Blågårdens Brætspilsklubs Forum

Where everybody knows your game

You are not logged in.

#1 23-09-2012 03:02

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Upload dit gamle team

EDIT: Det er for rodet, at I skal sætte jer ind i det her XML-halløj. Sørg i stedet for at opdatere jeres hold i dropboxen og giv mig besked, når det er gjort. Så skriver jeg dem over i XML-arket og uploader dem. Det tager godt nok noget tid, men hvis jeg får en eller anden form for kompensation i form af øller, nøgen hud eller lign., så går det nok.

Jeg giver besked, når jeres hold er lagt op, så i kan tjekke, at alle data er indført korrekt.

Comprende?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

For at uploade de hold, I har liggende i DropBox eller på papir, skal I udfylde et XML-sheet og sende det til mig (min mail her på forummet). Jeg har lagt XML-skabelonen ud i DropBox. Det er en lidt besværlig proces, men vi skal kun gøre det én gang.

OBS! Hvis I ikke har kunnet vente og har oprettet et hold med jeres gamle navn, så skal dette hold først slettes. Jeg sletter dem i takt med, at jeg modtager jeres XML-filer.

Lav et separat skema til hvert af jeres hold.

Jeres Coach ID finder I under Coach Corner/Profile. League og Division ID skal være henholdsvis 3 og 5 (er allerede skrevet ind).

I 'treasury' anfører I jeres penge delt med 1000 (70.000 -> 70)

Som det fremgår, skal I copy-paste <player>blokken for hver spiller på holdet (I skal ikke lave en for journeymen!). <player>blokken er rykket 12 spaces ind fra venstre.

Race ID og Pos ID fremgår af følgende liste:

Amazon - 0

Linewoman        1
Thrower        2
Catcher        3
Blitzer        4

Chaos - 1

Beastman        10
Chaos Warrior    11
Minotaur        12


Chaos Dwarf - 2

Hobgoblin        20
Dwarf Blocker    21
Bull Centaur    22
Minotaur        23

Dark Elf - 3

Lineman        30
Runner        31
Assassin        32
Blitzer        33
Witch Elf        34

Dwarf - 4

Blocker        40
Runner        41
Blitzer        42
Troll Slayer        43
Deathroller        44

Elf - 5

Lineman        50
Thrower        51
Catcher        52
Blitzer        53

Goblin - 6

Goblin        60
Bombardier        61
Pogoer        62
Looney        63
Fanatic        64
Troll            65

Halfling - 7

Halfling        70
Treeman        71

High Elf - 8

Lineman        80
Thrower        81
Catcher        82
Blitzer        83

Human - 9

Lineman        90
Catcher        91
Thrower        92
Blitzer        93
Ogre            94

Khemri - 10

Skeleton        100
Thro-Ra        101
Blitz-Ra        102
Tomb Guardian    103

Lizardmen - 11

Skink            110
Saurus        111
Kroxigor        112

Orc - 12

Lineman        120
Goblin         121
Thrower        122
Black Orc Blocker    123
Blitzer        124
Troll            125

Necromantic - 13

Zombie        130
Ghoul            131
Wight            132
Flesh Golem    133
Necro Werewolf    134

Norse - 14

Lineman        140
Thrower        141
Catcher        142
Blitzer        143
Norse Werewolf    144
Yhetee        145

Nurgle - 15

Rotter        150
Pestigor        151
Nurgle Warrior    152
Beast of Nurgle    153

Ogre - 16

Snotling        160
Ogre            161

Undead - 17

Skeleton        170
Zombie        171
Ghoul            172
Wight            173
Mummy        174

Vampire - 18

Thrall            180
Vampire        181

Skaven - 19

Lineman        190
Thrower        191
Gutter Runner    192
Blitzer        193
Rat Ogre        194

Wood Elf - 20

Lineman        200
Catcher        201
Thrower        202
Wardancer        203
Treeman        204

Chaos Pact - 21

Marauder        210
Goblin Renegade    211
Skaven Renegade    212
Dark Elf Renegade213
Chaos Troll        214
Chaos Ogre        215
Minotaur        216

Slann - 22

Lineman        220
Catcher        221
Blitzer        222
Kroxigor        223

Underworld - 23

Underworld Goblin    230
Skaven Lineman            231
Skaven     Thrower    232
Skaven     Blitzer    233
Warpstone Troll            234   

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

CASUALTIES skal fordeles på Badly Hurt, Serious Injuries og Kills. Da vi ikke har ført statistik for cas-typen før, bruger vi det her sindrige system:

Lav en liste over alle de spillere, der har lavet cas. De skal have den rækkefølge, de har på dit nuværende roster. Tildel dem så casualties og start oppefra. Første spiller på listen tildeles 1 cas, hvor efter næste spiller tildeles en og så videre. Når alle spillere på listen har fået en cas, starter du forfra. Når en spiller har modtaget de cas, han/hun/den skal have, springes han/hun/den over ved fordelingen af de resterende cas.

Typen af cas fremgår af denne liste. 1. cas, du tildeler en spiller, skal være en BH. 2. cas, som gives til næste spiller på listen, skal være en SI. Når du har tildelt den 9. cas, starter du forfra med 1. cas (BH) igen.

1 Bh
2 Si
3 Bh
4 Si
5 Bh
6 Si
7 Bh
8 Bh
9 Ki

Listen repræsenterer en skønnet fordeling (5 Bh, 3 Si, 1 Ki – iberegnet brug af apoth) og metoden skulle generere en vis tilfældighed i fordelingen uden at snyde dine linemen for et heldigt kill. Den giver nok et lidt lavere antal Si og Ki end det faktiske.

Eksempel: et team med total antal casualties på 20. 8 spillere på holdet har uddelt øretæver indtil videre:

Nr / Navn / position / #cas / Tildelte cas-typer:

1. John, blitzer            1        1.Bh
2. Carsten, blitzer        2        2.Si,  9.Ki
4. Ruben, blitzer          7        3.Bh, 1.Bh, 5.Bh, 6.Si, 7.Bh, 8.Bh, 9.Ki
7. Jørgen, catcher        2         4.Si,  2.Si,
8. Ronny, lineman        4         5.Bh, 3.Bh,
9. George, thrower       1        6.Si,
10. Heinz, lineman       1        7.Bh,
14. Ortman, lineman     2         8.Bh, 4.Si

HVIS du har spillere med over 9 casualties, kan du lave fordelingen på dem alene (en spiller med 40 cas vil således have 22 Bh, 14 Si og 4 Ki) og så lave ovenstående fordeling på de resterende spillere bagefter.

Når jeres hold er blevet uploadet, så skal I (genvælge) vælge de skills, de havde på deres gamle roster. Husk at vælge de rigtige skills i den rigtige rækkefølge.

TJEK og DOBBELTTJEK at SPP m.m. er rigtige FØR I vælger skills. Spotter I en fejl, så ret den i XML-skemaet og send det til mig igen.

Offline

#2 23-09-2012 15:42

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Upload dit gamle team

Er det 6-3-1 eller 5-3-1? Du siger 6-3-1 men den fine liste siger 5-3-1?

Godt initiv! smile


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#3 23-09-2012 17:00

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Upload dit gamle team

Listen har ret.

Offline

#4 24-09-2012 10:22

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Upload dit gamle team

Der står den er iberegnet apo, hvad med regen? wink Og ændres ens cas type hvis apo'en ændrer den? Det giver ikke så meget mening...

Det sagt, god løsningsmodel for tilfældig givning af cas big_smile


"Frankie, make him gone..."

Offline

#5 24-09-2012 15:40

Troels G
Emerging Star
Registered: 14-08-2011
Posts: 359

Re: Upload dit gamle team

Det kan godt være det er mig der er helt blank... hvilket det nok er, men jeg fatter ikke en brik af der der xlm halløj! er der en der har tid til at hjælpe på et tidspunkt?


Never tell me the odds! - Han Solo

Offline

#6 24-09-2012 16:56

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Upload dit gamle team

Troels G wrote:

Det kan godt være det er mig der er helt blank... hvilket det nok er, men jeg fatter ikke en brik af der der xlm halløj! er der en der har tid til at hjælpe på et tidspunkt?

Opdater dine hold og sørg for, de ligger i dropboxen. Giv mig et heads up, når det er gjort. Så smider jeg dem op på siden.

Offline

#7 24-09-2012 17:01

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Upload dit gamle team

Vi skal lige have slået én ting fast:

Noteres de bh, si og ki, ens team laver, uanset om de bliver healet/regenerated?

Fik at vide til turneringen, at et kill, der heales af en aptoh ikke noteres som et kill. Gælder det kun kills eller også Bh og Si? I så fald bliver det svært at få Si og Cas mod undeads, jf. Anders' kommentar.

Til statistikken bør vi notere hver SSP-givende cas som det, øjnene viser i første slag på injury-tabellen. Også hvis det er et kill. Ellers går der da ged i den?

Hvis en spiller lider af Decay, noterer man det værste resultat, ville jeg mene.

Offline

#8 24-09-2012 22:46

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Upload dit gamle team

Jeg vil klart mene at et kill kun er et kill hvis folk dør. Du kan ikke dræbe en spiller og så var han alligevel ikke død, det er sådan noget børnehave noget. Regenerated cas giver stadig SPP men kan godt se at det er svært at klacificerer hvad det så præcis er man har lavet... hmmm... det ved jeg sku ikke lige.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#9 24-09-2012 22:52

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Upload dit gamle team

Vi skal have fundet ud af det i hvert fald. Snarest.

Offline

#10 25-09-2012 09:10

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Upload dit gamle team

Super fedt Simon. Jeg kigger på det.

Mht cass tænker jeg at skaden, som spilleren noterer sine SPP for, det noteres også i statistikken? Så hvis Apo redder en spiller fra døden, så noteres BH. Hvis regen virker, så noteres Død. Decay giver 'worst case'.

Ps. Jeg udfordrer hermed alle nurgle hold tongue

Offline

#11 25-09-2012 13:15

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Upload dit gamle team

Man kan kun få en KI(ll) eller SI hvis folk ender med det. Så hvis en apo redder en, så for den der giver cas kun et BH!
Det samme må gælde for Regen, da der står under Regen skillen: "on a 4-6, the player will heal the injury after a short period...". Man kan ikke få et kill (eller SI), hvis man ikke har killed nogen!.


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#12 25-09-2012 13:28

Gubbie
Experienced
Registered: 14-11-2011
Posts: 81

Re: Upload dit gamle team

aermet69 wrote:

Jeg vil klart mene at et kill kun er et kill hvis folk dør. Du kan ikke dræbe en spiller og så var han alligevel ikke død, det er sådan noget børnehave noget. Regenerated cas giver stadig SPP men kan godt se at det er svært at klacificerer hvad det så præcis er man har lavet... hmmm... det ved jeg sku ikke lige.

Det er da ikke svært. Man har lavet skaden/kill'et. spilleren har teknisk set modtaget det. Men pga at han kan regenerere, så sker det et lille stykke tid efter at skaden er sket.

For at tage et eksempel fra serien Heroes. Hende cheerleaderen der kan regenerere dør ved at hun ved et uheld får et kæmpe stykke træ igennem hendes hals, hvor den sidder godt fast. Senere på the morgue, når træet bliver fjernet, så regenereres såret og hun kommer til live igen. Men det ændrer ik på at hun døde. Jeg tænker det er det samme.

Hvad end man gjorde, der dræbte spilleren skete og spilleren døde. Når spillerens hovede(eller hvad end) bliver rettet hen i den rigtige position og spilleren så regenerere han sig og kommer til live igen. Men det ændrer ikke på at han døde, ergo får man spp.

Last edited by Gubbie (25-09-2012 13:29)

Offline

#13 25-09-2012 22:11

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Upload dit gamle team

Gubbie wrote:
aermet69 wrote:

Jeg vil klart mene at et kill kun er et kill hvis folk dør. Du kan ikke dræbe en spiller og så var han alligevel ikke død, det er sådan noget børnehave noget. Regenerated cas giver stadig SPP men kan godt se at det er svært at klacificerer hvad det så præcis er man har lavet... hmmm... det ved jeg sku ikke lige.

Det er da ikke svært. Man har lavet skaden/kill'et. spilleren har teknisk set modtaget det. Men pga at han kan regenerere, så sker det et lille stykke tid efter at skaden er sket.

For at tage et eksempel fra serien Heroes. Hende cheerleaderen der kan regenerere dør ved at hun ved et uheld får et kæmpe stykke træ igennem hendes hals, hvor den sidder godt fast. Senere på the morgue, når træet bliver fjernet, så regenereres såret og hun kommer til live igen. Men det ændrer ik på at hun døde. Jeg tænker det er det samme.

Hvad end man gjorde, der dræbte spilleren skete og spilleren døde. Når spillerens hovede(eller hvad end) bliver rettet hen i den rigtige position og spilleren så regenerere han sig og kommer til live igen. Men det ændrer ikke på at han døde, ergo får man spp.

Man får SSP, så længe man ruller Casualty på Injury Table. Diskussionen går på, hvordan vi fører statistikken på OBBLM-sitet. hvor vi noterer, om der er tale om en Badly Hurt, Serious Injury eller Dead.

Har sendt en mail til Mobo for at høre, hvordan CBBA gør.

Offline

#14 26-09-2012 09:39

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Upload dit gamle team

Helt enig med Simon og Gubbie (som jo egentlig blot gentager hvad jeg selv har sagt). Hvis man laver et kill på en træmand, som dernæst regenererer, så er det jo stadig et kill og ikke som Panduro skriver. Man kan svjv ikke notere CAS, der ender i reserves... Derfor er og blir og kan det kun logisk sku noteres som et kill IMO. Sku ik fair at bli noteret for et BH. (Det er naturligvis noget andet med APO, hvor spilleren ikke teknisk når at blive erklæret død, før lægen har kigget på ham).

Offline

#15 26-09-2012 18:12

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Upload dit gamle team

Der skal da vidst en hel del snyd til at regenerere en træmand wink


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#16 26-09-2012 19:50

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Upload dit gamle team

Sikke noget fis. Det ska blot have en gang gødning... tongue

Offline

#17 26-09-2012 22:38

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Upload dit gamle team

Btw. Har snakket med Simon idag om at få ordnet disse XML sheets. Vi tænker at det nemmeste er at alle updaterer deres roster i dropboxen inden en bestemt dato (som fastsættes lidt senere), og den efterfølgende weekend sætter Simon, jeg og gerne 2-3 andre os ned med computere, øl og godt humør og taster hele banden ind!

Så få allerede nu dit roster up to date! wink


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#18 27-09-2012 08:57

Lord Manhammer
Propagandaminister
From: The Bermuda Triangle
Registered: 16-08-2011
Posts: 757
Website

Re: Upload dit gamle team

aermet69 wrote:

Regenerated cas giver stadig SPP men kan godt se at det er svært at klacificerer hvad det så præcis er man har lavet... hmmm... det ved jeg sku ikke lige.

Jeg mener vi bør notere det der bliver slået på tabellen før apo/regen. Fluff mæssigt nakker spilleren en anden spiller. Derefter snyder det andet hold og kalder deres apo på banen der 'genopliver' ham med en healing potion og 10.000 volt, eller svinet er for nederen til at fatte han er død og kommer igen for at hævne sig i næste drive. Under alle omstændigheder

Alternativt (og det her fucker seriøst med reglerne) skal spilleren slet ikke have et cas hvis modstanderen ender i reserve boxen (som i Cappers kommentar). Hvis du er så svag at spilleren stadig kan regenerere efter du har nakket ham så kan du ikke få bonus. Ingen arme ingen kager! Så kunne man som kompensation sige at cas inflicted af crowdsurfing også gav spp?

Jeg ved godt at der formentlig ikke er nogen der tager alternativet seriøst, men jeg synes faktisk det er en interessant måde at gøre det på. Det kommer til at give lidt færre spp til bash hold, hvilket måske er ok i forhold til at længerevarende ligaer synes at domineres af bash hold. Eneste problem som jeg ser det, er undead hold med deres regen, hvilket potentielt virkeligt kan tage spp fra folk. Men regen har jo altid været owerpowered.

big_smile

Og: Elm Street Nightmares er up to date, og jeg retirer hermed Moussillon Misstresses (jeg kommer alligevel ikke til at spille med dem, og figurerne er jeg ikke længere så stolt af wink).


"Frankie, make him gone..."

Offline

#19 27-09-2012 11:12

Benni
Star Player
Registered: 13-08-2011
Posts: 641

Re: Upload dit gamle team

Jeg forstår ikke hvorfor vi stadig diskuterer dette og ikke blot gør som jeg har diktere.. øh.. skrevet tongue det er da mere logisk end hvorfor drenge kigger efter bryster... Og husk ikke at blande Apo og regen sammen i denne sag. De opererer spilmekanisk vidt forskelligt smile

Edit: @Kommisæren: jeg er en af de der fluff kaniner, der har noteret alle CAS i holdenes historie. Ska jeg af hensyn til statistikken følge Simons formel eller notere holdenes CAS rigtigt?

Last edited by Benni (27-09-2012 11:17)

Offline

#20 27-09-2012 12:10

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Upload dit gamle team

Vil man føre statistik over hvor mange gange man kan slå 6 på en d6 eller hvor mange spillere man ren faktisk har slået helt ihjel?


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#21 27-09-2012 15:31

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Upload dit gamle team

Good point.

Vi noterer det endelige resultat, efter apo.

Hvad gør vi med regen, siger I? Det er vel en fluff-mæssig fortolkning.

Offline

#22 27-09-2012 16:57

Bakunin
Chefideolog & BBBL Kommissær
From: Norsca
Registered: 22-08-2011
Posts: 812

Re: Upload dit gamle team

Simon wrote:

Good point.

Vi noterer det endelige resultat, efter apo.

Hvad gør vi med regen, siger I? Det er vel en fluff-mæssig fortolkning.


Med regen må det vel også være det endelige resultat der står, med mindre man vil føre statistik over hvor mange gange man kan slå 6.
Så fx hvis zombien regner, så får man kun et BH og selvfølgelig får man sine 2spp som der står i reglerne.
Det er vel kun sjovt at føre statistik over KI/SI, hvis det rent faktisk har haft betydning, for det hold der bliver skadet?

Last edited by Bakunin (27-09-2012 16:59)


Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden

Offline

#23 27-09-2012 17:07

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Upload dit gamle team

Problemet med regen er at der er ikke nogen logisk grund til at det pludselig skulle være en BH man har lavet. Ligesom med Apo som rent faktisk ændre resultatet til et andet. Regen ændre ikke kill til apo.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

#24 27-09-2012 17:08

Simon
Bagmanden
Registered: 08-08-2011
Posts: 595

Re: Upload dit gamle team

Panduro wrote:
Simon wrote:

Good point.

Vi noterer det endelige resultat, efter apo.

Hvad gør vi med regen, siger I? Det er vel en fluff-mæssig fortolkning.


Med regen må det vel også være det endelige resultat der står, med mindre man vil føre statistik over hvor mange gange man kan slå 6.
Så fx hvis zombien regner, så får man kun et BH og selvfølgelig får man sine 2spp som der står i reglerne.
Det er vel kun sjovt at føre statistik over KI/SI, hvis det rent faktisk har haft betydning, for det hold der bliver skadet?

Another good point.

Med mindre nogen gør velargumenterede indsigelser, vil reglerne for notering af casualties således blive som følger:

Casualties noteres som BH, SI eller KI afhængig af resultatet efter brug af apothecary og regeneration.

Offline

#25 27-09-2012 17:10

aermet69
Admin
Registered: 10-08-2011
Posts: 1,160

Re: Upload dit gamle team

Har vi hørt noget fra Mobo? Synes det er værd at høre hvordan andre gør her, fordi der ikke er nogen entydig logik. Jeg mener som sagt ikke der er nogen logik i at regen bliver til BH, men der er heller ingen logik i at den bliver til Kill. Det eneste logiske her er Anders ide, som ikke holder.


In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!

"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG

Offline

Board footer

Powered by FluxBB