Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 02-11-2012 13:44

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

invi: https://docs.google.com/document/d/1dcK … jUpk/edit#

Vores kampprogram: https://docs.google.com/document/d/1_W3 … edit?pli=1

Vi skal meget gerne have spillet en kamp pr. d. 1 sep. og 3 før den 1. dec.

I løbet af året vil der blive holdt flere TNT Open Tournament, her vil vi få mulighed få at spille nogen af vores kampe (hvis vi vil).:

https://docs.google.com/document/d/1wkq … f968ra91cj

regler: http://bloodbowl.dk/tournament-overview … index.html


Vores hold:

BBK
Troels Panduro(c) (Bakunin)

Anders Kernel (Lord ManHammer)
Andreas Grarup (AndreasG)
Simon Andersen (Simombo)
Casper Jørgensen (aermet69)
Troels Guldager (WCHS1)
Kasper Emil Storgaard (Cappendish)
Benni Ulbrink (Doowa)
Bugge Lützhøft (OneMillionMonkeys)

Jesper Bo Mortensen (mangler naf)
Siri Helt (mangler naf)
Kalle Fischer-Nielsen (mangler naf)

Last edited by Bakunin (14-03-2013 17:04)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#2 02-11-2012 13:47

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

regler: http://bloodbowl.dk/tournament-overview … index.html

TNT regler
TNT
Touring nordic teambowl (TNT) er en holdliga. Alle tilmeldte hold skal mødes indbyrdes i løbet af sæsonen. Kampene kan planlægges i vilkårlig rækkefølge, eller de kan spilles ved en af de årlige danske holdturneringer, så længe der spilles efter nedenstående regler.
Sæsonen
Sæsonen er fra 1. maj -1. maj.
I 2013 starter sæsonen dog allerede 23. Marts. Sæson 1 går altså fra 23. marts 2013 - 1. maj 2014. Der bliver offentliggjort nogle datoer i løbet af året, hvor alle hold skal have spillet et vist antal kampe.
Holdet
Et hold består af mindst 4 personer, hvoraf en skal fungere som kaptajn. Det er hans ansvar, at holdet får planlagt og spillet sine kampe i løbet af en sæson, og at opdatere hjemmekampe på hjemmesiden.
Det en god ide at have en trup der passer til holdet evne/lyst til at spille kampe, så har man mange aktive spillere der nemt kan spille en kamp om måneden så det måske nok med 5 personer på holdet. Har man derimod et hold bestående af mange med børn og forpligtelser så det måske en god ide at have et hold på hele 8 personer. Det er holdets eget ansvar at sørger for at kunne stille 4 personer til hver runde. Der må gerne tilmeldes personer til et hold løbene, dog er det et krav at de ikke har spillet kampe for et andet hold i samme sæson
Det tilstræbes at alle hold har cirka lige mange ude- og hjemmekampe, og at man skiftes til at rejse.
Tilmeldingsfristen er 1. marts. Hold kan ifølge aftale tilmeldes senere, så længe det vurderes, at holdet kan nå at afvikle sine kampe. Hold der tilmeldes for sent skal spille alle sine kampe på udebane.
Regelbogen
Vi spiller efter competition rules pack medmindre andet er angivet her.
Rosters
Chaos Pact, Slann og  Underworld tillades. Du har 1.100.000 til at stille dit hold. Goblins Kan købe 0-3 bribes for 50.000 pr. stk. og Halflings kan købe en master chef for 100.000. Der beregnes ikke team value.
Start skills (handicap)
Racerne er inddelt i fire tiers i henhold til Naf statistikker og erfaringer fra tidligere turneringer. Tierne kaldes tier 0, tier 1, tier 2, og tier 3.
Man får bonusskills svarende til den tier ens hold ligger i. Tier 0 hold får ingen bonusskills, tier 1 hold får én bonus skill osv. Disse skills skrives på rosteret når holdet dannes.
Tier 0
Undead   
Wood Elves
Lizardmen
Amazons
Tier 1
Dwarves
Chaos Dwarves   
Skaven   
Norse   
Dark Elves   
Necromantic
Orc
Tier 2   
Elves   
Khemri   
Chaos Pact   
High Elves   
Humans   
Underworld   
Slann   
Nurgle's Rotters   
Vampires   
Chaos
Tier 3   
Halflings   
Goblins   
Ogres
Turneringsformat
Alle hold spiller imod hinanden. Der spilles altså (antal deltagende hold - 1) runder på en sæson.

Der gives i alt to point per runde efter følgende skema:
Antal sejre i alt    Point til holdet
0    0
½-1½    ½
2    1
2½-3½    1½
4    2


Vinderen af ligaen er det hold med flest point når alle har spillet imod hinanden.
Tie-breaker

    Første tie-breaker er indbyrdes opgør. Hvis holdene har fået lige mange point, så tæller det som en uafgjort kamp.
    Hvis nødvendigt så mødes holdene i en omkamp med overtidsregler. Denne kamp må gerne undlades hvis pladceringen, der spilles om, er sekundær.

Runden
En runde består normalt af 4 kampe. De individuelle match-ups bliver besluttet tilfældigt, efter alle har valgt hvilken race de vil spille. Et hold må ikke Spille to kampe med samme race i en runde. Man må gerne skifte race imellem runderne.

Summen af de tiers et hold har valgt racer fra skal være mindst 4.
Man kan altså for eksempel stille:

    fire tier 1
    et tier 0 og to tier 1 og et tier 2
    eller to tier 0 og to tier 2.


I hver runde afgøres det tilfældigt, om man udover sine bonusskills får tre eller seks skills.

Hver sjette skill man får er altid en any table. Ingen spiller må få mere end en skill.
Valgfrie regler
Skills og Skillpakker
To hold kan til enhver tid aftale at spille en given kamp med et vilkårligt antal skills, almindelige, any tables eller stat increases. Man kan også vælge at give valget mellem forskellige skilpakker.
Draft
En runde kan spilles som en draft runde, hvis holdene er enige. Holdkaptajnerne skiftes til at vælge en race. Der må kun være en af hver race. Det afgøres tilfældigt, hvem der starter. Det aftales inden draften startes om begrænsningerne i forhold til racer stadig opretholdes - at summen af tiers skal være midnst 4.
Dobbeltrunde
To hold kan aftale, at spille kampen over otte kampe i stedet for fire, så hver spiller spiller to kampe eller man bruger mere end fire spillere. I dette tilfælde skal holdet stille otte forskellige racer til kampen. Summen af de otte racers tiers skal være mindst 8. Der gives i dette tilfælde point efter denne tabel:
Antal sejre i alt    Point til holdet
0-½    0
1-3    ½
3½-4½    1
5-7    1½
7½-8    2


Bonus bonanza!
To hold kan aftale, at der gives det dobbelte antal bonusskills i en runde. Dette aftales før der vælges racer.
Banning
To hold kan aftale, at de blokerer en række hold. Det kunne for eksempel være to hold hver, som vælges på skift. Man kan enten gøre dette på forhånd, eller man kan aftale, at man sikre sig at man har nok figurer med og gøre det på dagen.
TNT open tournament
2-3 gange i løbet af en sæson afholdet TNT open turneringer. Disse turneringer er åbne for alle, men kampe der spiller her tæller i udgangspunktet som TNT kampe. Se reglerne nedenfor:

https://docs.google.com/document/d/1wkq … f968ra91cj

Last edited by Bakunin (14-03-2013 16:56)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#3 02-11-2012 14:16

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Spændende

Offline

#4 04-11-2012 15:31

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Halløjsa

Helt seriøst mega fedt og meget givende for udvikling af spillere/spillestil og hold kampe. Drenge det er det nye sort!

Det kunne være for fedt at tilmelde jer det. Er der ikke 4 der har muligheden for 7 - 10 kampe om året?

Jeg leger meget gerne Assistant Coach med på sidelinien...

Knuzzer,
Lord Manhammer
Propagandaminister i Dild


"Frankie, make him gone..."

Offline

#5 05-11-2012 15:37

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Jeg vil gerne melde mig som kaptajn for blågaardspladsen.

Jeg foreslår at alle fra BBK, der gerne vil være med i denne hold Holdturnering, melder sig på det samme hold.
Så når der skal spilles kamp, finder vi ud af hvem der har tid og lyst til at tage de 4 kampe, den runde.

Det virker som en fed måde at prøve turnering builds og hold ud...


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#6 05-11-2012 16:50

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Skal man have faste hold? Altså, hvis jeg melder mig til vores hold, skal jeg så spille den samme race hver gang jeg er med?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#7 05-11-2012 20:46

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Det håber jeg ikke, Casper smile Jeg håber Troels af uransagelige grunde tænker at vi ville melde os til et andet hold.. Nå, men jeg er umiddelbart frisk!
Dog tror jeg at vi skal være en del, som bakker op om ideen, inden vi tilmelder os. Der kommer måske næsten til at være turnering 1 gang om måneden. Det er ret mange lørdage. Når man så tænker på hvor svært det har været at skaffe 4 spillere til på lørdag, så skal kaptajnen nok forvente at arbejde lidt for det til tider. Specielt hvis nogle af kampene skal foregå i Århus eller Sverige.. smile

Offline

#8 05-11-2012 22:05

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

nej man skal ikke spille med samme race, men det virker endtil videre at et hold skal kunne tælle til 4 (tier system) med 4 forskellige racer.

vi skal netop være så mange fra klubben som muligt, så det er nemt at finde 4 spillere til en kamp fx i malmø

+ forskellen her at vær coach skal kun spille en kamp pr. runde, så det er ikke en turnering om måned, men en kamp!

Last edited by Bakunin (05-11-2012 22:59)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#9 05-11-2012 23:16

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Jeg er frisk, men har dog kun hver anden lørdag, da der er barn på de andre. Hvis det er i KBH kan jeg muligvis, undtagelsesvis, få hende passet.

Af hold jeg gerne vil spille:

Amazons T1
Slaan T4 (eller T3)
High Elf T2


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#10 06-11-2012 08:06

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Jeg tror vi ville kunne få nogle grineren hold sammensætninger.

Sådanher er tier systemet (Troels smider du det ikke op i start posten, og måske lidt mere info end bare et link?):

Tier 0

Undead   
Wood Elves
Lizardmen
Amazons

Tier 1

Dwarves
Chaos Dwarves   
Skaven   
Norse   
Dark Elves   
Necromantic
Orc

Tier 2   

Elves   
Khemri   
Chaos Pact   
High Elves   
Humans   
Underworld   
Slann   
Nurgle's Rotters   
Vampires   
Chaos

Tier 3   

Halflings   
Goblins   
Ogres

Sammenlagt skal de hold man stiller med mindst give 4, dvs. 4 tier 1 hold, 1 tier 2 hold, 2 tier 1 hold og 1 tier 0 hold etc.

De snakker stadig på DBBA forummet om der skal være bonus for at stille op med mere end total tier 4. Man kan sagtens blande sig i diskussionen.

Knuzzer,
Lord Manhammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#11 06-11-2012 08:08

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

...men Troels, betyder det så du skal have malet dine dukker?

Jeg synes ikke vi kan stille op med en kaptajn uden malede figurer. Det er skammeligt...

tongue


"Frankie, make him gone..."

Offline

#12 06-11-2012 10:04

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

ahh, ok. Så skal man self ikke spille så mange kampe igen. Så er det blot at planlægge!


Ps. +1 til propagandeministeren tongue

Offline

#13 06-11-2012 11:19

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

He j igen venner,

1. Jeg vil meget gerne være på holdet mens jeg er i DK. Det foregår sådan at et hold godt kan have mere end 4 deltagere, men at der kun er 4 hold der stiller hver gang der skal spilles (for at gøre det muligt at spille flere kampe). Derfor er det i virkeligheden (hvis vi vil det) klubben der repræsenteres frem for 1 hold 4 personer. Hvis vi kan arrangere en dag i januar hvor man så kunne spille flere runder ville det være fedt (så man kunne spille flere spil).

Jeg vil kunne spille Necro (tier 1), Dark Elves (tier 1) og Humans (tier 2). Jeg har hel klart mest erfaring med Necro, men jeg tror jeg vil kunne nogle ting med humans også. Dark Elves er skidesjovt at spille, men jeg vil aldrig påstå jeg er god til dem, dog ligger de godt til mig...

Sjovt at det kun er capper der stiller med et tier 0 hold. Måske Jesper også kunne være frisk på at lege med de udøde? Eller vi kan gøre en dyd ud af at vinde uden tier 0 hold? Eller vi kan lade capper spille Amazoner og så stille et tier 2 hold (mine humans?). Hov, glemte Bennis Lizards... Hvad med:

Anders Humans, Benni Lizards, Capper Amazons og Troels G. Underworld, ?
Anders Necro, Benni Lizards, Capper High Elves og Troels P. Chaos Dwarfs ?
Anders Dark Elves, Benni Orcs, Capper Slaan og Troels P. Wood Elves tongue ?
Anders Necro, Benni Lizards, Capper Slaan og Troels P. Chaos Dwarfs?

Hvad kunne I tænke jer at spille?

2. Seriøst Panduro jeg synes du skal male dit (dine?) hold hvis du gerne vil lege kaptajn og evt. spille så meget som du gør. Hvis du ikke kan/vil kan du evt. få nogle der gerne vil til at gøre det/betale dig fra det. Evt. en klub effort? Jeg melder mig gerne til at hjælpe eller blive betalt for det.

Knuzzer,
Lord Manhammer
Propagandaminister i Eksil


"Frankie, make him gone..."

Offline

#14 06-11-2012 11:52

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

vil helst spille:
Chaos Dwarves T1
Dark Elf T1

kan spille skaven T1, men så vil jeg næsten hellere prøve wood elf T0

ps. mine skaven er fuldt malet og mine CD's står klar til d. 26 jan!


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#15 06-11-2012 12:53

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Har de opdateret listen? Da jeg kiggede på linksne, var det kun WE og Undead der var T0. Lizards? Seriously?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#16 06-11-2012 13:13

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

reglerne er ikke færdige endnu


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#17 06-11-2012 14:16

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Panduro wrote:

vil helst spille:
Chaos Dwarves T1
Dark Elf T1

kan spille skaven T1, men så vil jeg næsten hellere prøve wood elf T0

ps. mine skaven er fuldt malet og mine CD's står klar til d. 26 jan!

Sejt Troels, godt gået!

Ja tier 0 inkluderer efterhånden alskens krat og revl. wink Jeg tror det var fordi de synes WE og Undead så lidt alene ud deroppe... Eller de skriver det bygger på NAF data og en smule holdninger. Synes det er ok at det ikke kun er WE og Und. men Amazons er da kun gode tv 110. Hvis vi selv kan aftale skill packages med vores modstandere kan det være de ikke er så gode, og så synes jeg da orkerne måske er en smule bedre end Lizards? Eller hur Benni?

Og så selvfølgelig Les Paladins de Quenelles som det eneste Human hold er de også tier 0 (bortset fra det ville fucke mine teambuilds totalt).

Platonisk spørgsmål:
4 Blitzers (human). 2 Guards, 1 Tackle, hvad skal den sidste blitzer have? MB eller Tackle? Hvis du siger frenzy Panduro så dypper jeg din Gutterrunner i lim og binder ham fast til skridtet på din Bullcentaur big_smile
Ekstra info: Ogren har block.

Knuzzer,
Lord Manhammer


"Frankie, make him gone..."

Offline

#18 06-11-2012 14:41

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Hvis du allerede har en tackle, så er MB svaret.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#19 06-11-2012 15:27

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Eh, hvorfor er det kun dine blitzers der må få skills? Er du blitzer-fascist? smile Strip Ball er også en dejlig skill, eller Accurate hvis du gerne vil sikre at det ikke er der du mister bolden.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#20 06-11-2012 15:57

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Ps. Jeg spiller alt muligt lækkert. Senest er DE rigtig skønt... ellers er Lizards jo altid sjove. Men synes det er lidt 'premature' at snakke racer. Vi ved jo ikke hvem der er friske eller hvornår vi skal spille svjv. Måske vi alle har fået nye ynglingshold til den tid eller låner hold af hinanden for sjov smile Uanset bør det ikke diskuteres her (der kan jo nemt spekuleres i det fra anden side..), selvom det er synd for propagandaministeren wink

Offline

#21 07-11-2012 08:07

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Ikke noget problem, så spammer jeg jer bare med mails istedet big_smile

Og capper: Nej, de andre positionals har også fået skills, men det var bare blitzeren jeg var i tvivl omkring...


"Frankie, make him gone..."

Offline

#22 02-01-2013 19:29

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

indtil videre er der Anders og mig på BBK holdet. Man kan tilmelde sig på: http://www.dbba.dk/forum/viewtopic.php?f=91&t=424


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#23 03-01-2013 03:52

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Eh, er ideen ikke at man ikke tilmelder sig, men at du som holdkaptajn har tilmeldt BBK som hold, og så er det bare de fire der kan, der dukker op?


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#24 03-01-2013 09:27

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

^^ What he said wink

Offline

#25 05-01-2013 15:49

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Touring Nordic Teambowl [Kamp Tirsdag d. 4 februar]

Ikke helt. De vil gerne have en holdliste - Navn på medlemmer og deres naf navn hvis haves.
Men når alle for klubben er tilmeldt, vil det være de fire der kan, som repræsenterer BBK.

For at gøre det hele nemmer har jeg tilmeldt de faste BB'er fra klubben:


Tilmelding for Team BBK
Team mates:
(holdkaptajn) Troels Panduro (Bakunin)

Anders Kernel (Lord ManHammer)
Andreas Grarup (AndreasG)
Simon Andersen (Simombo)
Casper Jørgensen (aermet69)
Troels Guldager (WCHS1)
Kasper Emil Storgaard (Cappendish)
Benni Ulbrink (Doowa)
Bugge Lützhøft (OneMillionMonkeys)

Jesper Bo Mortensen (mangler naf)
Siri Helt (mangler naf)
Kalle Fischer-Nielsen (mangler naf)

Last edited by Bakunin (05-01-2013 15:50)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

Board footer

Powered by FluxBB