Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#51 29-05-2013 17:28

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Den er meget frisk synes jeg, men en smule farlig uden block, med mindre du laver 2 terninger på ham men så skal der hoppes en del og det koster RR.

Denne her er meget interessant:
http://www.talkfantasyfootball.org/view … 43&t=37072

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#52 29-05-2013 17:32

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

hov, hov, Mr ManSlammer. Du har ikke set MIG spille de gæve vikinger fra norden! big_smile

Offline

#53 29-05-2013 17:46

One Million Monkeys
Kommunikation -og Feltmarskal
Registered: 29-08-2011
Posts: 123

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

@Manhammer.
Fik regnet mig frem til at Leap: 3+, block: 3+, block: 3+. Giver mig 39.5% chance med reroll. ca. 30% uden. Igen det er mere truslen om Mutual Assured Destruction der her spiller en rolle.


Everybody knows that the dice are loaded/Everybody rolls with their fingers crossed/Everybody knows that the war is over
Everybody knows the good guys lost/Everybody knows the fight was fixed/The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes/Everybody knows

Offline

#54 29-05-2013 18:13

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

One Million Monkeys wrote:

@Manhammer.
Fik regnet mig frem til at Leap: 3+, block: 3+, block: 3+. Giver mig 39.5% chance med reroll. ca. 30% uden. Igen det er mere truslen om Mutual Assured Destruction der her spiller en rolle.

Hvis du får dine 8 skills ville guard på en catcher være rigtig god..
Ifølge Tom Anders, som står bag Slann holdet, er holdet designet til at være tier 1.5
og blitzerne for dyre til at tage med i en turnering: http://threedieblock.libsyn.com/three-d … ders-slann

4 catchers
8 linefrogs
5 rr
1 apo

lyder sgu optimalt.

Så:

4 catchers: guard, dodge, dogde, wrestle
8 linefrogs: kick, wrestle, wrestle, frenzy
5 rr
1 apo


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#55 29-05-2013 18:57

One Million Monkeys
Kommunikation -og Feltmarskal
Registered: 29-08-2011
Posts: 123

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

@Panduro Jeg ser din pointe ang. blitzerne.

Tror dog ikke jeg vil fyre dem alle, men skære ned på dem. hvad angår krox'en så har jeg nok for meget kærlighed til de store, til at kunne undlade den...


Everybody knows that the dice are loaded/Everybody rolls with their fingers crossed/Everybody knows that the war is over
Everybody knows the good guys lost/Everybody knows the fight was fixed/The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes/Everybody knows

Offline

#56 29-05-2013 19:31

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Nu er jeg ikke Tom Anders, men jeg ville sku ikke gå til en turnering uden mindst en blitzer! Hvis jeg ikke havde haft dem på mit hold i ligaen, var det gået endnu endnu værre end det har gjort. Den mængde af pitch-control de giver er fænomenal. Krox'en kan jeg se for og imod, men personligt er jeg meget meget glad for den. Jeg ville dog nok gå en ned, for at få det 4. reroll. Kampen igår, selvom jeg tabte, viste mig at forskellen på 3 og 4 rerolls for det hold, er helt voldsom.

Jeg er lidt ulden på SF til Krox, tror ikke det er nødvendigt, og tror den skills kan bruges bedre andre steder. Men omvendt er SF på Krox bare rigtig rigtig lækker.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#57 29-05-2013 19:33

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Tror også godt jeg kunne dukke op d. 11. Hvornår ved vi om det er 3 eller 6 skills?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#58 29-05-2013 20:01

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

aermet69 wrote:

Tror også godt jeg kunne dukke op d. 11. Hvornår ved vi om det er 3 eller 6 skills?

På dagen


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#59 29-05-2013 20:02

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Så er det sku da svært at vælge hold...


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#60 29-05-2013 20:09

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

slann:

1 krox
3 catchers
1 blizter
6 linefrogs
4 RR
1 Apo

tv1100, 11man 1 apo


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#61 29-05-2013 20:11

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

aermet69 wrote:

Så er det sku da svært at vælge hold...

Ja. Synes også det er lidt crazy.
Men folk kan tage alle deres hold med, også vælge race efter man ved hvor mange skills man får.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#62 29-05-2013 20:27

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

One Million Monkeys wrote:

@Panduro Jeg ser din pointe ang. blitzerne.

Tror dog ikke jeg vil fyre dem alle, men skære ned på dem. hvad angår krox'en så har jeg nok for meget kærlighed til de store, til at kunne undlade den...

Enig mht. kroxen, en big guy med SF er fantastisk, prehensile tail endnu bedre... Blitzerne har jeg lidt svært ved, ialfald uden block, men måske capper kan give nogle hints?

Og så synes jeg det er fornuftigt med en blanding af Strip ball/wrestle og hvis der er plads til det en guard, men det tror jeg du har meget godt styr på Bugge. Til gengæld tror jeg at 4 RR eller mere er en god ide, ialfald det feedback jeg har fået fra Capper har været at det er guld værd.

@Benni: Det er rigtigt! Gider godt se dig tæske tosser med det totale tampehold!

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#63 29-05-2013 20:29

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

He og mens jeg skrev kom komissæren mig i forkøbet!


"Frankie, make him gone..."

Offline

#64 30-05-2013 00:13

One Million Monkeys
Kommunikation -og Feltmarskal
Registered: 29-08-2011
Posts: 123

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Har også tænkt om Stand Firm til Wrangler Squig'en, øhh... Krox'en er nødvendigt. Hvis man har et par Blitzers behøves det nok ikke. De er gode nok i sig selv til at lukke ned for dodge spillere. Måske guard. Tænker at hvis man blitzer et cage hjørne væk. stiller sin blitzer der og så får Guard krox'en ind foran ball carrieren, så snakker vi et -3 dodge, hvis du ikke lige kan fjerne de to squigs. Stand Firm på en blitzer kunne til gengæld være sjovt, men det betinger nok at den har block. Men en frø med jump up, block, grap og Stand Firm kan blitzes, men ikke flyttes fra ball carrieren, der ikke tør dodge væk, pga krox'en. Næste tur op og stå block, og flyt ball carrieren væk fra cagen, hvor den så kan blitzes. Vil i hvert fald ske i 1 ud af 15 kampe...
Off topic. Lige pludselig får jeg lyst til at give min warpstone troll Disturbing presence. Den holder ball carrieren med tentakler og besværliggør et handoff. Men det er naturligvis bare et beast of nurgle så.


Everybody knows that the dice are loaded/Everybody rolls with their fingers crossed/Everybody knows that the war is over
Everybody knows the good guys lost/Everybody knows the fight was fixed/The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes/Everybody knows

Offline

#65 30-05-2013 00:19

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Du kunne også overveje Dodge til en blitzer. Det gør ham temmelig resilient overfor catcher-typer og andre der ikke selv har block - og som han typisk gerne vil holde i.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#66 30-05-2013 04:10

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

jeg vil gerne være med med enten dark elves eller vampire


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#67 30-05-2013 08:33

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

@Slanndiskussionen:
Problemet er to-foldigt: At det kun er 1 kamp og man ikke ved hvem man kommer til at spille mod, så det kan være de cager/ikke cager/har catchers/har ingen catchers osv. Med andre ord skal man nok skille efter at kunne 1. tage bolden fra modstanderen, 2. kunne score og defende mod en variation af hold. Linket ovenfor linker til en fyr der optimerer at kunne sacke boldholderen, men han har også været forholdsvis heldig gennem sine spil (ingen guard på orkholdet og som han selv skriver at det var held hans frøer holdt så godt). En smule variation på holdet vil give frøerne nogle muligheder som kan give pote i de tilfælde hvor du ikke bare kan hoppe ind og sacke. Jeg tror desuden det ville være sikrere at give blitzeren block, så i det tilfælde du ikke spiller mod catcher typer kan han stadig stå og slå?

Den anden ting er at det formentligt er nogle tunge drenge vi skal spille mod. Hold CBBA har bl.a. KFoged og Mobo på holdet, så det er formentligt ikke trænere der ikke ved hvordan man forsvarer mod et slaan hold og går i panik over leap. Med andre ord skal vi ok regne med at prøve en overraskelse eller 2 mod dem, som f.eks. frenzy, eller medbringe en SF krox, eller bare krox. Der er heller ikke noget i vejen for at have 2 blitzers med til hver deres hjørne af buret og så give fingeren til enhver elver der prøve at dodge derind big_smile

Anyways, bare lidt luft fra syden...

@Warpstonetrolden: Helt sikkert disturbing presence. Det er forøvrigt en skill du kunne overveje på mange af dine andre spillere også. Hvis du får bolden løs og stiller en eller to DP folk i nærheden så får han den fandme ikke samlet op før din næste tur big_smile


"Frankie, make him gone..."

Offline

#68 30-05-2013 08:54

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

3 Catchers (240)
2 Blitzers (220)
Krox (140)
5 Linos (300)
4 RR (200)
= 1100

Jeg ville nok droppe en blitzer for et RR eller en Apo, men det er bare mig og fordi jeg synes de er sindssygt dyre de der blitzers!


"Frankie, make him gone..."

Offline

#69 30-05-2013 09:13

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Virker virkelig mærkeligt at man ikke skal vide hvor mange skills man har før kampdag. Specielt, hvis man kan vælge hold bagefter.. det eneste formål det tjener, er at hele arrangementet tager længere tid IMO. Virkelig mærkeligt smile

Offline

#70 30-05-2013 09:21

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Men kan man ikke bare bede Mr. Nuffle slå en terning og så ved vi det? Sværere er det vel ikke, og når vi er en hel klub fyldt af folk der går i sort hver gang vi skal tage et valg uden at kende ALLE omstændigheder, så er det vel også en meget human ting at gøre?

Knuzzer,
Lord ManHammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#71 30-05-2013 11:13

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Benni wrote:

Virker virkelig mærkeligt at man ikke skal vide hvor mange skills man har før kampdag. Specielt, hvis man kan vælge hold bagefter.. det eneste formål det tjener, er at hele arrangementet tager længere tid IMO. Virkelig mærkeligt smile

Pointen er, at nogen af kampene skal svare til en 1. dags kamp og nogen en 2. dags kamp.
Men spørg lige Mr. Nuffle.

....

Jeg foreslår:

Panduro: Chaos Dwarfs Tier 1
Bugge: Slann Tier 2
Benni: Lizardmen Tier 0
Troels G: Dark Elfs Tier 1


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#72 30-05-2013 11:24

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Hvis vi kun har 3 skills, vil jeg hellere spille Norse, men ellers tonser jeg gerne med øgler for at G kan trylle med DE smile

Offline

#73 30-05-2013 16:10

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Godt team. Hvis nogen skal træne, så sig til smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#74 31-05-2013 13:05

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Jeg tænker
4 blitsere
2 hekse
1 snigmorder
1 løber
3 linjemænd
2 omslag

Hvis det bli'r fire evner så brydning på en heks, undvige på to blitser og nerver af stål på en løber.

Hvis syv evner så strip bold på en heks takling på en blitser og hop på snigmorderen.

Tror jeg....


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#75 01-06-2013 13:26

One Million Monkeys
Kommunikation -og Feltmarskal
Registered: 29-08-2011
Posts: 123

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Hvis det bliver tre evner kunne jeg overveje Underworld eller Goblin i stedet for. Ved ikke om 5 skills vil være nok til et Slann team.

Les partisans de toit.

7 Gobbos : 280
1 Bombardier: 40  Hail mary (man måtte konvertere en normal til en dobbelt ? )
1 Looney: 40:
1 Fanatic: 70 Grab/MB
1 Squig: 70: Sure feets
2 Trolls: 220 Guard, Stand Firm
3 RR 180
3 Bribes 150
3 ff
1 coach
1 cheerleader

Last edited by One Million Monkeys (01-06-2013 14:20)


Everybody knows that the dice are loaded/Everybody rolls with their fingers crossed/Everybody knows that the war is over
Everybody knows the good guys lost/Everybody knows the fight was fixed/The poor stay poor, the rich get rich
That's how it goes/Everybody knows

Offline

Board footer

Powered by FluxBB