You are not logged in.
EDIT: Det er for rodet, at I skal sætte jer ind i det her XML-halløj. Sørg i stedet for at opdatere jeres hold i dropboxen og giv mig besked, når det er gjort. Så skriver jeg dem over i XML-arket og uploader dem. Det tager godt nok noget tid, men hvis jeg får en eller anden form for kompensation i form af øller, nøgen hud eller lign., så går det nok.
Jeg giver besked, når jeres hold er lagt op, så i kan tjekke, at alle data er indført korrekt.
Comprende?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
For at uploade de hold, I har liggende i DropBox eller på papir, skal I udfylde et XML-sheet og sende det til mig (min mail her på forummet). Jeg har lagt XML-skabelonen ud i DropBox. Det er en lidt besværlig proces, men vi skal kun gøre det én gang.
OBS! Hvis I ikke har kunnet vente og har oprettet et hold med jeres gamle navn, så skal dette hold først slettes. Jeg sletter dem i takt med, at jeg modtager jeres XML-filer.
Lav et separat skema til hvert af jeres hold.
Jeres Coach ID finder I under Coach Corner/Profile. League og Division ID skal være henholdsvis 3 og 5 (er allerede skrevet ind).
I 'treasury' anfører I jeres penge delt med 1000 (70.000 -> 70)
Som det fremgår, skal I copy-paste <player>blokken for hver spiller på holdet (I skal ikke lave en for journeymen!). <player>blokken er rykket 12 spaces ind fra venstre.
Race ID og Pos ID fremgår af følgende liste:
Amazon - 0
Linewoman 1
Thrower 2
Catcher 3
Blitzer 4
Chaos - 1
Beastman 10
Chaos Warrior 11
Minotaur 12
Chaos Dwarf - 2
Hobgoblin 20
Dwarf Blocker 21
Bull Centaur 22
Minotaur 23
Dark Elf - 3
Lineman 30
Runner 31
Assassin 32
Blitzer 33
Witch Elf 34
Dwarf - 4
Blocker 40
Runner 41
Blitzer 42
Troll Slayer 43
Deathroller 44
Elf - 5
Lineman 50
Thrower 51
Catcher 52
Blitzer 53
Goblin - 6
Goblin 60
Bombardier 61
Pogoer 62
Looney 63
Fanatic 64
Troll 65
Halfling - 7
Halfling 70
Treeman 71
High Elf - 8
Lineman 80
Thrower 81
Catcher 82
Blitzer 83
Human - 9
Lineman 90
Catcher 91
Thrower 92
Blitzer 93
Ogre 94
Khemri - 10
Skeleton 100
Thro-Ra 101
Blitz-Ra 102
Tomb Guardian 103
Lizardmen - 11
Skink 110
Saurus 111
Kroxigor 112
Orc - 12
Lineman 120
Goblin 121
Thrower 122
Black Orc Blocker 123
Blitzer 124
Troll 125
Necromantic - 13
Zombie 130
Ghoul 131
Wight 132
Flesh Golem 133
Necro Werewolf 134
Norse - 14
Lineman 140
Thrower 141
Catcher 142
Blitzer 143
Norse Werewolf 144
Yhetee 145
Nurgle - 15
Rotter 150
Pestigor 151
Nurgle Warrior 152
Beast of Nurgle 153
Ogre - 16
Snotling 160
Ogre 161
Undead - 17
Skeleton 170
Zombie 171
Ghoul 172
Wight 173
Mummy 174
Vampire - 18
Thrall 180
Vampire 181
Skaven - 19
Lineman 190
Thrower 191
Gutter Runner 192
Blitzer 193
Rat Ogre 194
Wood Elf - 20
Lineman 200
Catcher 201
Thrower 202
Wardancer 203
Treeman 204
Chaos Pact - 21
Marauder 210
Goblin Renegade 211
Skaven Renegade 212
Dark Elf Renegade213
Chaos Troll 214
Chaos Ogre 215
Minotaur 216
Slann - 22
Lineman 220
Catcher 221
Blitzer 222
Kroxigor 223
Underworld - 23
Underworld Goblin 230
Skaven Lineman 231
Skaven Thrower 232
Skaven Blitzer 233
Warpstone Troll 234
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
CASUALTIES skal fordeles på Badly Hurt, Serious Injuries og Kills. Da vi ikke har ført statistik for cas-typen før, bruger vi det her sindrige system:
Lav en liste over alle de spillere, der har lavet cas. De skal have den rækkefølge, de har på dit nuværende roster. Tildel dem så casualties og start oppefra. Første spiller på listen tildeles 1 cas, hvor efter næste spiller tildeles en og så videre. Når alle spillere på listen har fået en cas, starter du forfra. Når en spiller har modtaget de cas, han/hun/den skal have, springes han/hun/den over ved fordelingen af de resterende cas.
Typen af cas fremgår af denne liste. 1. cas, du tildeler en spiller, skal være en BH. 2. cas, som gives til næste spiller på listen, skal være en SI. Når du har tildelt den 9. cas, starter du forfra med 1. cas (BH) igen.
1 Bh
2 Si
3 Bh
4 Si
5 Bh
6 Si
7 Bh
8 Bh
9 Ki
Listen repræsenterer en skønnet fordeling (5 Bh, 3 Si, 1 Ki – iberegnet brug af apoth) og metoden skulle generere en vis tilfældighed i fordelingen uden at snyde dine linemen for et heldigt kill. Den giver nok et lidt lavere antal Si og Ki end det faktiske.
Eksempel: et team med total antal casualties på 20. 8 spillere på holdet har uddelt øretæver indtil videre:
Nr / Navn / position / #cas / Tildelte cas-typer:
1. John, blitzer 1 1.Bh
2. Carsten, blitzer 2 2.Si, 9.Ki
4. Ruben, blitzer 7 3.Bh, 1.Bh, 5.Bh, 6.Si, 7.Bh, 8.Bh, 9.Ki
7. Jørgen, catcher 2 4.Si, 2.Si,
8. Ronny, lineman 4 5.Bh, 3.Bh,
9. George, thrower 1 6.Si,
10. Heinz, lineman 1 7.Bh,
14. Ortman, lineman 2 8.Bh, 4.Si
HVIS du har spillere med over 9 casualties, kan du lave fordelingen på dem alene (en spiller med 40 cas vil således have 22 Bh, 14 Si og 4 Ki) og så lave ovenstående fordeling på de resterende spillere bagefter.
Når jeres hold er blevet uploadet, så skal I (genvælge) vælge de skills, de havde på deres gamle roster. Husk at vælge de rigtige skills i den rigtige rækkefølge.
TJEK og DOBBELTTJEK at SPP m.m. er rigtige FØR I vælger skills. Spotter I en fejl, så ret den i XML-skemaet og send det til mig igen.
Offline
Er det 6-3-1 eller 5-3-1? Du siger 6-3-1 men den fine liste siger 5-3-1?
Godt initiv!
In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!
"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG
Offline
Listen har ret.
Offline
Der står den er iberegnet apo, hvad med regen? Og ændres ens cas type hvis apo'en ændrer den? Det giver ikke så meget mening...
Det sagt, god løsningsmodel for tilfældig givning af cas
"Frankie, make him gone..."
Offline
Det kan godt være det er mig der er helt blank... hvilket det nok er, men jeg fatter ikke en brik af der der xlm halløj! er der en der har tid til at hjælpe på et tidspunkt?
Never tell me the odds! - Han Solo
Offline
Det kan godt være det er mig der er helt blank... hvilket det nok er, men jeg fatter ikke en brik af der der xlm halløj! er der en der har tid til at hjælpe på et tidspunkt?
Opdater dine hold og sørg for, de ligger i dropboxen. Giv mig et heads up, når det er gjort. Så smider jeg dem op på siden.
Offline
Vi skal lige have slået én ting fast:
Noteres de bh, si og ki, ens team laver, uanset om de bliver healet/regenerated?
Fik at vide til turneringen, at et kill, der heales af en aptoh ikke noteres som et kill. Gælder det kun kills eller også Bh og Si? I så fald bliver det svært at få Si og Cas mod undeads, jf. Anders' kommentar.
Til statistikken bør vi notere hver SSP-givende cas som det, øjnene viser i første slag på injury-tabellen. Også hvis det er et kill. Ellers går der da ged i den?
Hvis en spiller lider af Decay, noterer man det værste resultat, ville jeg mene.
Offline
Jeg vil klart mene at et kill kun er et kill hvis folk dør. Du kan ikke dræbe en spiller og så var han alligevel ikke død, det er sådan noget børnehave noget. Regenerated cas giver stadig SPP men kan godt se at det er svært at klacificerer hvad det så præcis er man har lavet... hmmm... det ved jeg sku ikke lige.
In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!
"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG
Offline
Vi skal have fundet ud af det i hvert fald. Snarest.
Offline
Super fedt Simon. Jeg kigger på det.
Mht cass tænker jeg at skaden, som spilleren noterer sine SPP for, det noteres også i statistikken? Så hvis Apo redder en spiller fra døden, så noteres BH. Hvis regen virker, så noteres Død. Decay giver 'worst case'.
Ps. Jeg udfordrer hermed alle nurgle hold
Offline
Man kan kun få en KI(ll) eller SI hvis folk ender med det. Så hvis en apo redder en, så for den der giver cas kun et BH!
Det samme må gælde for Regen, da der står under Regen skillen: "on a 4-6, the player will heal the injury after a short period...". Man kan ikke få et kill (eller SI), hvis man ikke har killed nogen!.
Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden
Offline
Jeg vil klart mene at et kill kun er et kill hvis folk dør. Du kan ikke dræbe en spiller og så var han alligevel ikke død, det er sådan noget børnehave noget. Regenerated cas giver stadig SPP men kan godt se at det er svært at klacificerer hvad det så præcis er man har lavet... hmmm... det ved jeg sku ikke lige.
Det er da ikke svært. Man har lavet skaden/kill'et. spilleren har teknisk set modtaget det. Men pga at han kan regenerere, så sker det et lille stykke tid efter at skaden er sket.
For at tage et eksempel fra serien Heroes. Hende cheerleaderen der kan regenerere dør ved at hun ved et uheld får et kæmpe stykke træ igennem hendes hals, hvor den sidder godt fast. Senere på the morgue, når træet bliver fjernet, så regenereres såret og hun kommer til live igen. Men det ændrer ik på at hun døde. Jeg tænker det er det samme.
Hvad end man gjorde, der dræbte spilleren skete og spilleren døde. Når spillerens hovede(eller hvad end) bliver rettet hen i den rigtige position og spilleren så regenerere han sig og kommer til live igen. Men det ændrer ikke på at han døde, ergo får man spp.
Last edited by Gubbie (25-09-2012 13:29)
Offline
aermet69 wrote:Jeg vil klart mene at et kill kun er et kill hvis folk dør. Du kan ikke dræbe en spiller og så var han alligevel ikke død, det er sådan noget børnehave noget. Regenerated cas giver stadig SPP men kan godt se at det er svært at klacificerer hvad det så præcis er man har lavet... hmmm... det ved jeg sku ikke lige.
Det er da ikke svært. Man har lavet skaden/kill'et. spilleren har teknisk set modtaget det. Men pga at han kan regenerere, så sker det et lille stykke tid efter at skaden er sket.
For at tage et eksempel fra serien Heroes. Hende cheerleaderen der kan regenerere dør ved at hun ved et uheld får et kæmpe stykke træ igennem hendes hals, hvor den sidder godt fast. Senere på the morgue, når træet bliver fjernet, så regenereres såret og hun kommer til live igen. Men det ændrer ik på at hun døde. Jeg tænker det er det samme.
Hvad end man gjorde, der dræbte spilleren skete og spilleren døde. Når spillerens hovede(eller hvad end) bliver rettet hen i den rigtige position og spilleren så regenerere han sig og kommer til live igen. Men det ændrer ikke på at han døde, ergo får man spp.
Man får SSP, så længe man ruller Casualty på Injury Table. Diskussionen går på, hvordan vi fører statistikken på OBBLM-sitet. hvor vi noterer, om der er tale om en Badly Hurt, Serious Injury eller Dead.
Har sendt en mail til Mobo for at høre, hvordan CBBA gør.
Offline
Helt enig med Simon og Gubbie (som jo egentlig blot gentager hvad jeg selv har sagt). Hvis man laver et kill på en træmand, som dernæst regenererer, så er det jo stadig et kill og ikke som Panduro skriver. Man kan svjv ikke notere CAS, der ender i reserves... Derfor er og blir og kan det kun logisk sku noteres som et kill IMO. Sku ik fair at bli noteret for et BH. (Det er naturligvis noget andet med APO, hvor spilleren ikke teknisk når at blive erklæret død, før lægen har kigget på ham).
Offline
Der skal da vidst en hel del snyd til at regenerere en træmand
In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!
"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG
Offline
Sikke noget fis. Det ska blot have en gang gødning...
Offline
Btw. Har snakket med Simon idag om at få ordnet disse XML sheets. Vi tænker at det nemmeste er at alle updaterer deres roster i dropboxen inden en bestemt dato (som fastsættes lidt senere), og den efterfølgende weekend sætter Simon, jeg og gerne 2-3 andre os ned med computere, øl og godt humør og taster hele banden ind!
Så få allerede nu dit roster up to date!
In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!
"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG
Offline
Regenerated cas giver stadig SPP men kan godt se at det er svært at klacificerer hvad det så præcis er man har lavet... hmmm... det ved jeg sku ikke lige.
Jeg mener vi bør notere det der bliver slået på tabellen før apo/regen. Fluff mæssigt nakker spilleren en anden spiller. Derefter snyder det andet hold og kalder deres apo på banen der 'genopliver' ham med en healing potion og 10.000 volt, eller svinet er for nederen til at fatte han er død og kommer igen for at hævne sig i næste drive. Under alle omstændigheder
Alternativt (og det her fucker seriøst med reglerne) skal spilleren slet ikke have et cas hvis modstanderen ender i reserve boxen (som i Cappers kommentar). Hvis du er så svag at spilleren stadig kan regenerere efter du har nakket ham så kan du ikke få bonus. Ingen arme ingen kager! Så kunne man som kompensation sige at cas inflicted af crowdsurfing også gav spp?
Jeg ved godt at der formentlig ikke er nogen der tager alternativet seriøst, men jeg synes faktisk det er en interessant måde at gøre det på. Det kommer til at give lidt færre spp til bash hold, hvilket måske er ok i forhold til at længerevarende ligaer synes at domineres af bash hold. Eneste problem som jeg ser det, er undead hold med deres regen, hvilket potentielt virkeligt kan tage spp fra folk. Men regen har jo altid været owerpowered.
Og: Elm Street Nightmares er up to date, og jeg retirer hermed Moussillon Misstresses (jeg kommer alligevel ikke til at spille med dem, og figurerne er jeg ikke længere så stolt af ).
"Frankie, make him gone..."
Offline
Jeg forstår ikke hvorfor vi stadig diskuterer dette og ikke blot gør som jeg har diktere.. øh.. skrevet det er da mere logisk end hvorfor drenge kigger efter bryster... Og husk ikke at blande Apo og regen sammen i denne sag. De opererer spilmekanisk vidt forskelligt
Edit: @Kommisæren: jeg er en af de der fluff kaniner, der har noteret alle CAS i holdenes historie. Ska jeg af hensyn til statistikken følge Simons formel eller notere holdenes CAS rigtigt?
Last edited by Benni (27-09-2012 11:17)
Offline
Vil man føre statistik over hvor mange gange man kan slå 6 på en d6 eller hvor mange spillere man ren faktisk har slået helt ihjel?
Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden
Offline
Good point.
Vi noterer det endelige resultat, efter apo.
Hvad gør vi med regen, siger I? Det er vel en fluff-mæssig fortolkning.
Offline
Good point.
Vi noterer det endelige resultat, efter apo.
Hvad gør vi med regen, siger I? Det er vel en fluff-mæssig fortolkning.
Med regen må det vel også være det endelige resultat der står, med mindre man vil føre statistik over hvor mange gange man kan slå 6.
Så fx hvis zombien regner, så får man kun et BH og selvfølgelig får man sine 2spp som der står i reglerne.
Det er vel kun sjovt at føre statistik over KI/SI, hvis det rent faktisk har haft betydning, for det hold der bliver skadet?
Last edited by Bakunin (27-09-2012 16:59)
Should I even bother to remind you of the odds?
- Drizzt Do'Urden
Offline
Problemet med regen er at der er ikke nogen logisk grund til at det pludselig skulle være en BH man har lavet. Ligesom med Apo som rent faktisk ændre resultatet til et andet. Regen ændre ikke kill til apo.
In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!
"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG
Offline
Simon wrote:Good point.
Vi noterer det endelige resultat, efter apo.
Hvad gør vi med regen, siger I? Det er vel en fluff-mæssig fortolkning.
Med regen må det vel også være det endelige resultat der står, med mindre man vil føre statistik over hvor mange gange man kan slå 6.
Så fx hvis zombien regner, så får man kun et BH og selvfølgelig får man sine 2spp som der står i reglerne.
Det er vel kun sjovt at føre statistik over KI/SI, hvis det rent faktisk har haft betydning, for det hold der bliver skadet?
Another good point.
Med mindre nogen gør velargumenterede indsigelser, vil reglerne for notering af casualties således blive som følger:
Casualties noteres som BH, SI eller KI afhængig af resultatet efter brug af apothecary og regeneration.
Offline
Har vi hørt noget fra Mobo? Synes det er værd at høre hvordan andre gør her, fordi der ikke er nogen entydig logik. Jeg mener som sagt ikke der er nogen logik i at regen bliver til BH, men der er heller ingen logik i at den bliver til Kill. Det eneste logiske her er Anders ide, som ikke holder.
In the grim darkness of the far future there is only... N'orr!
"...the stories we’ve told, and plan to tell, of Twilight Imperium." ~CTP, FFG
Offline