan er samfundet skruet sammen til revolutionen kommer.

Cheerio,
Lord ManHammer
¨Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#27 13-05-2013 15:46

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Nye spil

Nu er det jo morgen vi har snakket om at ta ind og købe spil, men vi er jo ikke kommet frem til en enstemmig beslutning om hvor vi køber spil så vi kan måske udskyde det til vi har noget at få snakket mere om det? Jeg er mest til at vi tager en hurtig beslutning, og personligt er jeg for at købe ind i fantask.


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#28 13-05-2013 17:56

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Nye spil

Lad os nu finde ud af, hvilke spil, vi vil have. Så finder vi ud af, hvor vi køber dem bagefter.

Jeg vil gerne have det her spil til klubben:

http://boardgamegeek.com/boardgame/40354/maria

Lavkomplekst, historisk scenarie. Skulle være pisse godt.

Offline

#29 14-05-2013 01:47

Daniel Lundsby
Veteran
Registered: 12-08-2011
Posts: 287

Re: Nye spil

For det første synes jeg også vi skal købe vores spil i Fantask - jeg tror det at have lokale butikker der sælger de spil vi kan lide er meget mere værd end de penge vi evt. ville kunne spare på at købe spillene over nettet.

For det andet: Det jeg mest har oplevet at savne er et godt, ikke for langt to-spillers spil. Gerne et med en vis mængde variationsmuligheder. Nogle eksempler på forskellige typer spil jeg synes kan passe i den kategori kunne være:

*De asymmetriske figurspil: Space Hulk - ikke lige til at få fat i desværre. Men andre muligheder der måske kan gøre det samme kunne være Claustrophobia eller Sedition Wars. Jeg har ikke prøvet nogen af dem, har Sedition Wars liggende, men giver ikke mig selv lov til rigtig at kaste mig over det før Mutually Assured Destruction er malet wink

*Kortspil: Living Card Games lyder som om de kunne udfylde nichen. Igen har jeg desværre ikke prøvet dem, så jeg ved heller ikke hvor lang tid der skal gå på metagame inden spillet. (For mig personligt ville Dominion også kunne gøre det, men det er rart at kunne appellere til varierende smage)

*Hex-spil: OGRE skulle gerne komme senere på året, både i kæmpe-deluxe og i lommeudgave. Noget i den stil. Måske er Dragon Rage et rimeligt alternativ. Eller måske Battletech som endnu et old-school eksempel.

*Figur-lette figurspil: Battletech kunne også komme med her - spil hvor du typisk styrer en til fem figurer pr. side. X-wing kunne også være en mulighed her, selv om ekstra figurer måske ligger lidt i den dyre ende. Om et par år når SJG er færdige med det tror jeg også det nye Car Wars vil ryge på denne liste. Disse spil har også den fordel at de typisk kan udviddes med flere spillere hvis det er det man vil.

*Coop spil: Pandemic har vi vist fået? Jeg har bare ikke fået prøvet det. Zombiecide er også en mulighed her.

Jeg ved godt at en del af disse spil ligger hjemme hos folk og kan medbringes, men det er til de situationer hvor vi står to personer og kigger i skabet at jeg føler der er nogle mangler.

Mht. Bennis snak om handelsspil er jeg ikke sikker på hvad du præcis mener? Tænker du spil hvor indbyrdes handel er vigtig? Her kan jeg umiddelbart komme på Settlers og Bohnanza. Kan ikke huske om vi har Settlers eller om det var nogens, men jeg kan personligt bedre lide at handle bønner. Når du nævner Puerto Rico tænker jeg mere økonomiske euro-agtige spil. Det er så også et område hvor klubben kunne have plads til et godt et eller to af slagsen, såfremt vi kan blive enige om nogen der er nok interesse for at spille.

Af de tidligere nævnte spil kunne jeg personligt især godt tænke mig vi fik Illuminati og Gauntlet of Fools, og jeg synes generelt det give god mening at købe udvidelser til de spil klubben har der spilles jævnligt (selvom jeg synes de Battlestar-udvidelser jeg har prøvet oftest kun har bidraget med unødig ekstra kompleksitet).

Nu jeg nævner Battlestar vil jeg også foreslå The Resistance, som er traitor-mekanismen skåret helt ind til benet.

Endelig var det måske værd at kigge på nogle af de nyere danske spil der findes - Merchants and Marauders og Police Precinct for eksempel - og vurdere om nogen af dem egner sig til klub-brug.

Offline

#30 14-05-2013 07:59

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Nye spil

+1 til Daniel.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#31 14-05-2013 16:18

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Nye spil

Her er nogle prissammenligninger. De enkelte spil er som regel væsentligt billigere på nettet. Forsendelsesomkostningerne er ikke på mere end 140-150 kr.

I vores tilfælde er der dog mange spil som også er udsolgt på diverse online stores, så vi kan ikke købe nok ind til, at det kan svare sig. Hvis vi kan få 10-15% rabat i Fantask, kan det rigtignok bedst svare sig at handle ind der.

Spil                            Fantask/Farao   Gameslore    Planetongames

Zombicide (udsoglt)       719                  513            540
Maria                            480                  326            307
Puerto Rico                    360                  256            277
Through the Ages            560                  407  udsolgt    -->
Talisman                       480                  udsolgt            390
Dreadball                                           362   
Illuminati                    280                  194   
Mutiny!                      124
Queens Gambit           
Runewars                    639                  477   
Gauntlet of Fools                                  159               150
BB TM exp                    200                  145            150
Pirates Cove               499       
Ave Cæsar           
Battlestar exp                      Ikke ude endnu?   
Virgin Queen               719                  512            495
Claustrophobia            519                  291  udsolgt -->
Sedition Wars              720       
The Resistance            159                  124            127
Police Precinct            480       
Merchants &
Marauders (udsolgt)    499                  380            400

Nogle spil kan ikke fåes i Fantask, men i Faraos. Alternativt kan vi købe spil hos www.boardgamer.dk. De har gratis forsendelse ved køb over 600,-. Og så er de jo lokale.

Offline

#32 14-05-2013 16:28

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Nye spil

Talisman udvidelserne koster 200 stk. Synes vi skulle holde det til maks et par af udvidelserne i første omgang. Eller satse på Relic i stedet.

Mutiny! og Pirates cove rater ret dårligt på Geeken. Er det foreslag tilbage fra nørdmiddag? Vi kan skaffe Merchants and Marauders brugt - er fomentlig et langt bedre (pirat)spil end Pirates Cove.

Queens Gambit ser fedt ud (operationel 7årskrig). Men svært at skaffe nogen steder.

FF fields kan vi købe med, næste gang nogen bestiller fra Comixininos.

Offline

#33 15-05-2013 14:40

Andreas "Jakel"
Kasserer
Registered: 13-08-2011
Posts: 199

Re: Nye spil

Jeg synes Pirates Cove er nice, godt hygge spil på et par timer, har spillet det rimlig meget gennem tiden


“Stories of imagination tend to upset those without one.”
― Terry Pratchett

Offline

#34 15-05-2013 17:02

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Nye spil

Ok. De skulle have det i Faraos.

Offline

#35 16-05-2013 08:48

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Nye spil

hvis boardgamer skal det være ret snart da de er vikelig low på mange spil, som maria, bb:tm:sd.
for mig kan det lige så godt være en udenlandsk internet portal som en dansk. men hvis vi nu sender vores finans ansvarlig ind i fantask og siger "hør her, vi kan få disse titler til denne pris på nettet, kan i gi nok rabat til det kan svare sig for os at købe her? fordi i er vores ynglings nørder og vi vil hellere "støtte" jer ved at be om rabat"


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#36 08-06-2013 14:27

Gubbie
Experienced
Registered: 14-11-2011
Posts: 81

Re: Nye spil

jeg ved godt det er sent at svare, men hvis ave cæsar skal købes, så skal det IKKE være den nye version i butikkerne. Det bør være den gamle version, som købes brugt. Grunden til dette er at brættet i det nye er super elendigt i forhold til det gamle bræt, hvor man har flere baner der kan køres og alle banerne er bedre end på det nye bræt.

Dette kommer fra en garvet ave cæsar spiller, der selv har købt den gamle version brugt.

Offline

#37 09-06-2013 13:32

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Nye spil

Vi har snakket om at købe den nye og trykke de gamle plader selv


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#38 10-06-2013 14:11

Silas
Experienced
Registered: 18-08-2011
Posts: 52

Re: Nye spil

Jeg har haft Puerto Rico og Bonanza liggende i klubben, men tog dem med hjem, fordi det vist ikke rigtig blev brugt. Tager det gerne med igen.
Eller også tog jeg Bonanza med hjem fordi jeg skulle bruge det og glemte at tage det med igen. Anyways.

Er der interesse for det?

Offline

#39 12-06-2013 16:17

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Nye spil

Vi laver en list, hvor folk kan skrive de spil op, som de gerne vil stille til rådighed for klubben. Så bliver det på bring-on-demand-basis (så der ikke er for mange spil i vores små, fedtede skabe).

Offline

#40 12-06-2013 17:46

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Nye spil

Det spil Dungeonquest klubben har, er det mit? Kan ikke huske om jeg donerede/droppede det til benyttelse nede i klubben?

Derudover vil jeg gerne stille CoPE til rådighed dernede, hvis nogen skulle have lyst til at spille den slags...

Knuzzer,
Kord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#41 12-06-2013 18:54

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Nye spil

Jeg tror desværre klubben investerede i Dungeon Quest.

Offline

#42 12-06-2013 21:38

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Nye spil

det er klubbens! vi fik det af fantask i gave du kan ikke løbe fra det bagmand


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#43 13-06-2013 10:14

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Nye spil

sad

Offline

#44 14-06-2013 11:00

Gubbie
Experienced
Registered: 14-11-2011
Posts: 81

Re: Nye spil

Troels G wrote:

Vi har snakket om at købe den nye og trykke de gamle plader selv

det lyder som et fornuftigt alternativ :-)

Offline

#45 04-11-2013 02:06

Pelle
Veteran
Registered: 04-11-2013
Posts: 203

Re: Nye spil

Vi regner med at en lille netrunner start-up dag for folk der ikke rigtigt er kommet ind i universet og teknikkerne (og selvfølgelig for alle hajerne) lørdag d. 16 november i klub regi og tænker at det ville være fedt at have (i hvert fald) grundsættet til brug den dag og til senere brug i klubben. Det koster ca. 300 kroner så tænker at det er ikke den store udskrivning. Jeg kan sagtens stå for at købe det, tænkte bare lige at jeg ville have et 'go' herfra..


Faith is stronger than Zombies my son.

Offline

#46 04-11-2013 10:10

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Nye spil

Jeg synes selvfølgelig det er en rigtig fin ide.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#47 04-11-2013 12:38

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Nye spil

her er det til 214kr.: http://www.kelz0r.dk/magic/advanced_sea … 15&x=0&y=0

vi skal også have Spartacus - The Serpents and the Wolf Expansion Set: http://www.kelz0r.dk/magic/advanced_sea … us&x=0&y=0


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#48 18-02-2014 16:47

Elgaard
Journeyman
Registered: 18-02-2014
Posts: 1

Re: Nye spil

Hejsa,

Jeg kender ikke så meget til jeres brætspilsklub, men da jeg leder efter nogle at spille med, kigger jeg det nok forbi på et tidspunkt i den nærmere fremtid. Angående køb af brætspil er jeg begyndt at bestille fra http://www.webhallen.com/dk-da/
Der går en 3-4 dage før man kan hente det i deres butik, men til gengæld er priserne generelt lavere end de fleste andre butikker jeg har set.

Bare et indspark.

Offline

Board footer

Powered by FluxBB